Oldal: 213 / 2197
Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 20:56
Szerző: h3x0r
Steve írta:
Ez kombinálva egy napelemes megoldással, mint pl a Toyota BZ4X csinált, hogy a tetőn a napelem és töltöd azzal.
A Toyota Priusok tetejere lehetett venni napelemet 1-1.2 millio forintert. Ez atlagban napi +5km hatotavot jelentett.
Az Aptera keszitett 3 kereku nagyon konnyu autot napelemekkel. Mar nem emlekszem pontosan, de nyaron 10-12 orat allt napon az auto es ugy jott ossze 35-45 km-nyi energia.
Az a baj az ilyen tetokkel, hogy nagyon dragak, keveset "toltenek", kicsi a felulet, talan 2 panelnyi hely van rajtuk osszesen, az arabol kijon a fel haztetore valo napelem.
Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 18:02
Szerző: KAG
Nika91127 írta:
KAG írta:
Használnak
Lengyel határra le van rakva kozvetlen es visszavásárolják
Világ vicce
De ennek mi értelme?
Papíron atommentes az ország
Zöldpart mutogathatja
Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 18:01
Szerző: Nika91127
KAG írta:
hehetheoriginal írta:
mikor már elon mondja, hogy a nemetek ostobak, amiert nem hasznalnak atomenergiat, akkor az mar jelent vmit, nem?
Használnak
Lengyel határra le van rakva kozvetlen es visszavásárolják
Világ vicce
De ennek mi értelme?
Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 18:00
Szerző: KAG
hehetheoriginal írta:
mikor már elon mondja, hogy a nemetek ostobak, amiert nem hasznalnak atomenergiat, akkor az mar jelent vmit, nem?
Használnak
Lengyel határra le van rakva kozvetlen es visszavásárolják
Világ vicce

Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 17:58
Szerző: hehetheoriginal
mikor már elon mondja, hogy a nemetek ostobak, amiert nem hasznalnak atomenergiat, akkor az mar jelent vmit, nem?
Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 17:48
Szerző: Süti
Steve írta:
Amúgy Magyarországon tök jól működhetnének, az elektromos kocsik, ha lenne mégnagyobb kínálat, emberi áron.
Nem olyan hatalmasak a távolságok az ország mérete miatt, nincs extrém hideg időjárás tartósan.
Ez kombinálva egy napelemes megoldással, mint pl a Toyota BZ4X csinált, hogy a tetőn a napelem és töltöd azzal.
Szvsz tök jó lehetne. Ki fog ez alakulni idővel.
Igaz hogy a mikro elektromos tűzhely kombot nem birja el az ezereves halozatok fele de ja.

Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 16:50
Szerző: hehetheoriginal
Steve írta:
Amúgy Magyarországon tök jól működhetnének, az elektromos kocsik, ha lenne mégnagyobb kínálat, emberi áron.
Nem olyan hatalmasak a távolságok az ország mérete miatt, nincs extrém hideg időjárás tartósan.
Ez kombinálva egy napelemes megoldással, mint pl a Toyota BZ4X csinált, hogy a tetőn a napelem és töltöd azzal.
Szvsz tök jó lehetne. Ki fog ez alakulni idővel.
remelem azt mar nem erem meg

Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 16:45
Szerző: Steve
Amúgy Magyarországon tök jól működhetnének, az elektromos kocsik, ha lenne mégnagyobb kínálat, emberi áron.
Nem olyan hatalmasak a távolságok az ország mérete miatt, nincs extrém hideg időjárás tartósan.
Ez kombinálva egy napelemes megoldással, mint pl a Toyota BZ4X csinált, hogy a tetőn a napelem és töltöd azzal.
Szvsz tök jó lehetne. Ki fog ez alakulni idővel.
Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 16:30
Szerző: Steve
Realista24 írta:
Valamint azon hőbörögnek, hogy a mínusz sok fokban jóval kevesebbet bír a kocsi egy töltéssel, mint amúgy.
Milyen meglepo
Láttam már erre is “kreált teszteket”, amiben bizonygatják, hogy ilyen márpedig nem létezik.
Nem kell sok ész hozzá, hogy az ember értse ha maxon kell fűtened a kocsit, nagyobb az ellenállás a hóban..az nem uaz a szitu, mint egy szép tavaszi napon gurulni.
Nem vonz.
A plug-in téma inkább érdekel, de ott meg az rémiszt el, hogy két különböző hajtásmód van, dupla hibalehetőséggel.
Vagyis drágább is.
Így privátba venni ez rémiszt el(az árakon kívül

)
Én nem zárkózok el semmitől, de nem leszek az elsők között semmivel sem.
Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 16:15
Szerző: Realista24
Valamint azon hőbörögnek, hogy a mínusz sok fokban jóval kevesebbet bír a kocsi egy töltéssel, mint amúgy.
Milyen meglepo

Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 16:07
Szerző: Steve
h3x0r írta:
Az megvan amugy, hogy a Cybertruck-ra
nem kerult kilincs? Egy gombot kell megnyomni, hogy kinyiljon az ajto. Megneznem, ahogy Steve a -18-ban izgul, hogy be tudja nyomni a gombot vagy sem.
Több kollegámnak van Mod Y rejtett ajtónyitóval.
Kocsi leolvasztása ellenére gondjuk volt vele.
Ezen kívül az irányjelzőn morgolódnak, hogy sávváltáskor magától kapcsolna vissza, miután sávot váltott az ember, de a hó miatt a szenzorok nem jól érzékelik a sávhatárokat.
Valamint azon hőbörögnek, hogy a mínusz sok fokban jóval kevesebbet bír a kocsi egy töltéssel, mint amúgy.
De majd Erik kijavít, hogy vannak erre is releváns statisztikák. Nekem csak a kollegák mesélik ezeket akik használnák télen a kocsijukat.
Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 15:55
Szerző: Andrew Dawn
zoli0415 írta:
ANDS írta:
Mert nem pörgetik annyira. Ha üveghangig pörgeted, az is eszi majd az olajat. A 16 szelepes a felső tartományban jobban húz, nagyobb élmény pörgetni.
Opel és Mercedes más kategória, kár összehasonlítani. Mintha egy 30 körüli fittnessedző csajt hasonlítanál egy 50 körüli, jól főző háziasszonyhoz.
Így van...egyértelmű, hogy az 50 körüli, jól főző háziasszony
Szerintem a hasonlat nagyon jó. Kinek mire kell...

Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 15:34
Szerző: zoli0415
ANDS írta:
___Samy___ írta:
Tudom, pont, hogy a 8 szelepest szeretnem. Ahogy hallottam az jobban bevalt konstrukcio, nem zabal annyi olajat.
….
Mert nem pörgetik annyira. Ha üveghangig pörgeted, az is eszi majd az olajat. A 16 szelepes a felső tartományban jobban húz, nagyobb élmény pörgetni.
Opel és Mercedes más kategória, kár összehasonlítani. Mintha egy 30 körüli fittnessedző csajt hasonlítanál egy 50 körüli, jól főző háziasszonyhoz.
Így van...egyértelmű, hogy az 50 körüli, jól főző háziasszony
Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 14:59
Szerző: h3x0r
Az megvan amugy, hogy a Cybertruck-ra
nem kerult kilincs? Egy gombot kell megnyomni, hogy kinyiljon az ajto. Megneznem, ahogy Steve a -18-ban izgul, hogy be tudja nyomni a gombot vagy sem.

Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 14:49
Szerző: Steve
Yazid írta:
Steve írta:
Nekem megvolt ma reggel az autó teszt.
-18 fok volt kora reggel, de pöccre indult a kocsi.
Mondjuk az ajtó nehezen nyílt, az automatikus tükörnyitást meg elfelejtettem kikapcsolni, a kocsi felmelegítését is elfelejtettem időben elindítani, szóval a tükör az majdnem letört mikor összefagyva nyílt automatikusan.
Az a 3 eves volvod még jó hogy beindul beisbaxna
Céges, zsír új Mondeo anno nem indult be.
Ebben a hidegben nem olyan egyértelmű.
13éves Mazdám is indult anno mindig pöccre, csak az ajtó fagyott be.
-15 alatt szoktak a dolgok problémássá válni, azért örültem, hogy több nap hidegben állás után pöccre ment ma reggel minden.
Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 14:28
Szerző: Yazid
Steve írta:
Nekem megvolt ma reggel az autó teszt.
-18 fok volt kora reggel, de pöccre indult a kocsi.
Mondjuk az ajtó nehezen nyílt, az automatikus tükörnyitást meg elfelejtettem kikapcsolni, a kocsi felmelegítését is elfelejtettem időben elindítani, szóval a tükör az majdnem letört mikor összefagyva nyílt automatikusan.
Az a 3 eves volvod még jó hogy beindul beisbaxna

Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 13:55
Szerző: ___Samy___
Hat mindketto szarabb, mint a Mercim, de valamit valamiert

Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 13:44
Szerző: Realista24
___Samy___ írta:
ANDS írta:
A G Astraban létezik 8 szelepes is, a Merivakban főleg 16 szelepes motorosokat látok a hirdetések között. A Meriva kasztnija nagyobb, kb. 200 kg- val nehezebb. A 16 szelepes motorok előnye, hogy jobban pörgethetők, emiatt hamarabb tönkre lehet vágni őket. Ugyanaz a motor egy nehezebb kasztnit nehezebben mozgat, jobban kell pörgetni, és többet fogyaszt.
Ahogy mész felfele, Astra helyett Vectra, vagy Meriva, stb., úgy lesznek az autók egy felszereltebbek. És jó eséllyel egyre többet hajtják is ezeket, egyre több lesz bennük a kilométer, nagyobb eséllyel voltak törögetve, és egyre drágább hozzájuk az alkatrész. Egyre több alkatrész lesz bennük, ami mind el tud romlani.
Tudom, pont, hogy a 8 szelepest szeretnem. Ahogy hallottam az jobban bevalt konstrukcio, nem zabal annyi olajat. Csak most elgondolkodtam, mert egy Meriva nekem szerintem kenyelmesebb lenne.
Astra se túl szép, de a Meriva kifejezetten ronda

Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 13:42
Szerző: Steve
Nekem megvolt ma reggel az autó teszt.
-18 fok volt kora reggel, de pöccre indult a kocsi.
Mondjuk az ajtó nehezen nyílt, az automatikus tükörnyitást meg elfelejtettem kikapcsolni, a kocsi felmelegítését is elfelejtettem időben elindítani, szóval a tükör az majdnem letört mikor összefagyva nyílt automatikusan.

Re: OFF
Elküldve: 2023. december 6., szerda 13:41
Szerző: ___Samy___
ANDS írta:
___Samy___ írta:
Amugy a Merivakban is ugyanaz a motor van, mint a G Astrakban, jol gondolom?
A G Astraban létezik 8 szelepes is, a Merivakban főleg 16 szelepes motorosokat látok a hirdetések között. A Meriva kasztnija nagyobb, kb. 200 kg- val nehezebb. A 16 szelepes motorok előnye, hogy jobban pörgethetők, emiatt hamarabb tönkre lehet vágni őket. Ugyanaz a motor egy nehezebb kasztnit nehezebben mozgat, jobban kell pörgetni, és többet fogyaszt.
Ahogy mész felfele, Astra helyett Vectra, vagy Meriva, stb., úgy lesznek az autók egy felszereltebbek. És jó eséllyel egyre többet hajtják is ezeket, egyre több lesz bennük a kilométer, nagyobb eséllyel voltak törögetve, és egyre drágább hozzájuk az alkatrész. Egyre több alkatrész lesz bennük, ami mind el tud romlani.
Tudom, pont, hogy a 8 szelepest szeretnem. Ahogy hallottam az jobban bevalt konstrukcio, nem zabal annyi olajat. Csak most elgondolkodtam, mert egy Meriva nekem szerintem kenyelmesebb lenne.