Oldal: 230 / 2212

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 21:07
Szerző: Steve
Halfkey írta: Ismerős lenyomott 2 évet Toyota szervízben. Azóta buszsofőr, de olyan kevés gond volt olyan régi kocsikkal, hogy azóta is csak Toyotát vesz. Nekem ez meggyőző ajánlás volt, csak sajnos a Rav4 és az Avensis kicsi, a Highlander drága volt amikor kerestem.
Ilyen sokann vagytok a családban, vagy használod árúszállításra is a kocsit? Mert az Avensis nem kimondottan kicsi, ezért kérdezem.

Máté, régi Mazdák? 2 különböző Mazda 6-om volt,meg egy CX-5, soha semmi gond nem volt velük, elektronika,motor mindig faszán indult. Viszont rozsdásodott mindkettő idősebb 6-os drasztikusan egy idő után.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 20:38
Szerző: Realista24
ANDS írta:
___Samy___ írta: ….

Áhh, en egy G Astrat vennek most :mrgreen:
Minél fiatalabb, annál több benne az elektronika (és több a mêrgelődés). Nejem autójában ma épp a fűtés ment el.
Apameknak G astraja volt, elotte F, most a tokomtudja melyik. Egyikkel se volt sok gondjuk, mondjuk nem is hasznaljak sokat. Karbantartasa nem veszes koltseg, es viszonylag egyszeru is.

Ezert irtam nmate-nak is, hogy ki van-e zarva vagy nincs.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 19:50
Szerző: Halfkey
Ismerős lenyomott 2 évet Toyota szervízben. Azóta buszsofőr, de olyan kevés gond volt olyan régi kocsikkal, hogy azóta is csak Toyotát vesz. Nekem ez meggyőző ajánlás volt, csak sajnos a Rav4 és az Avensis kicsi, a Highlander drága volt amikor kerestem.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 19:42
Szerző: ___Samy___
ANDS írta:
___Samy___ írta:
Amugy fiadnak milyen Astraja van? En most akarom eladni a Mercimet, mert ceges auto mellett havi 500 km-re nem fogok a garazsban tartani egy ilyen autot, Astrakat neztem szaladgalosnak. Csak 1.6 8 szelepes johet szoba.
1999- es gyártmány, F Astra. 2001- ben vettük, akkor volt benne kb. 30.000 km.
Utána Édesanyám használta, ő is kb. 500 km/ hónap. Tavaly kezdett a fiam vezetni, azóta ő jár vele. Nincs benne semmi extra, szó szerint, még egy szervókormány se.
Amire szerintem figyelni kell, az az autó előélete, ha ismerőstől veszed, akkor tudod, mit műveltek a kocsival.

A régi autókkal szerintem nincs annyi probléma, ha ilyen fapadosak (pl. Ford Focus is egyszerű, mint egy faék). Ha sok bennük az extra, klíma, elektromos ablakok, stb., akkor jó eséllyel olyan ember vette magának, aki sokat ment vele. Ha rendszeresen szervízeltek, akkor nem gond a sok km, csak a drága szervizek sokszor kimaradnak. :D Szóval, ha tudod, ismerőstől vegyél autót.
Áhh, en egy G Astrat vennek most :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 18:58
Szerző: Nika91127
h.csabi írta:
Nika91127 írta: 1.0 ccm benzin. Lakatolás, lengőkarok cseréje (felületi rozsda miatt vizsgabiztos buktatott). Klímahűtő csere. Benzinbetöltő cső csere (75ezer).
Az előző tulaj gányul cserélt dobot, nem is rá valóra, azt én komplett kicseréltettem.
De lehet az én igényességgemmel van a baj, hogy nem szeretem ha valami "sufnituningosan" van megoldva.
A Passatomra is költök ami kell, de az értékben meg minőségben is más szint.
Magyarul szarul vettél autót. Minden márkában és típusban találsz hasonló lerúgott példányt, de emiatt szarozni a Toyotát butaság.
Egy keveset futott autót vettem meg, amit nem nézettem át szakszervizben :)
Az alja le volt alvázvédőzve, azon sok nem látszódott.
A benzinbetöltő szériahiba. Bontottat épp nem tudtam szerezni.
A klímahűtő egy felpattanó kavicstól ment szét.
A lengőkar először átment a vizsgán, rá 2 évre megbuktatták. Ugyanolyan állapotban.
És a jó minőségű alkatrész drága.

Ez az én magánvéleményem. Nem vennék többet Toyotát.
Más a Fordokat szidja, volt 4 Mondeonk, összesen kb 800.000 km-t raktunk beléjük. 0 porlasztót és turbót cseréltünk. 1x cseréltünk kuplung-lendkereket, 270ezer után.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 18:54
Szerző: h.csabi
Nika91127 írta: 1.0 ccm benzin. Lakatolás, lengőkarok cseréje (felületi rozsda miatt vizsgabiztos buktatott). Klímahűtő csere. Benzinbetöltő cső csere (75ezer).
Az előző tulaj gányul cserélt dobot, nem is rá valóra, azt én komplett kicseréltettem.
De lehet az én igényességgemmel van a baj, hogy nem szeretem ha valami "sufnituningosan" van megoldva.
A Passatomra is költök ami kell, de az értékben meg minőségben is más szint.
Magyarul szarul vettél autót. Minden márkában és típusban találsz hasonló lerúgott példányt, de emiatt szarozni a Toyotát butaság.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 18:37
Szerző: Nika91127
Yazid írta:
Nika91127 írta:

Betonbiztosan eszik 8 felett, és a használtak 90% eszi az olajat. Egy ennyi idő Toyota rohad is.
Nekünk volt 2009es Yarisunk, 3 év alatt 1 millió ment el rá. Soha nem vennék többet Toyotát. Mindenki mondta, h "ezt csak tankolni kell". Hát, nem.
Minden felhasználás kérdése :lol:

Meg kell vedjem a toyotat. Nekem 2008as avensis van kombi. Dizel.

Mi volt vele?
Dpf szuro kiveve, vizpumpa, vagy 2 kerekcsapágy 207ezer km. Nincs rohadas, alvazon felszini rozsda nyilvan talalsz. Nalam van vagy 6-7eve.

Asszony yarisa elso generacios 2004. Vizpumpa egy kerekcsapágy. Benzin 1.0. nincs rajta egy rozsdafolt se, egy nyanyájé volt van benne most 120ezer km. Nem adnam semmiert, elmernek vele menni kamcsatkáig.

Apamnak mar uj corolla. 1.6. mar bele rakott közel 300at. Semmi baj de semmi. Nekem ennyi eleg referencia elso kezbol.

Volt mar audim, opel haaat. Hagyjuk.

2009es toyotat nem vágom, azok lehet szarok. gondolom dizel volt?
1.0 ccm benzin. Lakatolás, lengőkarok cseréje (felületi rozsda miatt vizsgabiztos buktatott). Klímahűtő csere. Benzinbetöltő cső csere (75ezer).
Az előző tulaj gányul cserélt dobot, nem is rá valóra, azt én komplett kicseréltettem.
De lehet az én igényességgemmel van a baj, hogy nem szeretem ha valami "sufnituningosan" van megoldva.
A Passatomra is költök ami kell, de az értékben meg minőségben is más szint.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 17:39
Szerző: Yazid
Nika91127 írta:
A243 írta: Avensis kombi (a 2002-től gyártott generációból) vagy Corolla Verso az 1.8-as vagy 2.0-es benzinessel, 2millából szerintem lehet találni normálisat belőlük, nem nagyon rohadnak, fogyasztani tudnak azért, meg ez a 2 motor tudja eszegetni az olajat, de amúgy betonbiztos Toyota konstrukció, sztem jó választás lehet mindkettő.
Betonbiztosan eszik 8 felett, és a használtak 90% eszi az olajat. Egy ennyi idő Toyota rohad is.
Nekünk volt 2009es Yarisunk, 3 év alatt 1 millió ment el rá. Soha nem vennék többet Toyotát. Mindenki mondta, h "ezt csak tankolni kell". Hát, nem.
Minden felhasználás kérdése :lol:

Meg kell vedjem a toyotat. Nekem 2008as avensis van kombi. Dizel.

Mi volt vele?
Dpf szuro kiveve, vizpumpa, vagy 2 kerekcsapágy 207ezer km. Nincs rohadas, alvazon felszini rozsda nyilvan talalsz. Nalam van vagy 6-7eve.

Asszony yarisa elso generacios 2004. Vizpumpa egy kerekcsapágy. Benzin 1.0. nincs rajta egy rozsdafolt se, egy nyanyájé volt van benne most 120ezer km. Nem adnam semmiert, elmernek vele menni kamcsatkáig.

Apamnak mar uj corolla. 1.6. mar bele rakott közel 300at. Semmi baj de semmi. Nekem ennyi eleg referencia elso kezbol.

Volt mar audim, opel haaat. Hagyjuk.

2009es toyotat nem vágom, azok lehet szarok. gondolom dizel volt?

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 17:38
Szerző: ___Samy___
ANDS írta:
Nika91127 írta:

És a Hondák nem rohadnak? Alkatrészárak? Fogyasztás?
A szomszédom Honda párti, de 3 millióert vett egy gyönyőrű Accordot. Nem rohad. Ha kell, megkérdezem a fogyasztását. Szerelőhöz ritkán kell vinni. Nekem Honda Crv volt, már megjelent egy minimális rozsda, de szerelőhöz csak kötelező szerviz miatt kellett menni. Olajcsere, fékbetét.

Fiamnak Opel Astra van, 1,6- os, benzines, 8 szelepes, megbízható, nagyon olcsón szervizelhető, átlagban 7- et fogyaszt.
Amugy fiadnak milyen Astraja van? En most akarom eladni a Mercimet, mert ceges auto mellett havi 500 km-re nem fogok a garazsban tartani egy ilyen autot, Astrakat neztem szaladgalosnak. Csak 1.6 8 szelepes johet szoba.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 17:15
Szerző: Nika91127
A243 írta: Avensis kombi (a 2002-től gyártott generációból) vagy Corolla Verso az 1.8-as vagy 2.0-es benzinessel, 2millából szerintem lehet találni normálisat belőlük, nem nagyon rohadnak, fogyasztani tudnak azért, meg ez a 2 motor tudja eszegetni az olajat, de amúgy betonbiztos Toyota konstrukció, sztem jó választás lehet mindkettő.
Betonbiztosan eszik 8 felett, és a használtak 90% eszi az olajat. Egy ennyi idő Toyota rohad is.
Nekünk volt 2009es Yarisunk, 3 év alatt 1 millió ment el rá. Soha nem vennék többet Toyotát. Mindenki mondta, h "ezt csak tankolni kell". Hát, nem.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 17:11
Szerző: A243
Avensis kombi (a 2002-től gyártott generációból) vagy Corolla Verso az 1.8-as vagy 2.0-es benzinessel, 2millából szerintem lehet találni normálisat belőlük, nem nagyon rohadnak, fogyasztani tudnak azért, meg ez a 2 motor tudja eszegetni az olajat, de amúgy betonbiztos Toyota konstrukció, sztem jó választás lehet mindkettő.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 16:51
Szerző: Realista24
A 2 millios kategoria mindenkeppen kompromisszumokon fog alapulni.
Jo allapot, jo fogyasztas, meret, karbantartas. nem fog klappolni. A legkevesbe fajo pontokat kell kivenni, de hat Mate ezt csinalja.

Az autokat amiket nez mondjuk pont nem ajanlanam, mert nekem meg jo tapasztalatom nem volt olasz autoval, de mivel a Puntojat szereti, igy lehet hogy csak szeretet kell a kocsinak :mrgreen:

Kombi J Astra amugy belefer az arba (egy kezdo szervizzel egyutt), kerdes a kora, km, stb. nyilvan, de a maga modjan igenytelen egy auto. Az semmikeppen nem?

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 16:37
Szerző: Marky
Yazid írta:
Nika91127 írta:

Minden felhasználás kérdése :)
Nem 4-5eves autot fog venni ahogy írta a büdzsét. Nekem is dizel van, magam ellen beszélek, de 10-15 eves autoknal inkabb nezelődnek 1.6 japóknál.
Csak be kell kalkulalni a vasarlas utan egy nagyobb javitast. A lenyeg, hogy a motor es a kasztni jo legyen, minden mas javithato es cserelheto.
A japan 1.6-okkal az a baj, hogy 130-nal fogyasztanak rendesen, hangosak is, tartalek ero se sok marad, raadasul meg hely sincs benne. Igazabol az osszes 1.6 motoros autora igaz ez, varoson kivul maximum faluk kozott elheto.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 15:41
Szerző: ___Samy___
ANDS írta:
Nika91127 írta:

És a Hondák nem rohadnak? Alkatrészárak? Fogyasztás?
A szomszédom Honda párti, de 3 millióert vett egy gyönyőrű Accordot. Nem rohad. Ha kell, megkérdezem a fogyasztását. Szerelőhöz ritkán kell vinni. Nekem Honda Crv volt, már megjelent egy minimális rozsda, de szerelőhöz csak kötelező szerviz miatt kellett menni. Olajcsere, fékbetét.

Fiamnak Opel Astra van, 1,6- os, benzines, 8 szelepes, megbízható, nagyon olcsón szervizelhető, átlagban 7- et fogyaszt.
En vagy 3-4 eve pont azert engedtem el az Accordot, mert a tipusbetegsegek orvoslasara szolgalo alkatreszek iszonyat dragak voltak. Zsebbenyulos az auto, ha baja van.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 14:49
Szerző: Yazid
Nika91127 írta:
Yazid írta: Semmilyen dízelt ne vegyél
Minden felhasználás kérdése :)
Nem 4-5eves autot fog venni ahogy írta a büdzsét. Nekem is dizel van, magam ellen beszélek, de 10-15 eves autoknal inkabb nezelődnek 1.6 japóknál.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 14:46
Szerző: kierkegaard
offolok az offban sry érte.

Korábban volt beszélgetés carvajal gluténmentes diétával kapcsolatban, hogy placebozik.

Nem olyan rég volt egy interjú egy elég nagynevű hazai gasztróssal és érintette minimálisan ezt a témát: https://www.youtube.com/watch?v=mmZPFVHE-VI&t=1820s 22:15től kb

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 14:37
Szerző: Nika91127
Yazid írta: Semmilyen dízelt ne vegyél
Minden felhasználás kérdése :)

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 13:48
Szerző: Yazid
Semmilyen dízelt ne vegyél

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 13:39
Szerző: Marky
nmate írta:
Realista24 írta:

Csaladi meret mit jelent nalad amugy?

Honda amugy jo valasztas lehet. Ha foglalkozva van vele, olajat sem zabalja, orok darab.
Első elképzelésem valami kombi volt, vagy nagy egyterű. De leadtam, mint a 4 szobás lakást is. :lol:
Jelenleg Linea-t, Bravo-t figyelem aktívabban, abban lehetnek jó dealek. Hondából hullaszállító Accord is górcső alatt van, Civicet nem akarok. Toyotából meg csak a 2.2-es dízelek vannak eladóak kb, az meg lutri. Német és a francia vagy nem az esetem, vagy olyan amit ennyiért nem veszünk meg.

Volvóből S40-et imádnám, de az egyéb költségekkel kicsúsznék.
Bar francia, de en a 2013-15 kozotti Peugeot 508-at tudom ajanlani a 2.0 HDI motorral. Ilyen csaladi kombi kategoriaban szerintem egy eleg jo valasztas. A gond az, hogy altalaban keves elado van ilyen motorral es mar lehet a 2 millioba nem fer be. A 2 millios vasarlas utan ugyis ra kell locsolni mindenre legalabb 5-600-at (vezerles, futomu, fek, gumik), de egy uzemanyagrendszer, vagy turbo csere is barmikor bejohet.
Ilyen kompakt autokat en nem is nezegetnek. Hatul szuk, a csomagter kicsi, motor is altalaban keves egy normalis autopalyazashoz, de legalabb zabalnak rendesen.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 13:33
Szerző: Halfkey
Nem reprezentatív, de nem ismerek olyat aki az elmúlt 2 évben 2m körül vett és ne bánta volna meg. Pedig volt közte autószerelő is, szóval nem az utánanézés hiánya okozta a problémát.