Oldal: 126 / 2197
Re: OFF
Elküldve: 2024. július 15., hétfő 11:14
Szerző: miro.
zsuninnyo írta:
Halfkey írta:
Szerintem amikor azt mondják egy autóra hogy rozsdásodik akkor az nem jelenti azt hogy minden egyes darab, hanem hogy mittudomén 30% a többi márkánál tipikusa 10% helyett. De ez egy laikus vélemény, nem értek az autókhoz azon túl hogy tudok vezetni meg volt sokfajta a családban, szóval ha van valaki aki autószerelő itt akkor kíváncsi lennék hogy valójában mit értenek ez alatt
Annyit jelent, hogy az atlaghoz kepest jobban rozsdasodik mert nem jo az alvazvedelme, mert sporolnak rajta mar akkor, amikor kigurul a gyarbol. Gyanus, hogy a mazdakon egyaltalan nincs (foleg az olcsobb modelleken, a 3-as es 2-es de ugyanugy igaz a tobbire is), vagy ha van akkor egy lepkefingnyi peldaul. Ha hasznaltan veszed fokozottan kell figyelned arra, hogy honnan jon az auto (Ausztria, Nemetorszag - eszaki resz), ahol leginkabb tobbet esik a ho es sozzak az utakat, ezert az elso dolog amit meg kell nezni rajta, hogy az alja nem rozsdas-e nagyon, vagy a sarvedok, kuszobok, motorter.
Cserebe ha rozsdamenteset veszel - ami lehetseges - es lealvazvedozod, meg is vagy vele. Kb ennyi.
En ugy tudom,hogy a regebbi mazdak nem kaptak meg azt az alvazvedelmet,amit a tobbi europai auto igen.
De szerintem ez az ujaknal mar nem valid.
Re: OFF
Elküldve: 2024. július 15., hétfő 11:01
Szerző: nmate
Ezen nem nagyon tud változtatni az ember, el kell fogadni. Ennyibe kerülnek az autók. Cserébe majdnem 1 milliót kaptam a 18 éves megvigyázott Puntomért.
Re: OFF
Elküldve: 2024. július 15., hétfő 10:21
Szerző: Tjacks
nmate írta:
Tjacks írta:ejha, ~4M egy 13 éves autóért, pofám leszakad a piactól.
5 éves Octaviák mennek 5.5-6 körül, ami nincs törve (6-7 éves vannak 4 körül is, megnéztem 20-at szerintem, mind ripityára volt törve), és akkor az még csak egy 1.6 cr vagy 1.4 tsi, aminél azért a 2.0 cr sok szempontból jobb.
Ha felszorzod inflációval, kijön az ár amúgy. Meg ez kínálat teteje, Touranból is majdnem full extrásat találtam, jobbik motorral, belseje (alcantara) makulátlan, alváz, sárvédő rozsdamentes (felületi van alkatrészeken, de azt könnyű kezelni), Németországban végig márkaszervizelt.
Biztos szép állapotú a verda, nem ellened szólt ez hanem hogy ennyi pénzt kell letenni egy ilyen korú vasért.

Re: OFF
Elküldve: 2024. július 15., hétfő 10:12
Szerző: nmate
Tjacks írta:ejha, ~4M egy 13 éves autóért, pofám leszakad a piactól.
5 éves Octaviák mennek 5.5-6 körül, ami nincs törve (6-7 éves vannak 4 körül is, megnéztem 20-at szerintem, mind ripityára volt törve), és akkor az még csak egy 1.6 cr vagy 1.4 tsi, aminél azért a 2.0 cr sok szempontból jobb.
Ha felszorzod inflációval, kijön az ár amúgy. Meg ez kínálat teteje, Touranból is majdnem full extrásat találtam, jobbik motorral, belseje (alcantara) makulátlan, alváz, sárvédő rozsdamentes (felületi van alkatrészeken, de azt könnyű kezelni), Németországban végig márkaszervizelt.
Re: OFF
Elküldve: 2024. július 15., hétfő 10:03
Szerző: Nika91127
nmate írta:
+1 zsuninnyo
Ugyanez igaz régi Golfokra is pl.
Alapvetően a VW csoport autóira, a golf VI-os szériáig (Touran, stb). Mivel ezek nagy része is nyugatról jön, ahol sóznak.
De alapvetően minden autó egyéni elbírálás.
Re: OFF
Elküldve: 2024. július 15., hétfő 10:00
Szerző: Tjacks
nmate írta:
zsuninnyo írta:
Mazda 6. Ugyanaz az evjarat, majdnem ugyanaz az auto, csak nincs vele tul sok problema .
Alját nagyon meg kell nézni, sárvédőt is, belül is, ezeket zabálja a rozsda.
Én most vettem végül, 1 éve úgy mentem neki, hogy 2-nél többért nem akarok költeni rá, aztán 4M alatt valamivel volt ahol már találkoztak az igények az árral (VW Touran 1T3 2.0 cr, 2011-es).
ejha, ~4M egy 13 éves autóért, pofám leszakad a piactól.
Re: OFF
Elküldve: 2024. július 15., hétfő 9:57
Szerző: nmate
+1 zsuninnyo
Ugyanez igaz régi Golfokra is pl.
Re: OFF
Elküldve: 2024. július 15., hétfő 9:44
Szerző: zsuninnyo
Halfkey írta:
Szerintem amikor azt mondják egy autóra hogy rozsdásodik akkor az nem jelenti azt hogy minden egyes darab, hanem hogy mittudomén 30% a többi márkánál tipikusa 10% helyett. De ez egy laikus vélemény, nem értek az autókhoz azon túl hogy tudok vezetni meg volt sokfajta a családban, szóval ha van valaki aki autószerelő itt akkor kíváncsi lennék hogy valójában mit értenek ez alatt
Annyit jelent, hogy az atlaghoz kepest jobban rozsdasodik mert nem jo az alvazvedelme, mert sporolnak rajta mar akkor, amikor kigurul a gyarbol. Gyanus, hogy a mazdakon egyaltalan nincs (foleg az olcsobb modelleken, a 3-as es 2-es de ugyanugy igaz a tobbire is), vagy ha van akkor egy lepkefingnyi peldaul. Ha hasznaltan veszed fokozottan kell figyelned arra, hogy honnan jon az auto (Ausztria, Nemetorszag - eszaki resz), ahol leginkabb tobbet esik a ho es sozzak az utakat, ezert az elso dolog amit meg kell nezni rajta, hogy az alja nem rozsdas-e nagyon, vagy a sarvedok, kuszobok, motorter.
Cserebe ha rozsdamenteset veszel - ami lehetseges - es lealvazvedozod, meg is vagy vele. Kb ennyi.
Re: OFF
Elküldve: 2024. július 15., hétfő 9:40
Szerző: Nika91127
zsuninnyo írta:
Nika91127 írta:
Nincs vele sok probléma. Csak szétporlad és műszaki totálkár lesz. De igaz.
Vegyél egy mk4-es Mondeot, 2.0 tdci, manuális váltó. Ha tudsz, facelifteset. Nekünk több darab volt, 350ezer felett is gyári kuplung-lendkerék-turbó-porlasztó szettel.
Ez megint nem tudom honnan jon, nap mint nap ulok bele es 0 rozsda van rajta, de biztosan szetporladt es muszaki totalkar, csak elfelejtettek szolni az autonak.
Nyilvan vannak rozsdas peldanyok, mert a mazda hiresen rozsdasodik, de ez az altalanositas egy ordas nagy budos faszsag. Ha figyelnek ra minimalisan, akkor semmi baja. De ezt honnan tudhatnad.
Hát, azért mert te kifogtál 1 megvigyázott példányt, nem kellene neked se általanosítanod. Amikor autót kerestem 10+-ot megnéztem, az összes rozsdásodott.
De ezt te honnan tudhatnád
Halfkey:
A Mazdák rozsdavédelme ebben az időszakban híresen szar volt, a sózást nem bírják. Ha valaki minden út után lemosta, meg télen nem használta, vagy havi 3x elviszi alvázmosásra, 2 évente alvázvédelemre, akkor nem rohad majd szét.
Re: OFF
Elküldve: 2024. július 15., hétfő 9:28
Szerző: Halfkey
Szerintem amikor azt mondják egy autóra hogy rozsdásodik akkor az nem jelenti azt hogy minden egyes darab, hanem hogy mittudomén 30% a többi márkánál tipikusa 10% helyett. De ez egy laikus vélemény, nem értek az autókhoz azon túl hogy tudok vezetni meg volt sokfajta a családban, szóval ha van valaki aki autószerelő itt akkor kíváncsi lennék hogy valójában mit értenek ez alatt

Re: OFF
Elküldve: 2024. július 15., hétfő 9:07
Szerző: zsuninnyo
Nika91127 írta:
zsuninnyo írta:
Mazda 6. Ugyanaz az evjarat, majdnem ugyanaz az auto, csak nincs vele tul sok problema

.
Nincs vele sok probléma. Csak szétporlad és műszaki totálkár lesz. De igaz.
Vegyél egy mk4-es Mondeot, 2.0 tdci, manuális váltó. Ha tudsz, facelifteset. Nekünk több darab volt, 350ezer felett is gyári kuplung-lendkerék-turbó-porlasztó szettel.
Ez megint nem tudom honnan jon, nap mint nap ulok bele es 0 rozsda van rajta, de biztosan szetporladt es muszaki totalkar, csak elfelejtettek szolni az autonak.
Nyilvan vannak rozsdas peldanyok, mert a mazda hiresen rozsdasodik, de ez az altalanositas egy ordas nagy budos faszsag. Ha figyelnek ra minimalisan, akkor semmi baja. De ezt honnan tudhatnad.
Re: OFF
Elküldve: 2024. július 15., hétfő 8:55
Szerző: Nika91127
zsuninnyo írta:
zoli0415 írta:
Családi autó lenne, mindenképp viszonylag nagy autót szeretnék mert két gyerköccel nehéz a pakolás. Lehet, hogy megtartanám a mostanit mindennaposnak ez pedig maradna hétvégi, kirándulós autónak. Viszont pénznyelőt, fokyamatos szervízigényűt nem vennék a nyakamba. Semmiképp nem akarok autóra keresni a kötelező szervízeken és kopó alkatrészeken kívül.
Mazda 6. Ugyanaz az evjarat, majdnem ugyanaz az auto, csak nincs vele tul sok problema

.
Nincs vele sok probléma. Csak szétporlad és műszaki totálkár lesz. De igaz.
Vegyél egy mk4-es Mondeot, 2.0 tdci, manuális váltó. Ha tudsz, facelifteset. Nekünk több darab volt, 350ezer felett is gyári kuplung-lendkerék-turbó-porlasztó szettel.
Re: OFF
Elküldve: 2024. július 15., hétfő 8:44
Szerző: nmate
zsuninnyo írta:
Mazda 6. Ugyanaz az evjarat, majdnem ugyanaz az auto, csak nincs vele tul sok problema .
Alját nagyon meg kell nézni, sárvédőt is, belül is, ezeket zabálja a rozsda.
Én most vettem végül, 1 éve úgy mentem neki, hogy 2-nél többért nem akarok költeni rá, aztán 4M alatt valamivel volt ahol már találkoztak az igények az árral (VW Touran 1T3 2.0 cr, 2011-es).
Re: OFF
Elküldve: 2024. július 15., hétfő 8:37
Szerző: zsuninnyo
zoli0415 írta:
nmate írta:
Nekem azzal konkrétan nincs, ha nagyon beleszerettél, akkor vedd meg, de nem lesz problémamentes autó, híresen bajos az 1.6-os és az 1.8-as is. Legyen jó autószerelőd, meg félretett pénzed költeni rá.
Milyen célra lenne? Hétvégi autónak ezek beleférnek szerintem, ha szerelem első látásra van. De mindennaposnak, meg családi szekérnek kevésbé.
Családi autó lenne, mindenképp viszonylag nagy autót szeretnék mert két gyerköccel nehéz a pakolás. Lehet, hogy megtartanám a mostanit mindennaposnak ez pedig maradna hétvégi, kirándulós autónak. Viszont pénznyelőt, fokyamatos szervízigényűt nem vennék a nyakamba. Semmiképp nem akarok autóra keresni a kötelező szervízeken és kopó alkatrészeken kívül.
Mazda 6. Ugyanaz az evjarat, majdnem ugyanaz az auto, csak nincs vele tul sok problema

.
Re: OFF
Elküldve: 2024. július 15., hétfő 8:35
Szerző: zoli0415
nmate írta:
zoli0415 írta:
Halló!
Volt már itt autós téma, hátha ebben is van valakinek tapasztalat.
Nagyon bevagyok pörögve egy autóra, de igen megoszlanak a vélemények róla.
Opel Insignia 2010 kombi ,1.8 sima benzin, 200 ezer km, új akksi, vezérlés csere, felújított váltó és kuplung, egy éves Continental gumik, kettőstömegű csere, friss olaj és szűrök.
Nagyon szép, megkímélt állapotban van, tényleg megbízható ismerős autója. 2.3 millió az ára.
Van valakinek tapasztalata Insigniákkal kapcsolatban?
Nekem azzal konkrétan nincs, ha nagyon beleszerettél, akkor vedd meg, de nem lesz problémamentes autó, híresen bajos az 1.6-os és az 1.8-as is. Legyen jó autószerelőd, meg félretett pénzed költeni rá.
Milyen célra lenne? Hétvégi autónak ezek beleférnek szerintem, ha szerelem első látásra van. De mindennaposnak, meg családi szekérnek kevésbé.
Családi autó lenne, mindenképp viszonylag nagy autót szeretnék mert két gyerköccel nehéz a pakolás. Lehet, hogy megtartanám a mostanit mindennaposnak ez pedig maradna hétvégi, kirándulós autónak. Viszont pénznyelőt, fokyamatos szervízigényűt nem vennék a nyakamba. Semmiképp nem akarok autóra keresni a kötelező szervízeken és kopó alkatrészeken kívül.
Re: OFF
Elküldve: 2024. július 15., hétfő 8:23
Szerző: nmate
zoli0415 írta:
Halló!
Volt már itt autós téma, hátha ebben is van valakinek tapasztalat.
Nagyon bevagyok pörögve egy autóra, de igen megoszlanak a vélemények róla.
Opel Insignia 2010 kombi ,1.8 sima benzin, 200 ezer km, új akksi, vezérlés csere, felújított váltó és kuplung, egy éves Continental gumik, kettőstömegű csere, friss olaj és szűrök.
Nagyon szép, megkímélt állapotban van, tényleg megbízható ismerős autója. 2.3 millió az ára.
Van valakinek tapasztalata Insigniákkal kapcsolatban?
Nekem azzal konkrétan nincs, ha nagyon beleszerettél, akkor vedd meg, de nem lesz problémamentes autó, híresen bajos az 1.6-os és az 1.8-as is. Legyen jó autószerelőd, meg félretett pénzed költeni rá.
Milyen célra lenne? Hétvégi autónak ezek beleférnek szerintem, ha szerelem első látásra van. De mindennaposnak, meg családi szekérnek kevésbé.
Re: OFF
Elküldve: 2024. július 15., hétfő 8:15
Szerző: zoli0415
Halló!
Volt már itt autós téma, hátha ebben is van valakinek tapasztalat.
Nagyon bevagyok pörögve egy autóra, de igen megoszlanak a vélemények róla.
Opel Insignia 2010 kombi ,1.8 sima benzin, 200 ezer km, új akksi, vezérlés csere, felújított váltó és kuplung, egy éves Continental gumik, kettőstömegű csere, friss olaj és szűrök.
Nagyon szép, megkímélt állapotban van, tényleg megbízható ismerős autója. 2.3 millió az ára.
Van valakinek tapasztalata Insigniákkal kapcsolatban?
Re: OFF
Elküldve: 2024. július 13., szombat 14:04
Szerző: 'shutterisland
Pénzügyileg elméletileg több szervezetnél 0-n vagy ugye, szóval nem kell hozzá pénzmilliomosnak lenni csak időt feladni, értsd pénzügyileg az alatt nem leszel gazdagabb (de szegényebb se). Más értelemben meg nyilván gazdagodsz.
amiket en lattam, ott kb 2 ezer font egy 2 honapos tortenet/fo (nem tudom abban benne van e repulojegy) es a szallast, kajat alljak.
ez alatt nyilvan elbuknank az itthoni 2-2 havi fizut is.
osszesen tippre 5-6 millios kaland lenne egy parnak szerintem, ha a vegen valaki merleget von.
egy rovidebb az nyilvan aranyosan kevesebb persze.
szerintem elsosorban gazdag szulok csemetei kalandoznak igy legtobbszor.
Re: OFF
Elküldve: 2024. július 13., szombat 12:12
Szerző: Remy
Halfkey írta:
'shutterisland írta:
honnan jott az otlet amugy ?
mondjuk ha kokemeny ido- es penzmilliomos lennek, szivesen kimennek 1-2 honapra pl sri lankara teknosoket gondozni vagy valami hasonlo, biztos nagy kaland.
Pénzügyileg elméletileg több szervezetnél 0-n vagy ugye, szóval nem kell hozzá pénzmilliomosnak lenni csak időt feladni, értsd pénzügyileg az alatt nem leszel gazdagabb (de szegényebb se). Más értelemben meg nyilván gazdagodsz.
Volt cégem a VSO-val dolgozott együtt, egy évre lehetett kimenni és fizetés nélküli szabit kaptál addig, így biztonságban volt a munkahely is. Aki volt, imádta.
Wow! Ez mondjuk nem kis lehetőség. Kár, hogy a legtöbb helyen ez a fizetés nélküli szabadság rész csak ilyen elméleti síkon létező dolog. Van, de jobb, ha nem akarsz olyanra menni.

Re: OFF
Elküldve: 2024. július 13., szombat 12:09
Szerző: Halfkey
'shutterisland írta:
honnan jott az otlet amugy ?
mondjuk ha kokemeny ido- es penzmilliomos lennek, szivesen kimennek 1-2 honapra pl sri lankara teknosoket gondozni vagy valami hasonlo, biztos nagy kaland.
Pénzügyileg elméletileg több szervezetnél 0-n vagy ugye, szóval nem kell hozzá pénzmilliomosnak lenni csak időt feladni, értsd pénzügyileg az alatt nem leszel gazdagabb (de szegényebb se). Más értelemben meg nyilván gazdagodsz.
Volt cégem a VSO-val dolgozott együtt, egy évre lehetett kimenni és fizetés nélküli szabit kaptál addig, így biztonságban volt a munkahely is. Aki volt, imádta.