h3x0r írta:Santi írta:Szóval melyiket mondanátok 13 vagy 14?
En meg egyikkel se jatszottam, szoval annyival kiegeszitenem a kerdest, hogy melyiket mondanatok annak aki teljesen FM szűz? (akar egy regebbi valtozat is johet

)
Mindenkeppen a 14. A 12 13 es a 14 alapveto valtozasokat hoz az elozo reszekhez kepest, olyanokat amik szerintem nagyon eloremutatoak. Teljesen uj kezelofelulet es mukodes az edzesek kezelesere, teljesen uj megkozelites a taktikai instrukciok kiosztasara. Eletszerubb es realisabb az egesz. Ez a folyamat mar azt hiszem a 11-12 korul megkezdodott de a 14-ben kezd igazan kiteljesedni. A kovetkezokeppen kepzeljetek el:
Van a jateknak egy mechanikai hattere, ami algoritmusok, es opciok atlathatatlan kavalkadja. Ezzel birkoztunk a korabbi FM-ekben azt hiszem nagyjabol a 10-11es kiadasig befejezoleg (de ugye az edzes rendszerben sajnos meg maradtak bent ilyen dolgok a 13-ig mert egyszerre ezeket nem lehetett atalakitani csak szepen lassan). 1-15ig skalazott csuszkakat huzgaltunk ide oda mint az idiotak es aztan remenykedtunk hogy ha 10-rol 15-re huzzuk az egymillio opcio egyiket akkor a remelt iranyba valtozik a jatek kepe. Most sokkal direktebb es atlathatobb az interfesz. Tovabbra is csuszkak atlathatatlan kavalkadja viszi at az instrukcioidat a jatekmotornak, de ezt nagyon helyesen elrejtettek a felszin ala, es rahuztak egy olyan interfeszt ami emberi nyelvre forditja le az FM algoritmusait. Sokkal vilagosabb opciok kozul valaszthatsz, es azok altalaban a kello vegeredmenyt is produkaljak. Direkt parancsokat osztogatsz a jatekosoknak amik a komplex opciohalmazt modositjak. Eletszerubb: Ancelotti sem mondja azt Ronaldonak hogy Creative freedom +7, Passing -3, Closing down +5, Run with ball [often], vagy Alonsonak hogy: Tackling [hard], passing +8, Move into channels [no], attacking mentality -4, closing down -6, hanem azt mondja nekik hogy C fiam probald meg megbontani a felallt vedelmet kispasszokkal kenyszeritokkel es vallald az 1-1eket a vedok ellen, vagy hogy Xabi baratom kicsit alljunk vissza lassitsd a jatekot hagyd hogy kitamadjon az ellenfel es inditsd a gyors tamadokat hosszu labdakkal... Kicsit sarkitva de ez a kulonbseg mondjuk az FM10 meg az FM14 kozott. A 14-ben ugyanez a reform mar bejott az edzeseknel is, ez a nagy jelentos valtozas a 13-hoz kepest, es meg kell hogy mondjam 1000-szer jobb lett, tudod RENDESEN iranyitani a jatekosaid fejlodeset, tudod jobban manipulalni a fittseguket, idoziteni a format bizonyos meccsekre anelkul hogy orakat baszakodnal azzal hogy preset-eket mentesz el a 8-10 db 15 skalas csuszkabol allo edzestervekbol, es aztan ide oda rakosgatod a jatekosokat havonta. Azt akkor se lehet teljesseggel megerteni ha 1000+ orat FM-ezel ezt nekem elhihetitek!

A 14-es uj edzes sokkal atlathatobb, egyertelmubb, laikus szamara hasznalhatobb, es MUKODIK.
Szoval ha valaki azon gondolkozik hogy 13 vagy 14 arra meg talan ra lehet mondani hogy ha olcson megkapod a 13-at akkor talan erdemes, de csak azert mert "kimaradt" az az egy szeria es potolni akarod mar egyaltalan nem. Amit a 13 tud azt tudja a 14-is csak meg nehany plussz dolgot is. Szerintem visszamenni 10-11-12re teljesen ertelmetlen, max akkor latom legitnek a dolgok ha az ujakat nem birja a gep. Lehet a 14 kicsit nehezebb, de ez egyaltalan nem baj mert pl a 12-13 nevetsegesen konnyu volt.
Remelem ez valasz a kerdesekre.
