Oldal: 25 / 2212

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 14:11
Szerző: h3x0r
Pedig igaza van hehenek, fontos a technikai fejlodes, hisz az elektromos autokkal is akkor mentjuk meg a Foldet, ha 3 masodperc alatt vannak 100-on.

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 14:09
Szerző: hehetheoriginal
Andrew Dawn írta: Amit nem értek hehe, hogy miért van szükség olyan autóra, ami 300-al képes menni, ha egyszerűen mindenhol szabálytalan itthon? Vagy vannak olyan szituációk, amikor pl szerinted ésszerű 250-el csapatni, attól függetlenül is, hogy szabálytalan?
Ha oda kell erni a sürgősségire pl a novel vagy gyerekkel.
En aztan pont leszarom a sebesseghatarokat meg buta kis tablakat.
mit nem értek hehe, hogy miért van szükség olyan autóra, ami 300-al képes menni,
en meg ezt a kommunista tempot nem ertem meg, sok embernel.
Persze legyen akkor mindenkinek egy trabantja vagy wartburgja, mint anno, es kuss van.
általános esetekben én sem hiszek a totális kontrollban, de a közlekedés során általában nem csak magadat veszélyezteted 200-250-nél..
sztem abban mindenki egyetert, hogy a buntetes merteket kell szabalyozni es a kihagas mertekevel ekvivalensse tenni.

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 14:00
Szerző: EmbroZZ
Én teljes mértékben megértem amit hehe ír és ebben az esetben félig-meddig igaza is van, mondjuk a sofőrön kívül egy utas is elhunyt... általános esetekben én sem hiszek a totális kontrollban, de a közlekedés során általában nem csak magadat veszélyezteted 200-250-nél... engem nem vigasztalna, hogy joga van dönteni a sofőrnek és majd kifizeti a büntit, ha mondjuk 250-nél benéz valamit és kinyírja a családom...

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 13:54
Szerző: Andrew Dawn
Amit nem értek hehe, hogy miért van szükség olyan autóra, ami 300-al képes menni, ha egyszerűen mindenhol szabálytalan itthon? Vagy vannak olyan szituációk, amikor pl szerinted ésszerű 250-el csapatni, attól függetlenül is, hogy szabálytalan?

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 13:45
Szerző: cart
Szerencsére a 600 lóerős Lambo meg a lovaskocsi között van még néhány lépcsőfok.

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 13:45
Szerző: hehetheoriginal
nem tudom, mindig lesznek hülyék, mindig lesz hiba, mindig lesz baleset, akárhogy szabályzod, tiltod, bármit csinálsz.
én nem akarok egy utolsó cm-ig bekeretezett, beszabályzott, diktatorikus vilagban elni, mert tartom magam annyira értelmesnek és felnőttnek, hogy a szabadságjogaimmal élve fel tudom mérni, hogy nem baszom neki esőben kilóhetvennel a szerpentinen, vagy a zsufolt belvarosban. viszont az emberi ostobasagra nem talaltak meg ki gyogyszert.
most tegyuk fel jotaek esete nem ostobasagon alapszik - kicsit vitatkoznek ezzel, mert allitolag egy kompot akartak idore elerni, ezert basztak neki, kerdeznem: megerte? koltoi kerdes -, de akkor sem tudod a kulso, altalad nem befolyasolhato hatasokat kikuszobolni, pl egy durrdefekt eseteben. 30 kmhval is meg lehet halni / meg lehet ölni valakit, nem kell hozza 150-re korlatozni semmit se....
a szigorubb szabalyrendszerrel egyetertek, de jozan paraszti esszel, nem a mai elmebeteg aberralt felfogast kovetve, a frekventalt helyekre - tehat nem mint balfasz olaszoknal vagy svajcban, ahol kb mara elhetetlen a helyzet, teljes agyfasz az egesz, mert 50 meterenkent mernek es buntetnek - tegyenek kamerat, rendort, es menjen a retorzio, mikor vki jatszoter mellett gyorsulasosat jatszik pl.

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 13:29
Szerző: nmate
Persze, ezer oka lehet, csak általában merülnek fel bennem ilyenkor kérdések. Ritka balszerencsés dolog mindenesetre.

Ettől függetlenül egyetértek egyébként, szabályozni kellene ezeket az autókat. Nem való mindenkinek a v10 vagy a Tesla Insane mode az utcán. Nem betiltani, hanem szabályozni. Jobban felelősségre vonhatóvá tenni. Ne tudjon már mindenféle LL Junior 130-cal menni a Petőfi hídon az AMG Mercivel, aztán instán liveozni közben. Továbbá az autó műszaki állapota még jobban igényli az ellenőrzést, mivel akár ha már alacsonyabb guminyomással mész is változhat annyit a kezelhetősége, hogy balesetet okozol.

Ismétlem - tényleg sajnálom a srácot. De ezek fontos dolgok, amikkel foglalkozni kellene, mert ott vagyunk megint, hogy a technológia elhaladt a szabályok mellett.

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 13:26
Szerző: nuevo_ericco
Mint minden kihágásnál, bűnténynél, itt sem annyira a büntetés mértéke a visszatartó erő, hanem a lebukás veszélye, esélye. Ha senki sem tudná kikerülni a szabályokat, pl. a gazdagokra is ugyanúgy vonatkoznának a szabályok (ide tartozik az arányosság is, pl. minél drágább autó, annál magasabb büntetés), nem tudnák okosban megkerülni a felelősségre vállalást, szerintem fokozatosan javulna a helyzet. Pl. az éjjeli gyorshajtás Lamboval is ritkább lenne, ha bemérnék őket, és magasabb túllépésnél egy, másfél évre röpülne a jogsi, visszaesőknél akár 5 évre is.

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 13:11
Szerző: hehetheoriginal
tehát a tiltás, a technikai fejlődés leállítása a megoldás.
sőt, tiltsunk be mindent, közlekedjünk lóval meg szamáron megint.

mint ahogy a fegyvereket kell betiltani, és nem azokat, akik rossz dologra használják.....

gg. :coffee:

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 12:44
Szerző: L.Miki
ikelemen5 írta: Azt nem értem, hogy ha a motoroknál be tudták vezetni a kategóriákat, akkor az autóknál miért nem?
200 lóerő felett már másik jogosítvány kellene. :kivagyhe:
Én már egy ideje gondolkodom, hogy mivel lehetne megelőzni leginkább a baleseteket, mert a a hazai utakon is rengeteg van, és ez az eszköz, hogy büntetés egyáltalán nem visszatartó erő a gyorshajtás ellen.

Mondjuk amit én elképzeltem is kivitelezhetetlen, de számomra felfoghatatlan, hogy miért kell olyan autókat közúti közlekedésre gyártani -ahol szabályok vannak, végsebességek vannak meghatározva - amelyek 150,200 lóerő felettiek, 4 -5 sec alatt eléri a 100-at. Napi 320 km-et vezetek, D kategóriával, és folymatosan találkozom nagyvérű autókkal, melyeket olyan fiatalok vezetnek akiknek null tapasztalata van, megkapja a jogsit azt hiszi, már tud vezetni (tisztelet a kivételnek) es hajtanak mint az állat. De nem csak a fiatalok, valamelyik nap egy szemmel megítélve 70 éves körüli gazdag bácsi nagy BMWel úgy letaposta elindult a hátulja alig tudta vissza kordába tartani a járművet.

Ha rajtam múlna közúti forgalomba nem lehetne helyezni olyan járműveket amelyek többel képesek menni mint 150 km/h. És amelyik 7 sec alatt éri el a 100-at. Mert ha belegondolsz csak a hazai viszonyokba, rengeteg helyen az út minősége is szar, lakott területen max 50, főútvonalon max 90, autópályán max 130 a megengedett sebesség, akkor miért kell hogy 300al is tudjon menni egy autó? Menjen! A versenypályán.

Természetesen a roncsokkal is sokkal szigorúbb lennék, rengeteg olyan autóval is találkozom, hogy az ellenségemet sem ültetném bele.

Na mindegy ez off volt az offban.

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 12:38
Szerző: hehetheoriginal
Mar elnezest, de tokmindegy milyen papirod van, ha 200nal defektet kapsz.
Faszsag az egesz.

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 12:24
Szerző: KAG
Egyre tobb orszag gondolkozik azon, hogy bevezeti.
Bar ez inkabb a friss jogositvannyal rendelkezo (feltelezheto mod 17-8-9) eves embereket fogja vedeni.

Meglepne, ha neki 1-2 eve lett volna jogositvanya.
Illetve, aki megcsinalta a kisebb, majd a korlatlan motoros jogsit, az pontosan tudja, hogy egy nagy lof@sz a kepzes maga.

Ez tenyleg feltehetoen egy szerencsetlen baleset volt.
lehet az auto nem volt rendesen felkeszitve (idos gumi, alacsony nyomas), az is lehet, hogy az uton volt valami amit este nem lattak.
Benne van sajnos.

200-250 egy olyan autonak (ha ennyivel ment) egy elozesnel nem tempo.
Ugy eleri, mint amikor en letaposom a szerencsetlen Q3 dizelt es felmegyek 80-rol 120-ra.

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 12:17
Szerző: ikelemen5
Azt nem értem, hogy ha a motoroknál be tudták vezetni a kategóriákat, akkor az autóknál miért nem?
200 lóerő felett már másik jogosítvány kellene. :kivagyhe:

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 12:09
Szerző: hehetheoriginal
mert nagy az osszsuly,
tavol alljon tolem, hogy egy tragédiáról vitazzak, de ez szimplan nem igaz.
Plusz ezek a gumik nem ovodas kisautokra vannak kifejlesztve, lehetetlen, hogy kulso behatas nelkul szimpla utcai korulmenyek kozott a hőségtől elolvadjon, nem a Napon vagyunk...

Itt, ha a gyartasi hibat kizarjuk - en kizarnam, mar csak a minosegellenorzesi reszet is ismerve -, akkor szinte biztos, hogy kulso behatasra, vmi eles ko/leszakadt muanyag, uvegdarab, szemet, stb miatt lett a defekt. A pech, hogy nem 50nel ment ra, hanem sokkal tobbel..

Nem lattam a balesetet, en azt nem tudom miert gyulladt ki az auto? A defekt utan becsapodtak valahova?
Az M7-esen erdemes megnezni, hogy Budapest es a hatar kozott hany defektes autot latni a leallosavban
ugyanez, a szar ut szetbassza egyszeruen, az autokat, felfuggesztest, felniket nem ilyen utakra talaltak ki.

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 12:05
Szerző: gutihaz14
Nekem elég fura, hogy a porig égett autóról ilyen egyértelműen kijelentik a defektet (nyomokból is maximum filmekben lehet összerakni). Itt meg a halálhírrel együtt jött már egyből, hogy defekt.
nem az volt a hir hogy elozes kozben kapott defektet? akkor meg az elozott autos a szemtanu es onnan tudjak vagy gondoljak hogy defekt. az hogy 2 kiloval szagodoztak egy masik tema, nem beszelek inkabb errol a reszerol

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 11:37
Szerző: Marky
Ekkora sebessegnel a spanyolorszagi hosegben az utcai gumik is boven a hatarertekek kozeleben lehetnek. Eleg egy uthiba, vagy valami leszakadt muanyag egy autorol es szetrobban. Egy ilyen auton a gumi sokkal gyorsabban degradalodik, mert nagy az osszsuly, hatalmas eroket kell kibirni minden indulaskor es megallaskor, plusz nem is a ballonos fajtat teszik az autora, ami valamivel tobb mechanikai behatast kibir.

Az M7-esen erdemes megnezni, hogy Budapest es a hatar kozott hany defektes autot latni a leallosavban. Ezek csak sima mezei autok, valoszinuleg valami romma hasznalt gumival, ami a napkozbeni 60 fokos aszfalton szetment.

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 11:33
Szerző: realistahuni
Nekem elég fura, hogy a porig égett autóról ilyen egyértelműen kijelentik a defektet
Elvileg szemtanú mondta bár ezt sem tudom mennyire lehet biztosra kijelenteni ha éjszaka, korom sötétben történt.

Egyébként ez tényleg Huracan volt akkor, tegnap még minden hír Urusról szólt, de hát azt szinte lehetetlen ennyire rommá törni.

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 10:59
Szerző: hehetheoriginal
Siman lehet hogy ramentel vmire, ami szetbaszta a gumit, ekkora sebessegnel az robban, nem tudsz mit csinalni, nem versenypalya korulmenyek, ahol takaritva van

Bar mas tema, de a fekek valszeg keramia fekek, az meg sokszorosa a fem fektarcsak élettartamanak, megel az tenyleg arra van, hogy teli izombol basszad neki kanyar elott. De itt ugye elvileg nem ez volt a gond

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 10:53
Szerző: cart
Ezeken a sportkocsikon a feket meg a gumikat is a normal autoknal sokkal gyakrabban kell cserelni meg atlagos igenybevetel mellett is. Gondolom egy normal gazadasnal is sokkal nagyobb ero hat a gumikra egy 600 loeros autonal, foleg ha meg 200-al is megy valaki.

Re: OFF

Elküldve: 2025. július 4., péntek 10:35
Szerző: nmate
KAG írta:
nmate írta: Annyira nem lenne mindegy, az Urusnál voltak asszem visszahívások, pont kigyulladás miatt.

Off: Elég könnyű ezeket odacsapni a falhoz, de hát ugye világszerte lehet ugyanazzal a jogsival vezetni őket, amivel a Suzuki Ignisszel tanulsz...

Az a baj, ha 200-250 korul kapsz egy durrdefektet azt nem fogod meg, ulhetsz barmibe.
Utas vagy csak, hiaba ulsz a volan mogott. Onnantol meg minden a szerencsen mulik, hogy mibe mikent es hova erkezel be.
Nem akarom itt nagyon boncolgatni, meg kibaszott tragikus ami történt, friss házasság és a gyerekek miatt most valahogy meg is érintett.

...de azért merülnek fel bennem kérdések.

Nekem elég fura, hogy a porig égett autóról ilyen egyértelműen kijelentik a defektet (nyomokból is maximum filmekben lehet összerakni). Itt meg a halálhírrel együtt jött már egyből, hogy defekt.
Illetve ilyen autók azért inkább versenypályán, vagy kanyarokban dobják el a gumit, max terhelésnél, ezeket azért rendesen megcsinálják. Így most érzésre, autópályán messze nincs ilyen igénybevétel, még 250-nél sem. Meg nem gondolnám, hogy folyamat versenypályáztak a géppel, hogy elhasználódjon a gumi.

Persze minden előfordulhat, anyaghiba, stb. Csak olyan valószínűtlennek tűnő eset és bennem vannak kérdések, hogy tényleg ennyi lenne-e a dolog, hogy defekt és kész. Azt meg nem illik bolygatni, hogy miért ment 200 felett.