Oldal: 912 / 2197

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 18:44
Szerző: Professore
kiserik írta:
füst írta:
Egyszer úgyis rájönnek hogy zsákutca, addig életképes a dolog amíg kevesek drága szórakozása az elektromos autó. De ahogy egyre inkább tömegessé válik, úgy fognak egyre jobban fellépni a megoldhatatlan problémák.
Kíváncsi vagyok, hogy miért lenne zsákutca és mik lennének ezek a megoldhatatlan problémák? Ez amúgy egy picit úgy hangzik, mint amit azok a lovasok mondhattak, akik mellett elpöfögött egy Daimler annak idején :D
Az aksi miatt például na meg ott van még az üzemanyag cella ami akár felfejlődhet olyan szintre hogy reális alternatívává váljon és még arra is van esély hogy jön egy új felfedezés/áttörés mi mindent felborit (erre mondjuk nagyon kicsi az esély szerintem)...

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 18:21
Szerző: ikelemen5
kiserik írta:
El Sie7e írta: egy mai szemmel reális probléma lesz annak a rengeteg autónak az áramigénye
10 paks2 is kis túlzással kevés lenne
Ehhez pár adat:
- egy 120 literes villanybojler energia igénye 1,5-2 kW
- egy átlagos háztartási klíma energia igénye 3,5-10 kW
- egy elektromos autó otthoni energia igénye 2-3,5 kW

Persze a hosszú távú megoldás az lenne, ha minden kőolaj származékot használó ágazatban át lehetne állni másra, de sajnos ez még csak a kezdeti lépés, így a finomítás áramfelhasználását most nem említem.
Aha.
Szerinted ha egy közepes város minden autóját egyszerre dugnák töltőre, akkor Paks mit "mondana"?
Komolyan kérdezem.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 18:10
Szerző: füst
kiserik írta:

Kíváncsi vagyok, hogy miért lenne zsákutca és mik lennének ezek a megoldhatatlan problémák? Ez amúgy egy picit úgy hangzik, mint amit azok a lovasok mondhattak, akik mellett elpöfögött egy Daimler annak idején :D
Vagy lehet hogy inkább olyan technológiai zsákutca, mint a pda, segway, az egyenáram használata az energiaellátásban, stbstb. Nem minden forradalmi újítás válik be, a legtöbb megy a történelem süllyesztőjébe.

1. A földön nincs elég nehézföldfém hogy hosszú távon biztosítani lehessen az akkumulátorok egyre nagyobb mennyiségű gyártását. Melynek kibányászása egyébként is fokozottan terheli a környezetet.
2. A meglévő kis és középfesz. hálózatok nem tudják biztosítani az energiaellátást abban az esetben ha tömegesen átáll a lakosság az elektromos autókra. Nem csak Magyarországon, ez globális probléma lenne. Az infrastruktúra ilyen mértékű bővítése olyan távlatban oldható meg, hogy kb. még 2 generáció múlva sem lesznek kiválthatóak teljes mértékben a robbanómotorok.
3.Csak atomenergiával vagy egyéb fosszilis energiával elképzelhető ekkora globális méretű fogyasztás elégséges ellátása. Előbbit gátolja az a nemzetközi trend, miszerint a jelenlegi atomerőművek nagyrésze kifutóban van, és újak nem nagyon épülnek, legalábbis mesze nem elégséges mennyiségben. A fosszilis energiahordozók viszont a CO2 kibocsátás elleni küzdelem miatt okafogyottá teszi az E autók használatát. A megújulók nem tervezhető energiahordozók, ezáltal energiatárolás nélkül nem tudnának ellátni ekkora fogyasztásnövekedést->mégtöbb akkumulátor szükséges, lásd 1. pont.
4.Az energia kémiai úton való tárolása nagyon gyenge hatékonyságú, ezért a közúti teherszállítást nem lehet megoldani elektromos autóval csak óriási gazdasági veszteséggel, ergo nem tudja kiváltani a robbanómotort.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 17:57
Szerző: Professore
Marky írta: Az energiaigenyt boven kiegyensulyozzak a fejlodo napelemrendszerek.
Sokat segitene, ha hazankent nem 3-4 auto lenne, hanem maximum 1. Sokkal nagyobb problema, hogy a kozteruleteket elfoglaljak olyan autok, amiket hetente/havonta inditanak be, ha menni kell a nagyszulokhoz ebedelni.
Ez nem ilyen egyszerű sajnos. Szép és jó a nap meg a szél energia csak éppen egy optimális feszültséget tartani a rendszerben csak ezekkel lehetetlen. Magyarország vizienergia potenciálja közel van a 0-hoz marad a feszültség kiegyenlítésre az atomerőmű meg a foszilis tüzelésű hőerőművek.

Az is megér egy fél mondatot hogy az értékesített üzemanyagból komoly bevétele van az államnak. Ha ez kiesik akkor más formában fogják ezt behajtani.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 17:36
Szerző: Marky
Az energiaigenyt boven kiegyensulyozzak a fejlodo napelemrendszerek.
Sokat segitene, ha hazankent nem 3-4 auto lenne, hanem maximum 1. Sokkal nagyobb problema, hogy a kozteruleteket elfoglaljak olyan autok, amiket hetente/havonta inditanak be, ha menni kell a nagyszulokhoz ebedelni.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 17:22
Szerző: kiserik
El Sie7e írta:
kiserik írta:

Kíváncsi vagyok, hogy miért lenne zsákutca és mik lennének ezek a megoldhatatlan problémák? Ez amúgy egy picit úgy hangzik, mint amit azok a lovasok mondhattak, akik mellett elpöfögött egy Daimler annak idején :D
egy mai szemmel reális probléma lesz annak a rengeteg autónak az áramigénye
10 paks2 is kis túlzással kevés lenne
Ehhez pár adat:
- egy 120 literes villanybojler energia igénye 1,5-2 kW
- egy átlagos háztartási klíma energia igénye 3,5-10 kW
- egy elektromos autó otthoni energia igénye 2-3,5 kW

Persze a hosszú távú megoldás az lenne, ha minden kőolaj származékot használó ágazatban át lehetne állni másra, de sajnos ez még csak a kezdeti lépés, így a finomítás áramfelhasználását most nem említem.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 16:55
Szerző: El Sie7e
kiserik írta:
füst írta:
Egyszer úgyis rájönnek hogy zsákutca, addig életképes a dolog amíg kevesek drága szórakozása az elektromos autó. De ahogy egyre inkább tömegessé válik, úgy fognak egyre jobban fellépni a megoldhatatlan problémák.
Kíváncsi vagyok, hogy miért lenne zsákutca és mik lennének ezek a megoldhatatlan problémák? Ez amúgy egy picit úgy hangzik, mint amit azok a lovasok mondhattak, akik mellett elpöfögött egy Daimler annak idején :D
egy mai szemmel reális probléma lesz annak a rengeteg autónak az áramigénye
10 paks2 is kis túlzással kevés lenne

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 16:53
Szerző: kiserik
füst írta:
Az is meger egy fel mondatot, ahogy az EU sajat magat szivatja a teljesen irrealis CO2 kvotakkal
Egyszer úgyis rájönnek hogy zsákutca, addig életképes a dolog amíg kevesek drága szórakozása az elektromos autó. De ahogy egyre inkább tömegessé válik, úgy fognak egyre jobban fellépni a megoldhatatlan problémák.
Kíváncsi vagyok, hogy miért lenne zsákutca és mik lennének ezek a megoldhatatlan problémák? Ez amúgy egy picit úgy hangzik, mint amit azok a lovasok mondhattak, akik mellett elpöfögött egy Daimler annak idején :D

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 16:50
Szerző: Kercsó
KAG írta: Pár hónapja szóbakerült a vitamin kérdés itt a topicban.
Sajnos már nem találom a bejegyzést, szóval kérdeznék.


D-Vitaminból melyik a tuti?
scitec multi pro Plus mellé lenne szedve.
SunWave pharmas SunD3-t szed a család lassan 2 éve. gyógyszer forgalmazó ismerős ajánlotta úgyhogy konkurens cég nekik.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 16:06
Szerző: füst
Az is meger egy fel mondatot, ahogy az EU sajat magat szivatja a teljesen irrealis CO2 kvotakkal
Egyszer úgyis rájönnek hogy zsákutca, addig életképes a dolog amíg kevesek drága szórakozása az elektromos autó. De ahogy egyre inkább tömegessé válik, úgy fognak egyre jobban fellépni a megoldhatatlan problémák.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 15:51
Szerző: h3x0r
Az is meger egy fel mondatot, ahogy az EU sajat magat szivatja a teljesen irrealis CO2 kvotakkal. A Fiat mar nem is tudom hany milliard eurot fizetett a Teslanak a kvotakert, eletben tartva a nagyon durvan veszteseges amerikai ceget. De legalabb talicskaztak ki a penzt Europabol. :x
sonic írta:
Realista24 írta: Tesla kicsit Apple köntösben van nem?
Mindneki utalja, akinek nem olyan van.
Meg abban is hasonlo hogy mindketto kore ilyen amcsi kult following van kialakitva tudatosan. Nagyon hasonlo a marketingstrategia, a brandepites. Semmivel nem jobb a konkorencianal, de a felhasznaloval megprobaljak elhitetni hogy ez valami kulonleges elit dolog, es igy nyilvan az ara is ezzel aranyosan van kialakitva.
Raadasul az egesz brand mogott ott van Elon Musk, aki szemelyi kultuszbol tenyleg zsenialis. Azt birom, amikor (marketing szempontbol) az idealis pillanatban mindig mindent megiger, amit a media persze azonnal felkap, a baberokat szepen learatja, majd az egeszbol altalaban semmi nem lesz. De utolag mar ugyse jut senkinek se az eszebe.
(pl mikor New York-ban berobbant a virus, a General Motors bejelentette, hogy lelegezteto gepet akarnak gyartani, Musk azonnal rajuk licitalt, hogy par het alatt osszedobjak, hiszen a Teslanak meg a Space X egyenruhaknal mar most is hiper szuper a legszuroje. A GM 1 honap alatt legyartotta, kaptak is egy 10 ezres megrendelest, mig az o gepeire meg mindig varhatunk.)

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 13:15
Szerző: kiserik
Realista24 írta:
kiserik írta: Tesla árakhoz egy kis elmélkedés a saját házam tájáról (azaz mennyire drága az az elmebetegen drága):

Jelenleg egy Skoda Octavia RS diezel autóm van. Nagyon szeretem, ez már a második, ha vennem kellene, valószínűleg maradnék ennél. A mostani 6 éves és 240.000 km van benne, az kb évi 40.000 km. 15.000 km-enként viszem olajcserére és hál isteni a 180.000-es vezérlés cserén és egyszeri fék cserén kívül nem volt más gondja (ez kb 400.000 Ft volt). Nézzük az árakat, ha most vennék egy újat (nálam csak az új az opció):

- Pár extrával a Skoda Octavia diezel (RS nincs): 12.500.000 Ft
- Évi tankolás: 1.000.000 Ft
- Évi szerviz: 150.000 Ft
- Évi súlyadó: 100.000 Ft

Ez nekem egyszeri 12.500.000 Ft kiadást és évi 1.300.000 Ft költséget jelent (egy 50-est rátettem egyéb költségekre).

Most nézzük az itthon kapható Tesla Model 3-ast:

- Jelenleg 62000 Euró, ami kb 22.000.000 Ft.
- A neten fellelhető első lízing kalkulátorból szedve az adatokat:
- Önerő 12.500.000 Ft
- Évi törlesztő: 1.600.000 FT
- Emellé egy sokkal jobban felszerelt, jelenleg az egyik, ha nem a legbiztonságosabb autót kapom és rengeteg kedvezményt, például parkolás

Tehát a Tesla most nekem egyszeri 12.500.000 Ft kiadást és évi 1.650.000 Ft költséget jelentene (hozzádobtam egy 50-est az esetleges kiadásokra).

Évi 350.000 Ft, azaz havi 30.000 Ft a differencia és az értékvesztése egy elektromosnak sokkal kevesebb, mint egy belső égésűnek.

Várhatóan, ha megnyit a Berlini gyár, a minőség tovább fog javulni, az ára viszont csökkenni fog. Vélhetően már az új akksikkal fogják gyártani őket, amik még erősebbek és olcsóbbak lesznek. 2 éven belül biztosan lesz magyar szerviz is. Lassan lassan kijön a matek :kacsint:
Neked.
De az átlag nem 12,5 millás verdaval jár, hanem 2-4 milliós hasznalttal vagy cegessel.
Ezért értek egyet Kerlonnal abban, hogy itthon legalább 5-10 év kell, mire az átlag embernek normális alternatíva lehet az elektromos autózás. Nem felvágni akartam, hogy nekem Octáviám van, csak arra akartam rámutatni, hogy az értelmetlenül, elmebeteg szinten drága dolog még sem annyira az. Arról, hogy Tesla, az jut az ember eszébe, hogy túlárazott, gazdagoknak való játékszer, arról hogy Skoda Octávia meg egy középkategóriás, mindenki számára elérhető átlag autó. Aztán kiderül, hogy kb egy árban vannak és az az ár a magyar átlag embernek magas. Nagyon magas. Ezért értek egyet Kerlonnal abban, hogy itthon legalább 5-10 év kell, mire az átlag embernek normális alternatíva lehet az elektromos autózás. Sőt. Egyébként a Tesla új projektje pont egy olcsó(bb), városi kis autó lesz, amit már az új, préselt technológiával terveznek gyártani és 20-25.000 dollárra árazni. Ugye most a Model 3 long range 40.000 dollár (sajnos ebből lesz 62.000 euró, mire ideér :-( )

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 12:54
Szerző: Steve
Realista24 írta:
kiserik írta: Tesla árakhoz egy kis elmélkedés a saját házam tájáról (azaz mennyire drága az az elmebetegen drága):

Jelenleg egy Skoda Octavia RS diezel autóm van. Nagyon szeretem, ez már a második, ha vennem kellene, valószínűleg maradnék ennél. A mostani 6 éves és 240.000 km van benne, az kb évi 40.000 km. 15.000 km-enként viszem olajcserére és hál isteni a 180.000-es vezérlés cserén és egyszeri fék cserén kívül nem volt más gondja (ez kb 400.000 Ft volt). Nézzük az árakat, ha most vennék egy újat (nálam csak az új az opció):

- Pár extrával a Skoda Octavia diezel (RS nincs): 12.500.000 Ft
- Évi tankolás: 1.000.000 Ft
- Évi szerviz: 150.000 Ft
- Évi súlyadó: 100.000 Ft

Ez nekem egyszeri 12.500.000 Ft kiadást és évi 1.300.000 Ft költséget jelent (egy 50-est rátettem egyéb költségekre).

Most nézzük az itthon kapható Tesla Model 3-ast:

- Jelenleg 62000 Euró, ami kb 22.000.000 Ft.
- A neten fellelhető első lízing kalkulátorból szedve az adatokat:
- Önerő 12.500.000 Ft
- Évi törlesztő: 1.600.000 FT
- Emellé egy sokkal jobban felszerelt, jelenleg az egyik, ha nem a legbiztonságosabb autót kapom és rengeteg kedvezményt, például parkolás

Tehát a Tesla most nekem egyszeri 12.500.000 Ft kiadást és évi 1.650.000 Ft költséget jelentene (hozzádobtam egy 50-est az esetleges kiadásokra).

Évi 350.000 Ft, azaz havi 30.000 Ft a differencia és az értékvesztése egy elektromosnak sokkal kevesebb, mint egy belső égésűnek.

Várhatóan, ha megnyit a Berlini gyár, a minőség tovább fog javulni, az ára viszont csökkenni fog. Vélhetően már az új akksikkal fogják gyártani őket, amik még erősebbek és olcsóbbak lesznek. 2 éven belül biztosan lesz magyar szerviz is. Lassan lassan kijön a matek :kacsint:
Neked.
De az átlag nem 12,5 millás verdaval jár, hanem 2-4 milliós hasznalttal vagy cegessel.
Ami engem személy szerint aggaszt, hogy nem tudom a magyar árazásokat, csak a svédet, de az “olcsóbb” elektromos kocsik, ami elviekben az átlag embernek készülne, azok is rohadt drágák. Itt lesz megint egy baromi nagy drágulás.

Majd utána jönni fog az adó az elektromos kocsikra is, fizetni a benzin árakat a töltésre stb..várhatóan.

Most még megy a kedvezmény, meg az “ingyen” van, hogy vedd meg a méregdrága kocsikat és adósodj el, vedd fel a hitelt. Aztán pár év után mikor elterjed uaz lesz mint a benzines/dízeles kocsikkal.

Gondolom én.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 12:46
Szerző: sonic
Realista24 írta: Tesla kicsit Apple köntösben van nem?
Mindneki utalja, akinek nem olyan van.
Meg abban is hasonlo hogy mindketto kore ilyen amcsi kult following van kialakitva tudatosan. Nagyon hasonlo a marketingstrategia, a brandepites. Semmivel nem jobb a konkorencianal, de a felhasznaloval megprobaljak elhitetni hogy ez valami kulonleges elit dolog, es igy nyilvan az ara is ezzel aranyosan van kialakitva.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 12:44
Szerző: Realista24
kiserik írta: Tesla árakhoz egy kis elmélkedés a saját házam tájáról (azaz mennyire drága az az elmebetegen drága):

Jelenleg egy Skoda Octavia RS diezel autóm van. Nagyon szeretem, ez már a második, ha vennem kellene, valószínűleg maradnék ennél. A mostani 6 éves és 240.000 km van benne, az kb évi 40.000 km. 15.000 km-enként viszem olajcserére és hál isteni a 180.000-es vezérlés cserén és egyszeri fék cserén kívül nem volt más gondja (ez kb 400.000 Ft volt). Nézzük az árakat, ha most vennék egy újat (nálam csak az új az opció):

- Pár extrával a Skoda Octavia diezel (RS nincs): 12.500.000 Ft
- Évi tankolás: 1.000.000 Ft
- Évi szerviz: 150.000 Ft
- Évi súlyadó: 100.000 Ft

Ez nekem egyszeri 12.500.000 Ft kiadást és évi 1.300.000 Ft költséget jelent (egy 50-est rátettem egyéb költségekre).

Most nézzük az itthon kapható Tesla Model 3-ast:

- Jelenleg 62000 Euró, ami kb 22.000.000 Ft.
- A neten fellelhető első lízing kalkulátorból szedve az adatokat:
- Önerő 12.500.000 Ft
- Évi törlesztő: 1.600.000 FT
- Emellé egy sokkal jobban felszerelt, jelenleg az egyik, ha nem a legbiztonságosabb autót kapom és rengeteg kedvezményt, például parkolás

Tehát a Tesla most nekem egyszeri 12.500.000 Ft kiadást és évi 1.650.000 Ft költséget jelentene (hozzádobtam egy 50-est az esetleges kiadásokra).

Évi 350.000 Ft, azaz havi 30.000 Ft a differencia és az értékvesztése egy elektromosnak sokkal kevesebb, mint egy belső égésűnek.

Várhatóan, ha megnyit a Berlini gyár, a minőség tovább fog javulni, az ára viszont csökkenni fog. Vélhetően már az új akksikkal fogják gyártani őket, amik még erősebbek és olcsóbbak lesznek. 2 éven belül biztosan lesz magyar szerviz is. Lassan lassan kijön a matek :kacsint:
Neked.
De az átlag nem 12,5 millás verdaval jár, hanem 2-4 milliós hasznalttal vagy cegessel.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 12:30
Szerző: Steve
Én arra gondoltam, hogy most, jelenleg nem éri meg.

Én úgy oldottam meg az autókérdést miután a céges kocsi nem volt már(munkaváltás után), hogy egy olyan dízelt vettem ami tartja az árát majd jobban remélhetőleg, a márka és a kinézet miatt.

A dízel kocsik nálunk jelentősen olcsóbbak lettek.

Szóval a tervem az, hogy ezt használom, amíg az elektromos kocsik szélesebb palettán fognak mozogni a töltési lehetőség mégjobb lesz.

Az biztos, hogy elektromos kocsiból így az elején nem fogok “olcsóbbat”- nincs olcsó- venni, mert a prémium márkákon ott a nyomás, hogy minden működjön, míg a nem prémiumok igyekeznek gyorsan piacra dobni elektromos kocsikat, hogy pozíciót fogjanak..viszont lehet a hosszútávú minőség nem olyan lesz.

Nos én valahogy így gondolkodok. Nem tudom, hogy jól-e vagy rosszul. Ha jól akkor valószínűleg kocsit sem veszek. :lol: :D

De kisgyerekkel, pláne hogy nálunk az év felében hideg/szar idő van és nagyok a távolságok, kell autó.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 11:13
Szerző: kiserik
Tesla árakhoz egy kis elmélkedés a saját házam tájáról (azaz mennyire drága az az elmebetegen drága):

Jelenleg egy Skoda Octavia RS diezel autóm van. Nagyon szeretem, ez már a második, ha vennem kellene, valószínűleg maradnék ennél. A mostani 6 éves és 240.000 km van benne, az kb évi 40.000 km. 15.000 km-enként viszem olajcserére és hál isteni a 180.000-es vezérlés cserén és egyszeri fék cserén kívül nem volt más gondja (ez kb 400.000 Ft volt). Nézzük az árakat, ha most vennék egy újat (nálam csak az új az opció):

- Pár extrával a Skoda Octavia diezel (RS nincs): 12.500.000 Ft
- Évi tankolás: 1.000.000 Ft
- Évi szerviz: 150.000 Ft
- Évi súlyadó: 100.000 Ft

Ez nekem egyszeri 12.500.000 Ft kiadást és évi 1.300.000 Ft költséget jelent (egy 50-est rátettem egyéb költségekre).

Most nézzük az itthon kapható Tesla Model 3-ast:

- Jelenleg 62000 Euró, ami kb 22.000.000 Ft.
- A neten fellelhető első lízing kalkulátorból szedve az adatokat:
- Önerő 12.500.000 Ft
- Évi törlesztő: 1.600.000 FT
- Emellé egy sokkal jobban felszerelt, jelenleg az egyik, ha nem a legbiztonságosabb autót kapom és rengeteg kedvezményt, például parkolás

Tehát a Tesla most nekem egyszeri 12.500.000 Ft kiadást és évi 1.650.000 Ft költséget jelentene (hozzádobtam egy 50-est az esetleges kiadásokra).

Évi 350.000 Ft, azaz havi 30.000 Ft a differencia és az értékvesztése egy elektromosnak sokkal kevesebb, mint egy belső égésűnek.

Várhatóan, ha megnyit a Berlini gyár, a minőség tovább fog javulni, az ára viszont csökkenni fog. Vélhetően már az új akksikkal fogják gyártani őket, amik még erősebbek és olcsóbbak lesznek. 2 éven belül biztosan lesz magyar szerviz is. Lassan lassan kijön a matek :kacsint:

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 10:33
Szerző: Süti
2010-es MacBook az otthoni gépem, egyetemre cipeltem táskában, vonaton, dobáltam, leöntöttem vízzel 2x, leejtettem, stb. A beépített mikrofon adta meg magát, meg a gyári töltő. Máig mindenre képes, ami nem gamer dolog. Az OS is fényévekre van a céges windowsos szaromtól. Telefonom mondjuk mókolt android. :kalapos: De laptopból tuti nem vennék mást.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 10:13
Szerző: pitkon
Steve írta:
Nika91127 írta:

Pl. a legközelebbi, hivatalos szerviz az Bécsben van.
Szép dolog ez a Teslázás. Főnököm anno akart venni, de az importőr mondta, hogy a kocsik 70%-a összeszerelési hibásan érkezik és utólagosan még machinálni kell velük, h "konyhakészek" legyenek.
Szóval ja, ez lesz majd a jövő, csak hozzanak egy európai szintű összeszerelést és woálá.
Hát nem tudom, azt tudom mondani, hogy Stockholm tele van Teslaval(rengetegen hasznaljak ceges kocsikent az afokedvezmenyek miatt) és semmit nem hallottam arról, hogy gond lenne vele. Több ismerősömnek van és elégedettek nagyon. Szervíz az van itt az tény.

Tényleg az van a Teslaval, mint az Apple-el amúgy, ahogy R24 írja. Ha nem az van akkor baj van vele, ha meg az van neked, akkor imádod és nem akarsz mást.

A túlárazottság és a média hype miatt mindkettőnél ha előkerül egy fél ember, akinek gondja van a termékkel már ugrik rá a média és tömeges gond van...

Közben meg a felhasználók magyon-nagy százaléka elégedett.

Mondom ezt úgy, hogy én nem vennék Teslát.Nem kell ennyiért. Számomra egy autó csak egy autó. Minőséget szívesen veszek, de elmebeteg árat nem fizetnék.
Az Apple-k jok de azert boven van azokkal a rendszerekkel is baj. Iphone-om meg nem volt szoval arrol nem tudok velemenyt alkotni de macbook/ipad igen. A ketto kozul foleg a macbookok tudnak furcsasagokat csinalni. Amig nem hasznaltam macbookot en is mindig csak azt hallottam, hogy azokkal sosincs baj es mennyivel jobbak mint pl a windows-os laptopok aztan elkezdtem hasznalni oket es kiderult, hogy van ott is fagyas, magatol kikapcsolas stb.

Re: OFF

Elküldve: 2020. október 14., szerda 9:57
Szerző: KAG
Pár hónapja szóbakerült a vitamin kérdés itt a topicban.
Sajnos már nem találom a bejegyzést, szóval kérdeznék.


D-Vitaminból melyik a tuti?
scitec multi pro Plus mellé lenne szedve.