1madridista írta:
rashidm írta:
Szoval akkor te nem látod, hogy elloptak 500 milliárd Ft-ot, meg hogy az oktatás és egészségügy romokban, rosszabbul élünk mint a Gyurcsány idején. Attól hogy te valami csókos helyen dolgozol vagy “éppen jól elsz” az nem jelenti azt h nem lehetne jobban élni. Teged mem zavar akkor hogy Lolo nyer meg minden vasútépítési tendert, a Duna aszfalt kb minden autó építést, stb? Vagy h a csok mrg a babavaro csak a neres építőipari cégeknek lett bejovos?
De mondhatnám azt is h ijesztgetik az embert a sok adóval amit a Tisza behozna, kozben meg mar mind létezik és a Fidesz hozta be évekkel ezelőtt. Totál mas világban élsz, és akkor szépen fejeztem ki magam.
A lolos reszhez: de nagyon sokaig zavart, es ugy voltam vele, hogy inkabb nyerjenek piaci alapon az ilyen strabag, stb szintu elismert nyugati cegek, mert ok tudnak minosegi munkat vegezni, es nem korruptak... de amit az m30assal muvelnek amiatt egyre kevesbe zavar, valahol innentol kezd el helytallo lenni az erv (amitol eddig hanytam), hogy legalabb akkor magyar munkavallalo csinalja ezt a szarakodast, es az o kezebe kerul a penz az el nem vegzett munkaert.
Nem védeni akarom a Strabagot, de ismerősi körből ezeket hallottam:
-3 vagy 4 nyomvonal változat volt, a legértelmesebb helyett az lett kiválasztva, ami a Hell-nek a legjobb volt, és egyben ami a legrosszabb (hogy mitől volt annyira rossz azt nem tudom, nem ismerem azt a területet), csak annyit hogy geológiailag talán a legrosszabb helyen van a nyomvonal.
-Az ÉKM (Lázár minisztériuma, a régi NIF Zrt.) elfogadta a kiviteli terveket, a Strabag ebből dolgozott (ettől még lehet, hogy valamit benéztek).
-A talajtörés az úttest alatt több, mint 7 méterrel jött létre, ahol már a Strabagnak nem volt beavatkozási munkája.
-A tervek se a legjobbak voltak (túlemelés, ívek rossz irányba, kb oda gyűlik a terület összes vize, beépítettek olyan műszereket amik mérik a földben lévő víznyomást - aki ennél pontosabb infot tud, az majd kijavít - és a megengedett érték 4-5x-t mérték).
-Választás közeledett, sietni kellett a befejezéssel.
-A többi szakasz, ami készült és nem Strabagos, ugyanúgy megy szét, csak ők kaptak pénzt a helyreállításra.