Re: OFF
Elküldve: 2023. augusztus 24., csütörtök 10:20
ezt totalisan teljesen mashogy latjuk akkor, szerintem irtozatosan egydimenziosan latod.
Linkeltem lentebb kalkulátort, számold ki valójában mennyibe fáj az autó, kérj elõre fix ajánlatot taxistól, és jó esélyjel meg fogsz lepõdni.en soha egyetlen embert sem ismertem aki munkaba oda-vissza taxizik minden aldott nap.
nekem lenne vagy 2-3x annyi mint amibe igy kerul a munkaba jaras.
Papiron 2500 jott ki nekem, lehet a gyakorlatban ez mar inkabb 2600.Realista24 írta:Más a random rendelés, meg más lefixalni előre a dolgokat.h3x0r írta:
Bolton rakerestem, havi 19 munkaba jaras, 8 bevasarlas, 3 hetvegi kiruccanas 85-90 ezer forint. Nagyjabol realis.
De ez amit írsz, már nem 2-2500km évente.
Az irodasnak a leizzadasra nincs szuksege nem a napi 4 km tekeresre. Szerintem tok egyertelmu. Tusolai lehetoseg meg nem hinnem h sok ilyen munkahelyen van, foleg munka kezdes elott.Dupla D írta:4 km akkor jön ki, ha másra nem használja a kocsit. Ahogy mondtam ilyen ember nincs. Máshova is fog kocsival menni.'shutterisland írta:
en soha egyetlen embert sem ismertem aki munkaba oda-vissza taxizik minden aldott nap.
nekem lenne vagy 2-3x annyi mint amibe igy kerul a munkaba jaras.
a 2x4 km az szerintem nem rovid tav, foleg heti 5x.
meg ne vedd egy kalap ala azt, aki mondjuk nem fog reggel 5kor melo elott leizzadni a biciklin azzal, aki autoba ul egy 600 meterre levo lottozoba elugrani.
azt senki nem is mondta, hogy passatja van barkinek is a 2000km-t munkaba jarokbol.
most hogy a cikkben emlitett passat az vissza van tekerve vagy sincs az irrelevans azzal a kijelentessel kapcs, hogy
Vannak esetek, amikor nem ésszerű bicajozni (pl. ha valakinek egészségügyi okokból nem lehet, extrém emelkedők vannak, időjárás aznap szar), de az emberek többségének az év legtöbb napjában szerintem ez egy reális alternatíva kellene, hogy legyen, ha ehhez van alakítva a közlekedés (!, ez fontos, mert én se merek kétszer kétsávos úton kerékpározni, ahol 60-nal jön mindenki, ha az úttesten kell haladni).
4km sík terepen 15 perc átlagos tempóban. Ennyi mozgásra szüksége van pl. egy irodistának egy nap. Nem beszélve arról, hogy nagyon sok városban a dugók miatt autóval is ennyire jön ki bizonyos napszakokban.
És a sokat szidott elektromos roller is alternatíva 4km-re. Azzal még az emelkedők is könnyebbek, és nem vesz annyira igénybe fizikailag. Ha nincs 35 fok, nem fogsz leizzadni.
4 km akkor jön ki, ha másra nem használja a kocsit. Ahogy mondtam ilyen ember nincs. Máshova is fog kocsival menni.'shutterisland írta:en soha egyetlen embert sem ismertem aki munkaba oda-vissza taxizik minden aldott nap.De senki nem arról irt, hogy menjen busszal vagy bicajjal, hanem hogy taxizva például olcsóbban ki tud jönni, mint így.
nekem lenne vagy 2-3x annyi mint amibe igy kerul a munkaba jaras.
a 2x4 km az szerintem nem rovid tav, foleg heti 5x.Aki ilyen rövid távra munkába autóval megy, az nem csak munkába fog autóval menni, hanem mindenhova.
meg ne vedd egy kalap ala azt, aki mondjuk nem fog reggel 5kor melo elott leizzadni a biciklin azzal, aki autoba ul egy 600 meterre levo lottozoba elugrani.
azt senki nem is mondta, hogy passatja van barkinek is a 2000km-t munkaba jarokbol.Csak ilyen hasznalatra nem dizel Passatot szokas tartani, hanem valami kismotoros benzinest, aminek talan van eselye bemelegedni.
most hogy a cikkben emlitett passat az vissza van tekerve vagy sincs az irrelevans azzal a kijelentessel kapcs, hogy
Aki munkába jár kocsival, az nem 2000 kilométert megy egy évben.
en soha egyetlen embert sem ismertem aki munkaba oda-vissza taxizik minden aldott nap.De senki nem arról irt, hogy menjen busszal vagy bicajjal, hanem hogy taxizva például olcsóbban ki tud jönni, mint így.
a 2x4 km az szerintem nem rovid tav, foleg heti 5x.Aki ilyen rövid távra munkába autóval megy, az nem csak munkába fog autóval menni, hanem mindenhova.
azt senki nem is mondta, hogy passatja van barkinek is a 2000km-t munkaba jarokbol.Csak ilyen hasznalatra nem dizel Passatot szokas tartani, hanem valami kismotoros benzinest, aminek talan van eselye bemelegedni.
Aki munkába jár kocsival, az nem 2000 kilométert megy egy évben.
Bele, csak akkor a havi jövedelmed 1/3-a arra megy hogy autót tartasz fenn. Biztos van akinek megéri ezért ennyit dolgozni, csak tudjunk róla hogy ezt tesszük.De ettől függetlenül is, sztem egy 300-350 ezres fizuval belefér egy autó fenntartása,
ezt modernebb helyeken, pl a nem tul messzi ausztriaban mashogy oldjak meg:Ez az autóhasználat egy nagyon érdekes téma, nagyobb vitákat tud generálni, mint a politika, kezdve azzal, hogy a közösség érdeke a kompakt város, ahol 15 perc gyaloglással el lehet érni szinte mindent. Iskolát, munkahelyet, boltokat, egészségügyi szolgáltatásokat stb. Ez az egyik idilli véglet.
Utolsó bekezdésem az eggyel korábbi bekezdésre vonatkozott, magyarul mindenhova autóval, mert az alanyi jogon jár, csak közbeszúrtam még egy bekezdést és nem javítottam ki.zsuninnyo írta:Pont, hogy nalunk a varos a varosban elv a beidegzodes, avagy a lakotelepek, es ezert akar a nagy tobbseg kiszakadni a varosbol. Pedig regen is es most is a lakotelepeket azert talaltak/talaljak ki, hogy ne kelljen kimozdulnod egy bizonyos korbol. Es azok nem a belvarosban vannak, hanem a varosok kulso reszein.Dupla D írta:
És tudom, a többségben nem az élete nagy terve, hogy belvárosban él, hanem külvárosban egy nagy kertes házban, ezzel aláírva azt, hogy ő bizony autóval fog közlekedni szinte mindenhova. Én se akarok belvárosban élni, még ha tizedannyi autó is lenne.
Ez utóbbi egy berögződés, ami a szocializmusból ránk maradt. Ennél már csak az amerikai vonal a rosszabb, ahol a városok végképp autókra lettek kitalálva.
Pont, hogy nalunk a varos a varosban elv a beidegzodes, avagy a lakotelepek, es ezert akar a nagy tobbseg kiszakadni a varosbol. Pedig regen is es most is a lakotelepeket azert talaltak/talaljak ki, hogy ne kelljen kimozdulnod egy bizonyos korbol. Es azok nem a belvarosban vannak, hanem a varosok kulso reszein.Dupla D írta:
És tudom, a többségben nem az élete nagy terve, hogy belvárosban él, hanem külvárosban egy nagy kertes házban, ezzel aláírva azt, hogy ő bizony autóval fog közlekedni szinte mindenhova. Én se akarok belvárosban élni, még ha tizedannyi autó is lenne.
Ez utóbbi egy berögződés, ami a szocializmusból ránk maradt. Ennél már csak az amerikai vonal a rosszabb, ahol a városok végképp autókra lettek kitalálva.
Más a random rendelés, meg más lefixalni előre a dolgokat.h3x0r írta:Bolton rakerestem, havi 19 munkaba jaras, 8 bevasarlas, 3 hetvegi kiruccanas 85-90 ezer forint. Nagyjabol realis.Realista24 írta:
De senki nem arról irt, hogy menjen busszal vagy bicajjal, hanem hogy taxizva például olcsóbban ki tud jönni, mint így.
Bolton rakerestem, havi 19 munkaba jaras, 8 bevasarlas, 3 hetvegi kiruccanas 85-90 ezer forint. Nagyjabol realis.Realista24 írta:De senki nem arról irt, hogy menjen busszal vagy bicajjal, hanem hogy taxizva például olcsóbban ki tud jönni, mint így.h3x0r írta:
Ugy irjatok, mintha egy elektromos autorol lenne szo, amit a nagy tobbseg azert vesz meg, mert megteheti.
Az, hogy valaki nem akar minden reggel negyed 8kor elindulni a buszmegalloba, hogy elerje a feles buszt, hanem inkabb 7:50kor beinditja a kocsijat es igyis idoben beer, azt egyaltalan nem sorolnam az "elvezetek" kategoriaba. Vagy hogy hazafele nem akarja 20 percig a 34 fokban varni a buszt.
Aki ilyen rövid távra munkába autóval megy, az nem csak munkába fog autóval menni, hanem mindenhova. Bevásárolni, elugrani a három utcával arrébb lévő rokonokhoz, elviszi a gyereket suliba, edzésre stb.'shutterisland írta:???Aki munkába jár kocsival, az nem 2000 kilométert megy egy évben.
atlagember 5 napot dolgozik hetente, az egy evben 260 nap, minusz szabik, tappenz, akarmi.
szamoljunk 230-al.
2000 : 230 = 8.7km naponta
szerinted 100 emberbol ezt mennyi fogja lebiciklizni naponta vagy videken/kieso helyen dolgozva tomegkozlekedessel elbohockodni ?
harmada sem.
Amúgy ezt mondtam én is tegnap, folyamat elbészél mindenki a másik mellett, úgy forgatja a szavakat, hogy igaza legyen valahogyhehetheoriginal írta:Veletek nincs ertelme vitazni
De úgy látom azért te is magadra vetted ezt.hehetheoriginal írta:Aki magara veszi, pont annak szolt
kiserik írta:Mennyi kell? Parancsolj: ...nmate írta: Hát, adaptív tempomatos csaladi szekér nem tudom van-e 15 milla alatt, de nekem sosem lesz akkor ilyen![]()
![]()
De senki nem arról irt, hogy menjen busszal vagy bicajjal, hanem hogy taxizva például olcsóbban ki tud jönni, mint így.h3x0r írta:Ugy irjatok, mintha egy elektromos autorol lenne szo, amit a nagy tobbseg azert vesz meg, mert megteheti.Halfkey írta:
"természetesen ha valaki megteheti bátran költsön az élvezetekre"
"de persze élvezzük amit élvezni akarunk."
Az, hogy valaki nem akar minden reggel negyed 8kor elindulni a buszmegalloba, hogy elerje a feles buszt, hanem inkabb 7:50kor beinditja a kocsijat es igyis idoben beer, azt egyaltalan nem sorolnam az "elvezetek" kategoriaba. Vagy hogy hazafele nem akarja 20 percig a 34 fokban varni a buszt.
Ezt az egesz bekezdest nagyon adom!hehetheoriginal írta: Veletek nincs ertelme vitazni, akik az autot egy doboznak, egy penznyelo eszkoznek latjatok, ami csak arra jo, hogy elvisz a-bol b-be, nektek ezek a ma "trendi" ocsmany kinezetu kocka suvok meg magasitott, imbolygo soft mindenfele normalis design nelkuli szarok valok. Az 1 literes, de 300 lora huzott kisturbos 3 ev élettartamú motorral, a szar kibocsatasi normak miatti 3 masodperces gazreakcioval, a kis fos fekkel, amit ketto stabilabb megallas utan cserelni kell, mert olyan puha es gyorsan kopo, mint egy darab gyurma meg dörzspapir, vagy a masodpercekig gondolkodo "automata" valto. De apple carplay az van, az kurvafontos.
Vagy műanyag recsego, minden kanyarban szetesni keszulo kasztni meg muszerfal es illesztesek.