Oldal: 283 / 2197

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 12:41
Szerző: Realista24
Halfkey írta: Hehe összevissza tekert 90-es évekbeli rothadó Bömöje nyilván teljesen random dolgokat mutat km órában, ezen ne akadjatok fenn :D

Nekem a 140es tempomat 137et szokott mutatni Wazen. Ez amúgy a pálya alapjáratom, ezzel viszonylag kényelmesen tudok menni, mert ez pont elég ahhoz hogy tényleg csak a nagy kopasz kanok villogjanak le, viszont a 120 mellett simán elmenjen.
Nálam 141 a tempomat. :kalapos: Ami néha kap egy kis boostot ha kell, de lehuzodni sem derogal.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 12:40
Szerző: hehetheoriginal
rothad, de legalabb füstöl. :kalapos:

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 12:38
Szerző: Halfkey
Hehe összevissza tekert 90-es évekbeli rothadó Bömöje nyilván teljesen random dolgokat mutat km órában, ezen ne akadjatok fenn :D

Nekem a 140es tempomat 137et szokott mutatni Wazen. Ez amúgy a pálya alapjáratom, ezzel viszonylag kényelmesen tudok menni, mert ez pont elég ahhoz hogy tényleg csak a nagy kopasz kanok villogjanak le, viszont a 120 mellett simán elmenjen.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 11:31
Szerző: Sierra
(8) * Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
most meg ezt találtam. :D Elvileg ez frissebb. ezek szerint nappali menetfény vagy tompított... hát ez jó nagy faszság. tuti régen kötelező volt, de azóta bejöttek a nappali menetfények és amiatt napközben elég már csak az. Na mindegy.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 11:28
Szerző: nmate
hehetheoriginal írta:van sok, penz kerdese csak.
Ja, amúgy természetesen ez a bajom, mivel nekem ez használati eszköz alapvetően, nem hobbi, nem fogok ilyen pénztemetőt venni. Mindent időben cserélek, ellenőrzök, Fiat Punto is faszán megy a-ból b-be, szóval van itt alternatíva. Bizonyos szintig nincs rossz autó, csak igénytelen tulaj.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 11:26
Szerző: Sierra
hehetheoriginal írta:akkor ne sirj, Mo-n meg jo a helyzet, osztrakiaban pl a sok kockaautos automataba teszi a fenyt, aztan a szurke szarjat a full szakado esoben nem latni az autopalyan semennyire.
itt nem kotelezo ugyanis a fenyszoro, gg ezek is zsenik.
"4. Autópálya-szabály: Használj tompított fényszórót
Ezzel a szabállyal a KRESZ-vizsgára való felkészülés során is találkozhattál. Autópályán ugyanis minden időjárási körülmény mellett kötelező a tompított fényszóró használata, ez ugyanis még nagy sebesség mellett is jobban láthatóvá teszi a járművet."

Jól emlékeztem, autópályán kötelező lenne a tompított fényszóró használata. Igaz ez egy 2018-as cikkből van, de nem hiszem hogy azóta ezt eltörölték volna.
nmate írta:Kerékátmérőtől függ.
Igen, egész pontosan a gumi váltméretétől. A Érdemes olyat feltenni, ami még beletartozik a váltóméretbe. Pl ha egy gyárilag 205/55 R16-os kerékkel felszerelt autóra 205/65 R16 gumit raksz, akkor fixen hazudni fog a km óra mert nem ugyanakkora lesz a kerék átmérője.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 11:12
Szerző: hehetheoriginal
Sierra írta:
Marky írta:es meg az idojaras sem a legidealisabb.
Másik kedvenc... agyhalott szürkületben/hatalmas esőben csak nappali menetfénnyel megy, ami ugye hátul nem is világít. Beül az autóba, annyi esze már nincs, hogy felkapcsolja, hogy esetleg lássák is akik mögötte mennek. Pedig én úgy emlékszem a KRESZ tanfolyamon azt tanítják, hogy autópályán MINDIG fel kell lőni a tompított fényszórót, napszaktól függetlenül.
akkor ne sirj, Mo-n meg jo a helyzet, osztrakiaban pl a sok kockaautos automataba teszi a fenyt, aztan a szurke szarjat a full szakado esoben nem latni az autopalyan semennyire.
itt nem kotelezo ugyanis a fenyszoro, gg ezek is zsenik.
Nagyon sokan, 100-110el előzik a sorokat, fel is torlódik mögöttük a sor.
azt akartad sztem mondani, hogy roman traileres nyomorultak
Szerintem az újabb autóknál ez már nem így van. Régi 30-40 éves autóknál talán, de 10km/h-s különbségek ott se voltak sztem. Nekem egy 2004-es autóm van, és pl a Waze a GPS alapján, illetve a kocsim órája koppra ugyanannyit mutat.
en goggel maps alapjan mondom, autotol fuggoen 10-15 a difi is akar, es amit nekem a telefon mutat, az alapjan nem lottek meg le kameraval eddig, szoval sanszos, hogy jo az info.
Ugyanitt, ha tud valaki olyan A6 Allroadot ami nincs lerúgva, szóljon.
van sok, penz kerdese csak.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 11:11
Szerző: nmate
Egyébként én kerülöm az autópályát, ahol csak lehet, így oldom fel a konfliktust. :p Baszok is én rá, ha lassabban érek oda valahova.

De majd ha meglesz ház, gyerek, garázs etc, akkor majd veszek valami biztonságosabb autót és kicsit nagyobb nyugalommal megyek fel ezekre a szaros pályákra. Ugyanitt, ha tud valaki olyan A6 Allroadot ami nincs lerúgva, szóljon. :lol:

csababarca írta: Nagyon sokan, 100-110el előzik a sorokat, fel is torlódik mögöttük a sor.
De ezzel se lenne gond, ha pl miután megelőzött egy kamion/akármit, szépen visszasorolna, nem pedig becélozná a 2-300 méterre lévő újabb kamiont.
Nagyon sok tartós bérlő van, akik kibérelnek akár Budapesten a belvárosban egy sávot, és nem hajlandóak onnan kimenni.
Persze, ez rossz, de nem erről volt szó.
Imádom, hogy itt mindenki úgy vitázik, hogy a saját igaza felé tereli a témát egy kivételes példával. :mrgreen:
Sierra írta: Szerintem az újabb autóknál ez már nem így van. Régi 30-40 éves autóknál talán, de 10km/h-s különbségek ott se voltak sztem. Nekem egy 2004-es autóm van, és pl a Waze a GPS alapján, illetve a kocsim órája koppra ugyanannyit mutat.
Nekem téli gumival pontos, nyárival nem. Kerékátmérőtől függ.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 11:09
Szerző: Sierra
hehetheoriginal írta: segitek: ne 130cal elozd a kamionsort, mert a valosagban az csak 120 körül van kb, autotol függoen.
Szerintem az újabb autóknál ez már nem így van. Régi 30-40 éves autóknál talán, de 10km/h-s különbségek ott se voltak sztem. Nekem egy 2004-es autóm van, és pl a Waze a GPS alapján, illetve a kocsim órája koppra ugyanannyit mutat.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 11:05
Szerző: csababarca
nmate írta: 150-nél 80 nyilván balesetveszélyes (szerintem ebben mindenki egyetért), de azért ez közel sem annyira gyakori, mint amikor 130-cal előzöm a kamionsort és 3 méterre a seggemben villogtat a faszfej, aki azt hiszi, hogy annyit nyer ezzel. :roll: Konkrétan M1-esen a megengedett maxszal nem tudok nyugodtan előzni kamionokat, mert minden második alkalommal valakinek útban vagyok.
Nagyon sokan, 100-110el előzik a sorokat, fel is torlódik mögöttük a sor.
De ezzel se lenne gond, ha pl miután megelőzött egy kamion/akármit, szépen visszasorolna, nem pedig becélozná a 2-300 méterre lévő újabb kamiont.
Nagyon sok tartós bérlő van, akik kibérelnek akár Budapesten a belvárosban egy sávot, és nem hajlandóak onnan kimenni.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 10:31
Szerző: Sierra
Marky írta:es meg az idojaras sem a legidealisabb.
Másik kedvenc... agyhalott szürkületben/hatalmas esőben csak nappali menetfénnyel megy, ami ugye hátul nem is világít. Beül az autóba, annyi esze már nincs, hogy felkapcsolja, hogy esetleg lássák is akik mögötte mennek. Pedig én úgy emlékszem a KRESZ tanfolyamon azt tanítják, hogy autópályán MINDIG fel kell lőni a tompított fényszórót, napszaktól függetlenül.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 10:09
Szerző: Marky
hehetheoriginal írta: plane manapsag, amikor mar 130-150 nem gond egy atlag autonak.
A kozlekedesben az auto a legjelentektelenebb tenyezo. Egy 1996-os rozsdas 1.3-as Swift is megy 160-at, ha vallalod a hallaskarosodast.
Az emberek kepessegeit a 130 is maximalisan probara teszi, foleg, ha suru a forgalom es meg az idojaras sem a legidealisabb.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 9:28
Szerző: nmate
Humorod első osztályú hehe :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 9:21
Szerző: hehetheoriginal
segitek: ne 130cal elozd a kamionsort, mert a valosagban az csak 120 körül van kb, autotol függoen.
sztem tök jogosan bassza fel magat mindenki, plane manapsag, amikor mar 130-150 nem gond egy atlag autonak. (ujra: elavult szabalyrendszer)
nyugodtan tedd oda 140-145-re, akkor kevesebben lesznek zabosak mögötted, ha meg a fekete audi igy is villog, be kell menni a decathlonba, mint jelen hsz iroja, es megvenni az alu bezboz schlagert. (important advice: ne felejts el labdat is venni hozza, igy nem köthet beled a rendor, hogy fegyvernek minosulo targyat tartasz nezetelteresek rendezesere a csomagtartoban)

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 9:05
Szerző: Sierra
nmate írta: mint amikor 130-cal előzöm a kamionsort és 3 méterre a seggemben villogtat a faszfej, aki azt hiszi, hogy annyit nyer ezzel
Ettől kivagyok a mai napig, idióta barmok.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 9:02
Szerző: nmate
150-nél 80 nyilván balesetveszélyes (szerintem ebben mindenki egyetért), de azért ez közel sem annyira gyakori, mint amikor 130-cal előzöm a kamionsort és 3 méterre a seggemben villogtat a faszfej, aki azt hiszi, hogy annyit nyer ezzel. :roll: Konkrétan M1-esen a megengedett maxszal nem tudok nyugodtan előzni kamionokat, mert minden második alkalommal valakinek útban vagyok.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 8:12
Szerző: hehetheoriginal
Értelme Magyarországon pedig nincs, leghosszabb autópályaszakaszt teljes hosszát nézve is max 15 percet nyersz (elméletben), ha 130 helyett 150-nel mész. Megéri? Aligha.
viszont ha valaki 80nal totyog, vs ora szerinti 150 (ami kb 137-8), ott mar sulyos percekben lehet merni a difit, ott azert mar jogosan verem a kormanyt meg razom a valentinos monstert az ilyen söpredeknek :vivo: :kalapos:
(vmelyik nap mikor megeloztem egy ilyet, majnem atdobtam hozza a mar üres dobozt :lol: na az ott büntetopont lett volna valszeg, plane ha megszeppen es becsavarja magat az arokba :lol: :coffee: csak hallatlan birka türelmem, ami itt a forumon (meg itthon is nyilvan :lol: ) edzodik nap mint nap, az mentett meg.)


mindegy. mindent összevetve, 50 eve odagondolt es telepitett tablarendszer, minden elavult, minden rothad.
nem baj, majd a vietnami meg ukran munkasok ujjaepitik az egeszet.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 7:22
Szerző: nmate
Sierra írta: a rengeteg 50-es szakaszt én se értem, főleg pesten pl 4-6 sávos főutak bizonyos szakaszain.
Én picit feljebb tornásznám amúgy a sebességhatárok, 50 helyett 60, 70 helyett 80, 80 helyett 100, pályán meg 130 helyett 150. :D De ilyen sose lesz.
Ez akkor működne, ha:
- Nem lenne ennyi rossz állapotú autó idehaza, a legtöbb 500 ezer km-es szakadt e46-tal meg 3-as Golfokkal nem kellene a földútra se kimenni, nemhogy pályára.
- Kellene fejleszteni az infrastruktúrát, lenne külön kamionsáv. Jelen állapotok mellett én még sok helyen visszább is venném emiatt a korlátot. M1-esen, M7-esen sokszor akkora torlódások vannak így is, hogy 130-cal sem lehet menni.

Értelme Magyarországon pedig nincs, leghosszabb autópályaszakaszt teljes hosszát nézve is max 15 percet nyersz (elméletben), ha 130 helyett 150-nel mész. Megéri? Aligha.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 23., szerda 6:44
Szerző: Realista24
besteve7 írta:
Sierra írta:

a rengeteg 50-es szakaszt én se értem, főleg pesten pl 4-6 sávos főutak bizonyos szakaszain.
Én picit feljebb tornásznám amúgy a sebességhatárok, 50 helyett 60, 70 helyett 80, 80 helyett 100, pályán meg 130 helyett 150. :D De ilyen sose lesz.
Es ez mit oldana meg, mert szerintem semmit. Ugyanúgy a nagy többség 60-s táblánál a 70-nel tolná aztán meglenne a 50-el tökölő is, aki felbosszantja a többieket.
Az en esetemben 50-60nal “tokolni” 70es táblánál jobb, mint 30as táblánál hússzal.

Bytheway mindig azt kommunikálom a gyereknek is, amikor érzi hogy nem a saját lenduletemmel haladok, hogy az előttem levő csak betartja a szabályt.

Re: OFF

Elküldve: 2023. augusztus 22., kedd 23:48
Szerző: 'shutterisland
a szelsosegek ugyanugy meglennenek, ahogy most is megvannak, de legalabb altalanossagban gyorsabban eljutna az ember a-bol b-be.

szamomra sokkal nagyobb problema a sebessegkorlatozas kerdesnel az autok szama.
itt angliaban ugye szukebbek is az utak, olyan szinten be tud egy fel bekescsaba nagysagu varos is dugulni csucsidokben, hogy elkepeszto.
motorral jobban haladok, de sokszor meg ugy is dupla ido mint google szerint lenne.