Oldal: 197 / 2212

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 22:58
Szerző: Süti
nmate írta:
Ezek tipikusan olyan betegségeknek tűnnek nekem, amik városban használt autónál jönnek elő, de kb. mindegyikben. Suzuki Swiftek bírják csak ezt. :lol:

Tiéd volt végig? Előéletéről mit tudsz?


Alfa 159-ről már lebeszéltek, pedig nagy szerelmem. Még a végén ez lesz a követekező áldozat, aztán vehetek valami unalmas Opelt vagy tucat VW-t :lol:
Nem az enyém volt, de tényleg végig szervizkönyves mindent megkapo megkimelt darab volt. Az M32es váltó csapágy nem csak a bravokban jön elő, hanem pl astrakban is. Nem egy jó váltó, de ha egyszer rendesen hezagolva ki vannak cserélve a csapágyak, akkor utána örök élet. Konstrukciós hiba, szerintem nem oszt/ szoroz hogy város e vagy nem. Feltengely szerintem minden erősebb első kerekes autónál érzékeny pont, itt talán kicsit alul lett méretezve, elkopik a kehely meg a csillag rész, de szerintem ez nem olyan vészes dolog, anyám suzukijaban is leterdelt a feltengely 90e után. Leomlo is anyagfaradasos tema, ott talán szamithatnak a rövidebb városi utak, de nem hiszem.
A szerelomnek 159ese volt, az a futómű nem ezekre az utakra van kitalalva sajnos, mindig volt vele valami. Aztán lecserelte egy Giuliara, valószínűleg nekem is az lesz a Bravo utodja, ha egyszer rám szakad egy bank, nagyon jó vezetni azt is. Nekem sajnos ez az olasz dolog beakadt, bringa is az, ducatikat is nézegetem, de egy fél fokkal talán tényleg több a szopás velük mint egy japannal mondjuk. Aztán valakinek megeri, valakinek nem.

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 20:50
Szerző: nmate
Süti írta: 1.4 T-Jetben talán '12ig M32es váltó van, ott 200 körül a valtofelujitas kb. Garantált. Utána C635nek már nincs ilyen gondja. Turbo el tud szállni, leomlo reped, érdemes Abarthra cserélni. Feltengelyt is előbb megeszi mint a sima szívó. Digit klíma terelomotor mindkettőben meg tud halni, ezen most estem át, teljes műszerfalat bontó móka. Egyáltalán nem koltsegmentes autó, de a futómű pl. olasz autóhoz képest nagyon egyben van, főleg a gyári sport. Beltér sokkal igényesebb mint a korabeli németeknek, és szerelni se bonyolult. A motor karaktetisztikaja pedig igazi taposni való futyulos turbos olaszos moka, ami imádja ha forgatjak. 500as Abarthban ugye többé kevésbé ugyanez a T-jet van(ezért is van hozzá rendes leomlo). Én a fent leirtak nagy részét vegigjartam, pedig mindig mindenbol gyárit kapott, de nem bántam meg, mert igazi mosolygenerator.

Ha csak el akarsz jutni a-bol b-be akkor vegyél szivot, azok kimennek a világból.
Ezek tipikusan olyan betegségeknek tűnnek nekem, amik városban használt autónál jönnek elő, de kb. mindegyikben. Suzuki Swiftek bírják csak ezt. :lol:

Tiéd volt végig? Előéletéről mit tudsz?


Alfa 159-ről már lebeszéltek, pedig nagy szerelmem. Még a végén ez lesz a követekező áldozat, aztán vehetek valami unalmas Opelt vagy tucat VW-t :lol:

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 19:41
Szerző: Nika91127
Süti írta:
nmate írta:

Minden olasz autó, valaha :lol: Egyébként nagyon változó, én mindent megadok az 1.3 JTD-mnek, a (motorja) sosem hagyott cserben, de láttam már olyat ami széthullott 150k-nél.

Amúgy 1.4 16V-ben valami lófasz el tud törni a motorban, már nem rémlik mi, azt mondták azzal hozzák be legtöbbször, hogy gond van, amúgy az is semmi. TJet ha nem csak városban kapja az ívet, akkor rendben lesz.
1.4 T-Jetben talán '12ig M32es váltó van, ott 200 körül a valtofelujitas kb. Garantált. Utána C635nek már nincs ilyen gondja. Turbo el tud szállni, leomlo reped, érdemes Abarthra cserélni. Feltengelyt is előbb megeszi mint a sima szívó. Digit klíma terelomotor mindkettőben meg tud halni, ezen most estem át, teljes műszerfalat bontó móka. Egyáltalán nem koltsegmentes autó, de a futómű pl. olasz autóhoz képest nagyon egyben van, főleg a gyári sport. Beltér sokkal igényesebb mint a korabeli németeknek, és szerelni se bonyolult. A motor karaktetisztikaja pedig igazi taposni való futyulos turbos olaszos moka, ami imádja ha forgatjak. 500as Abarthban ugye többé kevésbé ugyanez a T-jet van(ezért is van hozzá rendes leomlo). Én a fent leirtak nagy részét vegigjartam, pedig mindig mindenbol gyárit kapott, de nem bántam meg, mert igazi mosolygenerator.

Ha csak el akarsz jutni a-bol b-be akkor vegyél szivot, azok kimennek a világból.
Városban ovi-bolt-munkahely háromszögre kellene, mert a diesel Passatot sajnálom.
A szivót tartom racionálisnak, bár az 1.4 T-nek elrúgnám szívesen (régi 1.6 16v Brava kiskorom óta szerelemautonk volt), ezek a változtatások/szerelések nem tántorítanának el. A digitklímás cuccot hallottam, valahogy eddig caak manuálisat néztem :)

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 19:38
Szerző: Steve
nmate írta: Én inkább kérdezek: mi baja van a Volvonak, hogy le akarod cserélni? Azon kívül, hogy 10 éves, bár szerintem az nem hiba, sőt. :mrgreen:
Volvohoz hozzátenném a tapasztalataimat,hátha valakinek segít.

- V90-es 2017-2020 közötti első üléseinek az ülésfűtései baromi érzékenyek és könnyen mennek tönkre.Enyém is behalt.A szervízben röhögtek rajtam,hogy én aznap a 3.ilyen voltam. :kalapos: Azt mondták túl közel van az ülőfelülethez a fűtőcucc és ha rátenyerelsz vagy rátérdelsz az ülésre sokszor akkor könnyen behal.

- XC60-mnek nem volt semmi baja eddig. Sokan arra panaszkodnak itt, hogy a hátsólámpába kondenzvíz lesz és itt ugye a hidegben az szétfagy és szétreped a hátsólámpa búrája. Azt írják a V90-re is, a fórumokon.

Nekem annyi bajom volt eddig, de ez Nektek nem releváns, hogy most januárban mikor hetekig -15, vagy az alatt volt akkor befagyott az ajtó motorikája.Feloldott a riasztó, de maga a zár az ajtóban(tehát nem a kilincsnél,hanem bent lent magában az ajtóban) nem annyira szigetelt, hogy bírja ezt a hideget. Nekem sem nyílt csak a hátsó ajtó,akkor idegesen googliztam és itt az emberek tömegével anyáztak a fórumokon.
Amúgy pöccre indult a motor is tartós -15 körül.

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 19:26
Szerző: Süti
nmate írta:
Süti írta:Nekem az van, litaniat tudok rola irni. de nagyon szeretem.
Minden olasz autó, valaha :lol: Egyébként nagyon változó, én mindent megadok az 1.3 JTD-mnek, a (motorja) sosem hagyott cserben, de láttam már olyat ami széthullott 150k-nél.

Amúgy 1.4 16V-ben valami lófasz el tud törni a motorban, már nem rémlik mi, azt mondták azzal hozzák be legtöbbször, hogy gond van, amúgy az is semmi. TJet ha nem csak városban kapja az ívet, akkor rendben lesz.
1.4 T-Jetben talán '12ig M32es váltó van, ott 200 körül a valtofelujitas kb. Garantált. Utána C635nek már nincs ilyen gondja. Turbo el tud szállni, leomlo reped, érdemes Abarthra cserélni. Feltengelyt is előbb megeszi mint a sima szívó. Digit klíma terelomotor mindkettőben meg tud halni, ezen most estem át, teljes műszerfalat bontó móka. Egyáltalán nem koltsegmentes autó, de a futómű pl. olasz autóhoz képest nagyon egyben van, főleg a gyári sport. Beltér sokkal igényesebb mint a korabeli németeknek, és szerelni se bonyolult. A motor karaktetisztikaja pedig igazi taposni való futyulos turbos olaszos moka, ami imádja ha forgatjak. 500as Abarthban ugye többé kevésbé ugyanez a T-jet van(ezért is van hozzá rendes leomlo). Én a fent leirtak nagy részét vegigjartam, pedig mindig mindenbol gyárit kapott, de nem bántam meg, mert igazi mosolygenerator.

Ha csak el akarsz jutni a-bol b-be akkor vegyél szivot, azok kimennek a világból.

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 13:57
Szerző: Nika91127
nmate írta:
Süti írta:Nekem az van, litaniat tudok rola irni. de nagyon szeretem.
Minden olasz autó, valaha :lol: Egyébként nagyon változó, én mindent megadok az 1.3 JTD-mnek, a (motorja) sosem hagyott cserben, de láttam már olyat ami széthullott 150k-nél.

Amúgy 1.4 16V-ben valami lófasz el tud törni a motorban, már nem rémlik mi, azt mondták azzal hozzák be legtöbbször, hogy gond van, amúgy az is semmi. TJet ha nem csak városban kapja az ívet, akkor rendben lesz.
Csak városban kapná az ívet :)

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 13:56
Szerző: istimester
nmate írta:Minden olasz autó, valaha
Próbáltad a franciát? :mrgreen: Én igen. Többször nem fogom :mrgreen: RIP 407 1,6 HDi 80 kw "power". Falazáskor elcseréltem tégláért. Aztán egy autóval maradtunk, így költözködtem. Később megjött a nagyobb akkkor így. Sokminden elfér egy személyautóban :lol:
Főleg ha jól elrendezed a csomagtartót.

Sajnos sokat fogyaszt. Főleg autópályán. :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 13:36
Szerző: nmate
Süti írta:Nekem az van, litaniat tudok rola irni. de nagyon szeretem.
Minden olasz autó, valaha :lol: Egyébként nagyon változó, én mindent megadok az 1.3 JTD-mnek, a (motorja) sosem hagyott cserben, de láttam már olyat ami széthullott 150k-nél.

Amúgy 1.4 16V-ben valami lófasz el tud törni a motorban, már nem rémlik mi, azt mondták azzal hozzák be legtöbbször, hogy gond van, amúgy az is semmi. TJet ha nem csak városban kapja az ívet, akkor rendben lesz.

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 13:30
Szerző: hehetheoriginal
első autóm egy 1.6 brava (az 5 ajtó kombi), soha nem volt problémája, élvezet volt vezetni, imádtam.
de manapsag kizártnak tartom, hogy normális állapotút találni, sztem mind szét van rohadva már, vagy épp motorikusan, elektronika kuka.

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 13:29
Szerző: Süti
nmate írta:
Nika91127 írta:Erre egy 1.4 szivobenzin Bravot néztem ki.
Nekem Fiat szervizesek 1.4 TJet-et ajánlották inkább.
Nekem az van, litaniat tudok rola irni. :kalapos: de nagyon szeretem.

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 13:24
Szerző: nmate
Nika91127 írta:Erre egy 1.4 szivobenzin Bravot néztem ki.
Nekem Fiat szervizesek 1.4 TJet-et ajánlották inkább.

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 12:22
Szerző: Nika91127
istimester írta:
Nika91127 írta: Ha 90-el közlekedsz vele, ahhoz meg nem kell 200+ paci :)
Visszatérve a dinamikához, nem a kozlekedés sebessége a lényeg, egyedül, rövid távokra, kb 110-ig a mostani Scala 1,0 TSI + automata kombó is teljesen OK. Ezt gyűröm most a legtöbbet, pedig alapvetően egy fűnyíró és elérhető 2 új Octavia is.

Teljesen más történet, amikor megcsinálsz 500 kilométert. Mint a múltkor, 11 karton Mobil 1 ESP a csomagban, gyerekek + feleségem és az ő cuccaik. Előtte át a földúton Lengyelországba. A Tiguan ezzel a tömmeggel is sztoikus nyugalommal, végtelenül semmilyen vezetési élménnyel hozza azt a mozgást mint felcuccolás nélkül. Előzésnél, autópályán, teljesen mindegy. Nekem az úton töltött kilométereim függvényében most erre van szükségem, nyilván másnak megint más igényei vannak. Az átalad emliített 7,5l/100 ennél a tömegnél és az autópálya tempónál reális.

Ez az enyém. Ilyen öszvér ló-szamár mix, magasabb profilú gumikkal, félig-meddig furgonként használva, vontatóhoroggal. Ezzel a csomagtartó mérettel teljesen kiváltott egy kishaszonjárművet.
Kercsó írta:az Arteon gyártását leállította a VW, sajnos
Ezt nem tudtam.
Ja. Én hosszútávoztam főleg a Passattal, a második autó eladása után kicsit rosszabb a sorsa (feleségem terhes, eddit bicóval jártunk melóba, ha nem zuhogott, de most nem bírja a bicót). Majd ha megjön a második, valami olcsó, értéktelen lenézett autót fogok beszerezni, amivel nem zavar, ha lekarcolják, stb.
Erre egy 1.4 szivobenzin Bravot néztem ki.

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 12:18
Szerző: istimester
Nika91127 írta: Ha 90-el közlekedsz vele, ahhoz meg nem kell 200+ paci :)
Visszatérve a dinamikához, nem a kozlekedés sebessége a lényeg, egyedül, rövid távokra, kb 110-ig a mostani Scala 1,0 TSI + automata kombó is teljesen OK. Ezt gyűröm most a legtöbbet, pedig alapvetően egy fűnyíró és elérhető 2 új Octavia is.

Teljesen más történet, amikor megcsinálsz 500 kilométert. Mint a múltkor, 11 karton Mobil 1 ESP a csomagban, gyerekek + feleségem és az ő cuccaik. Előtte át a földúton Lengyelországba. A Tiguan ezzel a tömmeggel is sztoikus nyugalommal, végtelenül semmilyen vezetési élménnyel hozza azt a mozgást mint felcuccolás nélkül. Előzésnél, autópályán, teljesen mindegy. Nekem az úton töltött kilométereim függvényében most erre van szükségem, nyilván másnak megint más igényei vannak. Az átalad emliített 7,5l/100 ennél a tömegnél és az autópálya tempónál reális.

Ez az enyém. Ilyen öszvér ló-szamár mix, magasabb profilú gumikkal, félig-meddig furgonként használva, vontatóhoroggal. Ezzel a csomagtartó mérettel teljesen kiváltott egy kishaszonjárművet.
Kercsó írta:az Arteon gyártását leállította a VW, sajnos
Ezt nem tudtam.

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 12:15
Szerző: hehetheoriginal
Kib.t jó, annyit tudnék elmondani.
:lol: :kalapos:

azt én is néztem amugy, kár hogy kicsi nekem belül :roll:


amugy ezen a szinten már szerviz- és alkatreszkoltseg kb ugyanannyi, szoval en inkabb a jobb minoseget, tobb extras valtozatot valasztanam

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 12:14
Szerző: Babinho
Én most vettem A4 b9 kombit, tfsi motor, dsg váltó, full extra, led matrix lámpa, 7 éves.
Kib.t jó, annyit tudnék elmondani. Nem tudnám megmondani milyen jobb autót vezettem ezidáig.

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 11:59
Szerző: Kercsó
Nika91127 írta:Tudtommal Arteonból is majd csak kombi lesz.
az Arteon gyártását leállította a VW, sajnos
pedig ritka szép autó, nekem személyszerint a kombi tetszik a legjobban

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 11:52
Szerző: Nika91127
istimester írta:
csababarca írta: Egyszer volt hír, talán 2 éve, hogy a Passatból már csak kombi lesz, ez így van? nincs már sedan egyáltalán belőle?

a jó öreg 1,9 tdi-met de imádtam, még akkor is mikor már 1 misi felett volt benne a km. :mrgreen:
Van sedan, csak Arteonnak hívják :mrgreen:
Amúgy bűn ronda az új Passat, teljesen félrement.
Ellenben ez szép és kiforrott darab. Ez a kollégámé. 2014-2015 körül lehetett kifogni ár/érték arányban jól összerakott autókat. Most már nincs is ez a konkrét konfig, vagy max. az Arteonban és jóval drágábban.
Tudtommal Arteonból is majd csak kombi lesz. Kár érte. Tesóm most vett egy 2021es Sedant...

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 11:45
Szerző: istimester
csababarca írta: Egyszer volt hír, talán 2 éve, hogy a Passatból már csak kombi lesz, ez így van? nincs már sedan egyáltalán belőle?

a jó öreg 1,9 tdi-met de imádtam, még akkor is mikor már 1 misi felett volt benne a km. :mrgreen:
Van sedan, csak Arteonnak hívják :mrgreen:
Amúgy bűn ronda az új Passat, teljesen félrement.
Ellenben ez szép és kiforrott darab. Ez a kollégámé. 2014-2015 körül lehetett kifogni ár/érték arányban jól összerakott autókat. Most már nincs is ez a konkrét konfig, vagy max. az Arteonban és jóval drágábban.

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 11:37
Szerző: csababarca
Egyszer volt hír, talán 2 éve, hogy a Passatból már csak kombi lesz, ez így van? nincs már sedan egyáltalán belőle?


a jó öreg 1,9 tdi-met de imádtam, még akkor is mikor már 1 misi felett volt benne a km. :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2024. február 14., szerda 11:18
Szerző: Nika91127
nmate írta:
Nika91127 írta:Jajj. Ne. Az Octavia az Golf, nem Passat.
Inkább te magyarázd meg ez alatt mit értesz :lol:
Nika91127 írta:Prakrikusabb? Miben?
Apró dolgokban, mint írtam. Meg azt is, hogy zörgősebb, olcsóbb. De látom nagyon a lelkedbe tiportam. :lol: A4-hez képest meg a Passat olcsóbb, minden viszonyítás kérdése.
hehetheoriginal írta:mind szar :lol:
Egyetértünk.
Nem feltétlen. De a Passat az Superb kategória. Szóval ne almát a körtével. És egy Audi drágább, mint egy VW. Egy Passat kb azonos, mint egy Superb