Oldal: 834 / 1266
Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 10:49
Szerző: kiserik
h3x0r írta:
kiserik írta:
Sehogy. Nagyon kicsi réteg az, akiről Te beszélsz, aki azért repül, mert olcsó. Általában azért repülnek az emberek, amiért Te autózol, mert gyorsabb és kényelmesebb. Legyen szó fapadosról, normálról vagy magánról. Egyedül technológiai fejlődéssel lehet ezen problémákat orvosolni.
Nem azert duplazodott meg vilag szinten az utasok szama 20 ev alatt, mert mostanra tudtuk meg, hogy repulovel 2 ora a tenger, mig kocsival 12, hanem mert sokkal olcsobb lett.
Ha a kovetkezo evekben felmenne az ara 5 vagy 10x-esere, sokan vagy visszaternenek kocsira vagy aki mar nem akar ennyit levezetni, keresne egy kozelebbi helyszint.
Aha. Értem. És az autók számának duplázódását mivel magyarázod? Az is sokkal olcsóbb lett az elmúlt 20 évben?
Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 10:34
Szerző: h3x0r
kiserik írta:
Sehogy. Nagyon kicsi réteg az, akiről Te beszélsz, aki azért repül, mert olcsó. Általában azért repülnek az emberek, amiért Te autózol, mert gyorsabb és kényelmesebb. Legyen szó fapadosról, normálról vagy magánról. Egyedül technológiai fejlődéssel lehet ezen problémákat orvosolni.
Nem azert duplazodott meg vilag szinten az utasok szama 20 ev alatt, mert mostanra tudtuk meg, hogy repulovel 2 ora a tenger, mig kocsival 12, hanem mert sokkal olcsobb lett.
Ha a kovetkezo evekben felmenne az ara 5 vagy 10x-esere, sokan vagy visszaternenek kocsira vagy aki mar nem akar ennyit levezetni, keresne egy kozelebbi helyszint.
Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 9:48
Szerző: nmate
Nika91127 írta:
De ha egy repülő nem tele utazik, az nem annyira éri meg a légitársaságnak sem. Szóval ez a 4x drágítod dolog elégge labilis helyzetet teremten.
On demand, tehát nem a jegyeket drágítod, hanem a gépek számát csökkented és azok fognak kihullani, akiknek nem létszükség eljutni A-ból B-be, hanem csak azért mennek, mert olcsó a jegy. Igen, nagyon sok ilyen van, utazómajom semmi a nyugati turistahadakhoz képest.
miro. írta:
Altalaban ha valami jo a kornyezetnek,meg nekunk,az sokkal dragabb.
Akkor tessék megfizetni. Persze munkábajárást lehetne támogatni, hogy olcsóbb legyen, de hogy hogyan, azt már nem az én dolgom megmondani innen a fotelból, meg amúgy nem is lehet. Fejlesztéshez pénz kell, fenntartás pénzbe kerül, azok a sínek meg talpfák nem úgy nőnek oda a semmiből, a vagonok sem attól lesznek tiszták, hogy olcsó a jegy.
Persze ahhoz az kell, hogy a pénz visszaforogjon, ezzel tisztában vagyok, hogy ez jelen politikai helyzet mellett Magyarországon sci-fi. De a repülés - amiből kiindultam - legkevésbé itthoni probléma.
Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 9:47
Szerző: kiserik
nmate írta:
Nika91127 írta:
Erre csak annyit tudok mondani, hogy járnék én vonattal, ha modern-tiszta vasúti kocsik lennének. Ahol működik a klíma, nem hányod magad össze a wc-ben, nem a koszos-foltos üléseken ülsz. És persze, a menetidő... persze, az IC vállalható, de a többi "kisvonal"...hát. És ha nem lenne a közszolgálati 50% kedvezmény, majdnem drágább is, mint autóval. 2 embernél már drágabb teljes áron IC-vel Bpre menni, mint autóval.
De én ezt teljesen megértem, én sem vonatozok haza 4 órát 2 óra autó helyett (ami mondjuk havi 1 átlagban). Csak még mindig terelődik a téma az eredeti subjectről amit bedobtam, hogy hogyan lehetne csökkenteni a repülések számát, de azóta csak terelős kifogásgenerátorok, meg személyes, akár abszolút nem ide köthető példák jönnek
Sehogy. Nagyon kicsi réteg az, akiről Te beszélsz, aki azért repül, mert olcsó. Általában azért repülnek az emberek, amiért Te autózol, mert gyorsabb és kényelmesebb. Legyen szó fapadosról, normálról vagy magánról. Egyedül technológiai fejlődéssel lehet ezen problémákat orvosolni.
Egyébként globálisan sokkal nagyobb problémát okoznak a hajók és az iparszerű halászat.
Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 9:40
Szerző: miro.
nmate írta:
Jó, de miért mész (megy a tömeg nagy része) Rómába? Mert olcsó a repülő, nem azért, mert mindenképpen Rómába kell eljutnod. Ha a repülő 4x ennyibe kerülne, nem menne el a fele. Elmenne máshova pihenni, kisebb utakat tenne meg, lehet csak vonattal.
Ket het utan jonne,hogy mivel ennyien hasznaljak a vonatot,igy boviteni kell a szerelvenyeket,a sineket fel kell ujitani,igy emelne minden vonattarsasag..
Majd lam,3x annyi lenne egy jegy,mint most.
Altalaban ha valami jo a kornyezetnek,meg nekunk,az sokkal dragabb.
Az a baj,hogy ezek az ujitasok mogott is csak hatalmas mennyisegu penzek vannak.
Legyen ez barmi,ami valtoztatna a mostani rendszerunkon,es az elsodleges cel az,hogy szedjenek ki meg tobb penzt belole.
Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 9:37
Szerző: Nika91127
nmate írta:
Nika91127 írta:
Erre csak annyit tudok mondani, hogy járnék én vonattal, ha modern-tiszta vasúti kocsik lennének. Ahol működik a klíma, nem hányod magad össze a wc-ben, nem a koszos-foltos üléseken ülsz. És persze, a menetidő... persze, az IC vállalható, de a többi "kisvonal"...hát. És ha nem lenne a közszolgálati 50% kedvezmény, majdnem drágább is, mint autóval. 2 embernél már drágabb teljes áron IC-vel Bpre menni, mint autóval.
De én ezt teljesen megértem, én sem vonatozok haza 4 órát 2 óra autó helyett (ami mondjuk havi 1 átlagban). Csak még mindig terelődik a téma az eredeti subjectről amit bedobtam, hogy hogyan lehetne csökkenteni a repülések számát, de azóta csak terelős kifogásgenerátorok, meg személyes, akár abszolút nem ide köthető példák jönnek
Remy írta:Oh lord.
Mizu Remy?
A repülések számát?
Max az utazómajom függő "olcsón utazzunk" réteget lehetne megnyirbálni a drágítással.
De ha egy repülő nem tele utazik, az nem annyira éri meg a légitársaságnak sem. Szóval ez a 4x drágítod dolog elégge labilis helyzetet teremten.
Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 9:35
Szerző: nmate
Nika91127 írta:
Erre csak annyit tudok mondani, hogy járnék én vonattal, ha modern-tiszta vasúti kocsik lennének. Ahol működik a klíma, nem hányod magad össze a wc-ben, nem a koszos-foltos üléseken ülsz. És persze, a menetidő... persze, az IC vállalható, de a többi "kisvonal"...hát. És ha nem lenne a közszolgálati 50% kedvezmény, majdnem drágább is, mint autóval. 2 embernél már drágabb teljes áron IC-vel Bpre menni, mint autóval.
De én ezt teljesen megértem, én sem vonatozok haza 4 órát 2 óra autó helyett (ami mondjuk havi 1 átlagban). Csak még mindig terelődik a téma az eredeti subjectről amit bedobtam, hogy hogyan lehetne csökkenteni a repülések számát, de azóta csak terelős kifogásgenerátorok, meg személyes, akár abszolút nem ide köthető példák jönnek
Remy írta:Oh lord.
Mizu Remy?

Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 9:29
Szerző: Remy
nmate írta:
nokedli írta:
Amíg a BP-Róma vonat 2x annyi pénzbe és 8x annyi időbe telik,mint a repülő,szintén nem vonatozok.
Jó, de miért mész (megy a tömeg nagy része) Rómába? Mert olcsó a repülő, nem azért, mert mindenképpen Rómába kell eljutnod. Ha a repülő 4x ennyibe kerülne, nem menne el a fele. Elmenne máshova pihenni, kisebb utakat tenne meg, lehet csak vonattal.
De bírom mennyire személyesen tudjátok venni amit írok, kiforgatva a témát
Oh lord.
Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 9:26
Szerző: Nika91127
nmate írta:
nokedli írta:
Amíg a BP-Róma vonat 2x annyi pénzbe és 8x annyi időbe telik,mint a repülő,szintén nem vonatozok.
Jó, de miért mész (megy a tömeg nagy része) Rómába? Mert olcsó a repülő, nem azért, mert mindenképpen Rómába kell eljutnod. Ha a repülő 4x ennyibe kerülne, nem menne el a fele. Elmenne máshova pihenni, kisebb utakat tenne meg, lehet csak vonattal.
De bírom mennyire személyesen tudjátok venni amit írok, kiforgatva a témát
nokedli írta:
Gondolom én vagyok az "átlagmagyar",de olyan szép kommentek vannak,gondoltam írok egy átlag valóságot is.
Ja, ezt én is tapasztalom, tudja az ember, hogy nem jó, változtatni hajlandó-e a kényelem kárára? Azt már nem. Fogadja el más.
Erre csak annyit tudok mondani, hogy járnék én vonattal, ha modern-tiszta vasúti kocsik lennének. Ahol működik a klíma, nem hányod magad össze a wc-ben, nem a koszos-foltos üléseken ülsz. És persze, a menetidő... persze, az IC vállalható, de a többi "kisvonal"...hát. És ha nem lenne a közszolgálati 50% kedvezmény, majdnem drágább is, mint autóval. 2 embernél már drágabb teljes áron IC-vel Bpre menni, mint autóval.
Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 9:22
Szerző: nmate
nokedli írta:
Amíg a BP-Róma vonat 2x annyi pénzbe és 8x annyi időbe telik,mint a repülő,szintén nem vonatozok.
Jó, de miért mész (megy a tömeg nagy része) Rómába? Mert olcsó a repülő, nem azért, mert mindenképpen Rómába kell eljutnod. Ha a repülő 4x ennyibe kerülne, nem menne el a fele. Elmenne máshova pihenni, kisebb utakat tenne meg, lehet csak vonattal.
De bírom mennyire személyesen tudjátok venni amit írok, kiforgatva a témát
nokedli írta:
Gondolom én vagyok az "átlagmagyar",de olyan szép kommentek vannak,gondoltam írok egy átlag valóságot is.
Ja, ezt én is tapasztalom, tudja az ember, hogy nem jó, változtatni hajlandó-e a kényelem kárára? Azt már nem. Fogadja el más.
Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 8:58
Szerző: nokedli
Én vidéki városban is beülök az octavia-ba. Lusta vagyok nem tagadom. A sportot letudom az edzőteremben. Én nem hiszek benne,hogy az én szenvedésem (4 táska a kormányon) a bolttól hazáig változtat bármin. Ennek ellenére,ha törvény írná elő,hogy szombaton csak biciklivel lehet közlekedni,egy percig nem bosszankodnék. 33 évemből 30ban kerékpároztam,az autó lustává tett. Lehet kifogást keresni,de minek.. Jó? Nem. Holnap mivel megyek boltba? Autóval. Amíg a BP-Róma vonat 2x annyi pénzbe és 8x annyi időbe telik,mint a repülő,szintén nem vonatozok. Gondolom én vagyok az "átlagmagyar",de olyan szép kommentek vannak,gondoltam írok egy átlag valóságot is.
Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 8:08
Szerző: Nika91127
nmate írta:
Nika91127 írta:
Én heti 5-7 napon dolgozom, van "esőszettem", de ha este fél10ig vagyok, valahogy nincs kedvem még akkor esőben bicózni

De amit tudunk, azt bicajjal oldunk meg. A buszközlekedés duplanulla.
Jó tanács, asszonynak is mindig ezt mondom: hagyd ott őket a fenébe munkaidő végén, meghalnak nélküled is.
Bár igen, ez a másik oldal, szarrádolgoztatott magyar orvosként nehéz. De hidd el, sokak nem ilyen helyzetben vannak, személyesen is ismerek olyat, csak azért ül be ennyire az XC90-be, mert ő megteheti.
Van olyan munkabeosztás, ami reggel fél8-este fél10ig tart, sajnos

Én próbálok bicózni, de ha kell, kocsiba ülök. Majd ha a ház kész, akkor a kövi projekt egy e-golf vagy hasonló lesz.
Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 7:23
Szerző: nmate
Nika91127 írta:
Én heti 5-7 napon dolgozom, van "esőszettem", de ha este fél10ig vagyok, valahogy nincs kedvem még akkor esőben bicózni

De amit tudunk, azt bicajjal oldunk meg. A buszközlekedés duplanulla.
Jó tanács, asszonynak is mindig ezt mondom: hagyd ott őket a fenébe munkaidő végén, meghalnak nélküled is.
Bár igen, ez a másik oldal, szarrádolgoztatott magyar orvosként nehéz. De hidd el, sokak nem ilyen helyzetben vannak, személyesen is ismerek olyat, csak azért ül be ennyire az XC90-be, mert ő megteheti.
Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 7:18
Szerző: Nika91127
nmate írta:
Nika91127 írta:
Én beülök a konzerv szaromba 5 km-re. Ugyanis ahol lakok,a tömegközlekedés alkalmatlan bármire is. Így vagy bicózunk, vagy ha esik/nagybevásárlás kell, akkor kocsi.
Írom, hogy városon belül. De akkor mégis van itt bringa is

Nagy bevásárlást én is autóval oldom meg, de az max heti 1. Esőben is bringázok, bár tény, csak heti 2x kell elhagynom a lakást, ez mostanában elég ritka forgatókönyv.
Erik.
Jó akkor szennyezőbbek az autók. Meggyőztél. Legyen így.
De ez mit is változtat az eredeti álláspontomon, miszerint kevesebbet kellene repülni?
Én heti 5-7 napon dolgozom, van "esőszettem", de ha este fél10ig vagyok, valahogy nincs kedvem még akkor esőben bicózni

De amit tudunk, azt bicajjal oldunk meg. A buszközlekedés duplanulla.
Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 7:10
Szerző: nmate
Nika91127 írta:
Én beülök a konzerv szaromba 5 km-re. Ugyanis ahol lakok,a tömegközlekedés alkalmatlan bármire is. Így vagy bicózunk, vagy ha esik/nagybevásárlás kell, akkor kocsi.
Írom, hogy városon belül. De akkor mégis van itt bringa is

Nagy bevásárlást én is autóval oldom meg, de az max heti 1. Esőben is bringázok, bár tény, csak heti 2x kell elhagynom a lakást, ez mostanában elég ritka forgatókönyv.
Erik.
Jó akkor szennyezőbbek az autók. Meggyőztél. Legyen így.
De ez mit is változtat az eredeti álláspontomon, miszerint kevesebbet kellene repülni?
Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 6:57
Szerző: Nika91127
h3x0r írta:
kiserik írta:
Tudtommal a kondenzcsík sima vízpára, ami megfagy. Környezetszennyező hatásáról nem tudok.
1 kilogramm kerozin elégésekor 1,25 kilogramm víz keletkezik, ami a magas légkörben, 9000 méter felett, ahol a levegő már nem keveredik a földfelszínivel, megfagy, és a kifagyott jégréteg üvegházként viselkedik. Ebben a magasságban a repülőgépek éves szinten mintegy 100–150 millió tonna vizet bocsátanak ki. Ennek az úgynevezett cirruszfelhőzetnek az egy százalékos növekedése számítások szerint 0,2oC-kal növeli a Föld hőmérsékletét.
Jó, de ez nem CO2, hanem víz!!!!! Hát nem látod, hogy a víz nem szennyez????

Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 6:39
Szerző: h3x0r
kiserik írta:
Tudtommal a kondenzcsík sima vízpára, ami megfagy. Környezetszennyező hatásáról nem tudok.
1 kilogramm kerozin elégésekor 1,25 kilogramm víz keletkezik, ami a magas légkörben, 9000 méter felett, ahol a levegő már nem keveredik a földfelszínivel, megfagy, és a kifagyott jégréteg üvegházként viselkedik. Ebben a magasságban a repülőgépek éves szinten mintegy 100–150 millió tonna vizet bocsátanak ki. Ennek az úgynevezett cirruszfelhőzetnek az egy százalékos növekedése számítások szerint 0,2oC-kal növeli a Föld hőmérsékletét.
Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 6:24
Szerző: Nika91127
nmate írta:
De amúgy vicces, hogy ide lyukadtunk ki, én nem védtem az autókat azért, meg amúgy városon belül autóellenes vagyok és megvernék mindenkit, aki 5km miatt beül a konzver szarjába...
De, repcsiknél a co2 csak a jéghegy csúcsa. Autóknál is mondhatjuk talán-talán, ott úgymond a szemét is nagy gond.
De igazából megint csak ott vagyok, hogy túl sok ember van a Földön, ez a gond.
Én beülök a konzerv szaromba 5 km-re. Ugyanis ahol lakok,a tömegközlekedés alkalmatlan bármire is. Így vagy bicózunk, vagy ha esik/nagybevásárlás kell, akkor kocsi.
Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 6:13
Szerző: kiserik
nmate írta:
kiserik írta:
Nincs. Kisegítesz egy forrással?
Nem.
Mármint, viccen kívül. Annak most nem látom értelmét, hogy olyan cikkeket linkeljek amiket googleben most találok (pláne hogy nem számokra hivatkoztam), de korábbi olvasataim és tanulmányaim (közlekedés) során szerzett emlékek alapján kondenzcsík és nox tudtommal több kárt okoz repülés esetén, főleg 7-8km magasság felett.

Akkor beszélgessünk bemondásra.
Tudtommal a kondenzcsík sima vízpára, ami megfagy. Környezetszennyező hatásáról nem tudok. Ha jól rémlik a légi közlekedés NOX kibocsátásban is bőven elmarad a szárazfölditől. 7-8 km-en savasítja az esőt, a felszínen meg szimplán mérgező.
Re: Politika
Elküldve: 2023. augusztus 4., péntek 0:04
Szerző: nmate
kiserik írta:
nmate írta:
Kösz. De az megvan, hogy a co2 a kisebb probléma repülőgépek esetén?
Nincs. Kisegítesz egy forrással?
Nem.
Mármint, viccen kívül. Annak most nem látom értelmét, hogy olyan cikkeket linkeljek amiket googleben most találok (pláne hogy nem számokra hivatkoztam), de korábbi olvasataim és tanulmányaim (közlekedés) során szerzett emlékek alapján kondenzcsík és nox tudtommal több kárt okoz repülés esetén, főleg 7-8km magasság felett.