Oldal: 928 / 2212

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 7:12
Szerző: Realista24
Kerlon írta:
Realista24 írta: Tesla kicsit Apple köntösben van nem?
Mindneki utalja, akinek nem olyan van.
Van benne valami, de az érem másik oldala az, hogy ők képtelenek a hibákat is elismerni. Amikor az IOS a legstabilabb program, aztán kijön egy frissítés és még kell rá 5, hogy működjön is... És ez a legegyszerűbb példa volt.
Mondom én, mint az Apple :mrgreen:

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 13., kedd 23:10
Szerző: kiserik
Kerlon írta:
Realista24 írta: Tesla kicsit Apple köntösben van nem?
Mindneki utalja, akinek nem olyan van.
Van benne valami, de az érem másik oldala az, hogy ők képtelenek a hibákat is elismerni. Amikor az IOS a legstabilabb program, aztán kijön egy frissítés és még kell rá 5, hogy működjön is... És ez a legegyszerűbb példa volt.

Tesla hype vonaton van szerintem továbbra is. Amúgy volt szerencsém S modellhez, bitanggul tetszik a villany ereje, de szamomra szanalmas a kozepkonzol, a geek reszletek (fingparna hatas bammeg... :fpalm: ).

A hatótáv témára is kíváncsi lennék... amikor kijött a Taycan, akkor is ment a vita, hogy ki a gyorsabb, aztán a németek hamar odavertek az asztalra, hogy a Taycan minden esetben előbb van 100on, csak éppen a Tesla máshogy mér.

Model 3 talán elérhető lenne, de az meg szamomra eleg csunyacska kivulrol, a bele meg alapbol csunya mindnek.

Alapvetoen szomoru, hogy minden erinto gombra vagy tableten, virtualis kezelovel oldanak meg, amikor a mobiltelefon megjelenese ota azt sulykoljak, hogy ne nyomkodd azt a szart...
A Teslában ez is jó. Folyamatosan tanulnak a hibáikból és a felhasználókra is hallgatnak. Egy rakás megoldást megváltoztattak az Y-ban a 3-ashoz képest, amit a tulajdonosok nem szerettek vagy kifogásoltak.

Taycan :lol: Pár menettulajdonsági mutatóban egy hajszállal megvertek vele egy 7 éves sedant. 7 évest :lol: A bibi csak annyi, hogy mellette jóval kisebb a hatótávja és másfélszer annyiba kerül. Aztán jövőre meg leülnek a Plaid előtt. Erre írtam, hogy simán mindenki előtt van a Tesla és ez nem hype. Kijött a Taycan, Tesláék bejelentették a Plaidet. Jött a Lucid, hogy majd az ő autójuk aztán mindent le fog verni, erre Tesláék nyilvánossá tették a Plaid adatait. Emellett saját töltőhálózatuk van világ szerte. Ez sem csak hype. Sőt a legújabb otthoni töltő már alkalmas arra, hogy ha akarod idegenek tölthetnek nálad pénzért.

A tabletes megoldás meg nem véletlenül van. Alapvető a Teslánál, hogy mindennek egyszerűnek és olcsónak kell lennie. Ezzel a megoldással csak 1 eszközhöz kell vezetéket vezetniük, 1 eszközt kell beszerelniük. Semmi egyéb indoka nincs a tabletezésnek, mint a költségek csökkentése. Így a legolcsóbb.
Steve írta: Ha már eletromos kocsi, akkor nekem egy Audi E-tron kellene, de leginkább egyik sem.
Csak nem tudják gyártani, mert nincs elég akksijuk :lol: Én, ha elektromos autó, akkor csak is Tesla. A többiek csak tanulják ezt az iparágat. Megvárom a Berlini gyárat, aztán lehet, hogy bele is ugrom egy Y-ba. Remélem addig az Unió megvágja az elektromos autók áfáját :D

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 13., kedd 22:31
Szerző: Steve
Kerlon írta:
Realista24 írta: Tesla kicsit Apple köntösben van nem?
Mindneki utalja, akinek nem olyan van.
Van benne valami, de az érem másik oldala az, hogy ők képtelenek a hibákat is elismerni. Amikor az IOS a legstabilabb program, aztán kijön egy frissítés és még kell rá 5, hogy működjön is... És ez a legegyszerűbb példa volt.

Tesla hype vonaton van szerintem továbbra is. Amúgy volt szerencsém S modellhez, bitanggul tetszik a villany ereje, de szamomra szanalmas a kozepkonzol, a geek reszletek (fingparna hatas bammeg... :fpalm: ).

A hatótáv témára is kíváncsi lennék... amikor kijött a Taycan, akkor is ment a vita, hogy ki a gyorsabb, aztán a németek hamar odavertek az asztalra, hogy a Taycan minden esetben előbb van 100on, csak éppen a Tesla máshogy mér.

Model 3 talán elérhető lenne, de az meg szamomra eleg csunyacska kivulrol, a bele meg alapbol csunya mindnek.

Alapvetoen szomoru, hogy minden erinto gombra vagy tableten, virtualis kezelovel oldanak meg, amikor a mobiltelefon megjelenese ota azt sulykoljak, hogy ne nyomkodd azt a szart...
Életemben nem volt bajom egy IOS rendszerrel sem. Bizonyos app-ek fejlesztését elcseszték és ezért volt gond, de ez 1-2 alkalommal. Úgy, hogy az Iphone 3 óta az összeset használtam.

Az Iphonok stabilak és megbízhatóak, ezt nehéz lenne elvenni tőlük. De túlárazottak sajnos.

A Tesla piszkosul egyben van. S-modellt vezettem többször is. Viszont számomra nem adna annyit, hogy ennyit költsek rá. Ha már eletromos kocsi, akkor nekem egy Audi E-tron kellene, de leginkább egyik sem.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 13., kedd 21:39
Szerző: Kerlon
Realista24 írta: Tesla kicsit Apple köntösben van nem?
Mindneki utalja, akinek nem olyan van.
Van benne valami, de az érem másik oldala az, hogy ők képtelenek a hibákat is elismerni. Amikor az IOS a legstabilabb program, aztán kijön egy frissítés és még kell rá 5, hogy működjön is... És ez a legegyszerűbb példa volt.

Tesla hype vonaton van szerintem továbbra is. Amúgy volt szerencsém S modellhez, bitanggul tetszik a villany ereje, de szamomra szanalmas a kozepkonzol, a geek reszletek (fingparna hatas bammeg... :fpalm: ).

A hatótáv témára is kíváncsi lennék... amikor kijött a Taycan, akkor is ment a vita, hogy ki a gyorsabb, aztán a németek hamar odavertek az asztalra, hogy a Taycan minden esetben előbb van 100on, csak éppen a Tesla máshogy mér.

Model 3 talán elérhető lenne, de az meg szamomra eleg csunyacska kivulrol, a bele meg alapbol csunya mindnek.

Alapvetoen szomoru, hogy minden erinto gombra vagy tableten, virtualis kezelovel oldanak meg, amikor a mobiltelefon megjelenese ota azt sulykoljak, hogy ne nyomkodd azt a szart...

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 13., kedd 21:17
Szerző: Professore
Szerintem még nem kell temetni és félteni a régi nagy gyártókat. Ez nem a Tesla ellen szól csak egy dolog évi 400 ezer autót értékesíteni és más kávéház a több milliós tétel. Egyelőre a full elektromos piac még mindig elég niche piac (bár kétség kívül évről évre bővül) a régiek meg kimaxolják amíg lehet a régi technológiát és fokozatosan váltanak majd a piaci kereslet alakulása szerint, na meg a kiszolgáló infrastruktúra fejlődésével arányosan. Aztán ott a Toyota aki akkor elkezdte a hibrid vonalat amikor Elon Musk még pattanásos volt... Biztos nem tudnának gyártani ha igazán akarnának olyan full elektromost ami pariba legyen a Teslakkal. Én így látom aztán az idő eldönti.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 13., kedd 20:46
Szerző: Marky
Az autogyartok mai szerepenek veget nem az elektromos autozas, hanem az urbanizacio fogja elhozni. Ma Budapesten hiaba szelesitenek ki az osszes nagyobb utat iranyonkent plusz 2-2 savval, ugyanugy masfel ora lenne atszelni csucsidoben a varost. Amig szenvedsz a dugoban, addig csinalhatnal ezer mas dolgot.
A vilagban mindenutt kezdenek visszaterni az emberek a tomegkozlekedesre, a modern vasuthalozatok mar a repulokkel versengenek. Egyszeruen nincs szukseg sajat autora, 2-3 evente cserelgetni pedig foleg nincs.
Az optimalis alternativa a kozossegi automegosztas lesz, amit akkor hasznalsz, ha tenyleg kell, a nap tobbi reszeben pedig nem az utcan foglalja a teruletet, hanem masnak dolgozik. Az elektromos autok ebbe tokeletesen illeszkednek, mivel nem kenyesek a hasznalatra, mint egy modern turbos auto, ezeket padlozhatja egy retardalt is az inditas utan, nem fog gazdasagi totalkaros lenni egy even belul, sokkal olcsobb az uzemeltetonek a fenntartasa.

A nemet gyartok hatalmas hatranyban vannak, mivel nincsen sajat szoftverfejleszto reszleguk, pedig egy jo elektromos autohoz ez a legfontosabb. A Tesla ugyanekkor vegigjarta a fejvadaszaival a Volgy cegeit es kilora felvasarolta a fejlesztoket. Ennek eredmenye az, hogy az ovek a piacon legfejlettebb vezetestamogato rendszer, amit tavolrol is tudnak frissiteni barmikor. Aki Teslat vesz, az egy komplett rendszert kap, aminek a kasztni a legmarginalisabb eleme.
kiserik írta: A nagy autógyártók főleg a Nokiára hajaznak, van a VW, aki Samsung
Csak a Nokia telcoban tovabbra is vilagszintu szereplo, rengeteg szabadalommal es know-how-al. Mi marad a legacy autogyartoknak?

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 13., kedd 20:38
Szerző: kiserik
Realista24 írta: Tesla kicsit Apple köntösben van nem?
Mindneki utalja, akinek nem olyan van.
Valahogy így. A nagy autógyártók főleg a Nokiára hajaznak, van a VW, aki Samsung és a kínaiak, akik itt is kínaiak :D
Kercsó írta: a Tesla hatalmas előnyt élvez az autóiparban, de kumma gyenge minőséget adnak ki a kezük közül. nagyon sok a panasz, hogy szar a karosszéria elemek illesztése, belső alkatrészek összeszerelése vagy a fényezés stb. azért az ember, annyi pénzért prémium minőséget vár el.
legutóbb egy Model Y-nak pár km után lerepült a teteje. :lol:

attól függetlenül Musk és csapata zseni, csak egy ideig tuti nem lesznek a német prémium minőség közelében.
Ebben az a legjobb, hogy a Tesla tulajok az egyik legelégedettebbek a világon az autójukkal. Persze még van porszem a gépezetben, de folyamatosan fejlődnek (modell 3 hibák javítása a modell y-ban). Ezért kell Musknak a német gyár, hogy tudjanak német minőséget gyártani.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 13., kedd 20:31
Szerző: Realista24
Tesla kicsit Apple köntösben van nem?
Mindneki utalja, akinek nem olyan van.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 13., kedd 20:12
Szerző: Kercsó
a Tesla hatalmas előnyt élvez az autóiparban, de kumma gyenge minőséget adnak ki a kezük közül. nagyon sok a panasz, hogy szar a karosszéria elemek illesztése, belső alkatrészek összeszerelése vagy a fényezés stb. azért az ember, annyi pénzért prémium minőséget vár el.
legutóbb egy Model Y-nak pár km után lerepült a teteje. :lol:

attól függetlenül Musk és csapata zseni, csak egy ideig tuti nem lesznek a német prémium minőség közelében.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 13., kedd 19:52
Szerző: kiserik
Kerlon írta:
kiserik írta:
Az előzőt nem engedte szerkeszteni :-(

Nem olyan drága az az "érthetetlenül drága", de persze annak is van oka. Jelenleg 1 elektromos autót gyártó cég van a világon, az a Tesla. A többiek csak tanulják az egészet. A VW konszern indult be az utóbbi időben, de ők is még nagyon le vannak maradva. Egyeduralkodóként viszont te diktálod az árakat. Ha egy csomagban nézed az elektromos autózást, akkor már nem is lesz olyan drága a drága, ami mellesleg folyamatosan olcsóbbá válik, mennek le az árak (fejlődik az ágazat). Akkor működik igazán a rendszer, ha otthon töltöd az autódat és napelemed is van. Így nincs üzemanyag költséged, ami évente nem kis pénzmegtakarítás. Szinte nincs szervíze egy ilyen masinának, így szerviz költséged sincs és egyéb adókedvezményeket is kapni rájuk. Egy összegben többet kell kiadnod, mikor megveszed, de idővel szépen kiegyenlíti a különbséget a konstrukcióból eredő spórolás.
A Teslaval is van bőven probléma és látszik jelenleg, hogy mi az előnyük: hype. Míg az VW autót gyártott (ID3) és a szoftvere nem állt össze, addig a Tesal szoftvert gyártott és rengeteg hibája van magának az autónak (minőség, összeszerelés stb.) Az addig oké, hogy a fenntartás olcsó (nem a tankolás), de kinek lesz pénze ID3-ra, ha kétszer annyiba kerül, mint egy Golf?

Egy értelmesebb napelem kapacitás meg még 1-1,5 M, hogy "ingyen" töltsd otthon. Szerintem lesz még 5-10 év mire a villanyautózás itthon már átlag ember számára is konkurenciája lehet a belsőégésünek. Addig esetleg ilyen eUp-okkal lehet bohóckodni.

Amúgy érthetetlenül drága, mert az akkumulátoron kívül talán minden más olcsóbb vagy ugyanolyan áron kerülhet be, mint egy belsőégésű autóban és talán a tervezési költség olcsóbb is, mivel a helyigények miatt nem kell annyit tetrisezni.
Nem már, hogy ilyen kispolgári lózungokat kelljen olvasni Tőled. A Teslának pont 7 évnyi előnye van a többiekkel szemben, ha nem több. Ez nem hype. Ez tény. A konkurencia minden lépésére van a polcon válaszuk, elég ha megnézzük a Porsche/Lucid story-t. A VW jelenleg ott tart, hogy gyártott egy szappantartót (kicsi), ami nem megy messzire, alig tud valamit, de baromi drága. Egyszerűen le vannak maradva technikailag, viszont felfogták, hogy az autógyártásnak, mint olyannak leáldozóban van. Számítógépet kell gyártani, szoftvert írni és betenni 4 kerék közé. Nekik jelenleg ez jelenti a fő fejlődési irányt, míg a Tesla ezen már bővel túl van. A Model Y-okal már szinte alig van probléma (ugye a legtöbb probléma a Model S-sel volt, ami a kezdeti szárnypróbálgatás és a ráncfelvarrás után ezen problémák csökkentek is) és a Berlini gyár megépülése után valószínűleg ezek is el fognak tűnni. Igazi német minőséget akar Musk. A Tesla már sokkal inkább az aksikra koncentrál és a gyártási költségek csökkentésére. Míg más cégek küzdenek a 2-300 km-es hatótávig, addig ők már simán hozzák az 4-500-at, sőt.

A napelem drága, de nem is csak arra van, hogy az autódat töltsd. Ez egy rendszer eleme. Egyébként napelem nélkül is nagyon olcsó az otthoni töltés. Nagyon-nagyon olcsó, így nagyon sokat tudsz spórolni a tankoláson, főleg Magyarországon.

Az árazásnál azért ne felejtsd el, hogy egy új terméknél nem csak a terméket kell kifizetni. Kifizeted a tervezést, fejlesztést, tesztelést, gyártósorok tervezését, építését, gyárak létesítését, gyártást. Ez mindig nagyon sokba kerül, amit az első időkben kell a vásárlóknak megfizetnie. Mikor már ""bejáratódik"" egy termék, akkor ezeket a költségeket már nem számolják fel, így csökken az ár, ahogyan a Tesla is csökkenti a Model Y árát.

Abban teljesen egyetértünk, hogy idehaza 5-10 év kell legalább, míg az átlag embernek alternatíva lesz az elektromos autózás, de ez inkább a gazdasági helyzetünk miatt van. Egyébként az már beszédes, hogy az 5 milliárdos pályázatot 1 nap alatt lefoglalta a hazai autós társadalom és a +2 milliárd sem tartott tovább.

Még annyit, hogy eszméletlenül hasonlít ez a szegmens a telefonéhoz. Sokan mondtak sokfélét, sokan lemaradtak, sokan belebuktak, és a végén a kínaiak előre törtek.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 13., kedd 19:21
Szerző: Kerlon
kiserik írta:
Kerlon írta:

Új generációs 1.6os benzines? Azt kb. a Toyota ad egyedül, azt is csak nagyon kevés modellbe pl új Corolla sedan.

Az átlag motorok gyakorlatilag 1.0, 1.4, 1.5 tubró benzinek, aztán erre jönnek a lágy hibrdek. Aztán néhol van még 2.0 turbós benzin, meg a kis autókban az 1.0-1.4 szívó... Egyedül a Mazda a kivétel, ahol nagyszámban mennek a 2.2, 2.5 ös skyactiveok.

Szívó benzin gyakorlatilag leáldozott, dízelt a hatótáv és a fogyasztás miatt még egy darabig nem lehet kinyírni, aztán jönnek a villamosrettenetek érthetetlenül drágán.

A Toyota féle hibrid lenne a megoldás szerintem. Városban vigyen el a villany 30-50 km-et tisztán, országúton meg gyorsításkor segítsen rá, aztán a két károsanyag kibocsájtást emelő tényező kvázi kiütve.
Az előzőt nem engedte szerkeszteni :-(

Nem olyan drága az az "érthetetlenül drága", de persze annak is van oka. Jelenleg 1 elektromos autót gyártó cég van a világon, az a Tesla. A többiek csak tanulják az egészet. A VW konszern indult be az utóbbi időben, de ők is még nagyon le vannak maradva. Egyeduralkodóként viszont te diktálod az árakat. Ha egy csomagban nézed az elektromos autózást, akkor már nem is lesz olyan drága a drága, ami mellesleg folyamatosan olcsóbbá válik, mennek le az árak (fejlődik az ágazat). Akkor működik igazán a rendszer, ha otthon töltöd az autódat és napelemed is van. Így nincs üzemanyag költséged, ami évente nem kis pénzmegtakarítás. Szinte nincs szervíze egy ilyen masinának, így szerviz költséged sincs és egyéb adókedvezményeket is kapni rájuk. Egy összegben többet kell kiadnod, mikor megveszed, de idővel szépen kiegyenlíti a különbséget a konstrukcióból eredő spórolás.
A Teslaval is van bőven probléma és látszik jelenleg, hogy mi az előnyük: hype. Míg az VW autót gyártott (ID3) és a szoftvere nem állt össze, addig a Tesal szoftvert gyártott és rengeteg hibája van magának az autónak (minőség, összeszerelés stb.) Az addig oké, hogy a fenntartás olcsó (nem a tankolás), de kinek lesz pénze ID3-ra, ha kétszer annyiba kerül, mint egy Golf?

Egy értelmesebb napelem kapacitás meg még 1-1,5 M, hogy "ingyen" töltsd otthon. Szerintem lesz még 5-10 év mire a villanyautózás itthon már átlag ember számára is konkurenciája lehet a belsőégésünek. Addig esetleg ilyen eUp-okkal lehet bohóckodni.

Amúgy érthetetlenül drága, mert az akkumulátoron kívül talán minden más olcsóbb vagy ugyanolyan áron kerülhet be, mint egy belsőégésű autóban és talán a tervezési költség olcsóbb is, mivel a helyigények miatt nem kell annyit tetrisezni.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 13., kedd 18:54
Szerző: kiserik
Kerlon írta:
Yazid írta: a benzin/hibrid a jövő, én már dízelt biztos nem vennék, ezek az új generációs 1.6 benzinesek is mennek azért
Új generációs 1.6os benzines? Azt kb. a Toyota ad egyedül, azt is csak nagyon kevés modellbe pl új Corolla sedan.

Az átlag motorok gyakorlatilag 1.0, 1.4, 1.5 tubró benzinek, aztán erre jönnek a lágy hibrdek. Aztán néhol van még 2.0 turbós benzin, meg a kis autókban az 1.0-1.4 szívó... Egyedül a Mazda a kivétel, ahol nagyszámban mennek a 2.2, 2.5 ös skyactiveok.

Szívó benzin gyakorlatilag leáldozott, dízelt a hatótáv és a fogyasztás miatt még egy darabig nem lehet kinyírni, aztán jönnek a villamosrettenetek érthetetlenül drágán.

A Toyota féle hibrid lenne a megoldás szerintem. Városban vigyen el a villany 30-50 km-et tisztán, országúton meg gyorsításkor segítsen rá, aztán a két károsanyag kibocsájtást emelő tényező kvázi kiütve.
Az előzőt nem engedte szerkeszteni :-(

Nem olyan drága az az "érthetetlenül drága", de persze annak is van oka. Jelenleg 1 elektromos autót gyártó cég van a világon, az a Tesla. A többiek csak tanulják az egészet. A VW konszern indult be az utóbbi időben, de ők is még nagyon le vannak maradva. Egyeduralkodóként viszont te diktálod az árakat. Ha egy csomagban nézed az elektromos autózást, akkor már nem is lesz olyan drága a drága, ami mellesleg folyamatosan olcsóbbá válik, mennek le az árak (fejlődik az ágazat). Akkor működik igazán a rendszer, ha otthon töltöd az autódat és napelemed is van. Így nincs üzemanyag költséged, ami évente nem kis pénzmegtakarítás. Szinte nincs szervíze egy ilyen masinának, így szerviz költséged sincs és egyéb adókedvezményeket is kapni rájuk. Egy összegben többet kell kiadnod, mikor megveszed, de idővel szépen kiegyenlíti a különbséget a konstrukcióból eredő spórolás.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 13., kedd 18:45
Szerző: kiserik
Yazid írta:
kiserik írta:
Ebben én annyira nem vagyok biztos. A hibrid technológia szerintem inkább zsákutca, mint jövő.
az más kérdés mi fog belőle kisülni, de a dízel megállt évek óta, kimaxolták, dpf plusz adblue és end of story. A toyota már nem is gyárt dízelt (csak őket ismerem, lehet más se). Zsákutca vagy nem ebbe ölik a pénzt, a fejlesztést. meg az elektromos fosadékokba természetesen
Sokat nem kell/nem lehet fejleszteni a hibriden. A Toyotánál jól látták, hogy az átállás a robbanó motorokról valami másra (jelenleg az elektromos van előtérben) nem lesz egy rövid folyamat, így meglovagolták az átmenetet a hibriddel. Mindkét technológiából kiveszik ami működik és használják. Ez azért zsákutca, mert nincs benne fejlődés, fejleszthető összetevő. A múlt mindig visszahúzza a jövőt. A jövő az elektromos autózás felé halad és az utat a Tesla tapossa.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 13., kedd 17:19
Szerző: Kerlon
Yazid írta: a benzin/hibrid a jövő, én már dízelt biztos nem vennék, ezek az új generációs 1.6 benzinesek is mennek azért
Új generációs 1.6os benzines? Azt kb. a Toyota ad egyedül, azt is csak nagyon kevés modellbe pl új Corolla sedan.

Az átlag motorok gyakorlatilag 1.0, 1.4, 1.5 tubró benzinek, aztán erre jönnek a lágy hibrdek. Aztán néhol van még 2.0 turbós benzin, meg a kis autókban az 1.0-1.4 szívó... Egyedül a Mazda a kivétel, ahol nagyszámban mennek a 2.2, 2.5 ös skyactiveok.

Szívó benzin gyakorlatilag leáldozott, dízelt a hatótáv és a fogyasztás miatt még egy darabig nem lehet kinyírni, aztán jönnek a villamosrettenetek érthetetlenül drágán.

A Toyota féle hibrid lenne a megoldás szerintem. Városban vigyen el a villany 30-50 km-et tisztán, országúton meg gyorsításkor segítsen rá, aztán a két károsanyag kibocsájtást emelő tényező kvázi kiütve.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 13., kedd 16:28
Szerző: Yazid
kiserik írta:
Yazid írta: a benzin/hibrid a jövő, én már dízelt biztos nem vennék, ezek az új generációs 1.6 benzinesek is mennek azért
Ebben én annyira nem vagyok biztos. A hibrid technológia szerintem inkább zsákutca, mint jövő.
az más kérdés mi fog belőle kisülni, de a dízel megállt évek óta, kimaxolták, dpf plusz adblue és end of story. A toyota már nem is gyárt dízelt (csak őket ismerem, lehet más se). Zsákutca vagy nem ebbe ölik a pénzt, a fejlesztést. meg az elektromos fosadékokba természetesen

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 13., kedd 16:13
Szerző: kiserik
Yazid írta: a benzin/hibrid a jövő, én már dízelt biztos nem vennék, ezek az új generációs 1.6 benzinesek is mennek azért
Ebben én annyira nem vagyok biztos. A hibrid technológia szerintem inkább zsákutca, mint jövő.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 13., kedd 16:08
Szerző: Nika91127
Yazid írta: a benzin/hibrid a jövő, én már dízelt biztos nem vennék, ezek az új generációs 1.6 benzinesek is mennek azért
Akkor egy Vignale hibrid Mondeo :) De tuti nem próbàlkoznék 1.6 ecoboosttal.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 13., kedd 15:40
Szerző: Yazid
a benzin/hibrid a jövő, én már dízelt biztos nem vennék, ezek az új generációs 1.6 benzinesek is mennek azért

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 13., kedd 15:29
Szerző: Nika91127
chosenone46 írta:
Sierra írta:

Minden az előző tulajtól függ. Viszont arra számíts, hogy egy 5-6 éves autóhoz minden drága lesz. Nekem a 16 éves Mondeomhoz is vannak szép árak alkatrészekben. Érdemes kiolvastatni mindenképpen, meg átnézetni. Megér 10 ezer Forintot, hogy aztán megspórolj többszázezret. Dízelnél az a baj, ha vmi betérdel, az költséges. Porlasztók, magasnyomású szivattyú, részecskeszűrő, mind több százezres mulatság darabonként. Automata váltó felújítás szintén. És akkor még a kettőstömegű + kuplungszett meg se lett említve. Benzinesnél kb nincs hibalehetőség, max a gyújtás csere, de mindegyiknél olcsóbb.
én is már egy ideje szemezek az mk4 mondeoval, minden nap jön a hahu értesítő hátha van valami jó vétel :kalapos: elsősorban benzinest keresek, abból meg javarészt 1.6-tal van zsúfolva a kínálat. az 1.6 megéri, nem nehéz az autó ekkora motorhoz? vagy érdemes inkább várni egy 2.0-ás motorra? eléggé vegyesen használnánk, városban is mozgunk, havi 400km pálya fix, hazamenetel miatt. de sokat járunk túrázni is, így nem szeretném, hogy úgy kelljen feltolni a szerpentinen.
Csak a 2.0 tdci. Manuális váltó. Ecoboostot ne vegyél.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 13., kedd 15:11
Szerző: chosenone46
Sierra írta:
M1Ö írta:Főként a szervizelés miatt kérdezem, hogy mennyire költséges.
Minden az előző tulajtól függ. Viszont arra számíts, hogy egy 5-6 éves autóhoz minden drága lesz. Nekem a 16 éves Mondeomhoz is vannak szép árak alkatrészekben. Érdemes kiolvastatni mindenképpen, meg átnézetni. Megér 10 ezer Forintot, hogy aztán megspórolj többszázezret. Dízelnél az a baj, ha vmi betérdel, az költséges. Porlasztók, magasnyomású szivattyú, részecskeszűrő, mind több százezres mulatság darabonként. Automata váltó felújítás szintén. És akkor még a kettőstömegű + kuplungszett meg se lett említve. Benzinesnél kb nincs hibalehetőség, max a gyújtás csere, de mindegyiknél olcsóbb.
én is már egy ideje szemezek az mk4 mondeoval, minden nap jön a hahu értesítő hátha van valami jó vétel :kalapos: elsősorban benzinest keresek, abból meg javarészt 1.6-tal van zsúfolva a kínálat. az 1.6 megéri, nem nehéz az autó ekkora motorhoz? vagy érdemes inkább várni egy 2.0-ás motorra? eléggé vegyesen használnánk, városban is mozgunk, havi 400km pálya fix, hazamenetel miatt. de sokat járunk túrázni is, így nem szeretném, hogy úgy kelljen feltolni a szerpentinen.