Elég sok rossz tanács van ebben, pláne nem releváns annak tekintetében hogy 15 évente veszel autót.ANDS írta:Én kb. 15 évente veszek autót, akkor is használtat.Professore írta: …..
A gondolatmenet nem szar...csak ott van a bökkenő hogy nincs nagyon más alternatíva. Szívó benzines az ritka mint a fehér holló az újabb évjáratúaknál...pláne akkora batárban mint ami nekem kell. De még ha benyast akarnék se nagyon jönne össze mert a SH piacon egyszerűen nincs ebben a kategóriában. Szóval marad a dízel legalábbis nekem. Mondom ezt úgy hogy egyáltalán nem vagyok dízel rajongó, bár most is az van csak kinőttük és váltani kell. Másrészt a turbós benzisnesek kettős tömegű lendkerékkel szintén problémásak bőven. Cumi az biztos, parázok is eleget hogy mibe tenyerelek majd bele, de autóra szükség van sajnos... A keret az csak SH-re elég és innentől beszűkül a mozgástér rendesen.
Amire érdemes figyelni, hogy magánszemélytől vedd, ne kereskedésből.
Az előző tulaj legyen jómódú, akkor szerencsés esetben az esedékes szervizeket elvégezték.
Ha biztosra akarsz menni, akkor minden folyadékot le kell cserélni, váltóban, motorban, fékolajat, stb. Én az ékszíjakat is cseréltetni szoktam vásárlás után.
A motor váltó, stb., általában javítható ha elromlik, de a kasztnit érdemes alaposan szemügyre venni, hogy ép vagy már pár helyen megtörték (ha ép, akkor sokáig elkerülhető a rozsdásodás). Ez a legfontosabb szempont nálam.
Ha ismerőstől veszed, akkor tudod az előéletét.
De minden más esetben “ garázsban állt, nemdohányzó tulajdonostól, megkímélt állapotban, frissen szervizelve, nyugdíjas orvos házaspártól, harmadik autókent használták, csak a közértbe mentek vele vásárolni vasárnaponként,”- a hirdetésben minden szépet írnak, ami nem mindig igaz.
OFF
- Realista24
- El Padre
- Hozzászólások: 69402
- Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
- Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Kapcsolat:
Re: OFF
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
- kecsu10
- Hozzászólások: 501
- Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 15:45
- Kedvenc játékosaid: Guti, Figo, Iker
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: OFF
Nemrég vettem meg az OT 124-est. Olyan állapotban, amit az átlag magyar használt autó esetében nem is látsz kb. Most csináljuk rajta a nagyszervízt ismerős szerelővel. Igaz ebben volt pár olyan patent is amit más nem feltétlenül venné észre sem, és minden gyári. (Veterán autónál ez hatványozottan drága tud lenni). De! Még egy ilyen valós 181 ezret futott 124-es is el tud vinni 6-700 ezret szervizre. S hol állnak ehhez a mai autók minőségben, az alkatrészek sokkal drágábbak az újakhoz általában stb. Nincs mese világ, csak a rideg valóság általában. Most még keresnem kell egy jó klímást is, mert ez ugye R12 gázra készült rendszer, ami már nincs, ugye a környezet védelme miatt... Az még lesz szerintem egy 200. Plusz ugye eredeti Becker rádiót vettem, (szűk 200 egy kazettás magnó), négy új gumi, meg a sallang. Egy crtdi ennek a sokszorosát el tudja vinni sajnos, és sehol nincs strapabírásban. Szóval nagyon óvatosan kell választani!ANDS írta:Én kb. 15 évente veszek autót, akkor is használtat.Professore írta: …..
A gondolatmenet nem szar...csak ott van a bökkenő hogy nincs nagyon más alternatíva. Szívó benzines az ritka mint a fehér holló az újabb évjáratúaknál...pláne akkora batárban mint ami nekem kell. De még ha benyast akarnék se nagyon jönne össze mert a SH piacon egyszerűen nincs ebben a kategóriában. Szóval marad a dízel legalábbis nekem. Mondom ezt úgy hogy egyáltalán nem vagyok dízel rajongó, bár most is az van csak kinőttük és váltani kell. Másrészt a turbós benzisnesek kettős tömegű lendkerékkel szintén problémásak bőven. Cumi az biztos, parázok is eleget hogy mibe tenyerelek majd bele, de autóra szükség van sajnos... A keret az csak SH-re elég és innentől beszűkül a mozgástér rendesen.
Amire érdemes figyelni, hogy magánszemélytől vedd, ne kereskedésből.
Az előző tulaj legyen jómódú, akkor szerencsés esetben az esedékes szervizeket elvégezték.
Ha biztosra akarsz menni, akkor minden folyadékot le kell cserélni, váltóban, motorban, fékolajat, stb. Én az ékszíjakat is cseréltetni szoktam vásárlás után.
A motor váltó, stb., általában javítható ha elromlik, de a kasztnit érdemes alaposan szemügyre venni, hogy ép vagy már pár helyen megtörték (ha ép, akkor sokáig elkerülhető a rozsdásodás). Ez a legfontosabb szempont nálam.
Ha ismerőstől veszed, akkor tudod az előéletét.
De minden más esetben “ garázsban állt, nemdohányzó tulajdonostól, megkímélt állapotban, frissen szervizelve, nyugdíjas orvos házaspártól, harmadik autókent használták, csak a közértbe mentek vele vásárolni vasárnaponként,”- a hirdetésben minden szépet írnak, ami nem mindig igaz.
- Nika91127
- Hozzászólások: 3741
- Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
- Kedvenc játékosaid: Guti, Marcelo,Valverde
Re: OFF
Passz. Asszem lombkorona 2x, majd egy puha autótetőlordgabi írta:Nekem ez érdekesebb sztori, ez mégis hogyan?Nika91127 írta:Halfkey: kivéve, ha szerencséd vanMióta láttam kiugrani valakit a 10.ről és egy karcolás nélkül megúszta...
![]()
![]()
Re: OFF
Meg annyiban hogy a duplakuplungos technológia kb 20 éve terjedt el. Szóval azért a nem jobbak semmibent vitatnám, vezetési érzésben és fogyasztásban mindenképp, még ha megbízhatóságban (szerinted) nem is fejlődtek semmit.
De hát ez ilyen, az autó amortizálódik. Aki azt hiszi nem fog költeni az autójára, az hazudik magának.
De hát ez ilyen, az autó amortizálódik. Aki azt hiszi nem fog költeni az autójára, az hazudik magának.
Re: OFF
Remélem még mindenki elhoz 10ilyen példát, köszi, de én általánosságban beszéltem
Amugy tényleg volvo, azon elgondolkodnék, inkább mint ford.
Amugy tényleg volvo, azon elgondolkodnék, inkább mint ford.
- Steve
- Hozzászólások: 8478
- Csatlakozott: 2013. április 24., szerda 22:53
- Kedvenc játékosaid: R9, RC, Guti, Zidane, Modric, Marcelo, Kroos
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: OFF
Közel 200ezer km volt az automata, D3-as dízel V90-es Volvomban és az ég világon semmi baja nem volt a kocsinak.Egy dolog romlott el és az az ülésfűtés,ami típus hiba volt a 2018-2019-es V90-nél,ha rátérdelsz a vezető-, vagy anyósülésreYazid írta:Huh nagyon tömören a lényegre térve: nem tudom mennyire fiatal autót akar venni a kollega, legyen akkor 2016os. Gondolom van benne azért 180-200ezer km? Ideális esetben.Nika91127 írta:
Miért?![]()
Dpf szűrő kb olyankor hal be, ha nem hamarabb, használattól függ. Ki lehet iktatni persze, lehet bele venni, lehet tisztítani blablabla ok. Pénzek(sok).
Injektorok, cr pumpa szintén 200.ezer km kb vízválasztó, attól függ mennyire cserélgették az üzemanyagszűrőt stb stb. Nem írok árakat, horror, ha becopja.
Turbó ugye. Ne is mondjam, megint olajcsere kérdés? De amugyis beszarik már 200ezer km felett természetes a kopás.
Automataváltó élettartama, nem látsz bele lutri, szintén olajcsere a lelke, cserélték? Biztos?
Én átlagos parasztként ezeket a kérdéseket gondolnám át. Ha most kéne autót vennem kurva nagy bajban lennék.
Biztosan valami minél fiatalabb benzines szívót. Manuálváltó
De persze ki lehet fogni, de ez csak az én beszűkült, fosos gondolatmenetem
Mindenestre a váltó köszönte és jól volt,amíg használtam a kocsit.
“Mi jobban szerettük a labdát, mint a pénzt.” - Puskás Ferenc
- hehetheoriginal
- Hozzászólások: 19074
- Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
- Kedvenc játékosaid: elfenomeno
Re: OFF
Hogy az a harom masik halt szörnyet, akikre raesettlordgabi írta:Nekem ez érdekesebb sztori, ez mégis hogyan?Nika91127 írta:Halfkey: kivéve, ha szerencséd vanMióta láttam kiugrani valakit a 10.ről és egy karcolás nélkül megúszta...
![]()
![]()
thereisonly1ronaldo
- lordgabi
- Hozzászólások: 6802
- Csatlakozott: 2013. április 14., vasárnap 0:56
- Kedvenc játékosaid: Raúl, Puskás, CR, R9, RC, Zidane, Casillas, Ramos, Marcelo, Guti, Nacho
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Tartózkodási hely: Kárpátalja/Budapest
Re: OFF
Nekem ez érdekesebb sztori, ez mégis hogyan?Nika91127 írta:Halfkey: kivéve, ha szerencséd vanMióta láttam kiugrani valakit a 10.ről és egy karcolás nélkül megúszta...
Ex-szerkesztő.
2015. november 25.
UEFA Bajnokok Ligája - Shakhtar Donetsk 3-4 Real Madrid C.F.
Arena Lviv, Lemberg - A nagy találkozás!

2015. november 25.
UEFA Bajnokok Ligája - Shakhtar Donetsk 3-4 Real Madrid C.F.
Arena Lviv, Lemberg - A nagy találkozás!
Re: OFF
Az automata váltók lényege ugyanaz mint 20éve, nem jobbak.Miben? Csak annyiban hogy fiatalabb
Ugyanaz: wandler, lamellák, szinterezett lamellák, forog, fog, kopik, =olajcsere, olajcsere?! Megintcsak
Igen Prof szarság van elég rizikós, de venni kell akkor venni kell nyilván.
Ugyanaz: wandler, lamellák, szinterezett lamellák, forog, fog, kopik, =olajcsere, olajcsere?! Megintcsak
Gondolom rendesen karbantartott volt, meg előttetek is. Más magyarázat nincs de nem ez a jellemző, úgyse győzöl megVolt már dpf-es kocsink, nem egy, 350ezer felett... 0 dpf csere. A Mondeokat 350-420 körül adtuk el. Gyári injektorok, turbo, nulla füst. Sőt, a kettöstömegű is gyári volt.
Igen Prof szarság van elég rizikós, de venni kell akkor venni kell nyilván.
- Nika91127
- Hozzászólások: 3741
- Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
- Kedvenc játékosaid: Guti, Marcelo,Valverde
Re: OFF
És mennyi fiatal manual szívóbenzin van, ami nem törpeautó? Segítek: Mazda.Yazid írta:Huh nagyon tömören a lényegre térve: nem tudom mennyire fiatal autót akar venni a kollega, legyen akkor 2016os. Gondolom van benne azért 180-200ezer km? Ideális esetben.Nika91127 írta:
Miért?![]()
Dpf szűrő kb olyankor hal be, ha nem hamarabb, használattól függ. Ki lehet iktatni persze, lehet bele venni, lehet tisztítani blablabla ok. Pénzek(sok).
Injektorok, cr pumpa szintén 200.ezer km kb vízválasztó, attól függ mennyire cserélgették az üzemanyagszűrőt stb stb. Nem írok árakat, horror, ha becopja.
Turbó ugye. Ne is mondjam, megint olajcsere kérdés? De amugyis beszarik már 200ezer km felett természetes a kopás.
Automataváltó élettartama, nem látsz bele lutri, szintén olajcsere a lelke, cserélték? Biztos?
Én átlagos parasztként ezeket a kérdéseket gondolnám át. Ha most kéne autót vennem kurva nagy bajban lennék.
Biztosan valami minél fiatalabb benzines szívót. Manuálváltó
De persze ki lehet fogni, de ez csak az én beszűkült, fosos gondolatmenetem
A többi turbóbenzinesnél ugyanazok a problémák.
Volt már dpf-es kocsink, nem egy, 350ezer felett... 0 dpf csere. A Mondeokat 350-420 körül adtuk el. Gyári injektorok, turbo, nulla füst. Sőt, a kettöstömegű is gyári volt.
Halfkey: kivéve, ha szerencséd van
-
Professore
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 7:49
- Kedvenc játékosaid: Zidane, Redondo, Hierro, Casillias
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Tartózkodási hely: Kolozsvár
Re: OFF
A gondolatmenet nem szar...csak ott van a bökkenő hogy nincs nagyon más alternatíva. Szívó benzines az ritka mint a fehér holló az újabb évjáratúaknál...pláne akkora batárban mint ami nekem kell. De még ha benyast akarnék se nagyon jönne össze mert a SH piacon egyszerűen nincs ebben a kategóriában. Szóval marad a dízel legalábbis nekem. Mondom ezt úgy hogy egyáltalán nem vagyok dízel rajongó, bár most is az van csak kinőttük és váltani kell. Másrészt a turbós benzisnesek kettős tömegű lendkerékkel szintén problémásak bőven. Cumi az biztos, parázok is eleget hogy mibe tenyerelek majd bele, de autóra szükség van sajnos... A keret az csak SH-re elég és innentől beszűkül a mozgástér rendesen.Yazid írta:Huh nagyon tömören a lényegre térve: nem tudom mennyire fiatal autót akar venni a kollega, legyen akkor 2016os. Gondolom van benne azért 180-200ezer km? Ideális esetben.Nika91127 írta:
Miért?![]()
Dpf szűrő kb olyankor hal be, ha nem hamarabb, használattól függ. Ki lehet iktatni persze, lehet bele venni, lehet tisztítani blablabla ok. Pénzek(sok).
Injektorok, cr pumpa szintén 200.ezer km kb vízválasztó, attól függ mennyire cserélgették az üzemanyagszűrőt stb stb. Nem írok árakat, horror, ha becopja.
Turbó ugye. Ne is mondjam, megint olajcsere kérdés? De amugyis beszarik már 200ezer km felett természetes a kopás.
Automataváltó élettartama, nem látsz bele lutri, szintén olajcsere a lelke, cserélték? Biztos?
Én átlagos parasztként ezeket a kérdéseket gondolnám át. Ha most kéne autót vennem kurva nagy bajban lennék.
Biztosan valami minél fiatalabb benzines szívót. Manuálváltó
De persze ki lehet fogni, de ez csak az én beszűkült, fosos gondolatmenetem
- hehetheoriginal
- Hozzászólások: 19074
- Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
- Kedvenc játékosaid: elfenomeno
Re: OFF
Az remy a gokartpályán.Halfkey írta: Ha meg a falba mész 100-al Nika, akkor minden autó szar.
thereisonly1ronaldo
Re: OFF
Ha meg a falba mész 100-al Nika, akkor minden autó szar.
Re: OFF
Huh nagyon tömören a lényegre térve: nem tudom mennyire fiatal autót akar venni a kollega, legyen akkor 2016os. Gondolom van benne azért 180-200ezer km? Ideális esetben.Nika91127 írta:Miért?Yazid írta: Én nem vennék dizelt semmiképp, automata váltóst meg kizárt![]()
Dpf szűrő kb olyankor hal be, ha nem hamarabb, használattól függ. Ki lehet iktatni persze, lehet bele venni, lehet tisztítani blablabla ok. Pénzek(sok).
Injektorok, cr pumpa szintén 200.ezer km kb vízválasztó, attól függ mennyire cserélgették az üzemanyagszűrőt stb stb. Nem írok árakat, horror, ha becopja.
Turbó ugye. Ne is mondjam, megint olajcsere kérdés? De amugyis beszarik már 200ezer km felett természetes a kopás.
Automataváltó élettartama, nem látsz bele lutri, szintén olajcsere a lelke, cserélték? Biztos?
Én átlagos parasztként ezeket a kérdéseket gondolnám át. Ha most kéne autót vennem kurva nagy bajban lennék.
Biztosan valami minél fiatalabb benzines szívót. Manuálváltó
De persze ki lehet fogni, de ez csak az én beszűkült, fosos gondolatmenetem
- Nika91127
- Hozzászólások: 3741
- Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
- Kedvenc játékosaid: Guti, Marcelo,Valverde
Re: OFF
Téves. A modern automatáknál ha elsporoljak a 60ezrenkénti RENDES olajcserét, akkor milliós károkat okoznak. Nem sima leereszted-visszatöltöd, hanem egy specialis cuccal át kell mosni a rendszert, majd full tiszta olajjal telenyomni. És ezt sokan elspórolják...Halfkey írta: Nem mindegy hogy 20 éves vagy új auókról van szó, mostani automatákkal nagyrészt semmi gond.
A két kép között meg egyértelmű a különbség, az egyik jobb a másik bal oldali kormányos, itthon inkább a balosat vedd![]()
Re: OFF
Nem mindegy hogy 20 éves vagy új auókról van szó, mostani automatákkal nagyrészt semmi gond.
A két kép között meg egyértelmű a különbség, az egyik jobb a másik bal oldali kormányos, itthon inkább a balosat vedd
A két kép között meg egyértelmű a különbség, az egyik jobb a másik bal oldali kormányos, itthon inkább a balosat vedd
Re: OFF
Én nem vennék dizelt semmiképp, automata váltóst meg kizárt
- Nika91127
- Hozzászólások: 3741
- Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
- Kedvenc játékosaid: Guti, Marcelo,Valverde
Re: OFF
VAG féle DSG mind3 van a családban.Professore írta:Köszi a választNika91127 írta:
Szia!
Az egyik egy Sony fejegység, elvileg jobb a hangminősége, gyakorlatilag nem.
Gyakorlati tanács: ne vegyél PS váltósat. Ha beszarik, a gatyád rámegy. És 2 féle PS váltó van: amit javitottak,vagy amit javítani fognak.
A 2.0 tdci betonbiztos.! Egyelőre még csak tapogatózok... Sharan/Alhambra vagy Galaxy közül lesz a befutó valószínűleg. De sehogy se tudok dönteni
. Próbáltam utánna nézni a dolgoknak...így Fordot kizárólag csak manuális váltóst nezegetek, sőt a VAG felé DSG is csak akkor jön szóba ha egyébként minden más paraméter nagyon ott van a szeren. Láttam is két ígéretes Galaxy hirdetést 2.0 tdci 150 paci...és ott jött elő ez a különbség a panelek között. Egyébként így képről nekem jobban bejön a két tekerős változat mert a másik sivár mint a Szahara (mondjuk élőben lehet az is ok).
Az olajos 6 sebességes a legjobb. De az olajos 7sebességes is fasza. Bátran ajánlom.
Nekem meg 6os manuál 2.0 crtdim van. 35 ezer kmalatt a nagy átlagom 5.2.
Utóbbinál ha tudsz, LED lámpa és NE legyen panorama tető
-
Professore
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 7:49
- Kedvenc játékosaid: Zidane, Redondo, Hierro, Casillias
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Tartózkodási hely: Kolozsvár
Re: OFF
Köszi a választNika91127 írta:Szia!Professore írta: Amíg Mbappera várunk jöjjön egy autós feladvány...
Adott a Ford Galaxy 2015-tel kezdődő generáció. Amin megakadt a szemem hogy kétféle radio-clima panellel is előfordulnak példányok közel azonos felszereltséggel, ugyanolyan évjárattal (pl. 2016-os kocsik). Ez nekem nagyon fura mert ilyet más gyártónál nem nagyon láttam. Az ok hogy felszereltségi szinttől függően van több-kevesebb gomb, vakkapcsolo stb. de hogy formára ennyire eltérő legyen az nagyon furcsa nekem.
Röviden van egy olyan panel amin két "tekerő" gomb látszik és van az a verzió amin csak egy és ezen virít egy Sony felirat is.
Ver1:
https://s.car.info/image_files/960/inte ... 939065.jpg
Ver2:
http://www.autovehicle.info/Yonetim/Uru ... 00X600.jpg
A kérdés az hogy az esztétikán kívül van-e funkciók terén lényeges különbség ezek között? Melyik lenne a jobb választás?
Az egyik egy Sony fejegység, elvileg jobb a hangminősége, gyakorlatilag nem.
Gyakorlati tanács: ne vegyél PS váltósat. Ha beszarik, a gatyád rámegy. És 2 féle PS váltó van: amit javitottak,vagy amit javítani fognak.
A 2.0 tdci betonbiztos.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: 4 regisztrált és 0 vendég

