Re: Madridom Filmklub
Elküldve: 2020. május 21., csütörtök 18:22
Spoiler következik, olvasáshoz jelöld ki a szöveget!Lehet nem is szúrt semmit sehova.Faust írta: Pipita, a Lobsterhez:
Spoiler következik, olvasáshoz jelöld ki a szöveget!Szerintem nem a szemébe szúrta.
Egyrészt azért bántottak már akkor is, mert nem ment a matek?Faust írta: (...) majd a 25. sorban:
El is határoztam, hogy az értékelésem első mondata az lesz, hogy Pipita (ebben is) egy botgeci, aztán valahogy a leányzó öngyilkossági kísérlete utáni történések teljesen belassították és szétszabdalták a tempót és nekem a hangulatot is.
Pipita véleményén gondolkodtam, mert néhol tényleg rohadt túlzó, már-már urambocsá' ostobának tűnik a karakterek nagyrésze, aztán két dolog is bevillant: egyrészt a japánokra jellemző (idegesít is), legalábbis az animekból ítélve, hogy a masszív elfojtásuk, visszafogott stílusuk miatt igen nehezen kezelik az érzelmesebb szitukat, számunkra evidens/sokat tapasztalt dolgok mérhetetlenül ki tudják őket akasztani, és teljesen káosz, ahogy próbálják ezeket megoldani. Másrészt visszagondoltam kicsit: gimnáziumban micsoda problémák tudták tönkreverni a lelkivilágunkat hetekre, hónapokra. Milyen apróságok tudtak kikészíteni, milyen mára jelentéktelennek tűnő TRAGÉDIÁk történtek.Rossz belegondolni, de erről szól az élet, a tanulás folyamata. És ha belegondolok, visszacsatolva, hát...nem lennék japán tinédzser.
Szóval rendben van a dolog, más kérdés, mennyire elviselhető egyénenként.
Először is köszönöm, az Akirát bewatchlisteltem, ahogy egyébként a Perfect Blue című animét is, ami elvileg a Black Swant ihlette, ha minden igaz. Mickey, ezeket te láttad?Faust írta: The lobster
Pfijbazeg. Másodjára látom az utóbbi évek egyik legeredetibb forgatókönyvű filmjét, de sajna, elsőre jobban tetszett.
Kezdjük a pozitívumokkal, jóval több van belőle szerencsére. Maga az alaphelyzet annyira abszurd és beteg, hogy nem tudok nem vigyorogva, meleg szívdobbanásokkal gondolni rá. Egészen óriási. A színészek egytől egyik tökéletesek, Colin Farrel pályája legjobbját nyújtja a végtelenül szorongó és visszafogott épitészmérnök szerepében. Savat hányó szatíra ez, a párkapcsolatba beleerőszakoló állam (nem tudok nem finom összefüggéseket találni a csokos házasságok tízezreivel kapcsolatban, még ha szerencsére nem is tartunk itt) és az erre a ló túloldaláról válaszoló, érintkezésmentesmagányosok partizánjai küzdelmét vázolva. Néhol annyira bicskanyitogatóan találó, hogy az szörnyű, és nem foglal állást, hiszen mindkét oldal teljesen ugyanaz: ugyanúgy egyetlen, általuk az egy igaz útnak vélt ösvényre erőszakolnak be, és halál fia/lánya vagy, ha eltérsz róla.
Amíg David meg nem szökik az intézetből, egyszerre durván nyomasztó, és sötéten humoros a film, aztán az erdőben játszódva valahogy szép lassan, de biztosan unalomba fullad az egész. Elsőre annyira nem zavart, mert nagyon vártam a(z amúgy zseniális, és mélységesen lelombozó) végkifejletet, de másodjára nézve már erősen botladozott a film második fele, ami néhol az élvezhetőség rovására ment.![]()
A képi világ kiváló, standard Lanthimos, a zene néhol már zavaróan egysíkú, de egyébként abszolút passzol a két pólusában is végtelenül egysíkú világba, amit ábrázol a film. A görög rendezőtől eddig csak a Homárt és a Kutyafogat láttam, utóbbinak érik az újrája, mert csak arra emlékszem hogy istentelenül felbaszott.Aztán majd jön a többi is. Kíváncsi vagyok rájuk. Az ajánlást köszönöm Pipita, nézd meg az Akirát.
![]()
7/10
Megértem, de egyébként a lényege, szerintem átjönne egy árva karakter nélkül is.Remy írta: Elveszni nem vesznék el angolföldön, de azért angol felirattal nem igazán ugranék neki olyan filmnek, ahol azért - gondolom - bőven van mondanivaló.
Rajzfilmnek vagy egy Supernatural résznek simán nekimegyek azért, de inkább a magyar felirat.![]()
Pedig mutattam linket, ott egész jó minőségben fenn van, angol felirattal.Remy
Valóban nem könnyű azonosulni a Japánok érzelmi világával, meg az egész társadalomnak a felépítésével és régmúlt berögződésekkel/kultúrával.Faust