Oldal: 112 / 2197
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 24., szombat 21:36
Szerző: dzsi91
reeed_ati írta:
Ezért nem láttok többé az Esélylesőkben
Harasztit mindig is bírtam egyébként, krumpliorron meg egyáltalán nem lepődök meg, ellenszenves a pali, főleg az erőltetett cringe poénkodásaival..
Krumpliorr le se tagadhatná, hogy egy vérbeli kulé.

laporta se csinálta volna ezt szebben.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 24., szombat 20:56
Szerző: reeed_ati
Ezért nem láttok többé az Esélylesőkben
Harasztit mindig is bírtam egyébként, krumpliorron meg egyáltalán nem lepődök meg, ellenszenves a pali, főleg az erőltetett cringe poénkodásaival..

Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 21:31
Szerző: ferni
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 20:26
Szerző: Marky
nmate írta:
Én ha akarnék elektromos autót sem tudnám itthon tölteni az a helyzet. 2007-es társasház, ahol épp azt remélem, hogy fűtés azért talán lesz télen
Ugyanott lakunk esetleg? Ket eve november vegeig nem volt se futes, se melegviz. Akkor megoldottak, de folyamatos a panasz a kazanra.
Most epp az elektromos autok toltesi lehetosege a tema a gyulesen

Kivancsi vagyok hogyan akarjak kivitelezni, azert nem trivialis megoldani.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 18:41
Szerző: Nika91127
Realista24 írta:
Nika91127 írta:
Van egy Passat kombink, diesel.
Jött a második baba, most megyek kedden az E-Golfért. 2 kicsivel az asszony a külvárosból nehezen mozog, nekem is azért néha kell a kocsi (melo utáni bolt-stb kör). Évi 20-22ezer kmt megyünk. Ebböl kb 10k városban. Az most az elektromossal fog menni. Erre a 10k kmre az uzemanyagkoltseg kb 120k lesz. Nincs olajcsere, stb. Egy benzines hasonlo meretu felszereltsegu autohoz kepest a naftán es az olajcseren kb 600.000at sporolok evente. Plusz nincs ilyen ado, regado, parkolasi dij, stb.
A hatotav para ellen ott a 2.0 dizel Passat, 4 emberrel, klimaval 5 litert fogyasztva.
Es a 2 auto osszerteke nincs 30ezer euro
Mi az árkülönbség a sima és elektromos auto között?
EGolf és hasonló évjáratú/felszereltségű/futásteljesítményű benzines Golfhoz képest az eGolf olcsóbb.
És ez a nagyakksis, faceliftes eGolf.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 18:15
Szerző: Realista24
Nika91127 írta:
Van egy Passat kombink, diesel.
Jött a második baba, most megyek kedden az E-Golfért. 2 kicsivel az asszony a külvárosból nehezen mozog, nekem is azért néha kell a kocsi (melo utáni bolt-stb kör). Évi 20-22ezer kmt megyünk. Ebböl kb 10k városban. Az most az elektromossal fog menni. Erre a 10k kmre az uzemanyagkoltseg kb 120k lesz. Nincs olajcsere, stb. Egy benzines hasonlo meretu felszereltsegu autohoz kepest a naftán es az olajcseren kb 600.000at sporolok evente. Plusz nincs ilyen ado, regado, parkolasi dij, stb.
A hatotav para ellen ott a 2.0 dizel Passat, 4 emberrel, klimaval 5 litert fogyasztva.
Es a 2 auto osszerteke nincs 30ezer euro
Mi az árkülönbség a sima és elektromos auto között?
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 17:36
Szerző: Nika91127
kiserik írta:
Nika91127 írta:
Napelem nincs, de olcsón tölteni tudom.
Csak városi használatra, ez az ideális, számolgatva sokat.
Kintre meg ott a nagy dizel kombi.
Nem feltétlenül kell napelem. A 70 Ft-os emelt áram is olcsónak számít, hát még a 36 Ft-os.
Hát igen

Nekem megérte ezt venni a benzines hasonló kat.helyett.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 15:32
Szerző: nmate
Én ha akarnék elektromos autót sem tudnám itthon tölteni az a helyzet. 2007-es társasház, ahol épp azt remélem, hogy fűtés azért talán lesz télen

Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 14:57
Szerző: kiserik
Nika91127 írta:
kiserik írta:
Elektromos akkor éri meg, ha tudsz otthon tölteni olcsó áramot.
Napelem nincs, de olcsón tölteni tudom.
Csak városi használatra, ez az ideális, számolgatva sokat.
Kintre meg ott a nagy dizel kombi.
Nem feltétlenül kell napelem. A 70 Ft-os emelt áram is olcsónak számít, hát még a 36 Ft-os.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 14:33
Szerző: Nika91127
kiserik írta:
Elektromos akkor éri meg, ha tudsz otthon tölteni olcsó áramot.
Napelem nincs, de olcsón tölteni tudom.
Csak városi használatra, ez az ideális, számolgatva sokat.
Kintre meg ott a nagy dizel kombi.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 14:25
Szerző: kiserik
Elektromos akkor éri meg, ha tudsz otthon tölteni olcsó áramot.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 14:20
Szerző: nmate
Nika91127 írta:
Van egy Passat kombink, diesel.
Jött a második baba, most megyek kedden az E-Golfért. 2 kicsivel az asszony a külvárosból nehezen mozog, nekem is azért néha kell a kocsi (melo utáni bolt-stb kör). Évi 20-22ezer kmt megyünk. Ebböl kb 10k városban. Az most az elektromossal fog menni. Erre a 10k kmre az uzemanyagkoltseg kb 120k lesz. Nincs olajcsere, stb. Egy benzines hasonlo meretu felszereltsegu autohoz kepest a naftán es az olajcseren kb 600.000at sporolok evente. Plusz nincs ilyen ado, regado, parkolasi dij, stb.
A hatotav para ellen ott a 2.0 dizel Passat, 4 emberrel, klimaval 5 litert fogyasztva.
Es a 2 auto osszerteke nincs 30ezer euro
Ha van hol tölteni, patika.
Faternak is megéri, fent a napelem, nyáron egy egész céges flottát is fel lehetne tölteni.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 14:07
Szerző: nuevo_ericco
Nika91127 írta:
Van egy Passat kombink, diesel.
Jött a második baba, most megyek kedden az E-Golfért. 2 kicsivel az asszony a külvárosból nehezen mozog, nekem is azért néha kell a kocsi (melo utáni bolt-stb kör). Évi 20-22ezer kmt megyünk. Ebböl kb 10k városban. Az most az elektromossal fog menni. Erre a 10k kmre az uzemanyagkoltseg kb 120k lesz. Nincs olajcsere, stb. Egy benzines hasonlo meretu felszereltsegu autohoz kepest a naftán es az olajcseren kb 600.000at sporolok evente. Plusz nincs ilyen ado, regado, parkolasi dij, stb.
A hatotav para ellen ott a 2.0 dizel Passat, 4 emberrel, klimaval 5 litert fogyasztva.
Es a 2 auto osszerteke nincs 30ezer euro
Második autónak, kertes házba, ahol lehet éjjel tölteni, rövid távokra, stb. ideális az elektromos. De ez egy üvegplafon a piacon, amit szerintem el is értünk, ezért zuhantak be az eladások. A jelenlegi akkutechnológiák már a felső határt súrolják, sokkat többet már nem lehet belőluk kisajtolni, ezért ha nem jön valami új, forradalmi megoldás, sokat nem fog változni a helyzet. Én is elgondolkodtam az elektromos meghajtáson, de túl kényelmes vagyok, és nem férne bele kb. heti kétszer 20-30 perc egy töltőnél, plusz a várakozás, ha épp nincs szabad.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 13:48
Szerző: Nika91127
Van egy Passat kombink, diesel.
Jött a második baba, most megyek kedden az E-Golfért. 2 kicsivel az asszony a külvárosból nehezen mozog, nekem is azért néha kell a kocsi (melo utáni bolt-stb kör). Évi 20-22ezer kmt megyünk. Ebböl kb 10k városban. Az most az elektromossal fog menni. Erre a 10k kmre az uzemanyagkoltseg kb 120k lesz. Nincs olajcsere, stb. Egy benzines hasonlo meretu felszereltsegu autohoz kepest a naftán es az olajcseren kb 600.000at sporolok evente. Plusz nincs ilyen ado, regado, parkolasi dij, stb.
A hatotav para ellen ott a 2.0 dizel Passat, 4 emberrel, klimaval 5 litert fogyasztva.
Es a 2 auto osszerteke nincs 30ezer euro

Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 13:44
Szerző: Halfkey
nmate írta:
nuevo_ericco írta:
Úgy nehéz, hogy egyre csökkenő kereslet mellett még mindig az évről évre magasabb profit a cél. Az azért mégis nevetséges,hogy ha az ember normális autót akar magának venni, amelyik kis túlzással dombnak felfelé nem fullad le, hely is azért legyen benne, 30 ezer Euró alatt nem is nagyon talál.
Abszolút.
Bár többséggel ellentétben azt gondolom, az autók árazása korrekt most, 4-5 éve volt indokolatlanul és fenntarthatatlanul alacsony.
Pont néztem egy 25 évvel ezelőtti Autó-Motor magazint, ott a belépő új Passat 5,2 millió volt, most 15-ért kapni. Átlagfizu akkor valami br. 90k körül volt, most 600k.
Tesókáim, cefréshordó kombi Wartburgba is befért, ez nem kifogás.
Kombi passatom előtte túl alacsony volt

Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 13:35
Szerző: nuevo_ericco
nmate írta:
Jó, de engem, mint világi polgár, érdekel a fenntarthatóság.
Engem is. Szeretném fenntartani az életszínvonalamat új autó vásárlása után is
nmate írta:Mondom a megoldást.
A Mondeom 6l-es fogyasztására sincs panasz, a nafta lett közben másfélszer annyi, mint amikor beléptem. Viszont a hybrid nem ördögtől való. Mindkét motor akkor kap terhelést, mikor a legkevésbé árt neki, jó fogyasztás, és nincs hatótávpara sem.
Tjacks írta:szerviznél meg sokszor kevesebbet, több részletben.
Egy új autónál ideális esetben az éves szerviz egy havi tankolásból megvan (az én esetemben). Viszont ha rendesen be szeretnéd biztosítani, ott is megszaladhat a havi kiadás.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 13:30
Szerző: Tjacks
Realista24 írta:
nuevo_ericco írta:
Úgy nehéz, hogy egyre csökkenő kereslet mellett még mindig az évről évre magasabb profit a cél. Az azért mégis nevetséges,hogy ha az ember normális autót akar magának venni, amelyik kis túlzással dombnak felfelé nem fullad le, hely is azért legyen benne, 30 ezer Euró alatt nem is nagyon talál.
Szerintem továbbra is a szerviz a legnagyobb kasza, nem maga az auto.
Az lehet, de ugye az autónál egyben fizetsz ki rengeteg pénzt - és akkor még szerencsés vagy hogy ilyet megtehetsz - , szerviznél meg sokszor kevesebbet, több részletben.
Nézegettem ezeket a nyílt/zártvégű finanszírozási lehetőségeket, ott sem túl rózsás a helyzet.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 13:14
Szerző: nmate
nuevo_ericco írta:
Az én szempontomból, mint vásáró, a 4-5 évvel ezelőtti árazás volt az ideálisabb
Jó, de engem, mint világi polgár, érdekel a fenntarthatóság.
nuevo_ericco írta:
Meg a tankolás. Havonta 200-250 Eurómba kerül csak bejutni a munkahelyemre.
Mondom a megoldást. Fiat Punto 2B 1.3 jtd, alkatrész krumpli áron van, bárhova beparkolsz és ha tolod neki is 4 liter a fogyasztás, pályán 130-as utazót is simán tudja. 1000km egy tank, szarjon sünt minden hibrid meg távirányítós autó.
Család mondjuk nem fér bele.

Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 13:07
Szerző: nuevo_ericco
wZoLee7 írta:
Újan gondolod? Mert akkor lassan a 30 is kevés lesz. Az egyszerű embernek meg esélye sincs újan autót venni szerintem.
Újra, igen. Nálam az új Civic van kinézve, Elegance felszereltséggel, kb. 30 000 Euró, ha szerencséd van. Elég nagy, megy is, technológialilag is rendben van, fogyasztás világbajnok ahhoz a teljesítményhez.
nmate írta:
Bár többséggel ellentétben azt gondolom, az autók árazása korrekt most, 4-5 éve volt indokolatlanul és fenntarthatatlanul alacsony.
Az én szempontomból, mint vásáró, a 4-5 évvel ezelőtti árazás volt az ideálisabb
Realista24 írta:
Szerintem továbbra is a szerviz a legnagyobb kasza, nem maga az auto.
Meg a tankolás. Havonta 200-250 Eurómba kerül csak bejutni a munkahelyemre.
Re: OFF
Elküldve: 2024. augusztus 23., péntek 13:06
Szerző: Realista24
nuevo_ericco írta:
nmate írta:Egész autóipar egy toxic szar.
Úgy nehéz, hogy egyre csökkenő kereslet mellett még mindig az évről évre magasabb profit a cél. Az azért mégis nevetséges,hogy ha az ember normális autót akar magának venni, amelyik kis túlzással dombnak felfelé nem fullad le, hely is azért legyen benne, 30 ezer Euró alatt nem is nagyon talál.
Szerintem továbbra is a szerviz a legnagyobb kasza, nem maga az auto.