Remy írta:
realbeckham írta:
Rajtam kívül van még valaki, akit semennyire nem hoz lázba a gta?

szvsz tulhypeolt szeria. Ott tartunk lassan, ha kijonne egy 5mp video, amiben csak felcsillan a gta6 felirat, az is 2mrd nezettseget hozna, es goty jelolt instant.
A jatekipar messije. Jo cucc, fun, de semmi egyéb .

gyertek
Ám barmelyik fromsoftware cuccba belerakok 300 órát.
Izlsek es pofonok ugyebar.
Vegulis… barmelyik resz kijott, merfoldko volt a jatekiparban kb. Ezek tenyek, itt nem bangladesi ujsagirok szavaznak.
A Rockstar mindenki felett van. Osrobbanas lesz ez a jatekuk is. Okosok szerint nem hiaba igazitja az osszes studio a jatekat a gtahoz.
Bocs hogy ennyi idő távlatából reagálok, gondoltam megnézem milyen játékok pörögnök a fórumozóknál, de emellett a komment mellett nem lehet elmenni, annyira tökéletes megerősítése realbeckham kommentjének.

Ezt a kommentet írom úgy, hogy a gyerekkoromat teljesen átszőtte a GTA, és Steamen is több ezer órát raktam beléjük. Szóval messze nem utálom őket. Megpróbálok részletes lenni a válaszban, hogy ne úgy jöjjön le, hogy beszólni akarok. Bár ez így hosszú lesz szerintem.
Remy írta:
Vegulis… barmelyik resz kijott, merfoldko volt a jatekiparban kb. Ezek tenyek
Ez semmiképpen sem lehet tény, hiszen már a mérföldkő jelentéstartalma is szubjektív. A Vice City, San Andreas, LCS, VCS, GTA 4 és GTA 5 tulajdonképpen miben voltak mérföldkövek? A Vice City technikai értelemben még csak nem is több, mint egy roppant igényes first-party total conversion mod a GTA 3-hoz. Eredetileg az is lett volna, „expansion pack”, a DLC leánykori neve.
A GTA 3 esetén védhető még az állítás, bár az sem az első 3D urban crime sandbox játék volt, két Driver rész is megelőzte, az első részben mindjárt négy várossal, és az első Mafia csak azért nem jelent meg 2000-ben, mert a fejlesztőcsapat engine-t váltott, de így is csak pár hónappal előzte meg a GTA 3. Aztán részletekben, várostervezésben (Shoreside Vale kifejezetten borzalmasan navigálható a GTA 3-ban, akkor is, ha minden pixelét kívülről ismered), karakterekben, sztoriban köröket vert a GTA 3-ra, annak ellenére, hogy egy kis független stúdió játéka volt.
A GTA 3 sikerében hatalmas szerepet játszott egyrészt a masszív marketingbüdzsé, amit a Take-Two garantált, az edgelord elemek a kampányban (pl. prostik megölése, csak mert „lol”), így ábrázolva egyfajta „cool”, tiltott gyümölcsként a játékot. Nyilván az is fontos volt, hogy a 6. konzolgeneráció első 3D sandbox/open-world játéka. Mindenesetre más „mérföldkövet” nem látok a sorozatnál, ez is olyan mérföldkő, amit pár hónappal később egy pár fős független cseh stúdió felül tudott licitálni. Szóval fura egy mérföldkő. És ott voltam, mikor a GTA 3 megjelent, még kis pisisként lenyűgözött, hogy bármit „csinálhatok” (valójában semmi érdemlegeset nem lehetett interaktálni a várossal, de az illúzió elképesztő volt), de retrospektíven visszanézve, eléggé túl van értékelve a jelentősége az akkori tömeges „wow”-faktor miatt. Szóval nem azért „nem értem”, mert nem éltem át, ezt már sokszor megkaptam.
Az urban crime sandbox játékokon túl másra nem is kifejezetten gyakorolt hatást. Open-world játékok már a 80-as években is voltak, a The Legend of Zelda például 1985-ös. 3D open-world játékok már a GTA 3 előtt szintén voltak, például Elder Scrolls, vagy a The Legend of Zelda ismételten.
Számomra a mérföldkő valami olyasmi dolog, ami egyértelmű áttörést képvisel, amihez hasonló a megjelenés idején még tervben sincs, nemhogy finish-közelben. Például Wolfenstein 3D, System Shock, Metroid, Revs, Minecraft, vagy az 1982-es Football Manager, ilyesmik.
Remy írta:
itt nem bangladesi ujsagirok szavaznak
Annál rosszabb a helyzet. A játéksajtó régóta, köztudottan a velejéig korrupt. Sandy Petersen (játéktervező, MicroProse, id Software, Ensemble Studios) például nyilvánosan megerősítette, hogy a magazinok rendszeresen felhívták a fejlesztőket, és kenőpénzt követeltek tőlük a jó kritikákért cserébe. Minél nagyobb a kenőpénz, annál kedvezőbb a kritika alapon.
2007-ben a GameSpottól Jeff Gerstmann 6/10-es értékelést adott az Eidos/Sierra Kane & Lynch játékának, hivatkozva a bugokra, a repetitív játékmenetre és a hiányosságokra. Napokkal később, miután hírek szerint az Eidos komoly hirdetési pénzeket öntött a GameSpotba, elbocsátották. Gerstmann később megerősítette, hogy a kiadó nyomást gyakorolt rá.
2011-ben a Metacritic számos kritikust leleplezett és eltiltott, akik fejlesztőstúdióktól pénzt fogadtak el magas pontszámokért cserébe.
2013-ban az Aliens: Colonial Marines esetén sok kritikus (pl. The Guardian, EGM) elhallgatta a játék hibáit és kedvező pontokat adott egy objektíven játszhatatlansághoz közeli termékre.
Star Wars Outlaws esetén a Ubisoft Influencereket reptetett Disneylandbe (minden költséget álltak) + 4 órás demót kaptak a pozitív „első reakciókért” cserébe.
Dragon Age: The Veilguard esetén a kritikusok elismerően beszéltek a játékról, annak hibáit elhallgatva, kulcsokat csak a „haverok” kaptak, a játékosok aztán review bombingolták, teljesen jogosan.
És a legfrissebb, teljesen nyilvánvaló eset: a Build a Rocket Boy – a MindsEye fejlesztőstúdiója – a megjelenés előtt rengeteg influencernek fizetett, hogy jó véleménnyel legyenek a játékról. Egészen szürreális visszanézni, ahogy senki nem mert rosszat mondani az abszolút bullshit pillanatokban sem. A játék aztán elképesztő bukás lett a megjelenést követően.
Ez csak pár eset, de jól rámutat arra, hogy teljesen át van szőve korrupcióval ez is. Eleve a fő hirdetők sokszor azok, akiknek a termékeit objektíven kritizálni kéne. Natúr összeférhetetlenség.
GTA esetén: a GTA community alapvetően összhangban van azzal kapcsolatban, hogy a Liberty City Stories és a Vice City Stories középszerűek, vagy annál max kicsivel jobb játékok. A Liberty City Stories különösen jó példa a középszerre. Érdektelen sztori, zs-kategóriás átvezetők, fantáziátlan küldetések. A játék ehhez képest Metacriticen 88/100-on áll. A PS2 port esetén teljesen el lett hallgatva az, hogy a játék rendszeresen droppolja a frame-eket, és jelentős, ráadásul ingadozó input delay van a PSP verzióhoz képest.
A Vice City Stories szintén ismert a bugyuta sztoriról, a rosszul tervezett, sokszor unfair/szerencse alapú küldetéseiről, és arról a bugról, hogy drive-by esetén az AI 25 (PAL) és 30 (NTSC) golyót tud lőni másodpercenként, tehát frame-enként egyet. Ez egy glitch, amit a Vice City-ben lehetett előidézni, de a VCS esetén még a PS2 portnál sem fixálták ezt. Ez sok küldetést egy átlagjóska számára simán játszhatatlanná tud tenni, mert másodpercek alatt felrobban a jármű és/vagy meghal. A Light My Pyre (endgame endgame-je) gyakorlatilag teljesíthetetlen emiatt, és az ellenfél AI-jának a korlátoltságát kell kihasználni, hogy kicsit is konzisztensen, skill-alapon teljesíthető legyen, ez pedig nyilván nem a kívánt módja a küldetés abszolválásának. De ezen a ponton még csak a küldetés harmadánál jár a játékos, valószínűleg golyóállója már nincs, HP sem nagyon, de még át kell verekednie magát rengeteg ellenfélen, akikkel ha elkezd hadakozni, akkor simán a játékos
mögé spawnolhatnak és megölhetik. A filmstúdiónál felvehető a golyóálló, de ez megint olyan dolog, amit az átlagos játékos nem tud. Át is lehet futni az ellenségeken minimális sebződéssel, de az átlagos játékos ezt sem tudja. Aztán a küldetés harmadik fázisában van egy bossfight, checkpoint meg nulla. Ez csak egy példa a borzalmasan tervezett küldetésekből, a kritikusok ezekről egy szót sem szóltak, azt már nem is feltételezem, hogy eddig a küldetésig egyáltalán eljutottak volna. A játékban (PSP, PS2) az a nagyon idegesítő bug is jelen van, hogy bármilyen random járműsebződésre kilyukadhat a gumi, nem is kell eltalálni azt, és a drive-by glitch miatt van bőven sebződés.
A hírhedten pocsék San Andreas endgame sem kapott negatív kritikákat, az elképesztően rosszul pacingelt Vice City fő sztoriszál sem, az sem hogy a játék nem kommunikálja a játékossal, hogy mit kell tennie a Vercetti Estate teljesítése után, hogy a fő sztoriban tovább haladhasson, emiatt sokan azt hiszik/hitték, hogy végigjátszották a játékot, mert már nem voltak ikonok a mapen. A kritérium amúgy nyolc, térképen jelöletlen vállalkozásból minimum 6-ot megvásárolni és teljesíteni, az egyiknek pedig kötelezően a nyomdának kell lennie. Ezután lesz csak hozzáférhető a játék legutolsó és egyben egyik legkönnyebb (a balanszolatlanság másik nagy problémája a játéknak) küldetése, a Keep Your Friends Close.
És most szándékosan csak olyan dolgokat írtam le, amiket gyakran kritizálnak a játékosok, de a sajtó simán ignorálta őket.
Remy írta:
A Rockstar mindenki felett van.
Ez borzasztóan leegyszerűsítő. A 21. századi range-ük crime sandbox játékokból és két darab edgelord exploitation túlélő horrorból áll. A Max Payne 3 esetén átvettek egy noir sorozatot, ott például nem nagyon voltak a Remedy felett, akik ugye az első két részt jegyzik. A közhiedelemmel ellentétben az L.A. Noire-nak csak kiadója volt a Rockstar, a Midnight Club meg az Angel Studios sorozata volt. Amikor azt olvasom, hogy a Rockstar „mindenki felett van”, csak azt tudom feltételezni, hogy a költő szerint jobb Doomot csinálnának, mint az id Software, jobb Max Payne-t, mint a Remedy, jobb Hollow Knightot, mint a Team Cherry, jobb Gran Turismot, mint a Polyphony Digital, jobb Mass Effect trilógiát, mint az egykori BioWare, és így tovább. Ez teljesen abszurd módon leegyszerűsítő.
Remy írta:
Okosok szerint nem hiaba igazitja az osszes studio a jatekat a gtahoz.
A szórakoztatóiparban – különösen a nagy költségvetésű filmek és játékok esetében – bevett gyakorlat, hogy elkerülik a megjelenési dátumok átfedését más, ugyanazt a közönséget megcélzó nagy címekkel. A stúdiók és a kiadók a megjelenési dátumokat úgy kezelik, mint az ingatlanokat: a cél az, hogy uralják a hétvégét (vagy a megjelenési hetet), és maximalizálják a nyitóbevételt, mielőtt a szájhagyomány vagy a verseny gyengíti a teljesítményt.
Például a Barbie és az Oppenheimer teljesen más közönséget célzott, de még ott is meme lett abból, hogy átfedésben voltak egymással.
A Batman v Superman hamarabb jelent meg a Captain America: Civil War miatt.
A The Hunger Games: Catching Fire miatt a Thor: The Dark World hamarabb jelent meg, a Frozen meg később.
Az Assassin’s Creed Valhalla miatt a Sony egy héttel eltolta a Spider-Man: Miles Morales világpremierét.
A Call of Duty: Black Ops 6 után egészen 2 hétig semmilyen más blockbuster játék nem jelent meg.
De még a Hollow Knight miatt is el lett csúsztatva több játék.
És még lehetne sorolni, ez nem egy „GTA 6-jelenség”. A stúdiók komoly összegeket fizetnek scheduling elemzésekért, hogy kiválaszthassák az optimális időpontot. A GTA 6-hoz okos döntés igazodni, mert a GTA formula elképesztően népszerű, dedósoktól felnőttekig nagyon sokan szeretik. Hatalmas a range. De ha a népszerűség egy érv valamiféle felsőbbrendűségre, akkor a Minecraft a legjobb játék, a Citizen Kane meg egy rossz film, mert premierkor megbukott.