Oldal: 1010 / 1387

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 6:50
Szerző: nmate
Legzöldebb az lenne, ha Thanos csettintene. :mrgreen:

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 6:47
Szerző: Realista24
gutihaz14 írta:
hehetheoriginal írta: Es nem is zöld az a köntös ez a legviccesebb :lol:
Es benyeli a vilag
nézőpont kerdese. ez meg mindig csak a lokalis kornyezetszennyezesre ad megoldast. a globalisra nem.
De az tényleg segíti a környezetszennyezés ügyet hogy kismillio töltőállomást kell kiépíteni. Aki tud otthon is kiepiti. Egyre több és nagyobb áram mennyiség szaladgál körbe körbe az emberek felett mellett alatt? Egészséges ez? Mennyi eddig beépítetlen területet vesznek el ezek miatt?
Hány zöld területre kerül napelem park ? Stb stb.

Érdekes és összetett kérdés ez számomra, ahol továbbra is csak egy dolog dönt, a pénz. Minden más le van szarva.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 6:44
Szerző: gutihaz14
hehetheoriginal írta: Es nem is zöld az a köntös ez a legviccesebb :lol:
Es benyeli a vilag
nézőpont kerdese. ez meg mindig csak a lokalis kornyezetszennyezesre ad megoldast. a globalisra nem.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 5:22
Szerző: hehetheoriginal
Es nem is zöld az a köntös ez a legviccesebb :lol:
Es benyeli a vilag

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 30., csütörtök 4:33
Szerző: Realista24
Itt nem azon van a hangsúly hogy többe kerül, hanem azon hogy a többletköltség mellett kötöttségekkel jár az egész.

Ez az egész akkor érne valamit, ha legalább egy ezrest elmennének, azért meg pluszt is fizetne sok ember. De addig ez csak korlátozás az én szememben zöld köntösbe bújtatva.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 29., szerda 22:19
Szerző: h3x0r
Hibrid alatt nyilvan nem az uj Lamborghini Revueltora gondoltam, az elso lambo plug-in hibrid, aminek a tisztan elektromos hatotavja 10 km. :lol: hehe kedveert azert raktak bele egy 1001 loeros 6.5 literes v12-ot is.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 29., szerda 22:09
Szerző: h3x0r
Realista24 írta: Jah, most jott az egyik sales igazgato, meselte, hogy patika a BMW csak hat teljes toltottsegnel kiirja, hogy 600 km vagy mennyi, aztan eppen elment vele 300-at es a toltes tobbe kerul mint tankolni :lol:
Ezert mondja mindenki, hogy csak akkor vegyel elektromos autot, ha otthon tudod tolteni. Hosszabb uton ha a gyorstoltes tobbe is kerul, nem fog erdekelni, mert azt az extra kiadast a mindennapi toltesekkor mar ugyis megsporoltad.
Realista24 írta:
Otthon töltés nélkül biztos, hogy nem vágnék bele az e-autózásba (max, ha a munkahelyen tudnám tölteni és nem lenne messze), vagy lenne a közelben SuC (de akkor csak Tesla ugye). Az úttervezés pedig normális autónál nem a Te dolgod.
Azt ertem, hogy nem az en dolgom, de nem akarok szarakodni egy 300kmes vagy 500kmes uton, hogy hol es hany helyen mennyi idore kell megallnom, hogy odaerjek egy olyan helyre, ami "normalis" autoval siman elerheto erolkodes nelkul.

A Tesla meg tovabbra sem tetszik, sem kivul, sem belul. De ez mar izles dolga.
Pont ezert valasztanak sokan inkabb hibridet. Hetkoznap, ha csak varosban kell jarkalni, az otthoni aram kb harmad annyiba kerul, mintha benzinnel mennel. Ha munkahelyen is tudsz tolteni, az meg jobb. Viszont ha kozbe jon egy ut, ahova idore oda kell erj, nincs az, hogy jajj, most csak felig vannak az akksik es 1 helyett 2 gyorstoltonel is meg kell allj. Par szaz km-en a fogyasztasnak is jot tesz, hogy varosban atall elektromos fogyasztasra es elozeseknel besegit a benzinesnek.

Az pedig a legnagyobb kenyelem, mikor indulas elott telefonrol berakod a futest vagy nyaron bevasarlaskor meg a kassza elott beinditod a klimat.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 29., szerda 19:59
Szerző: Realista24
Kerlon írta: micsoda problémák :kalapos:


múltkor kaptunk egy e-transitot tesztre, nagy doboz, kereskedő elkezdi tud 400 km-et, mondom ok, akkor a fuvarosunk mehet egy győr-ajka-győr távot vele gond nélkül, erre beül, elindítja, te ez azt írja, hogy 175 km-re elég a töltés és maxon van, kereskedő: ja, hidegbe kicsit kevesebbet tud. :mrgreen:

amúgy fasza volt, hogy hang nélkül úgy lépett a 2,5 tonnás dobozos szar, mint egy gyengébb sportkocsi, de hát... 2,5 tonna hulladék a világ megmentésére és áruszállításra 20 kmes körzetben :lol:
Jah, most jott az egyik sales igazgato, meselte, hogy patika a BMW csak hat teljes toltottsegnel kiirja, hogy 600 km vagy mennyi, aztan eppen elment vele 300-at es a toltes tobbe kerul mint tankolni :lol:

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 29., szerda 19:56
Szerző: Kerlon
micsoda problémák :kalapos:


múltkor kaptunk egy e-transitot tesztre, nagy doboz, kereskedő elkezdi tud 400 km-et, mondom ok, akkor a fuvarosunk mehet egy győr-ajka-győr távot vele gond nélkül, erre beül, elindítja, te ez azt írja, hogy 175 km-re elég a töltés és maxon van, kereskedő: ja, hidegbe kicsit kevesebbet tud. :mrgreen:

amúgy fasza volt, hogy hang nélkül úgy lépett a 2,5 tonnás dobozos szar, mint egy gyengébb sportkocsi, de hát... 2,5 tonna hulladék a világ megmentésére és áruszállításra 20 kmes körzetben :lol:

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 29., szerda 18:51
Szerző: Realista24
Otthon töltés nélkül biztos, hogy nem vágnék bele az e-autózásba (max, ha a munkahelyen tudnám tölteni és nem lenne messze), vagy lenne a közelben SuC (de akkor csak Tesla ugye). Az úttervezés pedig normális autónál nem a Te dolgod.
Azt ertem, hogy nem az en dolgom, de nem akarok szarakodni egy 300kmes vagy 500kmes uton, hogy hol es hany helyen mennyi idore kell megallnom, hogy odaerjek egy olyan helyre, ami "normalis" autoval siman elerheto erolkodes nelkul.

A Tesla meg tovabbra sem tetszik, sem kivul, sem belul. De ez mar izles dolga.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 29., szerda 18:29
Szerző: hehetheoriginal
Vegre egyetertunk erik, elektromos motyo nem jo munkara

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 29., szerda 18:10
Szerző: gutihaz14

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 29., szerda 17:36
Szerző: kiserik
Realista24 írta:
kiserik írta: Csak annyit mondok, hogy van olyan elektromos, amivel simán belefér Fehérvár-Bécs (M7-M0-M1) autópálya tempóban (140), és nem is drágább, mint a iX3 vagy a ID4 :D (sőt a legolcsóbbal is csak egy 5 perces pisiszünet kell Győrben)
Persze, tudom, csak mocskos ronda es fapados az egesz, ahogy csababarca is irta (NEKEM) es a ceg policyban nincsen benne, mint opcio.

Az mar mas kerdes, hogy ha mar egy vagyon meg BMW, akkor ne kelljen kompromisszumot kotni a tavolsaggal. Egy 20ezer euros autotol elfogadom, hogy kell, de egy premiumtol...ne vicceljunk mar.

A masik ami ellen szol, hogy otthon nem tudom tolteni, fehervaron es Becsben jok a lehetosegek, de hogy mindig ezen kattogjak, hogy hol tudok megallni, hogy tervezzem az utat, stb...ah koszi nem.
Otthon töltés nélkül biztos, hogy nem vágnék bele az e-autózásba (max, ha a munkahelyen tudnám tölteni és nem lenne messze), vagy lenne a közelben SuC (de akkor csak Tesla ugye). Az úttervezés pedig normális autónál nem a Te dolgod.

Saját tapasztalat erről a tetszik/nem tetszik dologról (senkit nem akarok rábeszélni semmire, csak elmondom a saját sztorinkat). Mikor feleségemnek mondtam a nagy tervemet, akkor azonnal kétségei voltak a működést illetően. Félt, hogy túl bonyolult lesz. Aztán mikor mutattam neki képeket, videókat, akkor annyit fűzött hozzá, hogy " No Way! Ez ronda." Mondtam neki, hogy azért menjünk el, nézzük meg és majd meglátjuk. Élőben már kicsit másabb volt (úgy már kicsit tetszett is neki), de még mindig félt tőle. Ekkor megegyeztünk, hogy megrendeljük, fél év használat után eldöntjük, hogy marad e, vagy keresünk mást. Most telt le a fél év. Nem keresünk. :)
hehetheoriginal írta:
kiserik írta: Csak annyit mondok, hogy van olyan elektromos, amivel simán belefér Fehérvár-Bécs (M7-M0-M1) autópálya tempóban (140), és nem is drágább, mint a iX3 vagy a ID4 :D (sőt a legolcsóbbal is csak egy 5 perces pisiszünet kell Győrben)
nyilvan, mivel pont most mondtam el, hogy mindenki, aki munkara hasznalna - es nem trendiskedni - szidja, mit a bokrot.

ezek nem kiranduloautok, ami alapjan te itt veszed a dolgokat
Hehe, bachatod ezeket a német fosokat, ha se valós hatótávuk, se használható töltőhálózatuk nincs. Persze, hogy nem jók munkára.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 29., szerda 15:28
Szerző: Realista24
kiserik írta: Csak annyit mondok, hogy van olyan elektromos, amivel simán belefér Fehérvár-Bécs (M7-M0-M1) autópálya tempóban (140), és nem is drágább, mint a iX3 vagy a ID4 :D (sőt a legolcsóbbal is csak egy 5 perces pisiszünet kell Győrben)
Persze, tudom, csak mocskos ronda es fapados az egesz, ahogy csababarca is irta (NEKEM) es a ceg policyban nincsen benne, mint opcio.

Az mar mas kerdes, hogy ha mar egy vagyon meg BMW, akkor ne kelljen kompromisszumot kotni a tavolsaggal. Egy 20ezer euros autotol elfogadom, hogy kell, de egy premiumtol...ne vicceljunk mar.

A masik ami ellen szol, hogy otthon nem tudom tolteni, fehervaron es Becsben jok a lehetosegek, de hogy mindig ezen kattogjak, hogy hol tudok megallni, hogy tervezzem az utat, stb...ah koszi nem.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 29., szerda 15:23
Szerző: hehetheoriginal
kiserik írta: Csak annyit mondok, hogy van olyan elektromos, amivel simán belefér Fehérvár-Bécs (M7-M0-M1) autópálya tempóban (140), és nem is drágább, mint a iX3 vagy a ID4 :D (sőt a legolcsóbbal is csak egy 5 perces pisiszünet kell Győrben)
nyilvan, mivel pont most mondtam el, hogy mindenki, aki munkara hasznalna - es nem trendiskedni - szidja, mit a bokrot.

ezek nem kiranduloautok, ami alapjan te itt veszed a dolgokat

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 29., szerda 15:03
Szerző: kiserik
Csak annyit mondok, hogy van olyan elektromos, amivel simán belefér Fehérvár-Bécs (M7-M0-M1) autópálya tempóban (140), és nem is drágább, mint a iX3 vagy a ID4 :D (sőt a legolcsóbbal is csak egy 5 perces pisiszünet kell Győrben)

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 29., szerda 14:57
Szerző: Realista24
nokedli írta:
Realista24 írta: Akarhol olvasom, 280-300at javasolnak maximum, ugy hogy talan nem kell izgulni.
81-M1. 40-50km spórolás és télen is jó vagy :mrgreen:
Jo hat aranyos vagy, hogy azt gondolod nem tudom :mrgreen: , amugy nekem egeszen pontosan 70 km a difi viszont idoben nagyjabol 10 perc (de lehet egal, ha kifogok ket trakort is az uton eppen) van a ket utvonal kozott, es mig elobbin 1% eselyem van, hogy elemugrik egy öz, vaddiszno vagy roka, utobbin 50-50% kb...mert regen arra jartam es minden alkalommal lattam legalabb egy elutott allatot, vagy eppen ott legeltek az ut mellett es csak ket gyors miatyank mentett meg, hogy eppen ne forduljon ki elem.

Es mivel altalaban sotetben megyek es jovok, meg jobban ki voltam téve ennek a veszelynek, telen meg plane nem mennek azon a fos 81-esen, amit mar 20 eve ketsavositani es gyorsforgalmasitani kellett volna.

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 29., szerda 14:41
Szerző: nokedli
Realista24 írta: Akarhol olvasom, 280-300at javasolnak maximum, ugy hogy talan nem kell izgulni.
81-M1. 40-50km spórolás és télen is jó vagy :mrgreen:

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 29., szerda 13:57
Szerző: Realista24
Alapjaraton nem erdekel milyen a verda, ha ceges, de most baszarintja a csorom, hogy ott egy bömbi, de megse. :vivo:

Re: Politika

Elküldve: 2023. március 29., szerda 13:56
Szerző: raul 4 ever
Szerintem valami jó kis dízelt kéne kérned Laci. Ezzel azért meg tudnál érkezni.