Balazs írta:
Úgytűnik a Trump admin. Kína erősödését látva ezen most változtat.
Ha ezt valóban így gondolják, és elhiszik, hogy Ukrajnáért cserébe Putyin majd távolabb kerül Kínától, sőt, egyenesen elinduljanak a szövetségessé válás útján, akkor még annál is ostobábbak, mint gondoltam. Ez már a 2000-es évek elején sem jött be, mikor Moszkva és Peking is jóval gyengébb volt a jelenleginél.
Az orosz néplélekben mélyen él a nyugatellenesség, azt nem tudják racionális gazdasági érdekek felülírni. Máshogy jár az agyuk, mint az amerikaiaknak.
Ergo Trumpot épp most vágja át a palánkon egyszerre Oroszország is és Kína is. Már nincsenek ott az adminisztrációban a józanul gondolkodó republikánusok, mint legutóbb, hogy gátat vessenek ennek.
Balazs írta:
Európa eljelentéktelenedése és elszegényedése pedig a kőkemény valóság, a több évtizednyi vazallusi függés következménye.
Szerintem inkább az európai gazdasági elit kapzsiságának következménye. Mindent felülírt a profithajhászás, az olcsó energia, munkaerő, egyre silányabb termékek. Az idióta, rövidlátó részvényesek és az általuk odaültetett tehetségtelen CEO-k még a VW-t is képesek voltak tönkre vágni, hogy negyedévente jók legyenek a számok, az osztalék ne csökkenjen. És hány hasonlóan jól csengő európai márka ment így a levesbe, vagy kerültek kínai, arab, amerikai, stb. kézbe fokozatosan.
A green deal sem politikai termék valójában, hiába hazudják azt a szintén kilóra megvett nemzeti konzervatívok. Azt is az autómárkák lobbyzták ki a politikusoknál, mert olcsóbb csak elektromos meghajtást gyártani, mint párhuzamosan belső égésűt és hybridet is, na meg így fel lehetett lendíteni a piacot kicsit, mert teljesítményben, technológiában, felszereltségben a klasszikus meghajtásúak elérték a plafont. Ugyanezért erőltették bele a biztonsági kütyüket is az autókba, és ezért kerül ma már minden valamire való európai kocsi minimum 30 000 Euróba, de inkább 40-be. Ezt pedig már a piac nem tudja kifizetni. A gyártók legalább fele megy is a levesbe, a keletkezett űrbe pedig Kína örömmel nyomul be.