Oldal: 1463 / 2197

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 20:38
Szerző: ___Samy___
Attól függetlenül még bizonyos modellek hajlamosabbak lehetnek a meghibásodásra, mint mások.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 20:35
Szerző: Realista24
Normális szervizelés es normális üzemanyag. Ennyi a titka az autónak.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 20:34
Szerző: ericco
Realista24 írta:Vagy folytathatjuk mas hangnemben.
Szűk baráti és családi körben két kisebb diesel motor is tönkre ment nemrég, nem is nagyon ajánlják, főleg nem a nehezebb modellekbe. Én nem vennék.
___Samy___ írta:Mondjuk dízelnél van élet 2 liter fölött is :mrgreen:
Ez pedig jogos :)

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 20:33
Szerző: Realista24
Remy írta:
Realista24 írta: Hany es milyen autód volt mar? Es mennyi ideig?
Mert hosszútávrol beszélsz, viszont a korod nem indokolja hogy olyan nagy tapasztalatod legyen. A hallomásból jött infók meg hidegen hagynak.
Családi autó. Ford Mondeo. Szóval nem hallom, hanem látom.
Ez mind?

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 20:33
Szerző: Süti
nmate írta:Aki varosban maszkal kis benzines, vagy regi kisebb dizel (CDi/CDTi/TDi, nem PDTDi!!!), aki lakotteruleten kivul annak nagyobb dizel (foleg ujabbak) ajanlott. 1.8 es a feletti benzinesek szerintem effektiv kozlekedes szempontjabol nem jok semmire, max faszt meregetni, mert loeroben jok, es jol huznak. Az 1.6 meg sokat eszik, es nem is megy :lol:
Városban mégis miért jó a régi kisebb dízel? :lol: Flottakezelő adatok szerint is még mindig a szívó benzines autókat a legköltséghatékonyabb fenntartani, ha nem megy az ember sokezer kilómétert, a dízel nem feltétlenül hozza vissza az árát. Az 1.8 feletti benzinesek feleslegesek dologra meg elég felhozni pl. a Mazda "új" skyactiv motorjait, ahol megkapod a kisbenzines turbós szarok teljesítményét emberi fogyasztással, és nem habi katalógusadattal. :roll: Húzni meg nem a lóerő miatt húz jól, ha olyan autót akar az ember ami "húz", vegyen egy nyomatékos dízelt. :)
Jobban nem akarok belemenni a témába, mert a múltkor is valami autós téma miatt kerültem magánzárkába. :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 20:32
Szerző: ___Samy___
Evezred fordulo kornyeken mar kezdett dizel uralom mutatkozni, amikor is a gazolaj literenkent jo 10-15%-kal olcsobb volt. Raadasul jobban is fogyasztottak, illetve megbizhatoak voltak.
De igen amugy, a regi Golfokban az 1.6 szivok is csodat muveltek.
Itt mifelénk meg pláne. Az ukrán határ 20-30 km-re van, odakint meg 100-120 ft-al olcsóbb mindkettő jelenleg. Régen sztem meg volt az több is. Szóval mondanom sem kell mire használták itt nagyon sokan a dízel gépeket.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 20:28
Szerző: nmate
Nem feltetlenul regi szivodizelekre gondolok, 1.9 TDI mar kb 20 eve nepszeru. Evezred fordulo kornyeken mar kezdett dizel uralom mutatkozni, amikor is a gazolaj literenkent jo 10-15%-kal olcsobb volt. Raadasul jobban is fogyasztottak, illetve megbizhatoak voltak.
De igen amugy, a regi Golfokban az 1.6 szivok is csodat muveltek.

Mas kerdes, en nem vennek. Egyreszt nincs penzem, masreszt utalom ezt a smoke&charm kultuszt, harmadreszt... nem kell auto. :mrgreen: :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 20:23
Szerző: Sierra
nmate írta: Ez nem igaz. Regi 1.9-es VW motorok, az Opel Isuzu motorjai, D4-D Toyota motorok kozott nem ritka a 6 szamjegyu km szamlalo atfordulasa. A vilag vegere elvisznek, stabil, fix akar 5 liter alatti fogyasztassal.
Azért a régi szívódízelek nem voltak annyira népszerűek szerintem. :D De lehet csak rosszul emlékszem.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 20:22
Szerző: Remy
Realista24 írta: Hany es milyen autód volt mar? Es mennyi ideig?
Mert hosszútávrol beszélsz, viszont a korod nem indokolja hogy olyan nagy tapasztalatod legyen. A hallomásból jött infók meg hidegen hagynak.
Családi autó. Ford Mondeo. Szóval nem hallom, hanem látom.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 20:06
Szerző: nmate
Aki varosban maszkal kis benzines, vagy regi kisebb dizel (CDi/CDTi/TDi, nem PDTDi!!!), aki lakotteruleten kivul annak nagyobb dizel (foleg ujabbak) ajanlott. 1.8 es a feletti benzinesek szerintem effektiv kozlekedes szempontjabol nem jok semmire, max faszt meregetni, mert loeroben jok, es jol huznak. Az 1.6 meg sokat eszik, es nem is megy :lol:
Sierra írta:régen azért jobban háttérbe szorultak a benzinesek mellett, de elég szép teret hódítottak maguknak az utóbbi 10 évben
Ez nem igaz. Regi 1.9-es VW motorok, az Opel Isuzu motorjai, D4-D Toyota motorok kozott nem ritka a 6 szamjegyu km szamlalo atfordulasa. A vilag vegere elvisznek, stabil, fix akar 5 liter alatti fogyasztassal.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 20:00
Szerző: Sierra
___Samy___ írta:Mondjuk dízelnél van élet 2 liter fölött is :mrgreen:
Az biztos... ezek a mai td motorok nagyon ott vannak, régen azért jobban háttérbe szorultak a benzinesek mellett, de elég szép teret hódítottak maguknak az utóbbi 10 évben. Pedig benzin párti vagyok. :D

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 19:53
Szerző: ___Samy___
Ja, diesel csakis 2 liter körül.
Mondjuk dízelnél van élet 2 liter fölött is :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 19:52
Szerző: Realista24
Remy írta:Tapasztalat, szóval csak van benne valami igazság. :hmmm:
Hany es milyen autód volt mar? Es mennyi ideig?
Mert hosszútávrol beszélsz, viszont a korod nem indokolja hogy olyan nagy tapasztalatod legyen. A hallomásból jött infók meg hidegen hagynak.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 19:52
Szerző: nmate
Remy írta:Tapasztalat, szóval csak van benne valami igazság. :hmmm:
Smart vs Volvo FH12, vagy mi az osszehasonlitasi alap?

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 19:50
Szerző: Realista24
ericco írta:
Realista24 írta:Meg ez is.
Kb fél éve vettem kocsit, dieselt. Olvastam a témában eleget, beszélgettem hozzáértőkkel, és nem egy helyen óvatosságra intettek az 1.5-os és 1.6-os dieselekkel kapcsolatban. Persze modellje válogatja.
Lehet, neked mások a tapasztalataid, de ilyenért lehülyézni mások véleményét... Gondolom, valamelyik német márkánál lehetsz motorfejlesztési mérnök vagy valami :coffee:
Akkor eddig szar dízelt használtál. Ha neked hosszabb távon drágább, mint egy benzines...
Régi berögződés, hogy a diesel szervizelése jóval drágább, stb. Valamivel igen, de bőven visszahozza azt a jobb fogyasztás, alacsonyabb üzemanyag ár, ha jól van használva.
A személyeskedést megtarthatod, mert ahogy tudom te sem a Mercedes mérnöke vagy, főleg ha beszélned kellett másokkal.
Egyértelműen kijelentetted hogy CSAK 2 liter környéke, ez hülyeség, ha tetszik az érzékeny lelkednek, ha nem.

Vagy folytathatjuk mas hangnemben.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 18:56
Szerző: ericco
Realista24 írta:Meg ez is.
Kb fél éve vettem kocsit, dieselt. Olvastam a témában eleget, beszélgettem hozzáértőkkel, és nem egy helyen óvatosságra intettek az 1.5-os és 1.6-os dieselekkel kapcsolatban. Persze modellje válogatja.
Lehet, neked mások a tapasztalataid, de ilyenért lehülyézni mások véleményét... Gondolom, valamelyik német márkánál lehetsz motorfejlesztési mérnök vagy valami :coffee:
Akkor eddig szar dízelt használtál. Ha neked hosszabb távon drágább, mint egy benzines...
Régi berögződés, hogy a diesel szervizelése jóval drágább, stb. Valamivel igen, de bőven visszahozza azt a jobb fogyasztás, alacsonyabb üzemanyag ár, ha jól van használva.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 18:52
Szerző: ___Samy___
Akkor eddig szar dízelt használtál. Ha neked hosszabb távon drágább, mint egy benzines...

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 18:44
Szerző: Remy
Tapasztalat, szóval csak van benne valami igazság. :hmmm:

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 18:38
Szerző: Realista24
Remy írta:Ne is vegyél dízelt. Ha nem új a verda, akkor csak benzin. Olcsóbb, hosszabb távon.
Ekkora hülyeséget. Te jo ég.
Ja, diesel csakis 2 liter körül.
Meg ez is.

Re: OFF

Elküldve: 2016. szeptember 22., csütörtök 18:36
Szerző: ___Samy___
Ne is vegyél dízelt. Ha nem új a verda, akkor csak benzin. Olcsóbb, hosszabb távon.
Pont, hogy hosszabb távra tervezve a dízel az olcsóbb, mert így hozza vissza az árát azzal, hogy keveset eszik. Ha csak Pesten/nagy városokban kocsikázik vele, akkor felesleges dízelbe fektetni, de egyébként megéri. Persze csakis akkor, ha hosszabb távra tervez vele. 1-2 évre nincs értelme.