ericco írta:Van itt köztetek valamilyen bicajmániás, aki otthon van abban, hogy manapság milyen szempontokat kell figyelembe venni vásárláskor? Aki tanácsot tudna adni a fékekkel, váltókkal, vázzal, stb. kapcsolatban.
Kb. fele-fele arányban használnám aszfalton és terepen, persze nem hegyet másznék vele, csak ilyen erdei utakon veretnék.
Az ár mondjuk legyen olyan 400-500 € körül. Akár valamilyen kevésbbé neves márka, picit jobb felszereltséggel rendelkező, megbízható modellje jöhet.
kitippelt modellek (A CTM-eknél a jobb felső sarokban átállíthatjátok a nyelvet, ha szükséges):
http://www.ctm.sk/model/mtb/quadra-3-0/ - 339 €
http://www.ctm.sk/model/mtb/zephyr/ - 477 €
http://2014.merida-bikes.com/en_int/bik ... -2660.html - 479 €
+ egyébb általatok ajánlott bicó
Utóbbi kettő már drágább modell, ráadásul az egyik Merida. Itt talán leírhatnátok, hogy jogos-e az árkülönbözet.
Előre is kössz a segítséget.
guten ábend.
van csomó jó márka, én pl a specialized-ra szavazok, a merida talán kicsit rosszabb minőség, de nem hiszem, hogy versenyzésre kellene neked, szóval nem érzed majd a különbséget.
a bikemag-on, testbike-on lehet olvasni teszteket, még a másfél millás karbonvázas tesztekből is kiderül, hogy melyik márka a fasza hosszú távon is.
hogy mire kell figyelni:
sztem neked elég az első teleszkópos cumó, sima, gyári vastagságú kerékkel, amennyiben valóban terepen is akarod használni. azt kell eldönteni, hogy mekkora legyen a kerék, 26", 27,5" vagy 29", minél nagyobb, annál könnyebben megy át az akadályokon és ha odalépsz neki, akkor megy mint a disznó, viszont talán nem annyira fordulékony, bár mondom, ezek olyan apróságok, amik nem jelentenek sokat nem profiknak.
váz: legyen alu, ebben az árfekvésben, már lehet kapni talán. (nagyon fontos a márkás, jó nevű és minőségű váz, hogy sok évig lehessen nyúzni a cuccot.)
fék: olajfék a legjobb, ha találsz ennyiért olajos tárcsafékes cumót, akkor ne habozz, kurvajól lehet vele adagolni finomba' a fékezést és vizes körülmények között sincs semmi para, zárt rendszer, abszolút betonbiztos és karbantartást sem igényel.
teleszkóp: itt el lehet kattanni, de sztem jó egyelőre az átlagos tudású teló is, az már külön bónusz, ha ki lehet merevíteni egy kis pöcökkel, segít aszfalton (bár amilyen mocsokszar utak vannak pl pesten, semmi értelme.)
váltó: teljesen normális átlagos árú shimano váltók vannak középkategóriában, ha jól be van állítva, nem lehet gond.
nyereg: fontos, hogy kemény és kényelmes legyen.
amennyit te rá akarsz szánni, abból már lehet olyan bicót venni, aminek oda lehet taposni és nem kell félteni, ha esel vagy elkezd szétmállani a stucninál elöl a cucc, a menet és kotyogni fog, vagy 8-as lesz a kerékben, vagy darabokra törik a cucc.
ja, ha műanyag a pedál, érdemes lecserélni azonnal alu-ra.
kb ennyi