Oldal: 1962 / 2197
Re: OFF
Elküldve: 2014. március 29., szombat 16:58
Szerző: Sierra
Ejjj, ezek a pesti belvárosi péntek esték...
Tegnap este instanttal majdnem szemben álltam haverommal egy bolt mellett és szívtuk a cigit. Elmegy előttünk 2 csaj, aztán nem sokkal később 3 srác, elég vagánynak meg divatosnak néztek ki.
Megállnak előttünk (nem tudom miért, lehet mert pont egy utca vágta el a járdát), és beszólnak, hogy lányok, erre én mondom ja, ott vannak az utca túloldalán.
Erre az egyik: maradjanak is ott. Én meg mondom maradjanak, nekem mindegy (vagy nem izgat nem emlékszem pontosan mit szóltam), nagy nehezen elmentek, de a haveromat nagyon megnézték, pedig ő meg sem szólalt kb. Persze fél perc múlva visszajöttek cigit kérni, nem volt már nálunk, aztán lényegében kivették a haverom kezéből a félig elszívott cigit, és még odabökött egy ilyet a végén hogy szétbaszlak! és ráfújta a parázst a haveromra. Amúgy mondanom sem kell, hogy cigánynak nézett ki.

Erre tényleg kurvára szükség volt, biztos jó érzés ez nekik, kötekedni, balhézni. Na pont ezek miatt nem járok már jó ideje éjszakázni pesten, mert a fasz se kíváncsi az ilyen emberekre.
Re: OFF
Elküldve: 2014. március 29., szombat 15:39
Szerző: hehe
Sajnos a 2002-től 2010-ig terjedő időszakban eléggé el lett baszva az egész, több EU-s támogatást vettünk fel, aminek aztán nyoma nem lett.
dehogynincs nyoma
a budai domboldalakon a kecók

Re: OFF
Elküldve: 2014. március 29., szombat 15:29
Szerző: Zsombor
shutter, én nem teljesen értem a hsz-ed, valahogy nem tudom a 4-es metróhoz kötni. Igazából semmihez sem tudom kötni.

Máténak meg +1
Re: OFF
Elküldve: 2014. március 29., szombat 15:21
Szerző: nmate
sentry írta:De sebaj, szapulja csak ész és hozzáértés nélkül mindenki.
Jó magyar hozzáálláshoz méltóan!
Látom a lekezelő stílusod nem veszett el a parkolópályán...
Ha meg elhiszed, hogy ez a szakasz (ami igazából csak egy része a tervezettnek) tényleg ennyi pénzbe került, hát elég naiv vagy. Sajnos a 2002-től 2010-ig terjedő időszakban eléggé el lett baszva az egész, több EU-s támogatást vettünk fel, aminek aztán nyoma nem lett.

Nem is adtak aztán támogatást 2011-től, meg ugye pénzünk se maradt rá, így meg lett egy fél metró szakaszunk.
Jó most lehet jönni azzal, hogy ott lenne Kelenföldön a P+R, és az autósok jöjjenek be odáig, aztán szálljanak át és így elég ez a rövid metró szakasz. Aha, aztán az miért lenne jó? Ekkora szakaszra egy autós nem fog átszállni, ez lófaszt sem ér, nagyobb dugóban is max 5 perc bruttó nyerhet vele, de a kényelmi faktor, hogy nem kell átszállni, ezt még mindig odaveri, így az autósforgalmat nem fogja ez befolyásolni. Aztán a Deák - Kelenföld és az ezen szakaszon fonódó villamosszakaszok fontosságáról és állapotáról még nem is beszéltünk, ezt is szépen hazavágja majd az új metrónk.
Lényeg: egy jó terv, aztán kapkodás, felületesség, saját zsebre játszás és kész az alig hatékony új metróvonalunk

"Kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de a miénk."
Re: OFF
Elküldve: 2014. március 29., szombat 15:01
Szerző: h3x0r
sentry írta:Hozok egy példát, hogy sarkítás nélkül milyen szintű a kommented:
1 kg burgonya 50 Ft
1 kg eper 1000 Ft
A problema a te kommenteddel meg az, hogy mig Budapesten es Bukaresten is metrorol van szo, tehat a mertekegyseg ugyan az, addig a te peldadban az egyik zoldseg, a masik gyumolcs.
sentry írta:Én nem mondom, hogy reális a 4es metró ára, és nehéz is megjósolni, hogy mennyi lenne a valós ár. De nah. Ez annyira brutálisan összetett dolog, hogy ha csak a szakmai szempontokat is nézzük, akkor is valami iszonyatosan komplikált.
Nem tudom hogy a kommentem melyik reszet nem ertetted meg, mert az elejen elmondtam hogy nem ertek hozza, mint ahogy nagy valoszinuseg szerint te se, mint ahogy azt is leszogeztem hogy sok fugg a minosegtol, de elso ranezesre is nagy a kulonbseg a ketto kozott.
sentry írta:Arra akartam kihegyezni a dolgot, hogy szépen a média beültette mindenki fülébe a bogarat, és jó magyar mentalitáshoz híven, már mindenki fikázza. Nem hogy örülne, hogy van.
Akkor szerencsere a kivetelhez tartozom, mivel nem nagyon olvasok magyar mediat, vagy ha igen, akkor se ezzel kapcsolatban. Persze en is azt mondom hogy ha mar megvan, akkor hasznaljak is ki rendesen.

Re: OFF
Elküldve: 2014. március 29., szombat 14:54
Szerző: 'shutterisland
sentry írta:...
sentry, ez magyarországon ez már kicsiben is így működik.
tegnap mentem délután csabára kerifaterhez maszekolni, este pedig edzőmeccsem volt teremben, így nem lett volna elég a hátitáska a sok cuccnak, és kellett egy utazótáska.
a miénk nem volt itthon, ezért kiírtam fb-re, hogy nem e tud valaki máig egyet nekem kölcsönadni.
10(!) percig volt kinn a poszt, írt egy ismerősöm, hogy tud adni, le is vettem a kiírást ezután.
anyám pár órával később volt boltban, és kérdezte tőle az egyik boltos, hogy tényleg elköltözök ?
viccesnek tűnik, de ez teljesen komolyan így volt, és az ilyen csak csepp a tengerben.
akkor ezek után ilyen volumenű dolgoknál, mint egy négyes metró, mégis mennyi fals info meg népbutítás lehet.
Re: OFF
Elküldve: 2014. március 29., szombat 14:50
Szerző: 'Az
az miért van hogy mostanában akármilyen sopcastes linket benyomok, vagy egyből kiírja hogy the channel is offline now, vagy működik kb 10 percet és utána írja ki ?
eddig semmi baja nem volt,de mostmár nagyon idegesít hogy semmit nem bírok nézni.
Re: OFF
Elküldve: 2014. március 29., szombat 14:42
Szerző: sentry
h3x0r írta:sentry írta:Kérlek támaszd alá érvekkel, hogy miért használtad a "szánalmas" jelzőt.

Nem engem kerdeztel es elore megmondom azt is, hogy
egyaltalan nem ertek se a metro, se az autopalya epiteshez, max annyit lattam amikor gyerek koromban jottek a faluba leaszfaltozni az utakat.
Bukarest:
2000-ben 3.6 km 68 millard forint
2008-ban 4.75 km 45 milliard forint
2011-ben 2.62 km 12 milliard forint
Budapest:
2014-ben 7.4 km 452 milliard forint
Egyik
kornyeket se ismerem, fogalmam sincs milyenek az ottani viszonyok, mennyire nehez volt epiteni, stb. es talan a minoseg kozott is van egy kis kulonbseg, viszont ha csak az arat nezem, hatalmas a kulonbseg.
Hozok egy példát, hogy sarkítás nélkül milyen szintű a kommented:
1 kg burgonya 50 Ft
1 kg eper 1000 Ft
Az áruk között brutál különbség van, és mindkettőt megeheted.
Én nem mondom, hogy reális a 4es metró ára, és nehéz is megjósolni, hogy mennyi lenne a valós ár. De nah. Ez annyira brutálisan összetett dolog, hogy ha csak a szakmai szempontokat is nézzük, akkor is valami iszonyatosan komplikált.
Arra akartam kihegyezni a dolgot, hogy szépen a média beültette mindenki fülébe a bogarat, és jó magyar mentalitáshoz híven, már mindenki fikázza. Nem hogy örülne, hogy van.
Amúgy meg ne hogy azt gondoljátok, hogy külföldön nincs ilyen.... csak hát nem hallattok, nem olvastok ilyen szintű cikkeket. Egy példa csak... (sajnos nem találom a cikket, de ha meglesz belinkelem) Bostonban, a nagy forgalom miatt a föld alá vittek egy elkerülő, hogy csökkentség a város forgalmát. Brutális létesítményre gondoljatok, ami talán 10-12 sáv széles volt.... az építkezés dupla annyi ideig tartott és kb 10x (!) többe került mint amire jósolták. A világ egyik legveszteségesebb beruházása között tartják számon. De sebaj, szapulja csak ész és hozzáértés nélkül mindenki.
Jó magyar hozzáálláshoz méltóan!
Re: OFF
Elküldve: 2014. március 29., szombat 8:47
Szerző: DavieS
Esetleg valaki nem tud olyan boltot, céget, miegymást, akik óriásposzterekkel foglalkoznak?

Re: OFF
Elküldve: 2014. március 28., péntek 17:02
Szerző: Higuain
sentry írta:Remy írta:
Ez szomorú, és szánalmas...
Azt is ki kellett volna számolni, hogy hány milliárd forintot nyúltak le azok, akik közreműködtek a 4-es metró megépítésében...
Messi itt is itt van

Remy! Tényleg nem személyeskedés miatt kérdezem, csak egyszerűen Te illetted szánalmas jelzővel (is) az egészet.
Meg szeretném kérdezni, hogy mennyire vagy jártas a 4-es metró, illetve a metróépítés kapcsán. Esetleg van valami
szakmai(!) rálátásod az egészre? Hány hozzáértő, szakmailag hozzáértő ember által írott cikket olvastál a témában? (Index, origó nem az!)
Én több olyan szakemberrel (közülük egy-kettő nem kis szerepet vállalt az egészben!) beszéltem személyesen, aki nem mert ilyen jelzőt használni, pedig aztán nagyon kis kör volt ott, megtehette volna. Ráadásul nem kicsit közel volt érintett az ügyben.
Viccen kívül várom a válaszod. De tényleg nem támadó jellegű a kérdésem. Csak egyszerűen szerintem az a szánalmas, ami a magyar mentalitás része, hogy mocskos mód mindenki azt hiszi, hogy ért mindenhez.
Kérlek támaszd alá érvekkel, hogy miért használtad a "szánalmas" jelzőt.

Például az is komoly probléma, hogy akkor tehermentesíthette volna igazán a felszíni közlekedést ha keleti helyett a bosnyák térig kelenföld helyett pedig valamilyen lakótelep (nem vágom a nevét de abban az irányban van) menne ahogy az eredeti tervek szerint lett volna. Ez csak szimplán annyi alapján megérthető, hogy ott lakik sok ember akiknek fontos a városba bejutni (dolgozni stb.)
Emellett szakmailag teljesen rossz döntés volt a Gellért tér Fővám térnél két megállót csinálni, csak az egyet oldjunk meg kettővel dolgot nem merték meglépni. Olyan rövid szakaszon a metró fel se tud rendesen gyorsulni.
Ez csak kettő volt, de a költséghatékonyság szempontjából is aggasztó volt sajnos az egész, de itt most nem dobálózok számokkal mert fejből nem tudok mondani.
Harmadik hiba az átadás siettetése, mivel így az ígéret megvan, hogy lesz a bosnyákig is metró majd egyszer, de valószínű, hogy nem fog megépülni. Magyarországon élünk és szerintem mindenki megtanulta, hogy ígéretekből ritkán lesz valami. Emellett hangsúlyoznám, hogy a metró maga jó ötlet volt sajnos a kivitelezés ami problémás.
Re: OFF
Elküldve: 2014. március 28., péntek 15:49
Szerző: nmate
A 4-es metró ugyan egy nagyon jól indokolt és remek ötlet lett volna (Kelenföld - Keleti, hetes buszok forgalmának csökkentése, ugyanis sok a tönkrement útszakasz arrafelé), azonban nagyon el lett baszva, rossz befektetések, rossz szponzorok, és idióta vezetőség. Nem voltunk mi még erre felkészülve, naná hogy pénz formájában isszuk meg a levét az egésznek.
Utólag könnyű okoskodni persze, csak sajnos akkor nem volt senki akinek volt töke hozzá, hogy kiálljon és elmondja a tutit.
Persze az EU-s támogatottságú Paris - Budapest TGV vonalra pár éve meg ráztuk a fejünket, aztán most meg lehet, hogy csak Pozsonyig lesz a terv...
szerk: legjobbakat kívánom én is El Padre :Đ
Re: OFF
Elküldve: 2014. március 28., péntek 15:26
Szerző: Realista24
Mas oka van.

Koszonom szépen! Messideco, neked is.
Re: OFF
Elküldve: 2014. március 28., péntek 15:22
Szerző: h3x0r
sentry írta:Kérlek támaszd alá érvekkel, hogy miért használtad a "szánalmas" jelzőt.

Nem engem kerdeztel es elore megmondom azt is, hogy egyaltalan nem ertek se a metro, se az autopalya epiteshez, max annyit lattam amikor gyerek koromban jottek a faluba leaszfaltozni az utakat.
Bukarest:
2000-ben 3.6 km 68 millard forint
2008-ban 4.75 km 45 milliard forint
2011-ben 2.62 km 12 milliard forint
Budapest:
2014-ben 7.4 km 452 milliard forint
Egyik kornyeket se ismerem, fogalmam sincs milyenek az ottani viszonyok, mennyire nehez volt epiteni, stb. es talan a minoseg kozott is van egy kis kulonbseg, viszont ha csak az arat nezem, hatalmas a kulonbseg.
Re: OFF
Elküldve: 2014. március 28., péntek 14:40
Szerző: sentry
Remy írta:
Ez szomorú, és szánalmas...
Azt is ki kellett volna számolni, hogy hány milliárd forintot nyúltak le azok, akik közreműködtek a 4-es metró megépítésében...
Messi itt is itt van

Remy! Tényleg nem személyeskedés miatt kérdezem, csak egyszerűen Te illetted szánalmas jelzővel (is) az egészet.
Meg szeretném kérdezni, hogy mennyire vagy jártas a 4-es metró, illetve a metróépítés kapcsán. Esetleg van valami
szakmai(!) rálátásod az egészre? Hány hozzáértő, szakmailag hozzáértő ember által írott cikket olvastál a témában? (Index, origó nem az!)
Én több olyan szakemberrel (közülük egy-kettő nem kis szerepet vállalt az egészben!) beszéltem személyesen, aki nem mert ilyen jelzőt használni, pedig aztán nagyon kis kör volt ott, megtehette volna. Ráadásul nem kicsit közel volt érintett az ügyben.
Viccen kívül várom a válaszod. De tényleg nem támadó jellegű a kérdésem. Csak egyszerűen szerintem az a szánalmas, ami a magyar mentalitás része, hogy mocskos mód mindenki azt hiszi, hogy ért mindenhez.
Kérlek támaszd alá érvekkel, hogy miért használtad a "szánalmas" jelzőt.

Re: OFF
Elküldve: 2014. március 28., péntek 13:58
Szerző: nmate
Nyugi gyerekek, április 7-től úgyse megy megint

If you know, what i mean.

Re: OFF
Elküldve: 2014. március 28., péntek 13:52
Szerző: Remy
Ez szomorú, és szánalmas...
Azt is ki kellett volna számolni, hogy hány milliárd forintot nyúltak le azok, akik közreműködtek a 4-es metró megépítésében...
Messi itt is itt van

Re: OFF
Elküldve: 2014. március 28., péntek 13:00
Szerző: Victor
gyerekek. fasza a 4-es metró. kíváncsi vagyok mikor fog először megállni.
reggel kilenckor voltam móriczon, akkor még nem ment, szóval majd holnap lesz próba. amúgy mitől lehet jó vagy rossz? alstöm szerelvények mennek itt is, nem?
ahogy olvasom, a sok hülye rohant kipróbálni a metrót
amúgy bírom, biztos be vannak sz.rva, hogy ha már 20 év alatt felépítették ezt a 10 állomásos földalatti vasutat, akkor már használjuk is, és átrendezik az egész "felszíni közlekedést" (amit napi 100x bemondanak minden járaton...), hogy biztosan használni kelljen a metrót

Re: OFF
Elküldve: 2014. március 28., péntek 12:44
Szerző: VanillaSky
gyerekek. fasza a 4-es metró. kíváncsi vagyok mikor fog először megállni.
Én meg arra mikor firkálják össze először vagy törik össze valamelyik alkatrészét. Tippre mondjuk ma este fél 8.
Re: OFF
Elküldve: 2014. március 28., péntek 12:42
Szerző: Dupla D
gyerekek. fasza a 4-es metró. kíváncsi vagyok mikor fog először megállni.
Re: OFF
Elküldve: 2014. március 28., péntek 10:02
Szerző: Marci77
Realista24 írta:Anis írta:ennek amúgy mi az értelme (célja)? 2104 elsőre.
Elsőre megdöntötted a 2048-as rekordot??

Azta k.
2048nal Anis van?