Oldal: 1074 / 1389
Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 18:38
Szerző: rikko
hehetheoriginal írta:
nem nagyon neztem, arrol volt mar szo, hogy miutan putyko bejelentette, hogy 300ezer embert barmikor behivhat pisztolyokkal rohangaszni, millionyian akarjak elhagyni az orszagot, repjegyek ara az egekben, mentek a tuntik, ez eddig oke, nincs semmi latnivalo. de hogy a rendorseg 2022-ben ezerszamra hurcolja el a tunteto, tiltakozo embereket, hogy ez manapsag ilyen megtortenhet, az kibaszott bicskanyitogato. Eleve gyulolom az osszes balfasz rendort meg ellenort meg hasonlo tarsadalmon zsarnokoskodo penzbehajto maffiatagozatot.
aztan a faszfej beszedje, hogy nem tantorithat el minket senki, es jol megemlegeti a nyugat, meg blablabla, valaki bazmeg loje mar agyon, bidennel, a kinai balfasszal meg a fél europai politikusgarnituraval egyutt.
kurvaanyját mindnek.
köszi.
Nagyon úgy néz ki, hogy megásta saját sírját. A kérdés, hogy a saját emberei teszik oda vagy az atom.
Hatalmas a feszültség. A pláne az, hogy a sitten ülő életfogytiglanisokat is nevezték. Molesztálók, gyilkosok, stb... Ha jól teljesítenek, akkor szabadlábra helyezés vagy lesz akiknek 10-15 évet elengednek. Ez nem vonatkozik az életfogytiglanra.
Az egyetemekre hétfőre ún sorozasi tájékoztatót dobott össze. Ők csak húsdarák lesznek...
Első körben akiknek volt köze a sereghez és még korban van őket vihetik.
Aztán jönnek a többiek. Az infósok már most menekülnek. Ők lesznek a következő kör valószínűleg.
Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 18:27
Szerző: hehetheoriginal
nem nagyon neztem, arrol volt mar szo, hogy miutan putyko bejelentette, hogy 300ezer embert barmikor behivhat pisztolyokkal rohangaszni, millionyian akarjak elhagyni az orszagot, repjegyek ara az egekben, mentek a tuntik, ez eddig oke, nincs semmi latnivalo. de hogy a rendorseg 2022-ben ezerszamra hurcolja el a tunteto, tiltakozo embereket, hogy ez manapsag ilyen megtortenhet, az kibaszott bicskanyitogato. Eleve gyulolom az osszes balfasz rendort meg ellenort meg hasonlo tarsadalmon zsarnokoskodo penzbehajto maffiatagozatot.
aztan a faszfej beszedje, hogy nem tantorithat el minket senki, es jol megemlegeti a nyugat, meg blablabla, valaki bazmeg loje mar agyon, bidennel, a kinai balfasszal meg a fél europai politikusgarnituraval egyutt.
kurvaanyját mindnek.
köszi.
Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 18:07
Szerző: rikko
Realista24 írta:
kiserik írta:
Én tavaly voltam. Jól esett 330km-en (Pince-Portoroz) használni azt az 5 km aszfaltot

Végig kiváló minőségű, ahol éppen munkálatok voltak, ott remekül meg volt oldva a forgalom terelése minden fennakadás és dugó nélkül. Ahogy átjöttünk a határon egyből fel kellett hangosítani a rádiót, mert nem hallottuk a zötyögéstől.
Most én is matekolni fogok. Eddig 5 megyére megvettem az évest és ha néha szükség volt a többire, akkor vettem egy 10 naposat 3000-ért. Most gyakorlatilag 3-4 alaklom és a 10 naposok helyett jobban megéri az éveset venni majd.
Ezen en is jot nevettem

Tobb, mint 600 km autopalyajuk van.
Ha az uzemanyagnak meg annyi az ara, akkor annyi. Nem azt kell nezni, hogy januartol "draga" lesz, hanem normal aras. Amit meg addig megsporolt az ember, gondolom mindenki felretette.
Erős költői túlzás volt. Terület arányosan sokkal több autópálya van ott. Azonban a 40 juró/hó az rohadt sok. Mármint én a Pince - Maribor szakaszt szoktam használni... Az meg 100 km.
Ráadásul most ott építkeznek rendesen, bár megoldott a közlekedés.
A lényeg az volt, hogy havi 40 juró bőven túlzás .
Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 17:21
Szerző: Süti
Nem az éves matricára akartam kihegyezni, bár szerintem elég sokan ingáznak autópályán, ők nyilván azt választják. Arra akartam utalni, hogy ha megkérdezel 100 embert, hogy maradjon e ennyi, de nem lesz tükörsima mindenhol az út, vagy kétszer ennyiért billiárdasztalt csinálunk neked Tatabányától Pestig, nem hiszem hogy 99 "boldogan fizetné ki a dupláját".
Én legalábbis biztos nem. Tekintve hogy bőven közlekedhető állapotban vannak most is. A közúthálózatnak vannak olyan elemei amire sokkal jobban ráférne a felújítás. (Tudom tudom, azért nem fizetünk közvetlen, de mégis.)
Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 17:14
Szerző: Realista24
Atlag magyarnak kocsi sem kene, megis van. Az atlag magyar fel van haborodva mindenen. Fel lesz haborodva, ha nem 480 lesz az uzemanyag, meg nem 250 ft az euro.
2019ben 64mrd volt az ematricabol keletkezett arbevetel, ebbol 29mrd volt heti matrica. Ebbol kovetkezik, hogy az atlag magyar most sem eves matricat vesz, hanem hetit vagy havit vagy megyeit.
Viszont ahogy Suti is irja, az a magyar aki eddig eveset vett, mert ar ertek aranyban az erte meg a legjobban, nem biztos, hogy kifizetne a duplajat erte.
Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 16:59
Szerző: kiserik
Süti írta:
Inkább boldogan fizetné ki az ember akár a dupláját is, csak kapná meg azt a szolgáltatást, mint külföldön (útminőség, munkálatok kezelése, stb).
Hát, ha választanom kellene, hogy duplája a tükörsima utakkal, vagy a mostani a jelenlegi árakkal, én utóbbit választanám, mert egyáltalán nem érint ilyen rosszul az 1-2 rázósabb folt, ahol esetleg találkozom vele.
Az alternatívákhoz hasonlítok elsősorban, 1-es az M1 helyett, 7es, M7 helyett, stb.
100 ezres éves matricával sokan inkább visszamennek oda zötykölődni, mert az átlag magyar ember ezt nem engedheti meg magának. És ez igaz lenne a 20k-s havi bérletre is, stb.
Őszintén, az átlag magyarnak mi szüksége éves egész autópályás matricára? Még a havit megértem, mert ha 2 hétre megy valaki nyaralni (hogy ez mennyire átlagos itthon én nem tudom), akkor túlmegy a 10 naposon, de az éves? Átlag magyarnak?
Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 16:06
Szerző: hehetheoriginal
Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 15:58
Szerző: Süti
Inkább boldogan fizetné ki az ember akár a dupláját is, csak kapná meg azt a szolgáltatást, mint külföldön (útminőség, munkálatok kezelése, stb).
Hát, ha választanom kellene, hogy duplája a tükörsima utakkal, vagy a mostani a jelenlegi árakkal, én utóbbit választanám, mert egyáltalán nem érint ilyen rosszul az 1-2 rázósabb folt, ahol esetleg találkozom vele.
Az alternatívákhoz hasonlítok elsősorban, 1-es az M1 helyett, 7es, M7 helyett, stb.
100 ezres éves matricával sokan inkább visszamennek oda zötykölődni, mert az átlag magyar ember ezt nem engedheti meg magának. És ez igaz lenne a 20k-s havi bérletre is, stb.
Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 15:56
Szerző: Kacsoh
Mindig mosolyogva olvasom, amikor valaki nálatok az utak minőségével elégedetlen..

Itt Erdélyben mikor átadnak egy 7km!! hosszúságú autópályát (amit körülbelül 5 évig tart nekik elkészíteni) a miniszterelnök jön, hogy elvágja a szalagot és felavassa az autópályát....

Egy Marosvásárhely-Kolozsvár szakasz ami kb 100km több mint 10 éve készül és most ott tartunk, hogy kb a közepe hiányzik csak ami 15 km.. na ez így van 5 éve és még kb egy annyiba bele is kerül hogy elkészüljön. A többi utaknak a minőségéről meg kár is beszélni

mikor átmegyek Mo ra olyan mintha 10-15 évvel lennétek előbbre kb mindennel
Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 15:44
Szerző: kiserik
Realista24 írta:
kiserik írta:
Ezzel vitatkoznék és nem kiálltanám ki elvől hülyésgnek. Egyrész az étel létkérdés, az autópálya nem az. Inkább egy kényelmi szolgáltatás kellene hogy legyen, aminek bizony felára van. A példád továbbfűzva nagyjából annyi lenne, hogy ne legyen a libamáj 15-20.000 Ft, mert az emberek szegények, nincs miből. A lakosság nagy része rendszeresen maximum 1-2 megyében használja az autópályát. A nagy átlagot nem verné földhöz, ha évi 10.000 Ft-ot kellene fizetnie a kényelmes munkábajárás miatt. Most gyakorlatilag azért fizetsz, hogy jobb esetben, nem jönnek szembe és mehetsz 130-al. Egyébként minden autópálya mellet fut egy főútvonal is, így bizony létezik alternatíva ami ingyenes.
Nem errol van szo, ami a kaja reszt illeti.
A libamaj az libajmaj, nincs belole olcsobb kategoria. Ellenben van mondjuk a csemege kolbasz, amibol van az otvar szartol a premiumig minden.
Amit Gala irt az nem duplat jelentene, mert egy ut kerul a pelda szerint 13ezer forintba.
Egy 100-120 km-es szakasz oda-vissza nagyjabol 5ezer forint, ha ezt heti ketszer megteszi az ember a meloja miatt mondjuk, akkor maris 40k-nal jarsz, havonta, eves szinten 500ezer forint.
Bp-Siofok szakasznak felel meg nagyjabol, az megvan 3 megyematricaval, 15kbol es 12 honapig hasznlahatod. Vagy veszel egy eves matricat 50ezerert es oda mesz es annyiszor ahanyszor tankolni birsz.
Értem a nézeteltérést! Pongyolán fogalmaztam (mentségemre szóljon, Ikeás bútort szerelek össze épp). Nem a horvát rendszerben (valahol olvastam, hogy talán jövőre ott is váltanak), fizetnénk inkább dupláját, hanem az itthoni rendszerben fizetnénk (szerintem) inkább a dupláját, de akkor kapjunk már érte normális szolgáltatást, ne ezt a semmit. A libamájas hasonlat tényleg döcög, mert az legalább finom. Az utak ellenben itthon vagy olcsó (ingyenes) és rossz, vagy fizetős és rossz.
Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 15:41
Szerző: Sierra
zsuninnyo írta:
Nem az autopalyakrol volt szo? Bar nem irtam oda, hogy a magyar AUTOPALYAK, csak utakat irtam, ettol fuggetlenul azt hittem, hogy mivel autopalyak minosegerol beszelgetunk, ezert egyertelmu lesz.
Jaaaa, az más. Én azt hittem en bloc a magyar utakra érted.
Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 15:33
Szerző: csababarca
kiserik írta:
A mondandó második felével én elég hevesen vitatkoznék. Lehet hogy ez csak a nagy Pesten kívüli országban van így, de itt keleten egy hulladék minden, amit építenek. Nincs 1 éve, hogy átadták az M30-as Miskolc-Kassa közötti szakaszát. Már legalább 1 helyen vissza kellett bontani, mert megsüllyedt (soha nem lesz normális, az alapok vannak végig elbaltázva), az egész ráz, mint a szemét, és már tiszta hullámos. Természetesen a környék összes településén még a tyúkól körül is minden le van aszfaltozva óccsó aszfalttal. És nagyon nem egyedi eset ez.
Ezt megerősítem, arra járunk haza Lengyelországba.
De így is örülök neki, mert legalább 30 perccel rövidebb így az út, a korábbi 7-7 és fél órás menetidőnk lement 6-6 és félre. Mondjuk Lengyelországban is átadtak egy 60 km-s szakaszt, ami szintén jelentősen csökkenti a menetidőt.
Na a kettőt nagyjából egy időben adták át, zongorázni lehetne a különbséget.
Ami annyi, hogy a lengyelből lehet csak a 20% anyagot spórolták ki (értsd lopták le), nálunk meg a felét:D
Egyébként is, ott kint tükörsima utak vannak, legalábbis abban a térségben amerre mi járunk és közlekedünk. És nem autópályákról beszélek, hanem kis zsákfaluk utcáiról.
Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 15:30
Szerző: zsuninnyo
Sierra írta:
RealAsensio írta:
Nem tudom, te merre kozlekedsz, de altalanossagban kijelentheto, hogy a magyar utak katasztrofalis allapotban vannak.
Elég csak a legnagyobb fővárosi utakra gondolni. Hungária körút, az egyik legforgalmasabb út, és tényleg siralmas állapotban van. Évek óta semmi felújítás, 5 éve felújították a Róbert Károly körutat és azzal le is lett tudva.
Gyömrői út kőbányán, az már tényleg a legalja kb. 30-cal is úgy kell kerülgetni a kátyukat. Szintén kőbánya, Fehér út, katasztrófa az a rövid szakasz is. Üllői út Kökitől kifelé menő szakasza okádék. Helsinki-Grassalkovich is borzalmas, erre jártam majdnem 8 évig autóval minden nap, Határ út, kritikán aluli. És csomót nem említettem még pesten, ezeken járok a legtöbbet, és kegyetlen szar mind.
Nem az autopalyakrol volt szo? Bar nem irtam oda, hogy a magyar AUTOPALYAK, csak utakat irtam, ettol fuggetlenul azt hittem, hogy mivel autopalyak minosegerol beszelgetunk, ezert egyertelmu lesz.
Btw: addig amig esoben aszfaltoznak, addig nem tudom alapvetoen ki var el jo utminoseget Budapesten, vagy Bekescsaban, vagy Nyirbatorban. A terv es megvalositas kozotti szakadekrol mar inkabb nem is beszelek.
Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 15:16
Szerző: Realista24
kiserik írta:
Realista24 írta:
Hulyeseg. Egyreszt nincs mibol, masreszt eleg megnezni, hogy az emebrek elelmiszerben mit vesznek. Utobbi kovetkezik az elobbibol reszben.
Ezzel vitatkoznék és nem kiálltanám ki elvől hülyésgnek. Egyrész az étel létkérdés, az autópálya nem az. Inkább egy kényelmi szolgáltatás kellene hogy legyen, aminek bizony felára van. A példád továbbfűzva nagyjából annyi lenne, hogy ne legyen a libamáj 15-20.000 Ft, mert az emberek szegények, nincs miből. A lakosság nagy része rendszeresen maximum 1-2 megyében használja az autópályát. A nagy átlagot nem verné földhöz, ha évi 10.000 Ft-ot kellene fizetnie a kényelmes munkábajárás miatt. Most gyakorlatilag azért fizetsz, hogy jobb esetben, nem jönnek szembe és mehetsz 130-al. Egyébként minden autópálya mellet fut egy főútvonal is, így bizony létezik alternatíva ami ingyenes.
Nem errol van szo, ami a kaja reszt illeti.
A libamaj az libajmaj, nincs belole olcsobb kategoria. Ellenben van mondjuk a csemege kolbasz, amibol van az otvar szartol a premiumig minden.
Amit Gala irt az nem duplat jelentene, mert egy ut kerul a pelda szerint 13ezer forintba.
Egy 100-120 km-es szakasz oda-vissza nagyjabol 5ezer forint, ha ezt heti ketszer megteszi az ember a meloja miatt mondjuk, akkor maris 40k-nal jarsz, havonta, eves szinten 500ezer forint.
Bp-Siofok szakasznak felel meg nagyjabol, az megvan 3 megyematricaval, 15kbol es 12 honapig hasznlahatod. Vagy veszel egy eves matricat 50ezerert es oda mesz es annyiszor ahanyszor tankolni birsz.
Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 15:04
Szerző: RealVazquez
kiserik írta: A mondandó második felével én elég hevesen vitatkoznék. Lehet hogy ez csak a nagy Pesten kívüli országban van így, de itt keleten egy hulladék minden, amit építenek. Nincs 1 éve, hogy átadták az M30-as Miskolc-Kassa közötti szakaszát. Már legalább 1 helyen vissza kellett bontani, mert megsüllyedt (soha nem lesz normális, az alapok vannak végig elbaltázva), az egész ráz, mint a szemét, és már tiszta hullámos. Természetesen a környék összes településén még a tyúkól körül is minden le van aszfaltozva óccsó aszfalttal. És nagyon nem egyedi eset ez.
Direkt olyan peldat hoztam, ami kozvetlenul erint, naponta hasznalom es tapasztalom, mennyire jo lett, es viszonylag uj. En elhiszem neked, hogy igy van, es azt is elhiszem, hogy amire esetleg Pesten es kornyeken futja, arra kicsit “kijjebb” mar nem, peldaul megfelelo minosegu aszfalt, vagy munkero stb. Mas a kivitelezo, mas az alvallalkozo es igy tovabb.
M0 deli szektora egy kalap fos peldaul, evek ota szenvednek a Duna hidnal, konkretan penznyelo volt az egesz es maig nem megoldott. Szamtalan peldat tudok arra is, hogy szar lett a munka, de probalom eszrevenni a fejlodest is azert

Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 14:59
Szerző: kiserik
Realista24 írta:
Inkább boldogan fizetné ki az ember akár a dupláját is, csak kapná meg azt a szolgáltatást, mint külföldön (útminőség, munkálatok kezelése, stb).
Hulyeseg. Egyreszt nincs mibol, masreszt eleg megnezni, hogy az emebrek elelmiszerben mit vesznek. Utobbi kovetkezik az elobbibol reszben.
Ezzel vitatkoznék és nem kiálltanám ki elvől hülyésgnek. Egyrész az étel létkérdés, az autópálya nem az. Inkább egy kényelmi szolgáltatás kellene hogy legyen, aminek bizony felára van. A példád továbbfűzva nagyjából annyi lenne, hogy ne legyen a libamáj 15-20.000 Ft, mert az emberek szegények, nincs miből. A lakosság nagy része rendszeresen maximum 1-2 megyében használja az autópályát. A nagy átlagot nem verné földhöz, ha évi 10.000 Ft-ot kellene fizetnie a kényelmes munkábajárás miatt. Most gyakorlatilag azért fizetsz, hogy jobb esetben, nem jönnek szembe és mehetsz 130-al. Egyébként minden autópálya mellet fut egy főútvonal is, így bizony létezik alternatíva ami ingyenes.
Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 14:34
Szerző: Realista24
Inkább boldogan fizetné ki az ember akár a dupláját is, csak kapná meg azt a szolgáltatást, mint külföldön (útminőség, munkálatok kezelése, stb).
Hulyeseg. Egyreszt nincs mibol, masreszt eleg megnezni, hogy az emebrek elelmiszerben mit vesznek. Utobbi kovetkezik az elobbibol reszben.
Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 14:29
Szerző: kiserik
RealAsensio írta:
zsuninnyo írta:
Szerintem egyik sem kifejezetten rossz, osszegeseben nezve. Vannak jobbak es vannak rosszabbak is.
Persze az utak minosegevel az a baj, hogy a hozzaallas nem megfelelo. Alapvetoen kivalonak kene lennie, de a sok lopas / munkasok hanyagsaga miatt sikerul olyanokat csinalni, amilyenek...
A kultura sem jo, de azert mondjuk egy dashcam osszeallitas az orszagrol nyomaba sem erhet par masik orszagnak. Persze vannak sokkal jobbak is, termeszetesen.
Szerintem itthon a 2 dolog kb egal.
Nem tudom, te merre kozlekedsz, de altalanossagban kijelentheto, hogy a magyar utak katasztrofalis allapotban vannak. Ez nem feltetlenul a jelenlegi kormany hibaja, hanem osszessegeben az elmult evtizedek munkassaga. Ami viszont szinten kijelentheto, hogy az elmult 5-8 evben az uj utak minosege kifejezetten jo, vagy kivalo. Nem lehet belekotni, itt Pest megyeben peldaul a 2/A patika lett, ezt kar vitatni. Szerintem fejlodik a hazai utepites, nyilvan vannak tularazasok, meg egyebek, de legalabb a minoseg mar europai szinvonal.
A mondandó második felével én elég hevesen vitatkoznék. Lehet hogy ez csak a nagy Pesten kívüli országban van így, de itt keleten egy hulladék minden, amit építenek. Nincs 1 éve, hogy átadták az M30-as Miskolc-Kassa közötti szakaszát. Már legalább 1 helyen vissza kellett bontani, mert megsüllyedt (soha nem lesz normális, az alapok vannak végig elbaltázva), az egész ráz, mint a szemét, és már tiszta hullámos. Természetesen a környék összes településén még a tyúkól körül is minden le van aszfaltozva óccsó aszfalttal. És nagyon nem egyedi eset ez.
Galacticos írta:
Csak horvatban a hatartol lementek splitig es fizettek 225 kunat ami 13 ezer forint. Azert a kb 500kilometerert, az ut tenyleg jo de sokkal dragabb mint itthon az autopalya.
Inkább boldogan fizetné ki az ember akár a dupláját is, csak kapná meg azt a szolgáltatást, mint külföldön (útminőség, munkálatok kezelése, stb). Jóval többe van a futómű, a felni meg a fogorvos, mert kipereg a tömés a fogadból és ugye ezek a szar utak nem kicsit balesetveszélyesek is. Bár jó magyar szokás szerint a legjobb útjavítás a sebességkorlátozás.
Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 13:42
Szerző: Sierra
RealAsensio írta:
Nem tudom, te merre kozlekedsz, de altalanossagban kijelentheto, hogy a magyar utak katasztrofalis allapotban vannak.
Elég csak a legnagyobb fővárosi utakra gondolni. Hungária körút, az egyik legforgalmasabb út, és tényleg siralmas állapotban van. Évek óta semmi felújítás, 5 éve felújították a Róbert Károly körutat és azzal le is lett tudva.
Gyömrői út kőbányán, az már tényleg a legalja kb. 30-cal is úgy kell kerülgetni a kátyukat. Szintén kőbánya, Fehér út, katasztrófa az a rövid szakasz is. Üllői út Kökitől kifelé menő szakasza okádék. Helsinki-Grassalkovich is borzalmas, erre jártam majdnem 8 évig autóval minden nap, Határ út, kritikán aluli. És csomót nem említettem még pesten, ezeken járok a legtöbbet, és kegyetlen szar mind.
Re: Politika
Elküldve: 2022. szeptember 22., csütörtök 13:34
Szerző: RealVazquez
zsuninnyo írta:
nmate írta:
Szerintem amúgy a forgalom és közlekedési kultúra sokkal rosszabb itthon, mint az utak minősége.
Szerintem egyik sem kifejezetten rossz, osszegeseben nezve. Vannak jobbak es vannak rosszabbak is.
Persze az utak minosegevel az a baj, hogy a hozzaallas nem megfelelo. Alapvetoen kivalonak kene lennie, de a sok lopas / munkasok hanyagsaga miatt sikerul olyanokat csinalni, amilyenek...
A kultura sem jo, de azert mondjuk egy dashcam osszeallitas az orszagrol nyomaba sem erhet par masik orszagnak. Persze vannak sokkal jobbak is, termeszetesen.
Szerintem itthon a 2 dolog kb egal.
Nem tudom, te merre kozlekedsz, de altalanossagban kijelentheto, hogy a magyar utak katasztrofalis allapotban vannak. Ez nem feltetlenul a jelenlegi kormany hibaja, hanem osszessegeben az elmult evtizedek munkassaga. Ami viszont szinten kijelentheto, hogy az elmult 5-8 evben az uj utak minosege kifejezetten jo, vagy kivalo. Nem lehet belekotni, itt Pest megyeben peldaul a 2/A patika lett, ezt kar vitatni. Szerintem fejlodik a hazai utepites, nyilvan vannak tularazasok, meg egyebek, de legalabb a minoseg mar europai szinvonal.