hehetheoriginal írta:
Nem a megbizhatosag a lenyeg, erre probaltam utalni.
Amugy akkor vajon miert van annyi mazochista szerte a vilagon, aki inkabb bmwt hajt egy prius helyett pl? Erthetetlen......
Mert az ember nem racionális lény, a legtöbben nem is informált fogyasztók, azt veszik, ami szem előtt van, és a Prius egyébként sem a BMW-vel versenyez, az a Lexus. Ahol a megbízhatóság kulcsfontosságú, ott viszont a Prius tarolt. Nem véletlenül lett ez a definitív taxis és Uber autó, mert a HSD rendszer gyakorlatilag elpusztíthatatlan. Plusz az átlagos európai fogyasztó inkább dízellel próbál takarékoskodni, nem hibriddel.
És hogy Európában miért sokkal népszerűbb a BMW, mint a Lexus?
– Európai gyártó, akik már a 20-as évek óta jelen vannak, a Lexus a 90-es években jelent meg új szereplőként
– Márkahűség, ami tökéletes példa az irracionalitásra
– Sokan szeretik a sportosságot, míg a Lexusnak hagyományosan egy érettebb profilja van, a HSD például minden, csak nem sportos
– Az emberek szeretik a „morci” autókat, egyfajta pénisznövelő értékként kezelik az erőltetett agresszív vonalvezetést, a Volvo többek között azért is visszafogottabb népszerűségben, mert nem ez a stílus profilja
– Európa szereti a dízeleket, más kontinenseken viszont nem túl elterjedt személyautók esetén, emiatt a Lexusnál sem
– A Lexus hagyományosan drágább belépő a prémium szegmensbe
– A BMW kereskedői hálozata sokkal kiterjedtebb Európában, jobban az ember szeme előtt van a brand, tipikus „azt veszi a fogyasztó, amit lát” eset
– Az BMW-k presztízsértéke, viszonylag friss viszonteladási értéke magasabb, míg a Lexus értéktartása inkább hosszabb távon jön ki, amikor a BMW-t már gombokért hajigálják az emberekhez, erről pedig sokan nem tudnak, hiszen eleve nem elterjedt márka