Oldal: 1478 / 2212

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 20:33
Szerző: Süti
nmate írta:Aki varosban maszkal kis benzines, vagy regi kisebb dizel (CDi/CDTi/TDi, nem PDTDi!!!), aki lakotteruleten kivul annak nagyobb dizel (foleg ujabbak) ajanlott. 1.8 es a feletti benzinesek szerintem effektiv kozlekedes szempontjabol nem jok semmire, max faszt meregetni, mert loeroben jok, es jol huznak. Az 1.6 meg sokat eszik, es nem is megy :lol:
Városban mégis miért jó a régi kisebb dízel? :lol: Flottakezelő adatok szerint is még mindig a szívó benzines autókat a legköltséghatékonyabb fenntartani, ha nem megy az ember sokezer kilómétert, a dízel nem feltétlenül hozza vissza az árát. Az 1.8 feletti benzinesek feleslegesek dologra meg elég felhozni pl. a Mazda "új" skyactiv motorjait, ahol megkapod a kisbenzines turbós szarok teljesítményét emberi fogyasztással, és nem habi katalógusadattal. :roll: Húzni meg nem a lóerő miatt húz jól, ha olyan autót akar az ember ami "húz", vegyen egy nyomatékos dízelt. :)
Jobban nem akarok belemenni a témába, mert a múltkor is valami autós téma miatt kerültem magánzárkába. :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 20:32
Szerző: ___Samy___
Evezred fordulo kornyeken mar kezdett dizel uralom mutatkozni, amikor is a gazolaj literenkent jo 10-15%-kal olcsobb volt. Raadasul jobban is fogyasztottak, illetve megbizhatoak voltak.
De igen amugy, a regi Golfokban az 1.6 szivok is csodat muveltek.
Itt mifelénk meg pláne. Az ukrán határ 20-30 km-re van, odakint meg 100-120 ft-al olcsóbb mindkettő jelenleg. Régen sztem meg volt az több is. Szóval mondanom sem kell mire használták itt nagyon sokan a dízel gépeket.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 20:28
Szerző: nmate
Nem feltetlenul regi szivodizelekre gondolok, 1.9 TDI mar kb 20 eve nepszeru. Evezred fordulo kornyeken mar kezdett dizel uralom mutatkozni, amikor is a gazolaj literenkent jo 10-15%-kal olcsobb volt. Raadasul jobban is fogyasztottak, illetve megbizhatoak voltak.
De igen amugy, a regi Golfokban az 1.6 szivok is csodat muveltek.

Mas kerdes, en nem vennek. Egyreszt nincs penzem, masreszt utalom ezt a smoke&charm kultuszt, harmadreszt... nem kell auto. :mrgreen: :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 20:23
Szerző: Sierra
nmate írta: Ez nem igaz. Regi 1.9-es VW motorok, az Opel Isuzu motorjai, D4-D Toyota motorok kozott nem ritka a 6 szamjegyu km szamlalo atfordulasa. A vilag vegere elvisznek, stabil, fix akar 5 liter alatti fogyasztassal.
Azért a régi szívódízelek nem voltak annyira népszerűek szerintem. :D De lehet csak rosszul emlékszem.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 20:22
Szerző: Remy
Realista24 írta: Hany es milyen autód volt mar? Es mennyi ideig?
Mert hosszútávrol beszélsz, viszont a korod nem indokolja hogy olyan nagy tapasztalatod legyen. A hallomásból jött infók meg hidegen hagynak.
Családi autó. Ford Mondeo. Szóval nem hallom, hanem látom.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 20:06
Szerző: nmate
Aki varosban maszkal kis benzines, vagy regi kisebb dizel (CDi/CDTi/TDi, nem PDTDi!!!), aki lakotteruleten kivul annak nagyobb dizel (foleg ujabbak) ajanlott. 1.8 es a feletti benzinesek szerintem effektiv kozlekedes szempontjabol nem jok semmire, max faszt meregetni, mert loeroben jok, es jol huznak. Az 1.6 meg sokat eszik, es nem is megy :lol:
Sierra írta:régen azért jobban háttérbe szorultak a benzinesek mellett, de elég szép teret hódítottak maguknak az utóbbi 10 évben
Ez nem igaz. Regi 1.9-es VW motorok, az Opel Isuzu motorjai, D4-D Toyota motorok kozott nem ritka a 6 szamjegyu km szamlalo atfordulasa. A vilag vegere elvisznek, stabil, fix akar 5 liter alatti fogyasztassal.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 20:00
Szerző: Sierra
___Samy___ írta:Mondjuk dízelnél van élet 2 liter fölött is :mrgreen:
Az biztos... ezek a mai td motorok nagyon ott vannak, régen azért jobban háttérbe szorultak a benzinesek mellett, de elég szép teret hódítottak maguknak az utóbbi 10 évben. Pedig benzin párti vagyok. :D

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 19:53
Szerző: ___Samy___
Ja, diesel csakis 2 liter körül.
Mondjuk dízelnél van élet 2 liter fölött is :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 19:52
Szerző: Realista24
Remy írta:Tapasztalat, szóval csak van benne valami igazság. :hmmm:
Hany es milyen autód volt mar? Es mennyi ideig?
Mert hosszútávrol beszélsz, viszont a korod nem indokolja hogy olyan nagy tapasztalatod legyen. A hallomásból jött infók meg hidegen hagynak.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 19:52
Szerző: nmate
Remy írta:Tapasztalat, szóval csak van benne valami igazság. :hmmm:
Smart vs Volvo FH12, vagy mi az osszehasonlitasi alap?

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 19:50
Szerző: Realista24
ericco írta:
Realista24 írta:Meg ez is.
Kb fél éve vettem kocsit, dieselt. Olvastam a témában eleget, beszélgettem hozzáértőkkel, és nem egy helyen óvatosságra intettek az 1.5-os és 1.6-os dieselekkel kapcsolatban. Persze modellje válogatja.
Lehet, neked mások a tapasztalataid, de ilyenért lehülyézni mások véleményét... Gondolom, valamelyik német márkánál lehetsz motorfejlesztési mérnök vagy valami :coffee:
Akkor eddig szar dízelt használtál. Ha neked hosszabb távon drágább, mint egy benzines...
Régi berögződés, hogy a diesel szervizelése jóval drágább, stb. Valamivel igen, de bőven visszahozza azt a jobb fogyasztás, alacsonyabb üzemanyag ár, ha jól van használva.
A személyeskedést megtarthatod, mert ahogy tudom te sem a Mercedes mérnöke vagy, főleg ha beszélned kellett másokkal.
Egyértelműen kijelentetted hogy CSAK 2 liter környéke, ez hülyeség, ha tetszik az érzékeny lelkednek, ha nem.

Vagy folytathatjuk mas hangnemben.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 18:56
Szerző: ericco
Realista24 írta:Meg ez is.
Kb fél éve vettem kocsit, dieselt. Olvastam a témában eleget, beszélgettem hozzáértőkkel, és nem egy helyen óvatosságra intettek az 1.5-os és 1.6-os dieselekkel kapcsolatban. Persze modellje válogatja.
Lehet, neked mások a tapasztalataid, de ilyenért lehülyézni mások véleményét... Gondolom, valamelyik német márkánál lehetsz motorfejlesztési mérnök vagy valami :coffee:
Akkor eddig szar dízelt használtál. Ha neked hosszabb távon drágább, mint egy benzines...
Régi berögződés, hogy a diesel szervizelése jóval drágább, stb. Valamivel igen, de bőven visszahozza azt a jobb fogyasztás, alacsonyabb üzemanyag ár, ha jól van használva.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 18:52
Szerző: ___Samy___
Akkor eddig szar dízelt használtál. Ha neked hosszabb távon drágább, mint egy benzines...

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 18:44
Szerző: Remy
Tapasztalat, szóval csak van benne valami igazság. :hmmm:

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 18:38
Szerző: Realista24
Remy írta:Ne is vegyél dízelt. Ha nem új a verda, akkor csak benzin. Olcsóbb, hosszabb távon.
Ekkora hülyeséget. Te jo ég.
Ja, diesel csakis 2 liter körül.
Meg ez is.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 18:36
Szerző: ___Samy___
Ne is vegyél dízelt. Ha nem új a verda, akkor csak benzin. Olcsóbb, hosszabb távon.
Pont, hogy hosszabb távra tervezve a dízel az olcsóbb, mert így hozza vissza az árát azzal, hogy keveset eszik. Ha csak Pesten/nagy városokban kocsikázik vele, akkor felesleges dízelbe fektetni, de egyébként megéri. Persze csakis akkor, ha hosszabb távra tervez vele. 1-2 évre nincs értelme.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 18:34
Szerző: ericco
2009-es évjáratú dízeltől nem kell félned (persze használt autónál sosem mehetsz biztosra, de ebből a szempontból mindegy, hogy diesel vagy benzin). Ha rendszeresen szervizeled, és mondjuk minden harmadik tankolásnál a drágábbik naftád töltöd, akkor hosszú évekre hű társad lesz.
Benzinnel az a gond, hogy ha akarsz egy kis erőt is a kocsidba, megeszi maga körül a mezőt is. A TSi turbós benzinekről pedig hallani mindenfélét.
Attól függ, mekkora autót akarsz. Ha kis, középkategóriásat, városi futkározásra, akkor talán benzin. De ha autót szeretnél magad alá, ami másfél tonnánál kezdődik, akkor mindenképp diesel. Ilyenekből már nem is nagyon találsz benzineset. Most pl a Mondeok és az Insigniák vannak jó árban, bár az utóbbinál vannak elégedetlen tulajok, viszont az előbbinél pedig sehol sem találkoztam a neten negatív véleménnyel.
Ja, diesel csakis 2 liter körül. A kisebb motorok a nagy, nehéz kasztni miatt hamarabb elhasználódnak, gyakrabban is kell cserélni bennük ezt-azt.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 18:29
Szerző: peadani
Remy írta:Ne is vegyél dízelt. Ha nem új a verda, akkor csak benzin. Olcsóbb, hosszabb távon.
Ezzel nem értek egyet.Lehet kifogni használt dízel autót úgy, hogy később sincs baja.Ugye itt mindig az a kérdés mire használja az illető.Ha csak városba furikázik mindenképpen benzin de, ha többet megy hosszú távon akkor inkább dízel.Mindkettőnek úgyanúgy megvan a hátulütője mint az előnye.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 18:16
Szerző: Remy
Ne is vegyél dízelt. Ha nem új a verda, akkor csak benzin. Olcsóbb, hosszabb távon.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 18:02
Szerző: ___Samy___
nem szeretnek dizelt
Mert?