Re: OFF
Elküldve: 2022. november 16., szerda 4:21
Azért nem onnan szerzi be a lítiumot, mert onnan nem tudta… Bolívia beintett USA-nak, és Kínával illetve Oroszországgal kötött lítium-kitermelési partnerséget. Magyarán USA-nak és Musknak is érdeke volt a puccs, utóbbi pedig ezt pofátlanul az emberek tudomására is adta. Nem mintha USA egyáltalán próbálna vagy bármikor próbált volna titkot csinálni abból, hogy az államuk de facto plutokrácia, és a milliárdosok közvetlen hatalmat gyakorolnak az államműködésben. A Wikileaks szivárgások vagy éppen az Operation Condor után mondjuk nem is lenne túl sok értelme.kiserik írta: Kicsit utánaolvastam azoknak, amik itt elhangzottak tegnap. Kicsit, mert rohadtul nincs rá időm, így szívesen veszek forrásokat a témában. A megálapításom, hogy Konteós Laci ezekhez képest kutya faszaKb ott tartunk, hogy az USA pénzeli Muskot, hogy Musk abból pénzelje az USÁt, hogy kormányokat döntsön meg neki a lítiumért, aztán a lítiumot nem is onnan szerzi be és éppen saját bányát készül nyitni az USAban.
Munkahelyteremtés céljával alacsony kockázatú vállalatokat szokás támogatni. A Tesla esetén USA a technológiai potenciálba fektetett be, azt remélve, hogy ez majd megtérül azáltal, hogy korán vezető pozícióba kerülnek az elektromos autók terén, emiatt is vállaltak részesedést a veszteségben, de nem a nyereségben. Évtizedek óta csinálják, nemcsak ők, de rengeteg másik ország is. A GM, Chrysler vagy a Morgan Stanley a too big to fail esete volt.kiserik írta: Lesajnált (államilag támogatott) technológia: egyrészt az országok támogatni szokták a munkahely teremtő cégeket. Forrásokkal, adókedvezményekkel, stb. Ne menjünk messzire a GM 51 milliárd dolláros segélyt kapott az USA-tól, hogy ne menjen csődbe
A Tesla-féle ADAS/Autopilot eredetileg egy sima Mobileye implementáció volt, amit számos más gyártó is használt/használ, így nem értem, hogy hogyan lettek volna kiröhögve érte, ha nem is ők csináltak először komoly üzletet belőle.kiserik írta: Kinevetett technológia: például a présgépek. Például a felhőből updatelt autók (a szakma által alulméretezettnek tartott fékek problémáját megoldották szoftveresen a felhőből). És én ide sorolom a vezetés támogató rendszert is, de ehhez még idő kell.
Ilyen mission-critical rendszereknél én alapvetően a redundanciát tartom szerencsésebbnek, ezt csinálja a Mobileye FSD megoldása is, ami képes pusztán valós idejű inputok alapján is vezetni, de ha elérhető a területen részletes mapping, akkor a többletinformációt is hasznosítani tudja.kiserik írta: Önvezetés: sok megközelítése van. Az egyik, amit a google is csinál/csinált (megmég páran, mert ez az egyszerűbb), hogy egy betanított területen tudnak önvezetni az autók. PL az emlegetett Waymo. A másik, hogy az autó mindenhol, minden körülmények között tudjon önvezetni. Ez sokkal nehezebb. A Tesla ezt az utat választotta és talán ennek lenne nagyobb értelme szerintem is. Ezt a vitát az idő fogja eldönteni.
Dehogynem csináltak, csak te speciel túlhype-olod. Ezen elv alapján is sokan csináltak sok mindent, csak itt kb. egy kevésbé korrupt és egyelőre normálisabb Boeinget húzol fel ultrainnovátor szintre, mert van egy karizmatikus CEO-ja.kiserik írta: A legnagyobb érdekeség az volt, hogy itt páran felvázoltátok, hogy amúgy sem csináltak semmit, mert K&F meg know how meg a tököm tudja milyen tanulmányok alapján könnyű. Gyakorlatilag ezen elv alapján soha senki nem csinált semmi érdemlegeset, mert azt már egy korábbi ""felfedezés"" megalapozta.
Nem konkrétan Muskra volt szükség, hanem egy magánszereplőre a piacon, jó mérnökökkel. Amúgy ha belegondolnál először abba, amit leírsz, akkor sok esetben egyből beugrana rá a válasz.kiserik írta: Emellett csak azt nem értem, hogy maradjunk a példánál, ha a NASA mindent tudott, és még a pénz is rajtuk keresztül ment a SpaceX-hez, akkor miért volt Muskra szükség?
A 90es években meg elfogyott a pénze és a gyerekei segítették ki és olyan jó a kapcsolat, hogy Elon gyerekeit nem is láthatja. Fasza apa volt az öreg... De valami nagyszülei is gazdagok voltak, vagy 5000 ha-on gazdálkodtak és elbukták az összeset. A lényeg, hogy Elon és Kimbal nem gazdag emberként került Amerikába és nem a tömérdek pénzükön vettek még több pénzt.h3x0r írta:As Vance wrote in his book Elon Musk, “The family owned one of the biggest houses in Pretoria thanks to the success of Errol’s engineering business,” a business that included “large projects such as office buildings, retail complexes, residential subdivisions, and an air force base.” Elon even admitted his father is “brilliant at engineering” despite being an overall “terrible human being.” And in an interview with Errol from 2018, British tabloid Mail on Sunday wrote, “Musk senior was a millionaire before the age of 30.”kiserik írta:
Ha jól rémlik az apja valami mérnök volt az anyja meg dietetikus. 17 évesen hagyta ott afrikát és emigrált Kanadába, ahogy fizikát és közgázt hallgatott. Valami fűrészüzemben is melózott takarítóként. Mikor Amerikába mentek Kimballal, akkor is valami lepukkant helyen laktak meg valami szakadt kocsijuk is volt. Régen olvastam, mindenre már nem emlékszem tisztán, de tuti nem voltak kőgazdagok.
Errol became “a half owner” of an emerald mine in Zambia in the ‘80s, though he doesn’t specify a year, and he “got emeralds for the next six years.”
As Vance wrote in his book Elon Musk, “The family owned one of the biggest houses in Pretoria thanks to the success of Errol’s engineering business,” a business that included “large projects such as office buildings, retail complexes, residential subdivisions, and an air force base.” Elon even admitted his father is “brilliant at engineering” despite being an overall “terrible human being.” And in an interview with Errol from 2018, British tabloid Mail on Sunday wrote, “Musk senior was a millionaire before the age of 30.”kiserik írta:Ha jól rémlik az apja valami mérnök volt az anyja meg dietetikus. 17 évesen hagyta ott afrikát és emigrált Kanadába, ahogy fizikát és közgázt hallgatott. Valami fűrészüzemben is melózott takarítóként. Mikor Amerikába mentek Kimballal, akkor is valami lepukkant helyen laktak meg valami szakadt kocsijuk is volt. Régen olvastam, mindenre már nem emlékszem tisztán, de tuti nem voltak kőgazdagok.zsuninnyo írta:
Alulrol jott? Azt nem tudom, hogy milliardosok voltak-e, de piszkos gazdagok (azt meg hagyjuk is milyen penzbol, valoszinuleg koze van a hulyegyerek viselkedesehez).
En nem tudom ramondani, hogy zseni. Meg azt sem hogy okos. Szerintem egy elmebeteg, akit be kene zarni es kezelni, es nem felemelni, mert tobbet art mint hasznal a vilagnak. De persze nem o az egyetlen, rengeteg ilyen idiota milliomos-milliardos van sajnos. De o az egyik leghangosabb hulye a vilagon.
Ha jól rémlik az apja valami mérnök volt az anyja meg dietetikus. 17 évesen hagyta ott afrikát és emigrált Kanadába, ahogy fizikát és közgázt hallgatott. Valami fűrészüzemben is melózott takarítóként. Mikor Amerikába mentek Kimballal, akkor is valami lepukkant helyen laktak meg valami szakadt kocsijuk is volt. Régen olvastam, mindenre már nem emlékszem tisztán, de tuti nem voltak kőgazdagok.zsuninnyo írta:Alulrol jott? Azt nem tudom, hogy milliardosok voltak-e, de piszkos gazdagok (azt meg hagyjuk is milyen penzbol, valoszinuleg koze van a hulyegyerek viselkedesehez).kiserik írta: Köszönöm a felvilágosítást. Az mg példa teljesen fölösleges volt, paraszt vagyok nem hülye, de értékelem. Soha nem gondoltam/mondtam olyat, hogy Musk a világ legokosabb embere és feltalálója és természetesen nem is érthet mindenhez amivel foglalkozik. De! Valamihez rohadtul ért, mert nem született milliárdos a pali. Alulról indult és most legfelül van. Ez nem megy úgy, hogy semmihez sem értesz, csak hazudozol össze vissza. Az, hogy minden cége a megszokottól eltérően áll hozzá a problémákhoz nem a mérnökök találmánya. Ott a Tesla. Megpróbáltak először egy belsőégésűt átépíteni és rájöttek, hogy nem az igazi. Teljesen az alapoktól, minden gyártótól eltérően felépítettek egy saját autót. Persze hogy nem Musk csinálta egyedül, de annak is kell oka legyen, hogy más gyártók nem így tettek/tesznek, pedig ott is vannak mérnökök és pénz is dögivel, aztán csodálkoznak, hogy valami nem kerek. Vagy ott van prés technológia, vagy egy csomó olyan innováció, ami másnak valahogy nem jutott eszébe, pedig ott is vannak kiváló koponyák. Bárki bármit mond, a faszi egy zseni. Ha valaki szerint hazudozásban, akkor abban. Szerintem menedzselésben és a dolgok újragondolásában, de a lényeg, hogy zseni. Ekkora vagyont rohadtul nem puszira osztogatnak (kivéve itthon
).
En nem tudom ramondani, hogy zseni. Meg azt sem hogy okos. Szerintem egy elmebeteg, akit be kene zarni es kezelni, es nem felemelni, mert tobbet art mint hasznal a vilagnak. De persze nem o az egyetlen, rengeteg ilyen idiota milliomos-milliardos van sajnos. De o az egyik leghangosabb hulye a vilagon.
Alulrol jott? Azt nem tudom, hogy milliardosok voltak-e, de piszkos gazdagok (azt meg hagyjuk is milyen penzbol, valoszinuleg koze van a hulyegyerek viselkedesehez).kiserik írta: Köszönöm a felvilágosítást. Az mg példa teljesen fölösleges volt, paraszt vagyok nem hülye, de értékelem. Soha nem gondoltam/mondtam olyat, hogy Musk a világ legokosabb embere és feltalálója és természetesen nem is érthet mindenhez amivel foglalkozik. De! Valamihez rohadtul ért, mert nem született milliárdos a pali. Alulról indult és most legfelül van. Ez nem megy úgy, hogy semmihez sem értesz, csak hazudozol össze vissza. Az, hogy minden cége a megszokottól eltérően áll hozzá a problémákhoz nem a mérnökök találmánya. Ott a Tesla. Megpróbáltak először egy belsőégésűt átépíteni és rájöttek, hogy nem az igazi. Teljesen az alapoktól, minden gyártótól eltérően felépítettek egy saját autót. Persze hogy nem Musk csinálta egyedül, de annak is kell oka legyen, hogy más gyártók nem így tettek/tesznek, pedig ott is vannak mérnökök és pénz is dögivel, aztán csodálkoznak, hogy valami nem kerek. Vagy ott van prés technológia, vagy egy csomó olyan innováció, ami másnak valahogy nem jutott eszébe, pedig ott is vannak kiváló koponyák. Bárki bármit mond, a faszi egy zseni. Ha valaki szerint hazudozásban, akkor abban. Szerintem menedzselésben és a dolgok újragondolásában, de a lényeg, hogy zseni. Ekkora vagyont rohadtul nem puszira osztogatnak (kivéve itthon
).
Ez azt? Mindent amit elert, azt a kurva sok penzbol felvett mernokei ertek el (kiegve).kiserik írta:
Ja és ez a nem ért semmihez csak a hazudozáshoz kicsit fura. Valahogy mégis sikerült összehoznia ezt azt![]()
Ha ez nemcsak költői kérdés a részedről, hanem tényleg érdekel az informatikában/szoftverfejlesztésben jártasak véleménye, akkor nagyjából a következő szintű párbeszéd zajlott le nyilvánosan az új tulajdonos/vezérigazgató és az egyik technológiai vezető között mezőgazdasági hasonlattal:kiserik írta: Őőő... Elmagyaráznád, hogy itt mi is a probléma? A programozáshoz (is) nem értek így nem tudom, hogy mi az a “microservices” bloatware, de nekem ez nem tűnik az emberiség ellen elkövetett nagy bűnnek, hogy így kelljen nyilatkozni róla.
Ja és ez a nem ért semmihez csak a hazudozáshoz kicsit fura. Valahogy mégis sikerült összehoznia ezt azt![]()
Őőő... Elmagyaráznád, hogy itt mi is a probléma? A programozáshoz (iszsuninnyo írta:Csak, hogy aktualis legyen, miert is egy idiota, aki kurvara nem ert semmihez a pofazason es hazudason kivul: https://twitter.com/zachsilberberg/stat ... 2770924544kiserik írta: Mondom gyerekek, én elhiszem, hogy nem szent életű ez az ember, és bogara is van épp elég,
Totalis idiota, tipikus gazdag 8 eves hulyegyerek, csak sajnos o felnott, es tonkrebaszott mar rengeteg eletet emiatt.
Egyebkent az elektromos autozast tenyleg o tette menove, vagyis az o pofaja, mert menove a mernokok tettek, akik vert hugyozva letrehoztak azt, amit most vezethetnek az emberek (ami minosegben inkabb egy jo-kozepes cucc, de legalabb elinditotta ezt az elektromos autozos nemtommit)
ez durva, nekem totál a 7 milliárd van a fejemben, mikor lettünk 1 milliárddal többen?'shutterisland írta: na kozben elvileg offisol 8 milliardan vagyunk.
Csak, hogy aktualis legyen, miert is egy idiota, aki kurvara nem ert semmihez a pofazason es hazudason kivul: https://twitter.com/zachsilberberg/stat ... 2770924544kiserik írta: Mondom gyerekek, én elhiszem, hogy nem szent életű ez az ember, és bogara is van épp elég,