Oldal: 17 / 2197

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 25., vasárnap 11:38
Szerző: Realista24
nuevo_ericco írta:
Nika91127 írta: Szerintem a hybrideknél ez az 5 liter pályán kamu szagú -főleg a SUV-oknál.
https://youtu.be/ppvmPuaNCjo

E videó alapján nem annyira kamu, már ha lehet bízni a készítőben (külföldi oldalak is ennyit mértek kb.). Pontosan így használnám én is, napi kb. 100 km, abból a fele autópályán. Ha ez alatt tudná a videóban mért 5,3 litert, azzal elégedett lennék. Doboz SUV-knál tuti magasabb.
Bécs Fehevar 4,7-5 liter. 205km, fele palya kb.

Ha Bécs-Budaörs-Fehervar, az 280 km, full palya, 6,2-6,7.

Corolla Hybrid, 60ezer km saját tapasztalat.

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 25., vasárnap 11:21
Szerző: nuevo_ericco
Nika91127 írta: Szerintem a hybrideknél ez az 5 liter pályán kamu szagú -főleg a SUV-oknál.
https://youtu.be/ppvmPuaNCjo

E videó alapján nem annyira kamu, már ha lehet bízni a készítőben (külföldi oldalak is ennyit mértek kb.). Pontosan így használnám én is, napi kb. 100 km, abból a fele autópályán. Ha ez alatt tudná a videóban mért 5,3 litert, azzal elégedett lennék. Doboz SUV-knál tuti magasabb.

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 25., vasárnap 11:19
Szerző: tcskhun
Nika91127 írta:
nuevo_ericco írta:

Plug-in számomra nem nagyon opció, mert sokat autópályázok, az pik-pak lemeríti az aksit (amíg meg nem jelennek az általad említett reálisan 100-120 km-t tudó modellek), aztán a benzines motor pedig sokat fogyaszt a plusz súly miatt.
A Honda hybrid pedig az esetek 90%-ban elektromos meghajtású, azonnal jön a nyomaték és a 184 lóerő, a kétliteres botegyszerű atkinson ciklusú benzinmotor pedig ilyenkor csak a kis aksit tölti, csak 120 felett kapcsolódik a meghajtásba, amikor már az elektromos nem annyira hatékony (mindkét motor akkor van használva, amikor az neki a legmegfelelőbb, így elméletileg tartósnak is számít). Tehát van benne egy kis sportosság, emellett 5,5 literes vegyes, autópályás fogyasztás. De ezek mind a teszteken hallott dolgok, ezért érdekelne reális, hosszabb távú tapasztalat. Akár HR-V-ből, CR-V-ből is.
A VW konstrukciója reálisan tud ennyit.

https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2025 ... hianyozna/

De ha sokat pályázol, akkor egy 2.0 TDI.

Nekem kollégám panaszkodik, hogy a RAV4 140-150es sebességnél bizony benyeli a 8-9 litert, 5 fővel.
a taxisok a hybrid toyotákba a LPG gáztartályt is beszerelik,igy ezzel rengeteget sporolnak,nem egy taxis ismerösöm van aki igy hasznélja/ta egyik taxis pédául beletekert 750ezer km-t.... avensise volt most már 2 éve meg a RAV 4-et hajta,

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 25., vasárnap 11:09
Szerző: Nika91127
nuevo_ericco írta:
Nika91127 írta:

A VW konstrukciója reálisan tud ennyit.

https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2025 ... hianyozna/
Cégben 2025-ös plug-in Superb-k vannak. Nem tudom, mennyire érvényes még a mondás, hogy a Superb az tk. Passat, de azok nem tudják reálisan a 100 km-t. Meg számomra már az ár is húzós (40 000 Euró az alapfelszereltségért).
Inkább a Renault R5 felé kacsintgatok, mint második opció, mert van lehetőség melóban minimum pénzért tölteni (ezzel sokat tudnék spórolni). Csak hát ott a hatótávpara bennem pl. kirándulásokkor, de azt is olvastam, hogy a töltőhálózat sokat fejlődött az elmúlt pár évben, már nem annyira macera.
Nekem kollégám panaszkodik, hogy a RAV4 140-150es sebességnél bizony benyeli a 8-9 litert, 5 fővel.
Ugyanez esett meg az én kollegámmal, el is adta két hónap múlva.

TDI-t már mellőzném. Most az van, jó volt, elég volt :mrgreen:
Alapból csak Superb lett fejlesztve, abból maszkolták át a Passatot.
Szerintem a hybrideknél ez az 5 liter pályán kamu szagú -főleg a SUV-oknál.

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 25., vasárnap 11:00
Szerző: nuevo_ericco
Nika91127 írta:
nuevo_ericco írta:

Plug-in számomra nem nagyon opció, mert sokat autópályázok, az pik-pak lemeríti az aksit (amíg meg nem jelennek az általad említett reálisan 100-120 km-t tudó modellek), aztán a benzines motor pedig sokat fogyaszt a plusz súly miatt.
A Honda hybrid pedig az esetek 90%-ban elektromos meghajtású, azonnal jön a nyomaték és a 184 lóerő, a kétliteres botegyszerű atkinson ciklusú benzinmotor pedig ilyenkor csak a kis aksit tölti, csak 120 felett kapcsolódik a meghajtásba, amikor már az elektromos nem annyira hatékony (mindkét motor akkor van használva, amikor az neki a legmegfelelőbb, így elméletileg tartósnak is számít). Tehát van benne egy kis sportosság, emellett 5,5 literes vegyes, autópályás fogyasztás. De ezek mind a teszteken hallott dolgok, ezért érdekelne reális, hosszabb távú tapasztalat. Akár HR-V-ből, CR-V-ből is.
A VW konstrukciója reálisan tud ennyit.

https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2025 ... hianyozna/
Cégben 2025-ös plug-in Superb-k vannak. Nem tudom, mennyire érvényes még a mondás, hogy a Superb az tk. Passat, de azok nem tudják reálisan a 100 km-t. Meg számomra már az ár is húzós (40 000 Euró az alapfelszereltségért).
Inkább a Renault R5 felé kacsintgatok, mint második opció, mert van lehetőség melóban minimum pénzért tölteni (ezzel sokat tudnék spórolni). Csak hát ott a hatótávpara bennem pl. kirándulásokkor, de azt is olvastam, hogy a töltőhálózat sokat fejlődött az elmúlt pár évben, már nem annyira macera.
Nekem kollégám panaszkodik, hogy a RAV4 140-150es sebességnél bizony benyeli a 8-9 litert, 5 fővel.
Ugyanez esett meg az én kollegámmal, el is adta két hónap múlva.

TDI-t már mellőzném. Most az van, jó volt, elég volt :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 25., vasárnap 10:51
Szerző: Nika91127
nuevo_ericco írta:
Nika91127 írta:

Én se vennék Toyota hybridet.
Ami tetszik, az a VW plug-in rendszere, de jelenleg a kocsicserén nem agyalok.
De ha majd felmerül 4-5 év múlva, akkor ez lesz a perspektíva. 100-120 km elektromosan tisztán, kint meg hybrid mód.
Plug-in számomra nem nagyon opció, mert sokat autópályázok, az pik-pak lemeríti az aksit (amíg meg nem jelennek az általad említett reálisan 100-120 km-t tudó modellek), aztán a benzines motor pedig sokat fogyaszt a plusz súly miatt.
A Honda hybrid pedig az esetek 90%-ban elektromos meghajtású, azonnal jön a nyomaték és a 184 lóerő, a kétliteres botegyszerű atkinson ciklusú benzinmotor pedig ilyenkor csak a kis aksit tölti, csak 120 felett kapcsolódik a meghajtásba, amikor már az elektromos nem annyira hatékony (mindkét motor akkor van használva, amikor az neki a legmegfelelőbb, így elméletileg tartósnak is számít). Tehát van benne egy kis sportosság, emellett 5,5 literes vegyes, autópályás fogyasztás. De ezek mind a teszteken hallott dolgok, ezért érdekelne reális, hosszabb távú tapasztalat. Akár HR-V-ből, CR-V-ből is.
A VW konstrukciója reálisan tud ennyit.

https://www.vezess.hu/ujauto-teszt/2025 ... hianyozna/

De ha sokat pályázol, akkor egy 2.0 TDI.

Nekem kollégám panaszkodik, hogy a RAV4 140-150es sebességnél bizony benyeli a 8-9 litert, 5 fővel.

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 25., vasárnap 10:46
Szerző: nuevo_ericco
Nika91127 írta:
nuevo_ericco írta:

Pedig Európán kívül már egy ideje nagyot mennek (plusz az SUV-jaikba is már csak ezt a hajtásláncot rakják). Meg inkább konkrét tapasztalatok érdekelnének.
Pl. a Toyotákkal szemben számomra nagy előny a CVT mellőzése, és még ha csak szimulálja is a váltásokat, akkor is sokat ad a vezetési élményhez, ellentétben a Toyoták idegesítő hangoskodásával. Nemrég volt szerencsém egy hybrid RAV4-et vezetni, nem volt jó a fülemnek az amit a CVT enged a motornak, de lehet csak szokás kérdése.
Én se vennék Toyota hybridet.
Ami tetszik, az a VW plug-in rendszere, de jelenleg a kocsicserén nem agyalok.
De ha majd felmerül 4-5 év múlva, akkor ez lesz a perspektíva. 100-120 km elektromosan tisztán, kint meg hybrid mód.
Plug-in számomra nem nagyon opció, mert sokat autópályázok, az pik-pak lemeríti az aksit (amíg meg nem jelennek az általad említett reálisan 100-120 km-t tudó modellek), aztán a benzines motor pedig sokat fogyaszt a plusz súly miatt.
A Honda hybrid pedig az esetek 90%-ban elektromos meghajtású, azonnal jön a nyomaték és a 184 lóerő, a kétliteres botegyszerű atkinson ciklusú benzinmotor pedig ilyenkor csak a kis aksit tölti, csak 120 felett kapcsolódik a meghajtásba, amikor már az elektromos nem annyira hatékony (mindkét motor akkor van használva, amikor az neki a legmegfelelőbb, így elméletileg tartósnak is számít). Tehát van benne egy kis sportosság, emellett 5,5 literes vegyes, autópályás fogyasztás. De ezek mind a teszteken hallott dolgok, ezért érdekelne reális, hosszabb távú tapasztalat. Akár HR-V-ből, CR-V-ből is.

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 25., vasárnap 10:39
Szerző: Nika91127
nuevo_ericco írta:
Nika91127 írta:A világ nagy része nem vesz Honda hybridet.
Pedig Európán kívül már egy ideje nagyot mennek (plusz az SUV-jaikba is már csak ezt a hajtásláncot rakják). Meg inkább konkrét tapasztalatok érdekelnének.
Pl. a Toyotákkal szemben számomra nagy előny a CVT mellőzése, és még ha csak szimulálja is a váltásokat, akkor is sokat ad a vezetési élményhez, ellentétben a Toyoták idegesítő hangoskodásával. Nemrég volt szerencsém egy hybrid RAV4-et vezetni, nem volt jó a fülemnek az amit a CVT enged a motornak, de lehet csak szokás kérdése.
Én se vennék Toyota hybridet.
Ami tetszik, az a VW plug-in rendszere, de jelenleg a kocsicserén nem agyalok.
De ha majd felmerül 4-5 év múlva, akkor ez lesz a perspektíva. 100-120 km elektromosan tisztán, kint meg hybrid mód.

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 25., vasárnap 10:36
Szerző: nuevo_ericco
Nika91127 írta:A világ nagy része nem vesz Honda hybridet.
Pedig Európán kívül már egy ideje nagyot mennek (plusz az SUV-jaikba is már csak ezt a hajtásláncot rakják). Meg inkább konkrét tapasztalatok érdekelnének.
Pl. a Toyotákkal szemben számomra nagy előny a CVT mellőzése, és még ha csak szimulálja is a váltásokat, akkor is sokat ad a vezetési élményhez, ellentétben a Toyoták idegesítő fokozatmentes hangoskodásával. Nemrég volt szerencsém egy hybrid RAV4-et vezetni, nem volt jó a fülemnek az amit a CVT enged a motornak, de lehet csak szokás kérdése.

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 25., vasárnap 10:01
Szerző: hehetheoriginal
Mondjuk a vilag nagy resze full hulye.

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 25., vasárnap 9:05
Szerző: Nika91127
nuevo_ericco írta: Vannak olyan cégek is, akik anno azonnal kaptak az alkalmon, heti 5 napból 4-re hazaküldték HO-ra az embereiket, azonnal kisebb irodákba költöztek és ezzel tudnak rengeteget spórolni éves szinten, és nem is terveznek ezen változtatni. Hugom pont egy ilyen pozsonyi cégben dolgozik.

Civic-kel kapcsolatos kérdésemre senki semmit? :mrgreen:
A világ nagy része nem vesz Honda hybridet.
Mindenki a Toyota/Lexus vonalra esküszik. Tele az utca mindenhol Auris meg RAV HSD-vel.

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 25., vasárnap 8:24
Szerző: nuevo_ericco
Vannak olyan cégek is, akik anno azonnal kaptak az alkalmon, heti 5 napból 4-re hazaküldték HO-ra az embereiket, azonnal kisebb irodákba költöztek és ezzel tudnak rengeteget spórolni éves szinten, és nem is terveznek ezen változtatni. Hugom pont egy ilyen pozsonyi cégben dolgozik.

Civic-kel kapcsolatos kérdésemre senki semmit? :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 25., vasárnap 8:21
Szerző: Realista24
Lehet elmelkedni azon, hogy sok, keves, tobbihez kepest mennyi volt, de tovabbra is az a lenyeg, hogy van olyan hely, ahol havi 5-10 nap van, ott azt mondjak, hogy a MOL-nal nincs, igy nalunk sincs.

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 25., vasárnap 8:09
Szerző: Halfkey
Szerintem meg fontos tudni hogy a ‘hír’ ami valóban bejárta manapság a médiát nem hírértékű - ahogy mondod, a lényegi csökkentések nem most indultak. Ahogy amúgy az a heti egyes indulás is a többiekhez képest jó kevés volt.

Nem is kérdés hogy a trend a ‘vissza az irodába’, csak erre szerintem a MOL - egy konzervatív cég aki eleve kevés HOról indult, és jelenleg màr amúgy sem volt érdemi HO-ja - nem egy fontos példa.

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 25., vasárnap 6:40
Szerző: Realista24
Halfkey írta: MOL pozik 90%-ában (a kivételek egyes tech pozik voltak), havi 1 nap HO volt eddig. Nem történt nagy változás.
Nem a mennyiség a lényeg jelenleg, hanem hogy nincs.
Egyenként meg heti eggyel indultak 2,5 éve.

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 24., szombat 11:15
Szerző: Marky
istimester írta: Burkolt leépìtés megy nagyon sok EU/USA nagyvállalatnál.
Ameddig a vilaggazdasag nem fog ujra stabil palyara allni, addig ez fog menni. Nincsen befektetoi penz, a 10-es evekben a Covid vegeig brutalisan alacsony kamatok voltak, ami miatt a leggagyibb projektekre is jutott finanszirozas. Most egyreszt mindenki biztonsagi jatekot jatszik, masreszt konnyu lenyomni a munkabereket, mert most a munkaltatok diktalnak. Kozben a piac erosen centralizalodott, a nagy halak meg nagyobbak lettek, a startupok es a kisebb cegek pedig eltuntek.

A MOL lepese is csak ebbe a mintazatba illeszkedik. Nagy ceg, nagy irodahazzal, megtehetik. Ha nem tetszik valakinek, akkor fel lehet mondani, par nap mulva lesz a helyere mas.

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 24., szombat 10:38
Szerző: Halfkey
MOL pozik 90%-ában (a kivételek egyes tech pozik voltak), havi 1 nap HO volt eddig. Nem történt nagy változás.

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 24., szombat 10:34
Szerző: nuevo_ericco
istimester írta: Nem Magyarországon, hanem mindehol. Csak ti a magyar nyelvi gettót látjátok.
Kb a 2010 környéki válság óta szinte mindenhol ez a helyzet. Sokkal kézivezéreltebb, autokratikusabb a rendszer mindenhol, a tartsd a szád és a lépést felfogás uralkodik. Nagyon ritka az olyan vállalat, ahol a vezetőséget valóban érdekli a feedback a beosztottak felől, és ha van is ilyen rendszer, nem csak egy excel, amit az HR-nak évente ki kell tölteni, majd a legmélyebb fiókba elsüllyeszteni.
Plusz a nagy habzsi-dőzsiknek is vége, már nincsenek nagyon hosszúhétvégés, ottalvós, kiisszuk az egész bárt cégi akciók.
Nálunk mondjuk hetente egy nap home office engedélyezve van, járvány alatt még ennyi sem volt, mert az igazgató egy fasz volt :mrgreen:

Más. Kinek van tapasztalata az új 11. generációs Honda Civic E:HEV-vel? Akár tulajdonosi, akár szerviz szempontból. Már lassan 3 éve kint van, ez elég idő tapasztalatot szerezni. Ez van kinézve, modern technológia, magas teljesítmény mellett alacsony fogyasztás, na meg Hondából is van, ami nem utolsó szempont B-)

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 23., péntek 23:02
Szerző: istimester
Látom a legjobb időpontot választottam ki a CsoPa látogatásra. Holnap gyereknapot tartanak :mrgreen:
nmate írta: Egyik országban sem szeretik fenntartani az üres irodaházakat. Nagy cégek nem szeretik a home office-t, egyenként vezetőként meg is érteném valahol, kurva sok léhűtő van ezeken a helyeken. Egy Telekom tele van olyan semmittevőkkel, hogy nem igaz.
Burkolt leépìtés megy nagyon sok EU/USA nagyvállalatnál.
cart írta: Magyarországon ezeknél a nagyobb cégeknél a főnök szereti pitiztetni a melost meg elvárja hogy napi szinten benyaljanak neki a csicskasai, gondolom a molnal is hasonló inkompetens vezetők vannak akik szeretnek visszaélni a hatalommal face to face.
Nem Magyarországon, hanem mindehol. Csak ti a magyar nyelvi gettót látjátok.

Re: OFF

Elküldve: 2025. május 23., péntek 22:00
Szerző: ziro4vr
hehetheoriginal írta:
MOL elrendelte, hogy mindenkinek kötelező az irodába járni, eddig volt homeoffice opció.
mekkora rakas szar :lol:
Nem túl bonyolult a dolog, megmondták nekik, drága volt az új campus, hülyén néz ki a sok ilyen-olyan neres forgatáson meg eseményen ha üres, be kell járnia mindenkinek. :mrgreen:

Amúgy ritka szar létesítmény, a redőnyök, automata ajtós tárgyalók nem működnek, de nembaj, finom a marco rossi kávé. :mrgreen:

És nem, nem ott dolgozok. :mrgreen: