Oldal: 214 / 2197

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 13:33
Szerző: nmate
Astra jó lehet, bár nem túl szexi, de szerintem egy H is belefér ennyiért.
zoli0415 írta: Az autót totálkárosra rakta és bontóba küldte, engem pedig a műtőasztalra.
Oh, lord. Remélem mindened rendbe jött.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 12:24
Szerző: ___Samy___
Amugy a Merivakban is ugyanaz a motor van, mint a G Astrakban, jol gondolom?

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 9:30
Szerző: zoli0415
Nekem is volt anno G Astram, 0 kilométeresen vettem és 14 éves koráig hajtottam, 310000 km-t csavartam bele. Ez idő alatt a kopó alkatrészeken és vezérlésen kívül egy db olajgombát cseréltem benne. Hihetetlen de soha, semmi baja nem volt. Életének egy hetes bmw vetett véget aki úgy godolta, hogy rá nem vonatkozik a dupla záróvonal és a balra kanyarodni tilos ezért felrakott egy villanyoszlopra. Az autót totálkárosra rakta és bontóba küldte, engem pedig a műtőasztalra.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 6., szerda 8:39
Szerző: lordgabi
Nekem 6 éve lesz majd júliusban, hogy enyém a 2001. év végi 2.5 TDI Audi A6 Avant Quattro, sötétkék, 180 lóerős remekmű. Otthon, magyar viszonylathoz hasonlítva nevetséges áron kicseréltem rajta a kuplungot, ami még eredeti volt, mert ha bemelegedett nem vette a hátsót (munkával együtt valami 80 ezer forint lehetett), teljes vezérlés csere megvolt (130 ezer forint körül talán mindennel együtt), fűtő radiátor (munkával együtt kb 20-25 ezer lehetett), teljes fényszóró felújítás kívül-belül (60 ezer), klíma nem működött a ventilátora hibája miatt (17 ezer forint kb. munkával együtt), klímafeltöltés/nyomáspróba (6000 forint), minden elektronika működik benne jelenleg is, hibakód mentes, autópályán nem hiszem, hogy 7-7,5 fölött fogyaszt, 137-re van beállítva a tempomat, városban ritkán használom, mindenre is jó a tömegközlekedés, szeptemberben most lejárt az olajcserém éves ideje, de csak 2500 km lett belehajtva sajna, tél végeztével szerintem lecserélem. Nem füstölt sosem, motorhoz sose volt piszkálva. Amikor nem volt háború, otthon is összegyűlt a 10-13 ezer km/év mivel használhatatlan a tömegközlekedés, ha itt dolgoztam, akkor ingázás miatt 20 ezer is volt (330 km egy irányba), régi szép idők... :'(
Olajcserét csak otthon kapott mindig - legutóbb ugye tavaly ősz elején, munkával együtt volt 20 ezer forint az olajszűrővel együtt, pollenszűrőt pár hónappal előtte magam kicseréltem, mert kicsit beáztattam, elég jó mesterek vannak, főleg ami az árakat illeti, villamossági szakember kevés van, gyenguszok.
Évek óta világított az Airbag, kicseréltem a vezérlő egységet (bontott, 4000 forint :lol: volt postával, mindennel együtt + 6000 a munka, segítettem a magnó és a belső panelek leszedésében a kézifékig teljesen egyedül csináltam), 1 hónap múlva egyből jelezte, de rá sem lehetett számítógéppel csatlakozni, olyan szintű volt az előző hiba is már, fel sem ismerte a légzsákvezérlőt.
ABS és kipörgésgátló is párhuzamosan ki-ki villant néha a hiba kezdetekor, aztán végleges lett a jelenség, ilyenkor sajna ugye nem működött egyik sem, télen húzós volt megállni...
Rengeteget számít és ad az összkerékhajtás, főleg aki sose hajtott korábban ilyet, és hóban kipróbálja... :salute:
Nyári gumival is úgy indul el tükörjégen, mintha le lett volna szögelve konkrétan a jármű.
Műszaki miatt már itt megoldottam ezeket, amúgyis zavart, hogy télen-nyáron karácsonyi hangulatban van a műszerfal ezen része, 300 km-re volt csak ismerős KPM-es, oda-vissza nem akartam törött lábbal levezetni, kuplunggal nem bírtak volna még a csavarok :mrgreen: , itt pedig nem merte senki okosban megoldani, úgyhogy 100 ezer volt, garanciálisan meg lett javítva a légzsákvezérlő és az ABS kocka is, itt keményebb árak mozognak basszus. :mrgreen: Simán átment, semmit nem kellet rádobni, rendesek voltak, mert villamossági szerelő ingyen haza is hajtotta, mert pénteken amikor otthagytam náluk, semmi bajom nem volt, hétfőn elkészült, kedden ők hajtották át műszakira a szomszédba, én pedig a kórházban voltam a vasárnapi ámokfutós meccs után. Zajlott az élet, na. 1 km-re volt tőlem, felhívtak, hogy barátnő, akárki érte tudna jönni, ők ki is fizették, csak haza kellene hajtani, mondom csak este 6 után lehetséges, mert neki még nincs jogsija, ismerőseim pedig csak akkor érnek rá, így hazahozták ők, örökre hálás leszek érte, vannak még rendes emberek (az egyik szerelő ott derült ki, hogy földim).

Futóműben a hátsó két lengéscsillapító lett kicserélve, két hátsó rugó (csempészésre használt autóba volt megrendelve, megbukott a határon, az enyémbe landolt, be is szerelte a srác, 10 ezer volt mindennel együtt, csak szabaduljon tőle :lol: ).
Elől egy felső lengőkar, és két pici alsó lett megbolygatva, minden eredeti volt még rajta, fékek ugye alap dolgok.
Ja, és igen, sose vettem rá csak használt gumit, nagyon jó ismerőstől, több szezonig lement mind, kivéve a jobb hátsó gumi (emiatt nem áldoztam komplett szettre), a széle 3-4000 km után mintha flexxel meg lett volna csiszolva, megoldani nem tudták sehol a jelenséget, be volt rohadva a hátsó futómű állító csavar, flex és hegesztőgép megoldotta, szilentek durrogtak közben el, teljes cserével + azóta is tartós futómű állítással volt 100 ezer forint, ez is tavaly nyáron történt otthon.

Ezek voltak a költségek, egyik miatt sem kellett az útszélén otthagyni, nem is hagyott cserben, eladni nem szeretném, hogy másnak legyen egy jelenleg minden hibamentes autója, hozzám is nőtt, indokolatlan újítani, hogy nem tudok hazamenni vele, pedig megtehetném, nem mai darab már. :'(
Csomagtartó üveg alsó részénél van egy kis kezdődő rozsdázás és bal hátsó sárvédő fölött egy minimális, mert egyszer kézifék és sebességbe rakás nélkül lett leparkolva otthon egy fáradt nap után, 1 órán keresztül gondolkodhatott rajta, hogy megy vagy marad, egy iszonyatos hang hallatszott be a lakásba, szomszédok is hallották, ki akart szabadulni az udvarról, kerítés megfogta, jobban nem bírt kifelé nyílni már a kapu, szerencsére csak bal oldalt gyalulta meg kicsit a műanyag borítású részeket és az említett helyen kicsit belecsiszolt, de csak felületi, majd egyszer ki lesz javítva az is, otthon. :sziv: :lol:

Szerkesztve: első hiba volt, ami jelentkezett, mivel erre kell a legjobban ügyelni, hogy 10 liternél azért kevesebb ne lötyögjön a tankban, adagolóhibás volt, azonnal indult hidegen, aztán bolt előtt nem volt szabad leállítani a motort, mert csak tekert-tekert, de semmi, be kellett tolni, és egyből indult, 90 ezer forint volt biztosan működő, bontóból, felújítani 200 ezer lett volna, bíztam a magyarországi ismerősömben, jól bevált, azóta se volt soha gond vele, ha ügyel rá az ember. :agree:

Szerintem ezek beleférnek egy ilyen idős autónál, jó ideig egyiken sem kell gondolkodni szerintem, hogy előjön újra, olyan stabil az úton, csendes, 10 évvel fiatalabb Mazdában ültem a múltkor, ha be volt kapcsolva a rádió háttérzajnak, kiabálni kellett konkrétan. :D
50-60 ezer kilométert hajtottam eddig bele szerintem, legyen még sokszor ennyi, adja Isten.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 22:04
Szerző: Professore
Realista24 írta:
ANDS írta:

Minél fiatalabb, annál több benne az elektronika (és több a mêrgelődés). Nejem autójában ma épp a fűtés ment el.
Apameknak G astraja volt, elotte F, most a tokomtudja melyik. Egyikkel se volt sok gondjuk, mondjuk nem is hasznaljak sokat. Karbantartasa nem veszes koltseg, es viszonylag egyszeru is.

Ezert irtam nmate-nak is, hogy ki van-e zarva vagy nincs.
Legtöbben személyes tapasztalat alapján formálunk véleményt. Nekem 8 évig volt egy G Astra kombi 1.6 szívó benzin, amit 6 évesen vettem. Belecsavartam közel 200.000 km-t semmi komoly problémám nem volt vele. A vége felé jelent meg itt-ott rozsda de egy mazdahoz képest az is smafú. Pedig kapott szegény eleget, rossz utat is bőven. Mondjuk olajat, szűrőt azt mindig minőségit kapott 10e km ciklusban. Szerintem egyhamar nem lesz olyan megbízható kocsim éppen ezért nehéz szívvel is adtam el.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 21:07
Szerző: Steve
Halfkey írta: Ismerős lenyomott 2 évet Toyota szervízben. Azóta buszsofőr, de olyan kevés gond volt olyan régi kocsikkal, hogy azóta is csak Toyotát vesz. Nekem ez meggyőző ajánlás volt, csak sajnos a Rav4 és az Avensis kicsi, a Highlander drága volt amikor kerestem.
Ilyen sokann vagytok a családban, vagy használod árúszállításra is a kocsit? Mert az Avensis nem kimondottan kicsi, ezért kérdezem.

Máté, régi Mazdák? 2 különböző Mazda 6-om volt,meg egy CX-5, soha semmi gond nem volt velük, elektronika,motor mindig faszán indult. Viszont rozsdásodott mindkettő idősebb 6-os drasztikusan egy idő után.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 20:38
Szerző: Realista24
ANDS írta:
___Samy___ írta: ….

Áhh, en egy G Astrat vennek most :mrgreen:
Minél fiatalabb, annál több benne az elektronika (és több a mêrgelődés). Nejem autójában ma épp a fűtés ment el.
Apameknak G astraja volt, elotte F, most a tokomtudja melyik. Egyikkel se volt sok gondjuk, mondjuk nem is hasznaljak sokat. Karbantartasa nem veszes koltseg, es viszonylag egyszeru is.

Ezert irtam nmate-nak is, hogy ki van-e zarva vagy nincs.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 19:50
Szerző: Halfkey
Ismerős lenyomott 2 évet Toyota szervízben. Azóta buszsofőr, de olyan kevés gond volt olyan régi kocsikkal, hogy azóta is csak Toyotát vesz. Nekem ez meggyőző ajánlás volt, csak sajnos a Rav4 és az Avensis kicsi, a Highlander drága volt amikor kerestem.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 19:42
Szerző: ___Samy___
ANDS írta:
___Samy___ írta:
Amugy fiadnak milyen Astraja van? En most akarom eladni a Mercimet, mert ceges auto mellett havi 500 km-re nem fogok a garazsban tartani egy ilyen autot, Astrakat neztem szaladgalosnak. Csak 1.6 8 szelepes johet szoba.
1999- es gyártmány, F Astra. 2001- ben vettük, akkor volt benne kb. 30.000 km.
Utána Édesanyám használta, ő is kb. 500 km/ hónap. Tavaly kezdett a fiam vezetni, azóta ő jár vele. Nincs benne semmi extra, szó szerint, még egy szervókormány se.
Amire szerintem figyelni kell, az az autó előélete, ha ismerőstől veszed, akkor tudod, mit műveltek a kocsival.

A régi autókkal szerintem nincs annyi probléma, ha ilyen fapadosak (pl. Ford Focus is egyszerű, mint egy faék). Ha sok bennük az extra, klíma, elektromos ablakok, stb., akkor jó eséllyel olyan ember vette magának, aki sokat ment vele. Ha rendszeresen szervízeltek, akkor nem gond a sok km, csak a drága szervizek sokszor kimaradnak. :D Szóval, ha tudod, ismerőstől vegyél autót.
Áhh, en egy G Astrat vennek most :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 18:58
Szerző: Nika91127
h.csabi írta:
Nika91127 írta: 1.0 ccm benzin. Lakatolás, lengőkarok cseréje (felületi rozsda miatt vizsgabiztos buktatott). Klímahűtő csere. Benzinbetöltő cső csere (75ezer).
Az előző tulaj gányul cserélt dobot, nem is rá valóra, azt én komplett kicseréltettem.
De lehet az én igényességgemmel van a baj, hogy nem szeretem ha valami "sufnituningosan" van megoldva.
A Passatomra is költök ami kell, de az értékben meg minőségben is más szint.
Magyarul szarul vettél autót. Minden márkában és típusban találsz hasonló lerúgott példányt, de emiatt szarozni a Toyotát butaság.
Egy keveset futott autót vettem meg, amit nem nézettem át szakszervizben :)
Az alja le volt alvázvédőzve, azon sok nem látszódott.
A benzinbetöltő szériahiba. Bontottat épp nem tudtam szerezni.
A klímahűtő egy felpattanó kavicstól ment szét.
A lengőkar először átment a vizsgán, rá 2 évre megbuktatták. Ugyanolyan állapotban.
És a jó minőségű alkatrész drága.

Ez az én magánvéleményem. Nem vennék többet Toyotát.
Más a Fordokat szidja, volt 4 Mondeonk, összesen kb 800.000 km-t raktunk beléjük. 0 porlasztót és turbót cseréltünk. 1x cseréltünk kuplung-lendkereket, 270ezer után.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 18:54
Szerző: h.csabi
Nika91127 írta: 1.0 ccm benzin. Lakatolás, lengőkarok cseréje (felületi rozsda miatt vizsgabiztos buktatott). Klímahűtő csere. Benzinbetöltő cső csere (75ezer).
Az előző tulaj gányul cserélt dobot, nem is rá valóra, azt én komplett kicseréltettem.
De lehet az én igényességgemmel van a baj, hogy nem szeretem ha valami "sufnituningosan" van megoldva.
A Passatomra is költök ami kell, de az értékben meg minőségben is más szint.
Magyarul szarul vettél autót. Minden márkában és típusban találsz hasonló lerúgott példányt, de emiatt szarozni a Toyotát butaság.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 18:37
Szerző: Nika91127
Yazid írta:
Nika91127 írta:

Betonbiztosan eszik 8 felett, és a használtak 90% eszi az olajat. Egy ennyi idő Toyota rohad is.
Nekünk volt 2009es Yarisunk, 3 év alatt 1 millió ment el rá. Soha nem vennék többet Toyotát. Mindenki mondta, h "ezt csak tankolni kell". Hát, nem.
Minden felhasználás kérdése :lol:

Meg kell vedjem a toyotat. Nekem 2008as avensis van kombi. Dizel.

Mi volt vele?
Dpf szuro kiveve, vizpumpa, vagy 2 kerekcsapágy 207ezer km. Nincs rohadas, alvazon felszini rozsda nyilvan talalsz. Nalam van vagy 6-7eve.

Asszony yarisa elso generacios 2004. Vizpumpa egy kerekcsapágy. Benzin 1.0. nincs rajta egy rozsdafolt se, egy nyanyájé volt van benne most 120ezer km. Nem adnam semmiert, elmernek vele menni kamcsatkáig.

Apamnak mar uj corolla. 1.6. mar bele rakott közel 300at. Semmi baj de semmi. Nekem ennyi eleg referencia elso kezbol.

Volt mar audim, opel haaat. Hagyjuk.

2009es toyotat nem vágom, azok lehet szarok. gondolom dizel volt?
1.0 ccm benzin. Lakatolás, lengőkarok cseréje (felületi rozsda miatt vizsgabiztos buktatott). Klímahűtő csere. Benzinbetöltő cső csere (75ezer).
Az előző tulaj gányul cserélt dobot, nem is rá valóra, azt én komplett kicseréltettem.
De lehet az én igényességgemmel van a baj, hogy nem szeretem ha valami "sufnituningosan" van megoldva.
A Passatomra is költök ami kell, de az értékben meg minőségben is más szint.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 17:39
Szerző: Yazid
Nika91127 írta:
A243 írta: Avensis kombi (a 2002-től gyártott generációból) vagy Corolla Verso az 1.8-as vagy 2.0-es benzinessel, 2millából szerintem lehet találni normálisat belőlük, nem nagyon rohadnak, fogyasztani tudnak azért, meg ez a 2 motor tudja eszegetni az olajat, de amúgy betonbiztos Toyota konstrukció, sztem jó választás lehet mindkettő.
Betonbiztosan eszik 8 felett, és a használtak 90% eszi az olajat. Egy ennyi idő Toyota rohad is.
Nekünk volt 2009es Yarisunk, 3 év alatt 1 millió ment el rá. Soha nem vennék többet Toyotát. Mindenki mondta, h "ezt csak tankolni kell". Hát, nem.
Minden felhasználás kérdése :lol:

Meg kell vedjem a toyotat. Nekem 2008as avensis van kombi. Dizel.

Mi volt vele?
Dpf szuro kiveve, vizpumpa, vagy 2 kerekcsapágy 207ezer km. Nincs rohadas, alvazon felszini rozsda nyilvan talalsz. Nalam van vagy 6-7eve.

Asszony yarisa elso generacios 2004. Vizpumpa egy kerekcsapágy. Benzin 1.0. nincs rajta egy rozsdafolt se, egy nyanyájé volt van benne most 120ezer km. Nem adnam semmiert, elmernek vele menni kamcsatkáig.

Apamnak mar uj corolla. 1.6. mar bele rakott közel 300at. Semmi baj de semmi. Nekem ennyi eleg referencia elso kezbol.

Volt mar audim, opel haaat. Hagyjuk.

2009es toyotat nem vágom, azok lehet szarok. gondolom dizel volt?

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 17:38
Szerző: ___Samy___
ANDS írta:
Nika91127 írta:

És a Hondák nem rohadnak? Alkatrészárak? Fogyasztás?
A szomszédom Honda párti, de 3 millióert vett egy gyönyőrű Accordot. Nem rohad. Ha kell, megkérdezem a fogyasztását. Szerelőhöz ritkán kell vinni. Nekem Honda Crv volt, már megjelent egy minimális rozsda, de szerelőhöz csak kötelező szerviz miatt kellett menni. Olajcsere, fékbetét.

Fiamnak Opel Astra van, 1,6- os, benzines, 8 szelepes, megbízható, nagyon olcsón szervizelhető, átlagban 7- et fogyaszt.
Amugy fiadnak milyen Astraja van? En most akarom eladni a Mercimet, mert ceges auto mellett havi 500 km-re nem fogok a garazsban tartani egy ilyen autot, Astrakat neztem szaladgalosnak. Csak 1.6 8 szelepes johet szoba.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 17:15
Szerző: Nika91127
A243 írta: Avensis kombi (a 2002-től gyártott generációból) vagy Corolla Verso az 1.8-as vagy 2.0-es benzinessel, 2millából szerintem lehet találni normálisat belőlük, nem nagyon rohadnak, fogyasztani tudnak azért, meg ez a 2 motor tudja eszegetni az olajat, de amúgy betonbiztos Toyota konstrukció, sztem jó választás lehet mindkettő.
Betonbiztosan eszik 8 felett, és a használtak 90% eszi az olajat. Egy ennyi idő Toyota rohad is.
Nekünk volt 2009es Yarisunk, 3 év alatt 1 millió ment el rá. Soha nem vennék többet Toyotát. Mindenki mondta, h "ezt csak tankolni kell". Hát, nem.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 17:11
Szerző: A243
Avensis kombi (a 2002-től gyártott generációból) vagy Corolla Verso az 1.8-as vagy 2.0-es benzinessel, 2millából szerintem lehet találni normálisat belőlük, nem nagyon rohadnak, fogyasztani tudnak azért, meg ez a 2 motor tudja eszegetni az olajat, de amúgy betonbiztos Toyota konstrukció, sztem jó választás lehet mindkettő.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 16:51
Szerző: Realista24
A 2 millios kategoria mindenkeppen kompromisszumokon fog alapulni.
Jo allapot, jo fogyasztas, meret, karbantartas. nem fog klappolni. A legkevesbe fajo pontokat kell kivenni, de hat Mate ezt csinalja.

Az autokat amiket nez mondjuk pont nem ajanlanam, mert nekem meg jo tapasztalatom nem volt olasz autoval, de mivel a Puntojat szereti, igy lehet hogy csak szeretet kell a kocsinak :mrgreen:

Kombi J Astra amugy belefer az arba (egy kezdo szervizzel egyutt), kerdes a kora, km, stb. nyilvan, de a maga modjan igenytelen egy auto. Az semmikeppen nem?

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 16:37
Szerző: Marky
Yazid írta:
Nika91127 írta:

Minden felhasználás kérdése :)
Nem 4-5eves autot fog venni ahogy írta a büdzsét. Nekem is dizel van, magam ellen beszélek, de 10-15 eves autoknal inkabb nezelődnek 1.6 japóknál.
Csak be kell kalkulalni a vasarlas utan egy nagyobb javitast. A lenyeg, hogy a motor es a kasztni jo legyen, minden mas javithato es cserelheto.
A japan 1.6-okkal az a baj, hogy 130-nal fogyasztanak rendesen, hangosak is, tartalek ero se sok marad, raadasul meg hely sincs benne. Igazabol az osszes 1.6 motoros autora igaz ez, varoson kivul maximum faluk kozott elheto.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 15:41
Szerző: ___Samy___
ANDS írta:
Nika91127 írta:

És a Hondák nem rohadnak? Alkatrészárak? Fogyasztás?
A szomszédom Honda párti, de 3 millióert vett egy gyönyőrű Accordot. Nem rohad. Ha kell, megkérdezem a fogyasztását. Szerelőhöz ritkán kell vinni. Nekem Honda Crv volt, már megjelent egy minimális rozsda, de szerelőhöz csak kötelező szerviz miatt kellett menni. Olajcsere, fékbetét.

Fiamnak Opel Astra van, 1,6- os, benzines, 8 szelepes, megbízható, nagyon olcsón szervizelhető, átlagban 7- et fogyaszt.
En vagy 3-4 eve pont azert engedtem el az Accordot, mert a tipusbetegsegek orvoslasara szolgalo alkatreszek iszonyat dragak voltak. Zsebbenyulos az auto, ha baja van.

Re: OFF

Elküldve: 2023. december 5., kedd 14:49
Szerző: Yazid
Nika91127 írta:
Yazid írta: Semmilyen dízelt ne vegyél
Minden felhasználás kérdése :)
Nem 4-5eves autot fog venni ahogy írta a büdzsét. Nekem is dizel van, magam ellen beszélek, de 10-15 eves autoknal inkabb nezelődnek 1.6 japóknál.