Marky írta:
_Bushido_ írta:
6 éve van meg a jelenlegi kocsim. 2013as évjárat. Jóformán 90%ban én is autópályán és országúton használtam (Bécs, Pest, Balaton, és hasonlók).
Emiatt is kéne újra dízel, mert nem városi autó.
Tudom, hogy nem mindegy ki hol használja a kocsit, de ez a hirdetésekbe szerintem sose írják bele. Talán 1 kivétel volt: ismerőssel jött szembe egy hirdetés, fél millió feletti km volt a kocsiban, de területi képviselő volt a tulaj, végig autópályázott Magyarország területén. Meg is vették.
Joautókat köszi, átnézem azt is.
2013-as, szoval normal allapotaban most kb. 2-4m Ft lehet az erteke. Mi a keret? Mi a terv?
Egy 2-3 evvel fiatalabbra valoszinuleg rafizetes csak lecserelni, mert az csak egy ismeretlen auto, rengeteg rejtett koltseggel. Ahol megerheti elgondolkozni az a 2018-2020-as evjarat, ott mar jottek be olyan technologiak, amik adhatnak pluszt. 7 ev alatt egy dizellel alsohangon mennek 7*35k km-t, szoval a kilometerora 250k folott lesz, kulonben vagy visszatekert, vagy rovidtavokra hasznaltak es a tenyleges elhasznalodasa sokkal magasabb.
De amugy sem kilometer alapjan kell autot venni. Vannak szolgaltatok, akik kimennek, korbemerik az autot, megnezik a motorteret, kiprobaljak es irnak egy jelentest. Valoszinuleg meg egy jovobeni javitasi tervet is tudnak adni.
Visszatérve a korábbi témára.
Még egyelőre azóta is terítéken van.
Szóval pár korábbi kérdésre válaszolva:
- A terv max 5 millióért venni.
- A terv az, hogy pl német kocsit nem.
- A jelenlegi Hyundaial tökéletesen meg vagyok elégedve, egyetlen "gondja", hogy "csak" 1,4es motor van benne, nem 1,6os. Amikor ezt vettem, néztem az 1,6ost is, de az értelemszerűen drágább volt, min 1 millióval. Így sajnos nem tudtam megvenni. Bár utólag belegondolva, lehetett volna kölcsönkérni - ahogy egyik ismerős is tette most nyáron: szintén 5 millió volt a keret, de végül egy Tucsont vettek az asszonynak, hogy magasan üljön, és kilásson előre rendesen. A szőlük adtak hozzá 2m-t.
- Főleg Hyundai és Kia autókban gondolkodok. Nekem és a környezetemben lévőknek sincsen semmi gondjuk ezekkel a márkákkal, bár főleg előbbi van mindenkinek.
- Ezzel a km óra állással nem feltétlen értek egyet. Megnéztem Használtautón külön leszűkítve a dízelre és a benzinesre. Ahogy láttam, benzinesből rengeteg opció lenne kevés km-el, mivel azokat nem hosszú távra, ingázni használják szerintem. Nagyon sok benzines van 150e km alatt, sőt, 100e alatt is akad. Aki ingázik, vagy nagyobb távokra használja, az szerintem dízelt vesz.
Néztem az újabb fajtákat is, de néhányban elég furcsa középen a monitor, és ha lehet, még egy darabig nem szeretnék olyat. Mondják, hogy ne telefonozz a kocsiban vezetés közben, de a kijelzőben keresgélj a menüben, mi? A gombokkal és tekerőkkel felszerelt kocsiban menet közben oda se néz az ember, tudja mi hol van és nyom / teker rajta párat és kész. Plusz az új tipusokban (többen is) van már kettőstömegű. pl most cseréltem a sajátomban kuplungot, ha lett volna kettőstömegű, akkor + fél milliós összeg jött volna hozzá.
Egy szó mint száz, azért is nézelődök ebben az életkorban, 2015-2016, mert egy aféle korrekciónak szánom, hogy anno nem volt pénz az 1,6os dízelre, most lenne.
Találtam egy számomra megfelelő 1,6os fullos Kia Ceedet, kb minden megvolt benne, a legnagyobb motorral, amivel lehetett kapni, és felszereltségügyileg is. De mivel ugye Debrecenben volt, nem tudtam csak úgy elmenni megnézni. Ahogy tanácsolta itt is valaki, és itthon is egyik haver mondta, hogy ő is így tett autóvásárlásokkor, elküldtem Debrecenbe egy szakit, hogy nézze meg, ellenőrizze le. Egy elég részletes leírást, 50+ képet és pár videót is készített a járó motorról. Ez alapján kiderült, hogy kapásból a hátsó féktárcsák és betétek cserések, a rajta lévő gumik 3 mm-esek, csere. és a motornak valami fura hangja van. Ő se tudta megmondani. 4,5 millió volt, alapból is sokalltam, de így meg főleg. Úgyhogy hagytam.
Most van egy másik, de persze hogy ez is keleten, Nyíregyházán, 2016/2, nemrégi hírdetés, ez "csak" 3,9M. Ceedhez képest nincsen benne tolatókamera, de nekem nem is kimondottan kell az. És itt vanak lehetőségek arra, hogy különböző garancia pakkokat vásárolj a kocsihoz. Egy éves alapból jár a rejtett hibák esetére. 1 év kiterjesztett fullos fajta 120e, 2 éves fullos garancia 190e. Elég kecsegtető ez így.
Van fent pár 2018-2020as, de mind alacsonyan felszerelt.