Oldal: 354 / 2197
Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 11:16
Szerző: Realista24
Halfkey írta:
(ha rossz a matek, korrigalj pls., de csak nem

)
hát úgy látszik csak de

, mert itt van baj
Kilométerre fogyasztasz, nem időre, te meg kevered a kettőt.
Ha 100 kmt 70-el mész vs 100 kmt 130-al, előbbi kevesebbet fog fogyasztani. Tökmindegy hány perccel mész többet, mert az időre való alapjáratos fogyasztás ahogy te is írod minimális. A növekvő légellenállás, súrlódás, stb. kompenzációjára viszont több üzemanyagot használsz fel ha gyorsabban akarsz odaérni. Te is könnyedén meg tudod figyelni gyakorlatban, gondolom van fedélzeti számítógép a kocsidon, menj 100 kmt pályán, nézd meg mit hoztál össze, nullázd le, aztán menj 100 kmt főúton, és nézd meg hogy ott mit hoztál össze.
Van erre sok grafikon, hogy milyen sebesség optimális fogyasztásban, random első találat:
A pontos érték persze kocsifüggő, de az optimális tartomány az pont ilyen 70-100, és nem az autópályás.
De te azt irtad, hogy nincs difi abban, ha allva jaratod a kocsit vs vagy ha megy.
Itt lesz a nezopont kulonbseg, mert en tovabbra is arra az esetre gondolok, amikor nem kreszt megszegve kozlekedik az ember, hanem plusz fel orat autozik a jo cel erdekeben.
Amugy nem kell fedelzeti szamitogep, hogy tudjam mikor mennyit fogyaszt a kocsi ennyi km utan, vagy hogy minek van ra hatasa.
Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 11:13
Szerző: Halfkey
(ha rossz a matek, korrigalj pls., de csak nem

)
hát úgy látszik csak de

, mert itt van baj
Kilométerre fogyasztasz, nem időre, te meg kevered a kettőt.
Ha 100 kmt 70-el mész vs 100 kmt 130-al, előbbi kevesebbet fog fogyasztani. Tökmindegy hány perccel mész többet, mert az időre való alapjáratos fogyasztás ahogy te is írod minimális. A növekvő légellenállás, súrlódás, stb. kompenzációjára viszont több üzemanyagot használsz fel ha gyorsabban akarsz odaérni. Te is könnyedén meg tudod figyelni gyakorlatban, gondolom van fedélzeti számítógép a kocsidon, menj 100 kmt pályán, nézd meg mit hoztál össze, nullázd le, aztán menj 100 kmt főúton, és nézd meg hogy ott mit hoztál össze.
Van erre sok grafikon, hogy milyen sebesség optimális fogyasztásban, random első találat:
A pontos érték persze kocsifüggő, de az optimális tartomány az pont ilyen 70-100, és nem az autópályás.
Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 11:04
Szerző: kiserik
miro. írta:
Nika91127 írta:
Kollégámnak van, újonnan vette, utálja.
Mik a szempontok, mi az összeg, ami belefér?
Egyterű akkor VW Touran, 5 teljes értékű ülés, ha nem mész sokat, az 1.4 TSI + DSG7 kombó elég.
Max 20.000 euro.
Valoszinuleg bovul a csalad,illetve tervben van nagyon.
Diesel,150-180 loero,max 100.000kmig, babakocsi stb beferjen.
Autopalyan lenne szinte csak hasznalva.
Viszont az Insigniarol ha valaki tud konkretat az erdekelne. Az nem mond sokat hogy ismeros is utalja,vagy hogy azsiai jobb mint a nemet.
Insignia: kicsi is, rossz is.
Én ilyen paraméterek mellett biztosan kézi váltós Octaviát vennék. Nagy, kényelmes, megbízható, biztonságos, relatíve olcsón fenntartható.
Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 10:58
Szerző: miro.
Babinho írta:
Bármit csak opelt ne, nekünk a cég tele volt astrával és insigniákkal, utáltam mindent, borzasztó rossz autók minden szempontból, nem is sorolom, könnyebb lenne a pozitívumait, de az meg elenyésző.
Skodával biztos hogy többet érsz, de én személy szerint Kia Sportage-t vettem, kiscsaláddal tökéletes. Használtban a Kia Optima is jó egyébként.
Kia Optimat neztem en is! Tetszenek,es a csaladban mar van egy Kia Sportage,sogorom imadja.
Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 10:55
Szerző: Realista24
Babinho írta:
Bármit csak opelt ne, nekünk a cég tele volt astrával és insigniákkal, utáltam mindent, borzasztó rossz autók minden szempontból, nem is sorolom, könnyebb lenne a pozitívumait, de az meg elenyésző.
Skodával biztos hogy többet érsz, de én személy szerint Kia Sportage-t vettem, kiscsaláddal tökéletes. Használtban a Kia Optima is jó egyébként.
Ceges Astrat nyuzok 1 eve, 30k km azt leszamitva hogy neha kiirja, hogy az aksi kuka (ami 5 ujrainditas utan eltunik), semmi panaszom nem volt ra.
Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 10:51
Szerző: Dupla D
nmate írta:
miro. írta:
Van esetleg tapasztalat 2018-as Opel Insignia teren?
2,0 dieselest neztem. Nalunk is tervben van a gyerek,aztan akarunk egy nagyobb autot.
Erre a témára feliratkozok, hasonló cipőben járok majd lassan. Bár én elsősorban egyterűeket nézegettem.
Pluszegy. Nekünk szerintem leghamarabb csak jövő év második felében kellene egy nagyobb járgány. Én kombikat nézegettem inkább kb. 2014-es évjárattól. Elsősorban dízel vagy hibrid. Lökjétek a jó tippeket.
Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 10:49
Szerző: Babinho
Bármit csak opelt ne, nekünk a cég tele volt astrával és insigniákkal, utáltam mindent, borzasztó rossz autók minden szempontból, nem is sorolom, könnyebb lenne a pozitívumait, de az meg elenyésző.
Skodával biztos hogy többet érsz, de én személy szerint Kia Sportage-t vettem, kiscsaláddal tökéletes. Használtban a Kia Optima is jó egyébként.
Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 10:45
Szerző: miro.
Nika91127 írta:
Kollégámnak van, újonnan vette, utálja.
Mik a szempontok, mi az összeg, ami belefér?
Egyterű akkor VW Touran, 5 teljes értékű ülés, ha nem mész sokat, az 1.4 TSI + DSG7 kombó elég.
Max 20.000 euro.
Valoszinuleg bovul a csalad,illetve tervben van nagyon.
Diesel,150-180 loero,max 100.000kmig, babakocsi stb beferjen.
Autopalyan lenne szinte csak hasznalva.
Viszont az Insigniarol ha valaki tud konkretat az erdekelne. Az nem mond sokat hogy ismeros is utalja,vagy hogy azsiai jobb mint a nemet.
Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 10:41
Szerző: csababarca
nmate írta:
Nekem a fontos, hogy legyen kényelmes vezetni, nem akarok én ilyen limuzinokat meg hosszú orrú szarokat, amiknek a csomagtérnyílása kisebb, mint a kipufogócső átmérője.
Hát egy superb (2012-es) nagyon jó ilyen szempontból, a kétféleképpen nyíló csomagtérajtó miatt. Imádom. Nem tudom, hogy az újakban is van-e ez az opció, gyanítom igen.
Megoldás lehetne valakinek, aki insignia kategóriában gondolkodik, nem sok rosszat hallok róluk.
Most azért már jönnek elő betegségei, féltengelyt kell cserélni, az még a gyári van benne így 270ezer km-nél. Ezt kicseréltetem, mert nem akarok úgy járni, mint a régi passatomnál, hogy egy mélygarázsban parkolásnál kitört a helyéről és hát ott ragadtam pár órára

Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 10:37
Szerző: nmate
Realista24 írta:Fiat multipla
Imádom őket

de azok már elég régiek.
Nekem is vannak kedvenc autóim, én is szeretem a szép autókat (Giulia Quadrifoglio

), de ezen spórolok, nekem jó a lepattanó is, csak vigyen A-ból B-be.
1.4 TSI + DSG7
Dízelből nem szívesen adok le, városban csak addig van az autó, amíg kimegyek vele innen, belül kb. sosem használom.
Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 10:31
Szerző: Realista24
nmate írta:
hehetheoriginal írta:
suvokat, egyteruket meghagyom Máténak, nekem hánynom kell tőlük.
A SUV azért más kategória, mint az egyterű azért, ne sározz be.
Nekem a fontos, hogy legyen kényelmes vezetni, nem akarok én ilyen limuzinokat meg hosszú orrú szarokat, amiknek a csomagtérnyílása kisebb, mint a kipufogócső átmérője. Prémium márkáktól is ódzkodok. A Fiatomnak megadok mindent amit kér és hibátlanul elvisz mindenhova, harmad annyit költök rá hasonló km-rel, mint öcsém az ugyanannyi idős Audira. Én kompromisszumom, hogy nem tekerek 160-nal és az sem érdekel, ha ronda az autó. Totál fapad, megbízható gép kell nekem. Fiat Doblo v. régi Touran pl tetszene, csak utóbbiból elég nehéz olyan látni is, ami nincs széthajtva.
Fiat multipla, ha nagyon szempont, hogy ronda legyen

Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 10:24
Szerző: Yazid
En kis naív mindig kicsiben gondolkodok de elfelejtem itt mindenki tele van új autot vesz akkor tök mindegy szarni bele 5ev gari azt vesztek amit akartok

Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 10:20
Szerző: Nika91127
miro. írta:
Yazid írta:
Biztos nem vennék opelt, főleg nem ilyen "felső" kategóriás insigniát. Ha annyira opel vegyetek astra inkabb minél fiatalabbat
Kifejtened,hogy miert nem?
Ford Mondeot neztem meg,illetve mennyasszonyom Hyundai Tucsont akar,de az ilyen arban csak 140 loerosbe van,amitol felek hogy keves lesz ekkora kasznihoz.
( 90% csak autopalyan megyunk.)
(Nem 70-nel.)
A Mondeo MK5 motorja már újra sajátfejlesztés, ami az MK4 PSA konszern alapokon nyugszik.
Ezeknek sincsen sok bajuk, nekünk a "duplakipufogós", 180akárhány lóerős verzió volt, apa szerette, jól ment, 5,5-6 között evett vegyes használata. Manuális váltósunk volt, a kettőstömegű 270ezer felett is a gyári volt. Az automatáknál ez a PS váltó már nem a régi, rossz hírű PS (Powershift), ezekkel elvileg kevesebb a hiba, de javasolt a váltóolajcsere ezeknél is.
Mondeo MK5-ben amúgy kevés a hely, a csomija kicsi. Az infotainment nagyon bugyuta és lassú. A mátrix-LED fényszoró viszont prémium.
Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 10:19
Szerző: nmate
hehetheoriginal írta:
suvokat, egyteruket meghagyom Máténak, nekem hánynom kell tőlük.
A SUV azért más kategória, mint az egyterű azért, ne sározz be.
Nekem a fontos, hogy legyen kényelmes vezetni, nem akarok én ilyen limuzinokat meg hosszú orrú szarokat, amiknek a csomagtérnyílása kisebb, mint a kipufogócső átmérője. Prémium márkáktól is ódzkodok. A Fiatomnak megadok mindent amit kér és hibátlanul elvisz mindenhova, harmad annyit költök rá hasonló km-rel, mint öcsém az ugyanannyi idős Audira. Én kompromisszumom, hogy nem tekerek 160-nal és az sem érdekel, ha ronda az autó. Totál fapad, megbízható gép kell nekem. Fiat Doblo v. régi Touran pl tetszene, csak utóbbiból elég nehéz olyan látni is, ami nincs széthajtva.
Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 10:18
Szerző: Realista24
Helyben járatva fogyaszt ennyit, plusz lassabb tempóval spórolsz a normálisodhoz képest ugyanannyit. Ez persze minimális különbség, de az biztos hogy nem amellett érv hogy érjen oda gyorsabban és majd helyben járassa.
Mi az hogy helyben jarasztva fogyaszt ennyit?
Helyben 0.6l kb az atlagfogyasztas, de van 0.3 es 0.8-ra is sajat peldam.
70-nel szamoljunk egy 5 literrel atlagban (benya/gazolaj keverek). Ha megy 70-nel plusz 30 percet, akkor is legalabb a haromszorosat fogyasztja el a kopason kivul.
(ha rossz a matek, korrigalj pls., de csak nem

)
Ha meg mar mentel x km-t, akkor nincs hidegben jaratas, hiszen a motor mar bemelegedett. Turbos kocsiknak meg amugy is jo kicsit jaratni, mintsem azonnal leallitani. Nyilvan ez sem tizpercek, de itt a hidegben jaratasra celoztam csak.
Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 10:17
Szerző: Nika91127
nmate írta:
miro. írta:
Van esetleg tapasztalat 2018-as Opel Insignia teren?
2,0 dieselest neztem. Nalunk is tervben van a gyerek,aztan akarunk egy nagyobb autot.
Erre a témára feliratkozok, hasonló cipőben járok majd lassan. Bár én elsősorban egyterűeket nézegettem.
Kollégámnak van, újonnan vette, utálja.
Mik a szempontok, mi az összeg, ami belefér?
Egyterű akkor VW Touran, 5 teljes értékű ülés, ha nem mész sokat, az 1.4 TSI + DSG7 kombó elég.
Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 10:13
Szerző: Yazid
miro. írta:
Yazid írta:
Biztos nem vennék opelt, főleg nem ilyen "felső" kategóriás insigniát. Ha annyira opel vegyetek astra inkabb minél fiatalabbat
Kifejtened,hogy miert nem?
Ford Mondeot neztem meg,illetve mennyasszonyom Hyundai Tucsont akar,de az ilyen arban csak 140 loerosbe van,amitol felek hogy keves lesz ekkora kasznihoz.
( 90% csak autopalyan megyunk.)
(Nem 70-nel.)
Mert egy hulladék millio hibaval. Olvassatok népitelet.hu, nagyon hasznos. En biztos ha vennék ázsiait vennék barmely német marka helyett.
Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 10:07
Szerző: Halfkey
A masikra, hogy 70 vagy 140 mar reagaltam, ha forgalom van, nem lassit, hanem plusz kört megy.
Én ezt nem látom abban amit írt, szerintem az egy gúnyolódás volt hogy mit kellett volna tennie, elmennie Szlovákiáig?
Helyben járatva fogyaszt ennyit, plusz lassabb tempóval spórolsz a normálisodhoz képest ugyanannyit. Ez persze minimális különbség, de az biztos hogy nem amellett érv hogy érjen oda gyorsabban és majd helyben járassa.
Autókhoz én ilyen szinten nem értek hogy kifejtsem a részleteket, de a szerelő ismerőseim és netes cikkek mind intenzíven a "hidegben járatás" ellen kardoskodnak, ebben én más tudására támaszkodom inkább - lehet tévedek. A motor miatt mondják.
Látod, még hehe is ezt mondja, csak igaz lehet

Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 10:05
Szerző: miro.
Yazid írta:
Biztos nem vennék opelt, főleg nem ilyen "felső" kategóriás insigniát. Ha annyira opel vegyetek astra inkabb minél fiatalabbat
Kifejtened,hogy miert nem?
Ford Mondeot neztem meg,illetve mennyasszonyom Hyundai Tucsont akar,de az ilyen arban csak 140 loerosbe van,amitol felek hogy keves lesz ekkora kasznihoz.
( 90% csak autopalyan megyunk.)
(Nem 70-nel.)

Re: OFF
Elküldve: 2023. április 17., hétfő 10:02
Szerző: Realista24
Halfkey írta:
SZERK:
Bar nem igy gondoltam, de pont toled nem vartam egy ilyen felvetest, ha gazdasagi oldalrol akarom megkozeliteni.
Nem értem mire gondolsz, mert a 70 speciel kevesebbet fogyaszt mint a 130. bármilyen meghajtással. Szóval a lassabb odaérés itt konkrétan spórolás is egyébként.
Igyal mar egy kavet.
Ezt irtad.
Vagy ha úgy értetted hogy helyben járatod a motort 10-20 percig, az nemtudom mivel jobb mint közben menni.
Helyben jaratva mit fogyaszt a kocsi? 0,6 litert egy ora alatt? Kopik a gumi? Hasznal olajat?
A masikra, hogy 70 vagy 140 mar reagaltam, ha forgalom van, nem lassit, hanem plusz kört megy.