Oldal: 295 / 2212

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 24., csütörtök 8:28
Szerző: Realista24
h3x0r írta:
Realista24 írta:

De senki nem arról irt, hogy menjen busszal vagy bicajjal, hanem hogy taxizva például olcsóbban ki tud jönni, mint így.
Bolton rakerestem, havi 19 munkaba jaras, 8 bevasarlas, 3 hetvegi kiruccanas 85-90 ezer forint. Nagyjabol realis.
Más a random rendelés, meg más lefixalni előre a dolgokat.

De ez amit írsz, már nem 2-2500km évente.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 24., csütörtök 8:20
Szerző: Dupla D
Ez az autóhasználat egy nagyon érdekes téma, nagyobb vitákat tud generálni, mint a politika, kezdve azzal, hogy a közösség érdeke a kompakt város, ahol 15 perc gyaloglással el lehet érni szinte mindent. Iskolát, munkahelyet, boltokat, egészségügyi szolgáltatásokat stb. Ez az egyik idilli véglet.

A másik, hogy az illető alanyi jognak tekinti az autózást, leszarja, hogy minden egyes útjának közvetett következményei lehetnek másra nézve (kipufogógáz, parkolás közterületen, forgalmat generál stb) és még wcre is autóval megy.

És tudom, a többségben nem az élete nagy terve, hogy belvárosban él, hanem külvárosban egy nagy kertes házban, ezzel aláírva azt, hogy ő bizony autóval fog közlekedni szinte mindenhova. Én se akarok belvárosban élni, még ha tizedannyi autó is lenne.

Ez utóbbi egy berögződés, ami a szocializmusból ránk maradt. Ennél már csak az amerikai vonal a rosszabb, ahol a városok végképp autókra lettek kitalálva.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 24., csütörtök 8:08
Szerző: h3x0r
Realista24 írta:
h3x0r írta:
Ugy irjatok, mintha egy elektromos autorol lenne szo, amit a nagy tobbseg azert vesz meg, mert megteheti.

Az, hogy valaki nem akar minden reggel negyed 8kor elindulni a buszmegalloba, hogy elerje a feles buszt, hanem inkabb 7:50kor beinditja a kocsijat es igyis idoben beer, azt egyaltalan nem sorolnam az "elvezetek" kategoriaba. Vagy hogy hazafele nem akarja 20 percig a 34 fokban varni a buszt.
De senki nem arról irt, hogy menjen busszal vagy bicajjal, hanem hogy taxizva például olcsóbban ki tud jönni, mint így.
Bolton rakerestem, havi 19 munkaba jaras, 8 bevasarlas, 3 hetvegi kiruccanas 85-90 ezer forint. Nagyjabol realis.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 24., csütörtök 8:07
Szerző: Dupla D
'shutterisland írta:
Aki munkába jár kocsival, az nem 2000 kilométert megy egy évben.
???

atlagember 5 napot dolgozik hetente, az egy evben 260 nap, minusz szabik, tappenz, akarmi.
szamoljunk 230-al.
2000 : 230 = 8.7km naponta

szerinted 100 emberbol ezt mennyi fogja lebiciklizni naponta vagy videken/kieso helyen dolgozva tomegkozlekedessel elbohockodni ?
harmada sem.
Aki ilyen rövid távra munkába autóval megy, az nem csak munkába fog autóval menni, hanem mindenhova. Bevásárolni, elugrani a három utcával arrébb lévő rokonokhoz, elviszi a gyereket suliba, edzésre stb.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 24., csütörtök 7:36
Szerző: nmate
hehetheoriginal írta:Veletek nincs ertelme vitazni
Amúgy ezt mondtam én is tegnap, folyamat elbészél mindenki a másik mellett, úgy forgatja a szavakat, hogy igaza legyen valahogy :lol:
hehetheoriginal írta:Aki magara veszi, pont annak szolt
De úgy látom azért te is magadra vetted ezt. :mrgreen:

Én egyébként értem amit mondasz, én is imádom az autókat, főleg a veterán verdákat, a maiakkal nem vagyok jó barátságban egyébként. NFSU előtt ülve mindig mondogattam, hogy első autóm tuti egy MX5 NB lesz, de mire odaértem, más dolgok lettek fontosabbak, ez háttérbe került. Az autó alapvetően igenis egy használati tárgy lett így számomra elsősorban, aminél jó, ha tudok költségeket minimalizálni. Aztán ha majd biztosítottam a gyerekeim jövőjét, akkor esetleg újra előveszem ezt a topikot. :)
kiserik írta:
nmate írta: Hát, adaptív tempomatos csaladi szekér nem tudom van-e 15 milla alatt, de nekem sosem lesz akkor ilyen :lol:
Mennyi kell? Parancsolj: ... :D
:-* :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 24., csütörtök 7:27
Szerző: Realista24
h3x0r írta:
Halfkey írta:

"természetesen ha valaki megteheti bátran költsön az élvezetekre"

"de persze élvezzük amit élvezni akarunk."
Ugy irjatok, mintha egy elektromos autorol lenne szo, amit a nagy tobbseg azert vesz meg, mert megteheti.

Az, hogy valaki nem akar minden reggel negyed 8kor elindulni a buszmegalloba, hogy elerje a feles buszt, hanem inkabb 7:50kor beinditja a kocsijat es igyis idoben beer, azt egyaltalan nem sorolnam az "elvezetek" kategoriaba. Vagy hogy hazafele nem akarja 20 percig a 34 fokban varni a buszt.
De senki nem arról irt, hogy menjen busszal vagy bicajjal, hanem hogy taxizva például olcsóbban ki tud jönni, mint így.

Apameknak én is ezt javasoltam anno, mert ha kellett volna hosszútávra, lehetett volna bérelni, városban mindenhova bicajjal mentek, de a kocsi mellett döntöttek mégis.

Aztán amikor eladásra/cserere került a sor, szart sem ért a kevés kilométer, mert senki nem hitte el nyilván.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 24., csütörtök 7:26
Szerző: IdentitásbólGyőzelem
hehetheoriginal írta: Veletek nincs ertelme vitazni, akik az autot egy doboznak, egy penznyelo eszkoznek latjatok, ami csak arra jo, hogy elvisz a-bol b-be, nektek ezek a ma "trendi" ocsmany kinezetu kocka suvok meg magasitott, imbolygo soft mindenfele normalis design nelkuli szarok valok. Az 1 literes, de 300 lora huzott kisturbos 3 ev élettartamú motorral, a szar kibocsatasi normak miatti 3 masodperces gazreakcioval, a kis fos fekkel, amit ketto stabilabb megallas utan cserelni kell, mert olyan puha es gyorsan kopo, mint egy darab gyurma meg dörzspapir, vagy a masodpercekig gondolkodo "automata" valto. De apple carplay az van, az kurvafontos.
Vagy műanyag recsego, minden kanyarban szetesni keszulo kasztni meg muszerfal es illesztesek.
Ezt az egesz bekezdest nagyon adom!
Asszony kapott csaladjatol egy teljesen uj Kia Nirot kb fel eve, most van benne 15 ezer km, amihez olyan 5 ezerrel en is hozzajarultam. Sose vezettem ennyire uj, modern autot hosszabb tavon, es szinte ugyan ezek a tapasztalataim, mint neked.
Billeg, imbolyog, ugye SUV…fekek nagyon gyengek, gazreakcio ugyanez😄 mire elindul lemegy a nap. Kivul-belul csilivili, erinto panel hegyek, csipog mindenert, figyeli az osszes tablat, savot mindent, sot ha a savot egy centit is ramesz rangatja ki a kezedbol a kormanyt h visszategyen a savodba! Nem lehet kikapcsolni rohadt idegesito, nagyon komoly megszokast igenyel…
Az egyetlen pozitivuma a fogyasztas, ami varosban 4-5 liter! Ugye hibrid a verda szal nem csoda! Ez tenyleg patent de minden masban nekem semmit nem ad hozza a vezeteshez, meg ugy eleve 12 millaert kicsit tobbet varna az ember szerintem…
Nekem egyebkent egy 17 eves harmas bmw-m van. Ezt csak azert irom, hogy hiaba kozel 20 eves a “szarom”, mindig elmeny atulni fel nap suv-ozas utan…lehet h gombok vannak mindenhol, es 9 litert bekortyol, de a gazreakcio, olyan amilyennek kell lennie, a kormany akkor forog mikor en akarom es meg sorolhatnam reggelig…plusz mindig szivesen nezek vissza ra miutan leparkoltam😁
De ez nem mindenkinek fontos. Nekem az.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 24., csütörtök 7:00
Szerző: hehetheoriginal
Veletek nincs ertelme vitazni, akik az autot egy doboznak, egy penznyelo eszkoznek latjatok, ami csak arra jo, hogy elvisz a-bol b-be, nektek ezek a ma "trendi" ocsmany kinezetu kocka suvok meg magasitott, imbolygo soft mindenfele normalis design nelkuli szarok valok. Az 1 literes, de 300 lora huzott kisturbos 3 ev élettartamú motorral, a szar kibocsatasi normak miatti 3 masodperces gazreakcioval, a kis fos fekkel, amit ketto stabilabb megallas utan cserelni kell, mert olyan puha es gyorsan kopo, mint egy darab gyurma meg dörzspapir, vagy a masodpercekig gondolkodo "automata" valto. De apple carplay az van, az kurvafontos.
Vagy műanyag recsego, minden kanyarban szetesni keszulo kasztni meg muszerfal es illesztesek.

En halistennek szeretek vezetni, es elvezem szinte minden méterét, csak a sok balfasz faszszopo az utakon tud felkurni neha. De azt vegyetek figyelembe, hogy vannak emberek, akik nem csak eszkoznek hasznaljak, hanem elmenynek is. Akar egyedul, akar csaladdal. Mikor bedobalod hatra a bringakat es elmentek ide-oda vmi fasza helyre parszaz km-re.hetvegente, azthogy a rakba oldod te meg csak biciklivel? Vagy vonatra pattansz? Az aztan kényelmes es foleg tudsz magaddal vinni mindent, amit kell/szeretnel...
Nem csak repulovel "nyaral" az ember, vagy te minden hétvégén otthon ülsz egesz evben és várod a szanalmas kis par nap szabadsagodat, amikor indulhat az ereszdelahajam?

Ertem en, hogy sok ember leszarja milyen dobozban ül, nem erdekli, csak fogadja el, hogy vannak, akik szeretnek autozni. Ha hobbikent parezer km a v8cal vagy egy bubaruval az erdo szelen, esetleg kakucson vagy hungaroringen, vagy evi soktizezret belerakva is akar, mindenki olyan autot vesz, amilyet szeret es akar, ne mondjatok mar meg, se ti, plane ne a politika, hogy kinek mi a jo es mit szabad.
Pont olyan elvezeti faktor egy auto nekem,mint neked a cigi meg a pornó. :mrgreen:
Aki magara veszi, pont annak szolt :lol:
Koszi es jo reggelt :kalapos:

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 24., csütörtök 6:48
Szerző: h3x0r
Halfkey írta:
zsuninnyo írta: Ha neki igy jo es van ra penze, akkor miert ne.
"természetesen ha valaki megteheti bátran költsön az élvezetekre"

"de persze élvezzük amit élvezni akarunk."
Ugy irjatok, mintha egy elektromos autorol lenne szo, amit a nagy tobbseg azert vesz meg, mert megteheti.

Az, hogy valaki nem akar minden reggel negyed 8kor elindulni a buszmegalloba, hogy elerje a feles buszt, hanem inkabb 7:50kor beinditja a kocsijat es igyis idoben beer, azt egyaltalan nem sorolnam az "elvezetek" kategoriaba. Vagy hogy hazafele nem akarja 20 percig a 34 fokban varni a buszt.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 24., csütörtök 6:47
Szerző: Nika91127
Marky írta:
'shutterisland írta:

???

atlagember 5 napot dolgozik hetente, az egy evben 260 nap, minusz szabik, tappenz, akarmi.
szamoljunk 230-al.
2000 : 230 = 8.7km naponta

szerinted 100 emberbol ezt mennyi fogja lebiciklizni naponta vagy videken/kieso helyen dolgozva tomegkozlekedessel elbohockodni ?
harmada sem.
Csak ilyen hasznalatra nem dizel Passatot szokas tartani, hanem valami kismotoros benzinest, aminek talan van eselye bemelegedni.
Abban a Passatban az olajhofok meg se fog mozdulni, ez meg olyan kopasokhoz vezet a motorban es a turboban, amit epeszu ember nem fog kijavittatni egy 24 eves autoban.
És a valóságban senki se tudja, ki és mire használta azt az autót.
Amúgy manapság már van plusz motormelegedés rásegítés - állófűtés. Azzal km-ek alatt melegszik fel a motorolaj is 70 fok fölé.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 24., csütörtök 6:42
Szerző: Marky
'shutterisland írta:
Aki munkába jár kocsival, az nem 2000 kilométert megy egy évben.
???

atlagember 5 napot dolgozik hetente, az egy evben 260 nap, minusz szabik, tappenz, akarmi.
szamoljunk 230-al.
2000 : 230 = 8.7km naponta

szerinted 100 emberbol ezt mennyi fogja lebiciklizni naponta vagy videken/kieso helyen dolgozva tomegkozlekedessel elbohockodni ?
harmada sem.
Csak ilyen hasznalatra nem dizel Passatot szokas tartani, hanem valami kismotoros benzinest, aminek talan van eselye bemelegedni.
Abban a Passatban az olajhofok meg se fog mozdulni, ez meg olyan kopasokhoz vezet a motorban es a turboban, amit epeszu ember nem fog kijavittatni egy 24 eves autoban.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 24., csütörtök 3:00
Szerző: h3x0r
Halfkey írta:
zsuninnyo írta: Ha neki igy jo es van ra penze, akkor miert ne.
"természetesen ha valaki megteheti bátran költsön az élvezetekre"

"de persze élvezzük amit élvezni akarunk."
En peldaul a varostol 6 km-re lakom, a legtobb ceg 3 km-nel nincs messzebb. Ez egy evben 230*6 km = 1400 km.

Sok ismerosom heti ketszer munka utan elmegy bevasarolni, ez alkalmankent +3 km oda,
ugyanennyi vissza (a munkahelyig), eves szinten nagyjabol 600 km. Most tartunk 2000-nel.

Ha mondjuk havi 3x hetvegen is bemessz a varosba kajalni, koncertre, moziba, barkacs aruhazba, van egy eskuvo vagy barmi mas, 500km-bol nagyjabol megvagy. Nyaralni repulovel messz.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 24., csütörtök 0:06
Szerző: 'shutterisland
Aki munkába jár kocsival, az nem 2000 kilométert megy egy évben.
???

atlagember 5 napot dolgozik hetente, az egy evben 260 nap, minusz szabik, tappenz, akarmi.
szamoljunk 230-al.
2000 : 230 = 8.7km naponta

szerinted 100 emberbol ezt mennyi fogja lebiciklizni naponta vagy videken/kieso helyen dolgozva tomegkozlekedessel elbohockodni ?
harmada sem.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 23:57
Szerző: 'shutterisland
Gondolkodtam hogy fogalmazzam meg udvariasan, de aki ennyi távra autót tart és fizeti a szervízt, biztosítást, műszakit, adót, stb., az nem hoz túl jó pénzügyi döntéseket.
1. nem tudnam tomegkozlekedessel megoldani a munkaba jarast.
gyalog 1 ora, biciklivel meg az emelkedok es a bypass miatt lenne ongyilkossag.
taxizgassak ? :D

2. sose tudhatod, mikor van szukseg ra meloba jarason kivul, a jarmu az egy safety net is egyben.

3. ja nekem amugy motorom van, asszonynak van autoja.
de ha az autoval jarnek en akkor is ugyanennyit lenne kihasznalva.

pont errol beszeltem az egyeni korulmenyekkel kapcsolatban.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 23:11
Szerző: Halfkey
zsuninnyo írta: Ha neki igy jo es van ra penze, akkor miert ne.
"természetesen ha valaki megteheti bátran költsön az élvezetekre"

"de persze élvezzük amit élvezni akarunk."

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 22:58
Szerző: zsuninnyo
Halfkey írta:
nekem speciel utobbi 2 ev 2000-2500 kozott van / ev, ennek kb 2/3-a munkaba jaras.
Gondolkodtam hogy fogalmazzam meg udvariasan, de aki ennyi távra autót tart és fizeti a szervízt, biztosítást, műszakit, adót, stb., az nem hoz túl jó pénzügyi döntéseket.

Most abba bele se mennék hogy az autónak sem jó ha álldogál, mert az kevésbé az én hozzáértési köröm, csak szerelő ismerősök mondják.
Ha neki igy jo es van ra penze, akkor miert ne. Nem kell mindennek patikamerlegen pluszba kijonni, plusz ott a kenyelem es ido nyereseg, ami megfizethetetlen, ha ugy alakul.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 22:36
Szerző: Dupla D
Süti írta: A 2-2,5k esetén is állhat amit írtam. Munkába járni szükséglet, és van ahol autó nélkül alig kivitelezhető. Nem hiszem hogy az autó élvezeti cikk ilyen formában.
Aki munkába jár kocsival, az nem 2000 kilométert megy egy évben.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 22:32
Szerző: Halfkey
De ennyi km-nél egy állandó taxis szerzõdés + nyaralós autóbérlés sokszor olcsóbbra jön ki.

De a témát elengedtem, mindenki arra költ amire akar. Ha valakit érdekel mennyit is költ az autóra, itt egy kalkulátor.
https://kiszamolo.hu/ennyit-koltesz-az- ... valojaban/

Én jó sokat, csak nem magyarázom be magamnak hogy nincs más opcióm. Szerintem önmagunkkal szemben érdemes õszintének lenni, de persze élvezzük amit élvezni akarunk.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 22:22
Szerző: Süti
A 2-2,5k esetén is állhat amit írtam. Munkába járni szükséglet, és van ahol autó nélkül alig kivitelezhető. Nem hiszem hogy az autó élvezeti cikk ilyen formában.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 22:15
Szerző: Halfkey
Attól hogy belefér még nem lesz racionális döntés - természetesen ha valaki megteheti bátran költsön az élvezetekre, csak lássa/értse hogy épp egy élvezetre költ, nem egy szükségletre.

Szerk: Süti, a 10k az 4x-5x mennyiség arról amirõl itt most szó volt.