Re: Értékeld a legutóbbi meccset
Elküldve: 2014. augusztus 13., szerda 11:16
Ezek több lépcsős gazdasági folyamatok, nagyon nehéz őket egy az egyben átlátni, felfogni. Kiindulásnak mindenképpen ott van a hírverés. Jamesnek a jó VB után jó lett a sajtója, "mindenki" vele foglalkozott, még a vállán pihenő sáskának is külön facebook oldala lett, X ezer rajongóval. Azzal, hogy Perez leigazolta, elérte, hogy a RM minden címlapon ott legyen, foglalkoztassa az embereket, beszéljenek a klubról (akár elismeréssel, akár gyűlölettel vegyítve). Ez által egyre több emberhez jut el a Real Madrid, mint brand (ezen van a hangsúly!!!!!), több facebook lájk jön, többet érnek a közvetítési jogok, a szponzor lehetőségek, mert csúnyán mondva beépül az emberek tudatába, elfogadják, egy idő után természetesnek veszik a klub létezését, és nem idegennek. (Arról nem is beszélve, hogy mennyi kolumbiai és costa rica-i "rajongót" szerzett a csapat a két dél-amerikai igazolással) Közel sem csak arról szól a marketing, hogy mennyi mezt adnak el, az csak a cseresznye a hab tetején, ami a tortán van.VanillaSky írta:Nem teljesen értelek. Abban megegyezhetünk, hogy az ovisoknak lefekvés előtt szoktak olyat mesélni, hogy mezekből visszahozza valaki az árát a netto 7-8-9 milliója mellett évente.(ami bruttoban a duplája a klubnak)Most meg nagyjából mindenki ezt csinálja, csak kevesebb ésszel. Lehet, hogy James nem hiányposztra jött, lehet, hogy nem lesz top5-ös játékos, de a sportszakmai okok mellett kénytelen a klub gazdasági szempontok szerint is gondolkodni.Esetleg egy nullszaldóban hihet valaki, de az is baromi jóindulatú. Így nem igazán látom a gazdasági szempontokat, főleg amellett, hogy egy esetleg top 5öt el nem érő még igazán nem bizonyított, nem igazán hiányposztra érkező ifjúra van 80 millió, de egy potyogó vakulatú stadion felújításárra már kalapozni kell minden felé. Másrészt az árversenyben a Barca is ott volt tavaly is meg idén is és Perez természetesen sosem megy bele farokméregetésekbe, mert az távol áll tőle.