Érdekes szezon volt, nekem már túl hosszú is talán. Olyan érzésem van ha ránézek mik történtek az első futamokon mintha az előző évben lett volna.
A mclaren megépítette a legjobb autót, majd leálltak a fejlesztésekkel és visszaestek a 2. helyre, ettől függetlenül, minden más csapatnál lett volna pilóta sorrend és már rég lezárták volna az egészet. Mondjuk szerintem volt is sorrend, Norrissal akartak vb-t nyerni, tettek is érte az év közepén eleget. Mivel bejöttek a dolgaik, kár is bele menni, de ez később még okozhat fejtörést, meglepődnék ha sokáig maradna ez a pilóta felállásuk. Grat a vb címekért nekik, azért ideje volt visszatalálnia a mclarennek a csúcsra.
A redbull-t írtam az előző hsz-ben. Eltolták a fejlesztés, nem jött be. A Horner cirkusz sem segítette őket, bár maguknak köszönhetik. Szerintem Marko és az öreg Verstappen túl nagy hatalommal bírnak ott, pedig egyiknek sem kellene annyit beszélni mint amennyit fecsegtek egész évben. Erős lejtmenetet várok a következő években. Külön kabaré amit a 2. számú pilótákkal csinálnak, mert egyik sem ennyire lassú. Mindegyik bizonyította aki ott megbukott előtte és többnyire utána is. Kíváncsi vagyok Hadjarra, de újabb karrier endet jósolok, ha csak nem lesz jobb az autó, mint várom.
Szerintem egész évet nézve a merci volt a 3. erő, csak hát ott a cry baby Russel mellett nem igazán volt más, Antonellinek sokszor nagy volt még a kabát, de erősek lehetnek jövőre, azt tippelem top2-es autót építenek.
A ferrari minden évben ígéri magát de csak bebizonyítják, hogy van lejjebb. Hamilton már inkább máshol kellene h legyen, azt a botot neki kellett volna kapnia nem Alonsonak. Leclerc zseni, de az autó gatya. A 4. hely miatt jövőre több szélcsatornás időt kapnak, de mivel ők a ferrari, semmire nem mennek majd vele. Idén egyébként többször is sikerült jó döntéseket hozni a pitwallnak, remény az van, de nem sok. Én igazából ugyan ezt várom tőlük, majd dupla pilóta csere 2-3 éven belül...
A többiek...Hulk és Alonso azért megmutatta, hogy nem a kor dönti el ki a jó és ki nem. Mind a ketten hozták a pontokat egy nem túl acélos autóval, és verték bucira a csapattársat. Abszolút pozitívum mind a kettő (nekem). Most megnéztem ki hogy végzett, meglepődtem, hogy ALbon Sainz előtt fejezte be. Arra emlékeztem, hogy a szezon elején Sainz sehol nem volt, de a végére rendre hozta magát. Jó szezont mentek azért mind a ketten és hozták a csapatnak az 5. helyet, az elsőt a nagyok mögött. Bearman első évben verte is Ocont, ha jövőre nem is, utána fixen megy Hamilton helyére. Negatívan meg az alpine-t kell kiemelni, szar autó, szar döntések. Egyedül Gaslyt sajnálom, mert Ő ennél sokkal jobb, de képtelen karrierje alatt jó csapatokat, jó döntéseket hozni. Kicsit Alonsosan mennek neki az évek...Szerintem a Lawson, Ocon, Stroll, Tsunoda, Bortoleto, Colapinto sor ha jövőre nem lenne a griden senki nem sajnálkozna utánuk.
Maga a szezon nem volt rossz, de jó sem. Sokszor kreált izgalmakkal próbáltak valamit elérni. Az m4 kommentátorai meg jó lett volna ha a futamokat is nézik, mert rendre észre sem vették mi történik előttük. Igazából ide már csak azt lehetne leírni amit megtettünk nagyon sokszor, szarok a szabályok, a döntő bírók, az autók, a helyszínek, de főleg a tankolás hiánya
