A kozlekedes ritmusa az 50 lenne, de a türelmetlen ember atalakitja 70-re, 90 helyett 110-re, 130 helyett 160ra. Ezeknek, ha 70 lenne, akkor 90nel mennenek, 150 helyett meg 180nal, amig szet nem esik a haromhengeres szar alattuk.Zack írta:Miért lenne fals? Persze, ha a jelenlegi szabályozások oldaláról nézzük igaz, amit írsz, viszont a gyakorlat azt mutatja, hogy az 50-es táblánál 70-el menők, akik a közlekedés ritmusát követik, sokkal kevésbé veszélyesek a környezetükre, mint akik, bár a szabályt betartják, megtörik a közlekedés ritmusát.Realista24 írta:
Fals. Azert tekinted ot a legveszelyesegbbnek, mert a sok idegbeteg ugy gondolja, hogy az ötvenes tabla a bicajosokra vonatkozik, es minden tanulovezetot ellensegnek tekint.
De tovabbmegyek, engem is, aki 80%ban betartja a sebessegkorlatozasokat egy ideje...ennyi frusztralt es barom autost, amelyik ugy eloz, hogy kozben ram akarja huzni a kormanyt meg nem lattam. A szerb kamionost, amelyik 50 centire a kocsimtol jon mogottem, mar nem is emlitem, hogy aztan megelozzon kanyarban es elottem menjen 1 km/hval tobbel, mint en.
Vagy ami ma hajnalban volt, lakott teruletre beertem ket masik autoval, es nyilvan az utolsonak nem tetszett, hogy hajnalban, szar latasi viszonyok kozott mindenki betartja az 50et, nyilvan elozni kell az ivelt uton, zebra elott.
Most akkor ki a veszelyesebb? En aki szabalyokat betartva vezetek, vagy a szerb a negyven tonnajaval, kanyarban, elozve esetleg a barom, amelyik lakott teruleten szaguldozik?
Elfogadom, hogy neked ezek a megfigyeléseid, viszont nem hiszem, hogy bármilyen információnk lenne arról, hogy általánosságban kijelenthessük, akik 70-el mennek az 50-es táblánál, azok rögtön rád is húzzák a kocsit előzés közben.
A szabályaink nem önmagukért vannak, hanem azért, hogy a közösség összessége által leginkább támogatott reálisan elvárható viselkedés normát kikényszerítsék a azokból akik ezeket a normákat nem fogadnák el maguktól. A szabályozás elég sokszor elavul, ilyenkor változtatni kell azon. Jó példa, hogy a törik tankönyvek egyre későbbi dátummal végződnek.
Nagy altalanossagban pedig azt lehet kijelenteni, hogy a fekut rovidebb 50nel, mint 70nel. Mindem mas belemagyarazas. De tudom, itt mindenki is hiperszuper biztonsagosan vezet, sebessegtol fuggetlenul, es le tud reagalni mindent ugyanugy gyorshajtas kozepette, mint a szabalyok betartasa eseten.


