Oldal: 320 / 2212

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 9., vasárnap 8:15
Szerző: Realista24
ANDS írta:
Professore írta: …..
A gondolatmenet nem szar...csak ott van a bökkenő hogy nincs nagyon más alternatíva. Szívó benzines az ritka mint a fehér holló az újabb évjáratúaknál...pláne akkora batárban mint ami nekem kell. De még ha benyast akarnék se nagyon jönne össze mert a SH piacon egyszerűen nincs ebben a kategóriában. Szóval marad a dízel legalábbis nekem. Mondom ezt úgy hogy egyáltalán nem vagyok dízel rajongó, bár most is az van csak kinőttük és váltani kell. Másrészt a turbós benzisnesek kettős tömegű lendkerékkel szintén problémásak bőven. Cumi az biztos, parázok is eleget hogy mibe tenyerelek majd bele, de autóra szükség van sajnos... A keret az csak SH-re elég és innentől beszűkül a mozgástér rendesen.
Én kb. 15 évente veszek autót, akkor is használtat.
Amire érdemes figyelni, hogy magánszemélytől vedd, ne kereskedésből.
Az előző tulaj legyen jómódú, akkor szerencsés esetben az esedékes szervizeket elvégezték.
Ha biztosra akarsz menni, akkor minden folyadékot le kell cserélni, váltóban, motorban, fékolajat, stb. Én az ékszíjakat is cseréltetni szoktam vásárlás után.

A motor váltó, stb., általában javítható ha elromlik, de a kasztnit érdemes alaposan szemügyre venni, hogy ép vagy már pár helyen megtörték (ha ép, akkor sokáig elkerülhető a rozsdásodás). Ez a legfontosabb szempont nálam.
Ha ismerőstől veszed, akkor tudod az előéletét.
De minden más esetben “ garázsban állt, nemdohányzó tulajdonostól, megkímélt állapotban, frissen szervizelve, nyugdíjas orvos házaspártól, harmadik autókent használták, csak a közértbe mentek vele vásárolni vasárnaponként,”- a hirdetésben minden szépet írnak, ami nem mindig igaz.
Elég sok rossz tanács van ebben, pláne nem releváns annak tekintetében hogy 15 évente veszel autót.

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 9., vasárnap 8:05
Szerző: kecsu10
ANDS írta:
Professore írta: …..
A gondolatmenet nem szar...csak ott van a bökkenő hogy nincs nagyon más alternatíva. Szívó benzines az ritka mint a fehér holló az újabb évjáratúaknál...pláne akkora batárban mint ami nekem kell. De még ha benyast akarnék se nagyon jönne össze mert a SH piacon egyszerűen nincs ebben a kategóriában. Szóval marad a dízel legalábbis nekem. Mondom ezt úgy hogy egyáltalán nem vagyok dízel rajongó, bár most is az van csak kinőttük és váltani kell. Másrészt a turbós benzisnesek kettős tömegű lendkerékkel szintén problémásak bőven. Cumi az biztos, parázok is eleget hogy mibe tenyerelek majd bele, de autóra szükség van sajnos... A keret az csak SH-re elég és innentől beszűkül a mozgástér rendesen.
Én kb. 15 évente veszek autót, akkor is használtat.
Amire érdemes figyelni, hogy magánszemélytől vedd, ne kereskedésből.
Az előző tulaj legyen jómódú, akkor szerencsés esetben az esedékes szervizeket elvégezték.
Ha biztosra akarsz menni, akkor minden folyadékot le kell cserélni, váltóban, motorban, fékolajat, stb. Én az ékszíjakat is cseréltetni szoktam vásárlás után.

A motor váltó, stb., általában javítható ha elromlik, de a kasztnit érdemes alaposan szemügyre venni, hogy ép vagy már pár helyen megtörték (ha ép, akkor sokáig elkerülhető a rozsdásodás). Ez a legfontosabb szempont nálam.
Ha ismerőstől veszed, akkor tudod az előéletét.
De minden más esetben “ garázsban állt, nemdohányzó tulajdonostól, megkímélt állapotban, frissen szervizelve, nyugdíjas orvos házaspártól, harmadik autókent használták, csak a közértbe mentek vele vásárolni vasárnaponként,”- a hirdetésben minden szépet írnak, ami nem mindig igaz.
Nemrég vettem meg az OT 124-est. Olyan állapotban, amit az átlag magyar használt autó esetében nem is látsz kb. Most csináljuk rajta a nagyszervízt ismerős szerelővel. Igaz ebben volt pár olyan patent is amit más nem feltétlenül venné észre sem, és minden gyári. (Veterán autónál ez hatványozottan drága tud lenni). De! Még egy ilyen valós 181 ezret futott 124-es is el tud vinni 6-700 ezret szervizre. S hol állnak ehhez a mai autók minőségben, az alkatrészek sokkal drágábbak az újakhoz általában stb. Nincs mese világ, csak a rideg valóság általában. Most még keresnem kell egy jó klímást is, mert ez ugye R12 gázra készült rendszer, ami már nincs, ugye a környezet védelme miatt... Az még lesz szerintem egy 200. Plusz ugye eredeti Becker rádiót vettem, (szűk 200 egy kazettás magnó), négy új gumi, meg a sallang. Egy crtdi ennek a sokszorosát el tudja vinni sajnos, és sehol nincs strapabírásban. Szóval nagyon óvatosan kell választani!

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 9., vasárnap 7:05
Szerző: Nika91127
lordgabi írta:
Nika91127 írta:Halfkey: kivéve, ha szerencséd van :) Mióta láttam kiugrani valakit a 10.ről és egy karcolás nélkül megúszta...
Nekem ez érdekesebb sztori, ez mégis hogyan? :ozil: :kivagyhe:
Passz. Asszem lombkorona 2x, majd egy puha autótető :)

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 9., vasárnap 0:40
Szerző: Halfkey
Meg annyiban hogy a duplakuplungos technológia kb 20 éve terjedt el. Szóval azért a nem jobbak semmibent vitatnám, vezetési érzésben és fogyasztásban mindenképp, még ha megbízhatóságban (szerinted) nem is fejlődtek semmit.

De hát ez ilyen, az autó amortizálódik. Aki azt hiszi nem fog költeni az autójára, az hazudik magának.

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 8., szombat 23:25
Szerző: Yazid
Remélem még mindenki elhoz 10ilyen példát, köszi, de én általánosságban beszéltem :lol:

Amugy tényleg volvo, azon elgondolkodnék, inkább mint ford.

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 8., szombat 23:20
Szerző: Steve
Yazid írta:
Nika91127 írta:

Miért? :)
Huh nagyon tömören a lényegre térve: nem tudom mennyire fiatal autót akar venni a kollega, legyen akkor 2016os. Gondolom van benne azért 180-200ezer km? Ideális esetben.
Dpf szűrő kb olyankor hal be, ha nem hamarabb, használattól függ. Ki lehet iktatni persze, lehet bele venni, lehet tisztítani blablabla ok. Pénzek(sok).
Injektorok, cr pumpa szintén 200.ezer km kb vízválasztó, attól függ mennyire cserélgették az üzemanyagszűrőt stb stb. Nem írok árakat, horror, ha becopja.
Turbó ugye. Ne is mondjam, megint olajcsere kérdés? De amugyis beszarik már 200ezer km felett természetes a kopás.
Automataváltó élettartama, nem látsz bele lutri, szintén olajcsere a lelke, cserélték? Biztos?
Én átlagos parasztként ezeket a kérdéseket gondolnám át. Ha most kéne autót vennem kurva nagy bajban lennék.
Biztosan valami minél fiatalabb benzines szívót. Manuálváltó

De persze ki lehet fogni, de ez csak az én beszűkült, fosos gondolatmenetem
Közel 200ezer km volt az automata, D3-as dízel V90-es Volvomban és az ég világon semmi baja nem volt a kocsinak.Egy dolog romlott el és az az ülésfűtés,ami típus hiba volt a 2018-2019-es V90-nél,ha rátérdelsz a vezető-, vagy anyósülésre :kalapos: Azt is megcsinálta a Volvo garanciára.((Anyáztak is a szervízben,hogy mekkora amatőr hiba,hogy a fűtő berendezést ilyen közel tették az ülő felülethez és kb csak ezeket javítják).

Mindenestre a váltó köszönte és jól volt,amíg használtam a kocsit.

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 8., szombat 23:03
Szerző: hehetheoriginal
lordgabi írta:
Nika91127 írta:Halfkey: kivéve, ha szerencséd van :) Mióta láttam kiugrani valakit a 10.ről és egy karcolás nélkül megúszta...
Nekem ez érdekesebb sztori, ez mégis hogyan? :ozil: :kivagyhe:
Hogy az a harom masik halt szörnyet, akikre raesett :lol: :coffee: :|

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 8., szombat 22:59
Szerző: lordgabi
Nika91127 írta:Halfkey: kivéve, ha szerencséd van :) Mióta láttam kiugrani valakit a 10.ről és egy karcolás nélkül megúszta...
Nekem ez érdekesebb sztori, ez mégis hogyan? :ozil: :kivagyhe:

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 8., szombat 22:57
Szerző: Yazid
Az automata váltók lényege ugyanaz mint 20éve, nem jobbak.Miben? Csak annyiban hogy fiatalabb

Ugyanaz: wandler, lamellák, szinterezett lamellák, forog, fog, kopik, =olajcsere, olajcsere?! Megintcsak
Volt már dpf-es kocsink, nem egy, 350ezer felett... 0 dpf csere. A Mondeokat 350-420 körül adtuk el. Gyári injektorok, turbo, nulla füst. Sőt, a kettöstömegű is gyári volt.
Gondolom rendesen karbantartott volt, meg előttetek is. Más magyarázat nincs de nem ez a jellemző, úgyse győzöl meg :)

Igen Prof szarság van elég rizikós, de venni kell akkor venni kell nyilván.

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 8., szombat 22:36
Szerző: Nika91127
Yazid írta:
Nika91127 írta:

Miért? :)
Huh nagyon tömören a lényegre térve: nem tudom mennyire fiatal autót akar venni a kollega, legyen akkor 2016os. Gondolom van benne azért 180-200ezer km? Ideális esetben.
Dpf szűrő kb olyankor hal be, ha nem hamarabb, használattól függ. Ki lehet iktatni persze, lehet bele venni, lehet tisztítani blablabla ok. Pénzek(sok).
Injektorok, cr pumpa szintén 200.ezer km kb vízválasztó, attól függ mennyire cserélgették az üzemanyagszűrőt stb stb. Nem írok árakat, horror, ha becopja.
Turbó ugye. Ne is mondjam, megint olajcsere kérdés? De amugyis beszarik már 200ezer km felett természetes a kopás.
Automataváltó élettartama, nem látsz bele lutri, szintén olajcsere a lelke, cserélték? Biztos?
Én átlagos parasztként ezeket a kérdéseket gondolnám át. Ha most kéne autót vennem kurva nagy bajban lennék.
Biztosan valami minél fiatalabb benzines szívót. Manuálváltó

De persze ki lehet fogni, de ez csak az én beszűkült, fosos gondolatmenetem
És mennyi fiatal manual szívóbenzin van, ami nem törpeautó? Segítek: Mazda.
A többi turbóbenzinesnél ugyanazok a problémák.
Volt már dpf-es kocsink, nem egy, 350ezer felett... 0 dpf csere. A Mondeokat 350-420 körül adtuk el. Gyári injektorok, turbo, nulla füst. Sőt, a kettöstömegű is gyári volt.

Halfkey: kivéve, ha szerencséd van :) Mióta láttam kiugrani valakit a 10.ről és egy karcolás nélkül megúszta...

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 8., szombat 22:35
Szerző: Professore
Yazid írta:
Nika91127 írta:

Miért? :)
Huh nagyon tömören a lényegre térve: nem tudom mennyire fiatal autót akar venni a kollega, legyen akkor 2016os. Gondolom van benne azért 180-200ezer km? Ideális esetben.
Dpf szűrő kb olyankor hal be, ha nem hamarabb, használattól függ. Ki lehet iktatni persze, lehet bele venni, lehet tisztítani blablabla ok. Pénzek(sok).
Injektorok, cr pumpa szintén 200.ezer km kb vízválasztó, attól függ mennyire cserélgették az üzemanyagszűrőt stb stb. Nem írok árakat, horror, ha becopja.
Turbó ugye. Ne is mondjam, megint olajcsere kérdés? De amugyis beszarik már 200ezer km felett természetes a kopás.
Automataváltó élettartama, nem látsz bele lutri, szintén olajcsere a lelke, cserélték? Biztos?
Én átlagos parasztként ezeket a kérdéseket gondolnám át. Ha most kéne autót vennem kurva nagy bajban lennék.
Biztosan valami minél fiatalabb benzines szívót. Manuálváltó

De persze ki lehet fogni, de ez csak az én beszűkült, fosos gondolatmenetem
A gondolatmenet nem szar...csak ott van a bökkenő hogy nincs nagyon más alternatíva. Szívó benzines az ritka mint a fehér holló az újabb évjáratúaknál...pláne akkora batárban mint ami nekem kell. De még ha benyast akarnék se nagyon jönne össze mert a SH piacon egyszerűen nincs ebben a kategóriában. Szóval marad a dízel legalábbis nekem. Mondom ezt úgy hogy egyáltalán nem vagyok dízel rajongó, bár most is az van csak kinőttük és váltani kell. Másrészt a turbós benzisnesek kettős tömegű lendkerékkel szintén problémásak bőven. Cumi az biztos, parázok is eleget hogy mibe tenyerelek majd bele, de autóra szükség van sajnos... A keret az csak SH-re elég és innentől beszűkül a mozgástér rendesen.

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 8., szombat 22:34
Szerző: hehetheoriginal
Halfkey írta: Ha meg a falba mész 100-al Nika, akkor minden autó szar.
Az remy a gokartpályán.

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 8., szombat 22:26
Szerző: Halfkey
Ha meg a falba mész 100-al Nika, akkor minden autó szar.

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 8., szombat 22:18
Szerző: Yazid
Nika91127 írta:
Yazid írta: Én nem vennék dizelt semmiképp, automata váltóst meg kizárt
Miért? :)
Huh nagyon tömören a lényegre térve: nem tudom mennyire fiatal autót akar venni a kollega, legyen akkor 2016os. Gondolom van benne azért 180-200ezer km? Ideális esetben.
Dpf szűrő kb olyankor hal be, ha nem hamarabb, használattól függ. Ki lehet iktatni persze, lehet bele venni, lehet tisztítani blablabla ok. Pénzek(sok).
Injektorok, cr pumpa szintén 200.ezer km kb vízválasztó, attól függ mennyire cserélgették az üzemanyagszűrőt stb stb. Nem írok árakat, horror, ha becopja.
Turbó ugye. Ne is mondjam, megint olajcsere kérdés? De amugyis beszarik már 200ezer km felett természetes a kopás.
Automataváltó élettartama, nem látsz bele lutri, szintén olajcsere a lelke, cserélték? Biztos?
Én átlagos parasztként ezeket a kérdéseket gondolnám át. Ha most kéne autót vennem kurva nagy bajban lennék.
Biztosan valami minél fiatalabb benzines szívót. Manuálváltó

De persze ki lehet fogni, de ez csak az én beszűkült, fosos gondolatmenetem

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 8., szombat 22:15
Szerző: Nika91127
Halfkey írta: Nem mindegy hogy 20 éves vagy új auókról van szó, mostani automatákkal nagyrészt semmi gond.

A két kép között meg egyértelmű a különbség, az egyik jobb a másik bal oldali kormányos, itthon inkább a balosat vedd :mrgreen:
Téves. A modern automatáknál ha elsporoljak a 60ezrenkénti RENDES olajcserét, akkor milliós károkat okoznak. Nem sima leereszted-visszatöltöd, hanem egy specialis cuccal át kell mosni a rendszert, majd full tiszta olajjal telenyomni. És ezt sokan elspórolják...

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 8., szombat 22:12
Szerző: Halfkey
Nem mindegy hogy 20 éves vagy új auókról van szó, mostani automatákkal nagyrészt semmi gond.

A két kép között meg egyértelmű a különbség, az egyik jobb a másik bal oldali kormányos, itthon inkább a balosat vedd :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 8., szombat 21:52
Szerző: Nika91127
Yazid írta: Én nem vennék dizelt semmiképp, automata váltóst meg kizárt
Miért? :)

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 8., szombat 21:46
Szerző: Yazid
Én nem vennék dizelt semmiképp, automata váltóst meg kizárt

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 8., szombat 21:19
Szerző: Nika91127
Professore írta:
Nika91127 írta:

Szia!

Az egyik egy Sony fejegység, elvileg jobb a hangminősége, gyakorlatilag nem.
Gyakorlati tanács: ne vegyél PS váltósat. Ha beszarik, a gatyád rámegy. És 2 féle PS váltó van: amit javitottak,vagy amit javítani fognak.
A 2.0 tdci betonbiztos.
Köszi a választ :) ! Egyelőre még csak tapogatózok... Sharan/Alhambra vagy Galaxy közül lesz a befutó valószínűleg. De sehogy se tudok dönteni :hmmm: . Próbáltam utánna nézni a dolgoknak...így Fordot kizárólag csak manuális váltóst nezegetek, sőt a VAG felé DSG is csak akkor jön szóba ha egyébként minden más paraméter nagyon ott van a szeren. Láttam is két ígéretes Galaxy hirdetést 2.0 tdci 150 paci...és ott jött elő ez a különbség a panelek között. Egyébként így képről nekem jobban bejön a két tekerős változat mert a másik sivár mint a Szahara (mondjuk élőben lehet az is ok).
VAG féle DSG mind3 van a családban.
Az olajos 6 sebességes a legjobb. De az olajos 7sebességes is fasza. Bátran ajánlom.
Nekem meg 6os manuál 2.0 crtdim van. 35 ezer kmalatt a nagy átlagom 5.2.
Utóbbinál ha tudsz, LED lámpa és NE legyen panorama tető :)

Re: OFF

Elküldve: 2023. július 8., szombat 21:15
Szerző: Professore
Nika91127 írta:
Professore írta: Amíg Mbappera várunk jöjjön egy autós feladvány...

Adott a Ford Galaxy 2015-tel kezdődő generáció. Amin megakadt a szemem hogy kétféle radio-clima panellel is előfordulnak példányok közel azonos felszereltséggel, ugyanolyan évjárattal (pl. 2016-os kocsik). Ez nekem nagyon fura mert ilyet más gyártónál nem nagyon láttam. Az ok hogy felszereltségi szinttől függően van több-kevesebb gomb, vakkapcsolo stb. de hogy formára ennyire eltérő legyen az nagyon furcsa nekem.

Röviden van egy olyan panel amin két "tekerő" gomb látszik és van az a verzió amin csak egy és ezen virít egy Sony felirat is.

Ver1:
https://s.car.info/image_files/960/inte ... 939065.jpg

Ver2:
http://www.autovehicle.info/Yonetim/Uru ... 00X600.jpg

A kérdés az hogy az esztétikán kívül van-e funkciók terén lényeges különbség ezek között? Melyik lenne a jobb választás?
Szia!

Az egyik egy Sony fejegység, elvileg jobb a hangminősége, gyakorlatilag nem.
Gyakorlati tanács: ne vegyél PS váltósat. Ha beszarik, a gatyád rámegy. És 2 féle PS váltó van: amit javitottak,vagy amit javítani fognak.
A 2.0 tdci betonbiztos.
Köszi a választ :) ! Egyelőre még csak tapogatózok... Sharan/Alhambra vagy Galaxy közül lesz a befutó valószínűleg. De sehogy se tudok dönteni :hmmm: . Próbáltam utánna nézni a dolgoknak...így Fordot kizárólag csak manuális váltóst nezegetek, sőt a VAG felé DSG is csak akkor jön szóba ha egyébként minden más paraméter nagyon ott van a szeren. Láttam is két ígéretes Galaxy hirdetést 2.0 tdci 150 paci...és ott jött elő ez a különbség a panelek között. Egyébként így képről nekem jobban bejön a két tekerős változat mert a másik sivár mint a Szahara (mondjuk élőben lehet az is ok).