Oldal: 113 / 2197
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 12:58
Szerző: nmate
nuevo_ericco írta:
Úgy nehéz, hogy egyre csökkenő kereslet mellett még mindig az évről évre magasabb profit a cél. Az azért mégis nevetséges,hogy ha az ember normális autót akar magának venni, amelyik kis túlzással dombnak felfelé nem fullad le, hely is azért legyen benne, 30 ezer Euró alatt nem is nagyon talál.
Abszolút.
Bár többséggel ellentétben azt gondolom, az autók árazása korrekt most, 4-5 éve volt indokolatlanul és fenntarthatatlanul alacsony.
Pont néztem egy 25 évvel ezelőtti Autó-Motor magazint, ott a belépő új Passat 5,2 millió volt, most 15-ért kapni. Átlagfizu akkor valami br. 90k körül volt, most 600k.
Tesókáim, cefréshordó kombi Wartburgba is befért, ez nem kifogás.

Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 12:57
Szerző: wZoLee7
nuevo_ericco írta:
nmate írta:Egész autóipar egy toxic szar.
Úgy nehéz, hogy egyre csökkenő kereslet mellett még mindig az évről évre magasabb profit a cél. Az azért mégis nevetséges,hogy ha az ember normális autót akar magának venni, amelyik kis túlzással dombnak felfelé nem fullad le, hely is azért legyen benne, 30 ezer Euró alatt nem is nagyon talál.
Újan gondolod? Mert akkor lassan a 30 is kevés lesz. Az egyszerű embernek meg esélye sincs újan autót venni szerintem.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 12:51
Szerző: nuevo_ericco
nmate írta:Egész autóipar egy toxic szar.
Úgy nehéz, hogy egyre csökkenő kereslet mellett még mindig az évről évre magasabb profit a cél. Az azért mégis nevetséges,hogy ha az ember normális autót akar magának venni, amelyik kis túlzással dombnak felfelé nem fullad le, hely is azért legyen benne, 30 ezer Euró alatt nem is nagyon talál.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 12:43
Szerző: wZoLee7
Halfkey írta:
2. Beférjen hátra állítva a cefréshordó

Centivel jártam a szalonokba méregetni. A SUV csomagtartója alapvetően nem nagyobb mint a kombié, de legtöbbször magasabb.
na mondjuk épp tegnap vittem utánfutóval és azon gondolkodtam hogy erre jó lenne egy nagyobb autó, mert 200 literig az octi csoamgtartó is megtette, de 300 felett már nem fért be

Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 12:41
Szerző: Yazid
SUVOK?
Merci, bmw mi van még?porsche, Imadom a varosban es 10ből 9x anyuci vezeti

Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 12:30
Szerző: Halfkey
Én 2 dolog miatt választottam SUVot (Kia Sorento)
1. Gyönyörű ez az autó. Ez abszolút nem objektív szempont, de fontos volt, tekintve hogy céges szóval az ár nekem mindegy volt amíg budgeten belül van.
2. Beférjen hátra állítva a cefréshordó

Centivel jártam a szalonokba méregetni. A SUV csomagtartója alapvetően nem nagyobb mint a kombié, de legtöbbször magasabb.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 12:00
Szerző: wZoLee7
nokedli írta:
Berti írta:
Nem kényelmesebb egy nagyobb belterű autóban utazni, ahol esetlegesen ki tudsz nyújtózni? Ha holnap új autót kellene vegyek, biztos SUVot vennék.
Egy superb melyik ülésén nem tudod ugyanezt megtenni? Octaviam van,megesik,hogy napi 700km-t ülök benne minimális,max 1 megszakítással. Sosem éreztem azt,hogy halni készülnek a végtagjaim. Nincs bajom a suv-okkal. Azzal igen,hogy nem választhatok,mert gyakorlatilag pár év múlva vagy azt veszek vagy egy elektromosat és egyiket sem kívánom. De ugye a döntés csak részben az enyém.
Nekem is egy octim van, 2009-es, még csak nem is combi, de az utastérben is simán ellehet férni és a csomagtartó is hatalmas. Kutyákat vagy bringát is tudom vinni vele. Aki a helykínálat miatt vesz suv-t az vagy magát csapta be, vagy valaki más verte át. Utaztam már át suv-ban is egy fél országot, rohadt kényelmetlen volt. Kinyújtózás meg max álom, a valóságtól baromi messze van.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 11:37
Szerző: Tjacks
nmate írta:
Parasztvakítás a SUV, ha kényelem kell vegyél egyterűt vagy kombit, ha hely akkor dobozost, vagy ismételten, kombit.
yep, Picassoval levezettem Görögországig már második alkalommal, ~1150 km, sima liba
1,6 benzin, 2005-ös, tömör gyönyör!
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 11:37
Szerző: nmate
Nika91127 írta:A VW-nél szerintem Sharan nincs is.
Ja, hát használtan van csak. Pedig azon ritka autók egyike, amikben elfér 3 isofixes gyerekülés is vagy 3 felnőtt is kényelmesen tud utazni.
Caddy van még, de az azért hátul fapad.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 11:26
Szerző: Nika91127
nmate írta:
Akkor ülj be egybe és meglátod, miért hasonlítottam össze Vitarat és egy Fabiat. Belül ugyanaz a hely, csak tankosabb és magasabban ülsz, de jobban nem tudsz kinyújtózni benne. Egy Duster pl. hátul nyomor.
Most láttam egy új Tucsont, amit 600 literes csomagtartóval hirdetnek, csak tudnám hogy jön ki, amikor ugyanúgy pakolható, mint egy Tipo csomagtartó, ami 440
Parasztvakítás a SUV, ha kényelem kell vegyél egyterűt vagy kombit, ha hely akkor dobozost, vagy ismételten, kombit.
Az egyterű a buzi SUV-ok miatt kihalóban.
A VW-nél szerintem Sharan nincs is.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 11:02
Szerző: nmate
Akkor ülj be egybe és meglátod, miért hasonlítottam össze Vitarat és egy Fabiat. Belül ugyanaz a hely, csak tankosabb és magasabban ülsz, de jobban nem tudsz kinyújtózni benne. Egy Duster pl. hátul nyomor.
Most láttam egy új Tucsont, amit 600 literes csomagtartóval hirdetnek, csak tudnám hogy jön ki, amikor ugyanúgy pakolható, mint egy Tipo csomagtartó, ami 440
Parasztvakítás a SUV, ha kényelem kell vegyél egyterűt vagy kombit, ha hely akkor dobozost, vagy ismételten, kombit.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 10:57
Szerző: nokedli
Berti írta:
Nem kényelmesebb egy nagyobb belterű autóban utazni, ahol esetlegesen ki tudsz nyújtózni? Ha holnap új autót kellene vegyek, biztos SUVot vennék.
Egy superb melyik ülésén nem tudod ugyanezt megtenni? Octaviam van,megesik,hogy napi 700km-t ülök benne minimális,max 1 megszakítással. Sosem éreztem azt,hogy halni készülnek a végtagjaim. Nincs bajom a suv-okkal. Azzal igen,hogy nem választhatok,mert gyakorlatilag pár év múlva vagy azt veszek vagy egy elektromosat és egyiket sem kívánom. De ugye a döntés csak részben az enyém.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 10:46
Szerző: Berti
Nem kényelmesebb egy nagyobb belterű autóban utazni, ahol esetlegesen ki tudsz nyújtózni? Ha holnap új autót kellene vegyek, biztos SUVot vennék.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 10:29
Szerző: nmate
Egész autóipar egy toxic szar.
Lehányni való vackok készülnek és akkor itt ez a SUV divat, csináljunk tankokat, mert most az a divat. Euroncap is felhívta már a figyelmet, hogy ez rossz irány, pedig nekik igazából tök mindegy. Belvárosokból egyenesen kitiltanám ezeket, de nem csak tömeg alapján, magasság is. Vitara üt el, vagy egy Skoda Fabia, nagyon nem mindegy.
Persze akkor kompenzációnak meg nyomatni kell az elektromos autót annak a gyártónak is, amelyiknek nincs jó koncepciója rá, hogy meglegyen a kvóta. De ugye abból is a nagy kell mindenkinek.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 9:50
Szerző: ikelemen5
Ha marad ez a tendencia, hogy sokkal több suvot vesznek az emberek, akkor a biztonságod nem növekszik, mert a matek szerint egyre több suv suval ütközik, majd csak azok maradnak.
Utálom a suv őrületet, és teljesen értelmetlen.
Rengeteg sofőrnek fogalma sincs, hogy mekkora az autója, csak az erzi, hogy nagy, és fel attól, hogy itt-ott nem fér el, és centizget, amikor 40 centi helye van meg elfordulni..
Pfejj

Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 9:38
Szerző: Dupla D
wZoLee7 írta:
Szerintem a suv inkább csak divat lett. A legtöbb embernek semmi szüksége a nagyobb súlyra, a magasabb fogyasztásra. Arra, hogy egy szett új gumi 2x annyiba kerül. Utálják a gumisok is a batár nagy kerekek miatt. Jön a hatalmas autó aztán kiszáll belőle a 160 centis sofőr aki semmit nem lát a kormány mögött az autókörül, parkolni nem tud vele.
Mondjuk autó tekintetében én mindig 3 dolgot szoktam szajkózni. Legyen praktikus, sok hely és alacsony fogyasztás, a legfontosabb meg hogy mindenki a saját pénztárcájához mérten válasszon autót.
Sokan a biztonságot hozzák fel mint érv a suv mellett. Nincs tapasztalatom és nem is néztem utána, de érdekelne amúgy az igazság, mert egy haverom felesége pont pusholja Őt hogy SUV-ot vegyenek. Mondanom sem kell, 1 éves gyerek, kell a biztonság, volvoban gondolkodnak.
Egyetértek.
A nagyobb súly miatt van benne talán valamennyivel nagyobb biztonság. Ha kamionnal letarolsz egy kispolszkit, akkor a kamionban nem lesz bajod, ellenben a kis súlyú kocsiban ülőnek lesz annyi. Hasonló az elv a SUV-biztonság kérdésben is.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 9:32
Szerző: wZoLee7
Szerintem a suv inkább csak divat lett. A legtöbb embernek semmi szüksége a nagyobb súlyra, a magasabb fogyasztásra. Arra, hogy egy szett új gumi 2x annyiba kerül. Utálják a gumisok is a batár nagy kerekek miatt. Jön a hatalmas autó aztán kiszáll belőle a 160 centis sofőr aki semmit nem lát a kormány mögött az autókörül, parkolni nem tud vele.
Mondjuk autó tekintetében én mindig 3 dolgot szoktam szajkózni. Legyen praktikus, sok hely és alacsony fogyasztás, a legfontosabb meg hogy mindenki a saját pénztárcájához mérten válasszon autót.
Sokan a biztonságot hozzák fel mint érv a suv mellett. Nincs tapasztalatom és nem is néztem utána, de érdekelne amúgy az igazság, mert egy haverom felesége pont pusholja Őt hogy SUV-ot vegyenek. Mondanom sem kell, 1 éves gyerek, kell a biztonság, volvoban gondolkodnak.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 9:23
Szerző: Halfkey
De amondó vagyok előbb be kéne ülni egy suvba, hogy milyen érzés. Az is jó kiindulási alap lenne.
Hát akkor tedd ezt meg

A fórumon ezt nem tudjuk megoldani helyetted.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 9:06
Szerző: Kercsó
milyen kis genyó a youtube. a family premium árát októbertől megemeli 2600 forintról 4800-ra
"We don’t make these decisions lightly, but this update will allow us to continue to improve Premium and support the creators and artists you watch on YouTube."
szarjanak sünt
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 22., csütörtök 18:20
Szerző: _Bushido_
'shutterisland írta:
ez rendben is van, nyilvan ez sokmindentol fugg, peldaul munkahelytol is.
az en melom nagy resze azert fizikai/rohangalos, igy nekem pont jol esik a napok masodik felet a medence mellett hesszelni egy jo hotelben.
de aki mondjuk egesz nap a gep elott melozik, az lehet hogy porgosebb holidayt preferalna.
de azt a tipust akkor sem ertem (es ez nem feltetlen rad vonatozik mert itt ertem az atszallas miatti idolimitet) mikor valaki vegigrohanja az egeszet.
aki bar sokmindent megnez (de igazabol semmit sem nez meg normalisan), mar a muzeum bejaratnal a sorban az orajat nezi, hogy odaernek e majd a foka show-ra 2 oraval kesobb, majd a foka show alatt azon gorcsol, hogy meg tudjak e varni a delfin showt is, hogy meg egy vacsi is epp beleferjen es epp ne kessek le a buszt, amivel at kellene erni a mar elore lefoglalt ejszakai hajozasra, ami elott meg a kikotot is vegig kellene setalni.
aztan egy par gyors foton kivul csalodas lesz az egesz, a pillanat nem lesz megelve, cserebe pedig kellene meg a visszarepules utan 2-3 nap kipihenni a rohanast.
halfkey fele modszert preferalom en is, a sprint turizmus nekem elvezhetetlen.
Én például idén 7.alkalommal mentem vissza ugyanoda nyaralni, pihenni. Első alkalommal minél rövidebb idő alatt, minél több dolgot megnézni a szállás körül, környékén elvet vallottam, mint Remy is (csak ő nagyobb sugárban). Érthető ez az elképzelés is. Ki tudja, h visszajutok e. Aztán ahogy újra és újra visszamentem. Később voltak pihisebb napok is, mikor csak egy kis távra mentem el, aztán délután fürdés. 1 napnyi Bled, másnap újra kisebb táv és fürdés.
Aztán 2021ben nagyban gondolkozva már: 200 km olasz udine városnézés, fürdés, este vissza. Másnap szintén kisebb táv. Aztán grossglockner túra , másnap pihi
Szóval mindent lehet okosan is csinálni és rohanva is. Mind2t lehet élvezni.
Másik kérdés.
Autó ügy. Nem konkrétan, csak típusra. Aki mostanság új autót venne, az milyen kivitelt? Sedan vagy Suv? "Szegény" 1,4es motorú autóm megszenvedett a hegymeneteken, hosszútávú autópályára is elférne az az 1,6 is bele, elgondolkodtam. Vagy az újabb verziója vagy a Suv verziója. De sok országban már "büntetik" a suvokat, parkolást pl, hogy jóval drágább. Kérdés persze mennyire fog ez elterjedni. De amondó vagyok előbb be kéne ülni egy suvba, hogy milyen érzés. Az is jó kiindulási alap lenne. 5-6M közé lőttem be a keretet. i30 bőven megfelelő, tökéletes, de annak az 1,4es motornak vannak korlátai. Tucsont nézegetem még, illetve újabb i30at.