Oldal: 356 / 2212

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 21:43
Szerző: hehetheoriginal
Nika91127 írta:
hehetheoriginal írta: 20 ev mulva mindenki szintetikus benyat fog tolteni a v8 meg v12 vasakba szamolatlanul, ez az elektromos aberracio es evolucios zsakutca meg reg el lesz felejtve :kalapos:
Egy szintetikus benyás 67-es Mustang Fastback-re befizetek. Hozol egyet a kamionon Hehe?
Az a jovo amugy, nyilvan aki megengedheti maganak, egyre tobb kis ceg foglalkozik restomodokkal, hogy a regi legendas cuccokba berakjak a fullprofi aktualisan legfejlettebb dolgokat, (futómű, hajtas, valto, motor, elektronika, stb) es valami orgazmikus kurvagyonyoru verdakat csinalnak.
Ugye regen, 40-50-60 eve, minden formaterv sokkal gyonyorubb volt, mint ma ez a sok doboz vodor szar, nyilvan a biztonság oltaran felaldoztak kb mindent, de egy singer porsche nyam nyam tökéletes.
Ezek a szivo v6, v8 v12-k meg lesznek mentve, ebben biztos vagyok.
Csak kiserik teslai fognak rohadni vmi szemettelepen, mint valami kinai műanyag kacat :kalapos:

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 21:33
Szerző: Nika91127
hehetheoriginal írta: 20 ev mulva mindenki szintetikus benyat fog tolteni a v8 meg v12 vasakba szamolatlanul, ez az elektromos aberracio es evolucios zsakutca meg reg el lesz felejtve :kalapos:
Egy szintetikus benyás 67-es Mustang Fastback-re befizetek. Hozol egyet a kamionon Hehe?

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 21:29
Szerző: hehetheoriginal
20 ev mulva mindenki szintetikus benyat fog tolteni a v8 meg v12 vasakba szamolatlanul, ez az elektromos aberracio es evolucios zsakutca meg reg el lesz felejtve :kalapos:

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 20:56
Szerző: kiserik
füst írta:
Füst: ez elég korlátozott gondolkodás.
Ezt én dicséretnek veszem.
Ebben a szakmában ugyanis nem a képzelet szab határt, hanem sziklaszilárd fizikai axiómák, amik átléphetetlen korlátok közé szorítják az energiaellátást.

Nem is szántam én ezt bántásnak :kacsint:

A legnagyobb különbség a gondolkodásunkban ott van, hogy én nem veszem biztosra azt, hogy 20-30 év múlva minden ugyan így fog működni (meg persze az, hogy én tök laikus vagyok a témában, de jó a képzelő erőm :D ).

Egy full random és laikus példa: 10-20 év múlva (és ez az EV-k tényleges elterjedéséig egy rövid idő) már talán lesznek degradálódott akksik szép számmal, így a napelemek mellé esetleg kötelezően olcsón kiépíthető puffer jellegű akku pakkokat lehetne építeni. Illetve ennyi idő alatt azért rengeteget fog fejlődni a technológia is. Ha a megújulókat lokálisan mindenki puffer jelleggel tárolni tudja (esetleg bevonva az autók akksijait amik a nap nagy részét parkolva töltik), akkor eléggé számíthatóvá és tervezhetővé válik szerintem ez az energia is. Aztán a hidrogénről, mint energiatároló lehetőségről még nem is beszéltünk.

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 20:41
Szerző: Halfkey
Egyetértek a felvetéseiddel füst (ami nem nagy dícséret persze egy laikustól), annyit tennék csak hozzá hogy kialakítás alatt van a fogyasztásba való enyhébn beavatkozás is. Tudtommal már Magyarisztánban is elérhetõ az a kedvezõbb céges tarifa, ahol a folyamatos fogyasztókat (pl hūtõ) elōre megbeszélt technikai paraméterek alapján (napi hányszor, meddig, milyen gyakran) lekapcsolhatja a szolgáltató. Nyilván ez sem megoldás, de pont azon segít amit mondasz - csak ennél sokkal-sokkal töb kell.

Egy olyan világot amúgy adok, ahol nem hálozatról töltheted a kocsid, hanem csak szigetekrõl - ha van nap, akkor mehetsz, ha nem vársz. Csak ettõl messze az emberi ego.

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 20:08
Szerző: füst
Füst: ez elég korlátozott gondolkodás.
Ezt én dicséretnek veszem.
Ebben a szakmában ugyanis nem a képzelet szab határt, hanem sziklaszilárd fizikai axiómák, amik átléphetetlen korlátok közé szorítják az energiaellátást.

Messziről futok neki, de a végére értelmet fog nyerni. Úgyse írok már évek óta wall of textet, szóval most kaptok egyet, talán ez lesz a valaha volt utolsó. :D
Az energiaellátás 0. szabálya, hogy a termelésnek és a fogyasztásnak minden időpillanatban egyenlőnek kell lennie. Ha ez a feltétel nem teljesül, akkor black-out lép fel, azaz leáll az egész rendszer. Újraindítani pedig nagyon hosszadalmas és fájdalmas, nem központosított procedúra, mérhetetlen anyagi kárral.
Az ellátás legfőbb feladata ennek a jelenségnek az elkerülése. Ehhez 2 dolog kell, egy stabil és kiszámítható rendszer, valamint jó szakemberek, akik felügyelni és szabályozni tudják ezt a rendszert. Az ellátás szempontjából az egyik legnagyobb átok, hogy a rendszer csak egy bizonyos határig rugalmas. Túlfeszíteni nem lehet, mert hirtelen lesz nagyon-nagy a baj.

A napenergia nem tervezhető energiaforrás, ezért instabillá teszi a rendszert, minél nagyobb részarányban termel, annál bizonytalanabbá válik az ellátás. Nem egzakt szám következik, a jelenlegi tudásom alapján a még kezelhető részarányt 15-25% közé lőném be.
A gyakorlatban ez azt jelenti, ha jön egy országos ciklon, és hirtelen nem termelnek a napelemek, akkor nem mindegy, hogy a hálózatnak pár tízezer, vagy pár millió napelemes rendszer termelését kell hirtelen magára vállalnia. A fentebb említett jó szakembereknek nagyjából 15 percük van reagálni a hirtelen változásokra, ellenkező esetben black out.
Ha megvalósul az elképzelés, miszerint megújuló erőforrásokból szeretnénk ellátni 4 millió elektromos autót, ami az úriember számítása alapján további 1 paksnyi termelést tesz szükségessé, amit ha elhiszünk, akkor ezt az egy paksnyi termelést kell 15 perc alatt hozzáadni a gridhez, importáramból és olyan fosszilisből, ami esetleg még backupként elérhető.

Ha ilyen rendszert akarsz kialakítani, akkor a környező országok hálózatán fogsz élősködni, mint ahogy a németek a francián és a lengyelen. Ha keveset termelnek a megújulók, akkor a franciáktól vesznek atomot, ha túl nagy a termelés, akkor a lengyeleknek passzolják le a nem kért felesleges áramot. A függés mellett a mindennapok részévé vállnak a gyakori áramszünetek, mert ha hirtelen lecsökken a termelés egy nyári vihar miatt, akkor úgy a legegyszerűbb hirtelen lecsökkenteni a fogyasztást, ha az érintett hálózatrészt egyszerűen lekapcsolják a rendszerről (0. szabály miatt).

Hogy miért írtam ezt le... azért, mert az egyszeri fogyasztó (feldugom a töltőre a kocsit és a napelem feltölti) mindennapi tapasztalatából kiindulva nem lehet extrapolálni, és kijelenteni hogy ha egynek megy, akkor mindnek megy és a rendszer el fogja viselni. Nem fogja, egy bizonyos szintig lehet kezelni a bizonytalanságot, de utána kódolva van a rendszerben a katasztrófa.
Röviden(hosszan) ezért nem lehetséges megújulóval működtetni egy ekkora többletfogyasztással járó tömeges elektromosautó-használatot.

Van rá mód, hogy megtapasztald a saját háztartásod szintjén a problémát, ha hiszel a napelemes rendszeredben, kapcsold le magad a gridről, és bízd a háztartásodat a szigetüzemű rendszeredre...
...meg egy aggregátorra. :)

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 12:32
Szerző: raul 4 ever
jó Tee :mrgreen: :mrgreen: , hát akkor mondj a leaf-zoe-spring trión kívül olyan villanyautót, aminek van 300km hatótávja (nem 70-nel gurulva :P) , nem akkora mint egy bevásárlókocsi (ami btw. átlagfelhasználásra bőven elég) és nem 2t

Amelyik perpill kívánatos még kumma nehéz. Ezen röhöghetsz estig, akkor is így van.

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 12:07
Szerző: kiserik
Handrást én sem komálom, de sok tévhitről (súly (ugye a 2-3 tonnás dömperek :lol: ), átállás ideje, szennyezés mértéke, akksik összetétele, élettartama és újrahasznosítása, EV-k környezetterhelése (ugye az NCAP teszt is ezt mondja)) mond jó dolgokat ebben a videóban. Persze legegyszerűbb kijelenteni, hogy márpedig ilyen állat nincs.

Füst: ez elég korlátozott gondolkodás. Rengeteg módja van annak, hogy a megújulókat használják az emberek az autójuk töltésére, főleg, hogy erre sok-sok év, évtized áll rendelkezésre.

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 10:51
Szerző: raul 4 ever
füst írta: Csatlakoznék, amit az energiaellátásról mond, az sajnos nagyon nem állja meg a helyét.
Csak pár mondatot szánnék rá, ha nem nagy baj, mert az úriember sem nagyon melyült el a témában, az érvkészlete ebben kérdéskörben bezárult a józan paraszti ész és az extrapolálás kettősével. :D

Ha lesz további 4 millió elektromos autó, annak a többletfogyasztását sajnos nem lehet megtermelni megújulóval, mert napelemekkel képtelenség zsinóráramot termelni, backup kell neki, amikor leesik a teljesítmény, és az nem lehet más mint gáz vagy szén. És mivel jelenleg nem szökkent szárba Európa-szerte az atomerőmű építés, úgy az "1 paksnyi" többletfogyasztás megtermelését sem lehetséges elkepzelni fosszilis energiaforrás nélkül. Pláne, hogy kicsit távolabbról nézve inkább bezárni kell majd egyre több atomerőművet, melyek az életciklusuk végéhez érnek a közeljövőben. A jelenlegi energiamix tehát biztosan nem lenne érvényes a megemelkedett fogyasztásra, mert a nukleáris energia részarány nem tud benne emelkedni, csak a gáz és a szén.

Ebből kifolyólag már az alaptézis, miszerint csak a gyártásnak van co2 lábnyoma, hibás.

Részemről itt ki is szálltam. :D

Erre pl. lehet megoldás az e-grid, pár videoban hallottam már róla, az alapkoncepcio az az ilyenek mögött, hogy az e-autók akksijából táplálna vissza a rendszer, ha igény van rá.

Kicsit életszerűtlennek érzem, ahhoz kb az kéne (gondolom), hogy boldog-boldogtalan amint nem használja a kocsit, egyből töltőre dugja, hogy ha kell másnak kapacitás, legyen..

Nem tudom ez mikortól lenne már ilyen l'art pour l'art dolog, hogy azért legyen sok villanyautó, hogy tölthessék egymást.. Vagyhogy megoldható-e pl, hogy Győrben töltőn a paneloknál 10000 autó és azokból megy anyósomhoz a delej Nyíregyre, mert vasal. Nyilván hülye példa, biztos máshogy van a gerinchálózat, de simán kialakulhatnak ilyen kapacitás- és igényközpontok..

Továbbra is szkeptikus vagyok a villanykocsikkal, szerintem több értelme volna inkább sziget jellegú házi napelemeket engedélyezni már csak, ezeket támogatni, stb... Nem látom a 2-3 tonnás dömperekkel gurulásban a világ megmentését még mindig.

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 10:50
Szerző: cart
Gondolom ez a szponzoroktol jövő követelmény hogy néha kell ilyen "ismeretterjesztő" videókat csinálni.

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 10:24
Szerző: zsuninnyo
h3x0r írta:
zsuninnyo írta:

Jaj csak Handrast ne, olyan magabiztosan adja elo a velemenyet ami siman lehet egy hatalmas faszsag is, hogy hihetetlen. Fenntartasokkal kell kezelni az embert elegge.
Az a resz pedig kimondottan szanalmas volt, amikor 11:50-kor elhangzik egy allitas, hogy a gyorstoltes tonkre teszi az akksit. Majd ahelyett, hogy normalisan(!) elmondana, hogy van a gyors tolto, a villamtolto meg az ultra tolto, inkabb eloveszi a kioktato stilusat. "Kedves emberek, kedves nezok, kedves elektromos autok utan nezelodok". Ami lenyegeben annyit jelent, hogy en vagyok az okos tanar bacsi, ti meg a hulye diakok, akik meg ezt se tudjak, na nem baj, majd most megtanitom.
A csavo ilyen, amikor a programozasrol volt ilyen videoja, az irdatlan hulyeseget beallitotta alaptezisnek, majd kioktato stilusban atnyomta a videon, hogy neki marpedig igaza van, es aki mast gondol az hulye. Termeszetesen mindemelle 0 magyarazat vagy barmilyen szakmai tudas parosult, csak a velemenye (jozan paraszti esz, m1 nezo szint) volt az erv es semmi mas.
Ettol fuggetlenul lehet igaza par dologban, hiszen sok elektromos autot vezetett mar, de nem ertem miert folyik bele es oktat ki olyan temakban embereket, amikhez egyaltalan nem ert.
Extrakent duzzog a kommentekben, mint en 10 evesen, ami szinten egy jele annak, mennyire lehet adni a szavara.

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 10:18
Szerző: h3x0r
zsuninnyo írta:
kiserik írta: Handrás csinált egy videót egyik kedvenc visszatérő témánkban megfigyelhető tévhitekről: https://youtu.be/5sWUNlz40RM
Jaj csak Handrast ne, olyan magabiztosan adja elo a velemenyet ami siman lehet egy hatalmas faszsag is, hogy hihetetlen. Fenntartasokkal kell kezelni az embert elegge.
Az a resz pedig kimondottan szanalmas volt, amikor 11:50-kor elhangzik egy allitas, hogy a gyorstoltes tonkre teszi az akksit. Majd ahelyett, hogy normalisan(!) elmondana, hogy van a gyors tolto, a villamtolto meg az ultra tolto, inkabb eloveszi a kioktato stilusat. "Kedves emberek, kedves nezok, kedves elektromos autok utan nezelodok". Ami lenyegeben annyit jelent, hogy en vagyok az okos tanar bacsi, ti meg a hulye diakok, akik meg ezt se tudjak, na nem baj, majd most megtanitom.

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 10:16
Szerző: füst
Csatlakoznék, amit az energiaellátásról mond, az sajnos nagyon nem állja meg a helyét.
Csak pár mondatot szánnék rá, ha nem nagy baj, mert az úriember sem nagyon melyült el a témában, az érvkészlete ebben kérdéskörben bezárult a józan paraszti ész és az extrapolálás kettősével. :D

Ha lesz további 4 millió elektromos autó, annak a többletfogyasztását sajnos nem lehet megtermelni megújulóval, mert napelemekkel képtelenség zsinóráramot termelni, backup kell neki, amikor leesik a teljesítmény, és az nem lehet más mint gáz vagy szén. És mivel jelenleg nem szökkent szárba Európa-szerte az atomerőmű építés, úgy az "1 paksnyi" többletfogyasztás megtermelését sem lehetséges elkepzelni fosszilis energiaforrás nélkül. Pláne, hogy kicsit távolabbról nézve inkább bezárni kell majd egyre több atomerőművet, melyek az életciklusuk végéhez érnek a közeljövőben. A jelenlegi energiamix tehát biztosan nem lenne érvényes a megemelkedett fogyasztásra, mert a nukleáris energia részarány nem tud benne emelkedni, csak a gáz és a szén.

Ebből kifolyólag már az alaptézis, miszerint csak a gyártásnak van co2 lábnyoma, hibás.

Részemről itt ki is szálltam. :D

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 10:03
Szerző: h3x0r
kiserik írta: Handrás csinált egy videót egyik kedvenc visszatérő témánkban megfigyelhető tévhitekről: https://youtu.be/5sWUNlz40RM
Ha mar itt mindenki havonta teszi felre a 200 ezreket, lehet is belole elektromos autot venni. :kalapos:

Meg tegnap lattam a videot, itt-ott elfogult, de nagyjabol korrekt.

Ott az elektromos vs benzin/diesel CO2 kibocsatasa kapcsan mondjuk ugy, hogy nem volt teljesen meggyozo. Amilyen szamokban en "hiszek": a benzines auto legyartasa kb. 5,6 tonna CO2-be kerul, egy elektromose 8,8-ba. 10 ezer km 0,92 tonnaba "kerul" a benzinesnek, 0,51 tonnaba az elektromosnak. 80 ezer km korul jarnak egy szinten, 13 tonna CO2 korul.
200 ezer km utan a benzines 24 tonnat bocsajtott ki gyartassal, mindennel egyutt; az elektromos 20%-al kevesebbet, 19 tonnat.

Amin felnevettem az 6:30-nal a Carbon intensity. A zold Nemetorszagnak 467gram, Franciaorszagnak tized annyi, 46 gram. :mrgreen: Nyaron tok jo a napelem, legyen, de meg mindig nem oldja meg telen az aramhasznalatot.

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 9:34
Szerző: zsuninnyo
kiserik írta: Handrás csinált egy videót egyik kedvenc visszatérő témánkban megfigyelhető tévhitekről: https://youtu.be/5sWUNlz40RM
Jaj csak Handrast ne, olyan magabiztosan adja elo a velemenyet ami siman lehet egy hatalmas faszsag is, hogy hihetetlen. Fenntartasokkal kell kezelni az embert elegge.

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 9:08
Szerző: kiserik
Handrás csinált egy videót egyik kedvenc visszatérő témánkban megfigyelhető tévhitekről: https://youtu.be/5sWUNlz40RM

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 8:24
Szerző: füst
Szerénység. Ne tömjénezze magát! Szerénység. Ha én valamit szeretek magamban, az a szerénység. :D

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 8:18
Szerző: gutihaz14
füst írta:
gutihaz14 írta:

hedonistak
barcsak en is attudnam kapcsolni az agyam penz teren erre :roll:
Hadd viszonozzam a múltkorit; át tudnám kapcsolni. :D
jogos. siettem
legalabb olcasod a kommentjeim. jol teszed

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 8:04
Szerző: füst
gutihaz14 írta:
hehetheoriginal írta: Legnagyobb arcok/eletmuveszek akkor is a nem, mert nem erdekel valaszok :kalapos:
hedonistak
barcsak en is attudnam kapcsolni az agyam penz teren erre :roll:
Hadd viszonozzam a múltkorit; át tudnám kapcsolni. :D

Re: OFF

Elküldve: 2023. április 30., vasárnap 7:26
Szerző: gutihaz14
hehetheoriginal írta: Legnagyobb arcok/eletmuveszek akkor is a nem, mert nem erdekel valaszok :kalapos:
hedonistak
barcsak en is attudnam kapcsolni az agyam penz teren erre :roll: