Oldal: 1411 / 2212
Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 20:02
Szerző: rashidm
füst írta:Colas, Strabag, Swietelsky, stb. Ezek ugrottak be hirtelen. Ezek a nagy cégek már azt csinálják hogy megvesznek - jelen esetben magyar - cégeket, és az lesz a nevük mint pl Swietelsky Vasúttechnika Kft. Autópályát meg mindenhol csinálnak, nem csak itt.
Nos, a Colas útépítéssel foglalkozik, a Swietelsky vasútépítéssel, a Strabag pedig ehhez a régióhoz tartozik, ráadásul pályázott is... az autópályaépítés pedig továbbra is egy másik iparág, nem az volt a téma. A Colas nem fog állatkertet építeni, erre van egy ezresem.
Megsúgom, a Colas már nem csak útépítéssel foglalkozik, és a Swietelsky sem csak vasútépítéssel.
Meg én csak arra reagáltam, hogy külföldi cég nem dolgozna külföldön.

Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 20:01
Szerző: Realista24
Közeledik, de nem adom ki magam teljesen, mert jön fosi, aztán leamortizálja a verdát

Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 19:59
Szerző: sentry
Realista24 írta:sentry írta:
A6 quattro

Az elég hülyén nézne ki 205/55-ös gumival.

Ez igaz.
Akkor egy Skoda Octavia kombi.

Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 19:57
Szerző: Luigi-K1
Realista24 írta:Semmi extra, egy átlag kombi családi autó.
-Jó nagy pacskerokkal... Mondjuk,ahhoz kell is!

Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 19:57
Szerző: Realista24
sentry írta:Realista24 írta:Semmi extra, egy átlag kombi családi autó.
A6 quattro

Az elég hülyén nézne ki 205/55-ös gumival.

Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 19:57
Szerző: sentry
Realista24 írta:Semmi extra, egy átlag kombi családi autó.
A6 quattro

Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 19:53
Szerző: Realista24
Semmi extra, egy átlag kombi családi autó.
Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 19:48
Szerző: Luigi-K1
Realista24 írta:defender3 írta:
Így, hogy itt a tavasz ki mikor fogja az autóján cserélni a téli gumikat nyárira?
Amint vettem
Tizenhatos 205/55 új gumit veszek félár -20%-ért.

-Akkor Neked se kis Suzukid van....
Mondjuk,ebben biztos voltam...
Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 19:42
Szerző: Sierra
defender3 írta:
Így, hogy itt a tavasz ki mikor fogja az autóján cserélni a téli gumikat nyárira?
Haha, pont most nézegettem az előrejelzést.

Ugye úgy szokták mondani, ha tartósan 7 fok fölé megy a hőmérséklet, akkor érdemes nyárira váltani. De reggelente még hidegek vannak, viszont napközben -a 30 napos előrejelzés szerint- már végig 7 fok fölött lesz, szóval lehet érdemes akár már a héten cserélni.
Nekem pont ma jött meg az alufelnim, szóval lehet a héten foglalok időpontot a gumisnál.
Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 19:38
Szerző: Realista24
defender3 írta:
Így, hogy itt a tavasz ki mikor fogja az autóján cserélni a téli gumikat nyárira?
Amint vettem
Tizenhatos 205/55 új gumit veszek félár -20%-ért.

Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 19:30
Szerző: BlancoMark
Füst azert arra sok penzt tennek, hogy bizony neked komoly beveteli forrast jelent a kormanyunk tenykedese, ahhoz az elithez hasonloan amit a Fidesznek celja kiepiteni, hogy stabil szavazobaziskent szolgaljanak akarmi van. DE! Azert azt elmondanam neked, hogy az orszag nagyresze sajnos nem igy all, komoly retegek szegenyednek el, a gyerekek kepzesi lehetosege Europaban mar top 3as hatulrol, es a kis rozsaszinkodedbol azt se javaslom, hogy korhazba menj mert lehet nem fog tetszeni amit latsz. De persze nem tudlak hibaztatni, mert az emberek komoly szazaleka nem tud tovabbtekinteni a sajat kis jo megelhetesen, ha ez megvan akkor mar mit erdekli, hogy mondjuk a szolaszszabadsag rendszervaltas elotti idoket idez, vagy hogy momdjuk egy kisvallalkozo eselytelen megelni manapsag.

Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 19:23
Szerző: Anthony
Nehéz utánakeresni, és nyilván a nagyobb országokban több nagy cég is van, ergo valós versenyhelyzet, de amit találtam pl:
Multiplex ausztrál cég építette: Wembley stadion, Emirates tornyok, London tower
Aecom amerikai cég: a fél világot, London, Svédország, Hongkong, stb.
A quatari vb egyik stadionját olasz cég építi konzorciumban.
A román nemzeti arénát német és olasz cég építette: Max Boegl és Astaldi
Alpine Bau németek a lengyel nemzeti stadiont.
Tovább nincs kedvem guglizni.
Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 19:18
Szerző: füst
Colas, Strabag, Swietelsky, stb. Ezek ugrottak be hirtelen. Ezek a nagy cégek már azt csinálják hogy megvesznek - jelen esetben magyar - cégeket, és az lesz a nevük mint pl Swietelsky Vasúttechnika Kft. Autópályát meg mindenhol csinálnak, nem csak itt.
Nos, a Colas útépítéssel foglalkozik, a Swietelsky vasútépítéssel, a Strabag pedig ehhez a régióhoz tartozik, ráadásul pályázott is... az autópályaépítés pedig továbbra is egy másik iparág, nem az volt a téma. A Colas nem fog állatkertet építeni, erre van egy ezresem.
Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 19:17
Szerző: defender3
Állami beruházásokhoz annyit, hogy még 2009-2010-es tanévben az igazgató volt a matektanárom és ő mindta, hogy az állami beruházások úgy kezdődnek, hogy a teljes összeg 20%-a kerül a haverok zsebébe, és csak a maradékból lesz beruházás. Azóta csak rosszabb lett a helyzet.
Így, hogy itt a tavasz ki mikor fogja az autóján cserélni a téli gumikat nyárira?
Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 19:01
Szerző: rashidm
füst írta:Anthony írta:Érdekes módon autópálya kilométerek ezreit építették külföldi cégek Európában, ha megnézünk külföldi stadionokat, sportlétesítményeket biztos ott is lehet találni bőven példát. 2017-ben ne hozzuk fel az utazási/szállítási költségeket, mert az már régen nem tényező sehol sem.
Ha biztos van bőven példa, akkor gondolom nem esik nehezedre mondani párat, hogy ne csak a levegőbe beszélj, és bebizonyítsd az állításodat, ha már a kérdésekre nem válaszoltál.

És igen, felhozom, mert nemhogy nem tényező, hanem jelentős összegekről van szó, nem véletlen hogy fénykorában a KÉSZ sem jutott messzebb Romániánál és Ukrajnánál.
Az autópálya-építés egészen más kávéház, teljesen más technológia és infrastrukturális szükségletei vannak, továbbá feltételezem Nyugat-Európa már nagyon jól kivan építve autópályákkal, míg Közép- és Kelet-Európában óriási hiány van autópályákból, ezért jobban érdekeltek a nyugati cégek is ebben a régióban. Az építőipar más tészta, épületek mindenhol ugyanúgy kellenek, ezért egy cég nem fog több száz km-rel és x országhatárral arrébb építkezni, ha a székhelyétől mondjuk 50 km-re is tud... De ez csak az én tippem. mivel nem értek az autópályaépítéshez, ott nem tudom mi újság, de mint mondtam, nem is ide tartozik, igazságtalannak tartom idekeverni.

Colas, Strabag, Swietelsky, stb. Ezek ugrottak be hirtelen. Ezek a nagy cégek már azt csinálják hogy megvesznek - jelen esetben magyar - cégeket, és az lesz a nevük mint pl Swietelsky Vasúttechnika Kft. Autópályát meg mindenhol csinálnak, nem csak itt.
Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 18:19
Szerző: füst
Anthony írta:Érdekes módon autópálya kilométerek ezreit építették külföldi cégek Európában, ha megnézünk külföldi stadionokat, sportlétesítményeket biztos ott is lehet találni bőven példát. 2017-ben ne hozzuk fel az utazási/szállítási költségeket, mert az már régen nem tényező sehol sem.
Ha biztos van bőven példa, akkor gondolom nem esik nehezedre mondani párat, hogy ne csak a levegőbe beszélj, és bebizonyítsd az állításodat, ha már a kérdésekre nem válaszoltál.

És igen, felhozom, mert nemhogy nem tényező, hanem jelentős összegekről van szó, nem véletlen hogy fénykorában a KÉSZ sem jutott messzebb Romániánál és Ukrajnánál.
Az autópálya-építés egészen más kávéház, teljesen más technológia és infrastrukturális szükségletei vannak, továbbá feltételezem Nyugat-Európa már nagyon jól kivan építve autópályákkal, míg Közép- és Kelet-Európában óriási hiány van autópályákból, ezért jobban érdekeltek a nyugati cégek is ebben a régióban. Az építőipar más tészta, épületek mindenhol ugyanúgy kellenek, ezért egy cég nem fog több száz km-rel és x országhatárral arrébb építkezni, ha a székhelyétől mondjuk 50 km-re is tud... De ez csak az én tippem. mivel nem értek az autópályaépítéshez, ott nem tudom mi újság, de mint mondtam, nem is ide tartozik, igazságtalannak tartom idekeverni.

Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 17:04
Szerző: Anthony
Érdekes módon autópálya kilométerek ezreit építették külföldi cégek Európában, ha megnézünk külföldi stadionokat, sportlétesítményeket biztos ott is lehet találni bőven példát. 2017-ben ne hozzuk fel az utazási/szállítási költségeket, mert az már régen nem tényező sehol sem.
Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 15:57
Szerző: rashidm
füst írta:Anthony írta:http://index.hu/gazdasag/2017/03/01/nem ... boviteset/
Ide is csak a Strabag meg Mészáros pályázott. Úgy látszik a többi európai építőcég annyira képben van a magyarországi viszonyokkal, hogy nem hajlandóak energiát fektetni a pályázatba, gondolom tudják, hogy fölösleges.
Elég sok kijelentést tettem az elmúlt hsz-eimben, ezért az ilyesmit most mellőzném, mert érzem hogy sok lesz már ebből a témából és belőlem is és nem akarok untatni másokat a szavaimmal. Szóval inkább csak tőled kérdeznék, ha már ismét felhoztad a témát.
Kérlek áruld el; miért érné meg egy cégnek több száz, esetleg 1-1,5 ezer km-errel távolabbi építkezést megpályázni, ha a saját régiójában is talál? Másik oldalról pedig, hogyan lenne képes egy ilyen cég ugyanazért az árért jobb munkát vállalni, vagy pedig olcsóbban ugyanazt a minőséget garantálni, mint egy regionális cég, ha az utaztatás súlyos pénzeket visz el? Hogyan képzeled el a dolgot? Csak azután van értelme a konklúziódnak ha ezek a kérdések választ nyertek.
Olyan ez mintha egy szobafestő inkább a szomszéd megyébe járna át festeni a saját városa helyett... kinek érné az meg?
Sajnos megvan a véleményem bizonyos újságírói tevékenységekről. És arról is hogy mennyire divatos a magyar vonatkozású eseményeket, dolgokat és sokszor eleve a magyar szót pejoratív céllal használni. De tartom a szavam és nem fejtem ki.
Hát a Strabagnak konkrétan nem kéne utaznia, mert van mo-i részlege.
Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 15:47
Szerző: füst
Anthony írta:http://index.hu/gazdasag/2017/03/01/nem ... boviteset/
Ide is csak a Strabag meg Mészáros pályázott. Úgy látszik a többi európai építőcég annyira képben van a magyarországi viszonyokkal, hogy nem hajlandóak energiát fektetni a pályázatba, gondolom tudják, hogy fölösleges.
Elég sok kijelentést tettem az elmúlt hsz-eimben, ezért az ilyesmit most mellőzném, mert érzem hogy sok lesz már ebből a témából és belőlem is és nem akarok untatni másokat a szavaimmal. Szóval inkább csak tőled kérdeznék, ha már ismét felhoztad a témát.
Kérlek áruld el; miért érné meg egy cégnek több száz, esetleg 1-1,5 ezer km-errel távolabbi építkezést megpályázni, ha a saját régiójában is talál? Másik oldalról pedig, hogyan lenne képes egy ilyen cég ugyanazért az árért jobb munkát vállalni, vagy pedig olcsóbban ugyanazt a minőséget garantálni, mint egy regionális cég, ha az utaztatás súlyos pénzeket visz el? Hogyan képzeled el a dolgot? Csak azután van értelme a konklúziódnak ha ezek a kérdések választ nyertek.
Olyan ez mintha egy szobafestő inkább a szomszéd megyébe járna át festeni a saját városa helyett... kinek érné az meg?
Sajnos megvan a véleményem bizonyos újságírói tevékenységekről. És arról is hogy mennyire divatos a magyar vonatkozású eseményeket, dolgokat és sokszor eleve a magyar szót pejoratív céllal használni. De tartom a szavam és nem fejtem ki.
Re: OFF
Elküldve: 2017. március 1., szerda 10:47
Szerző: Anthony
http://index.hu/gazdasag/2017/03/01/nem ... boviteset/
Ide is csak a Strabag meg Mészáros pályázott. Úgy látszik a többi európai építőcég annyira képben van a magyarországi viszonyokkal, hogy nem hajlandóak energiát fektetni a pályázatba, gondolom tudják, hogy fölösleges.