Süti írta: Szerencsére te itt vagy hogy kinyisd a szemüket. Igaz hogy a fele írni olvasni nem tud, a másik fele meg nem jár madridomra.

HozzászólásSzerző: Sierra » 2023. augusztus 7., hétfő 8:55
Süti írta: Szerencsére te itt vagy hogy kinyisd a szemüket. Igaz hogy a fele írni olvasni nem tud, a másik fele meg nem jár madridomra.
HozzászólásSzerző: Süti » 2023. augusztus 7., hétfő 8:54
HozzászólásSzerző: gutihaz14 » 2023. augusztus 7., hétfő 8:41
HozzászólásSzerző: Sierra » 2023. augusztus 7., hétfő 8:29
HozzászólásSzerző: hehetheoriginal » 2023. augusztus 7., hétfő 6:53
Uncsi mar a tema, lepjunk tul ezen.gutihaz14 írta: https://444.hu/kepek/2023/08/07/meszaro ... pDxMeE25Do
a nemzet gazszereloje, eddig is viheti egy dolgos fiatalember ebben az orszagban. felteve ha egy tolvaj baratja eppen a miniszterelnok es a kozpenzen hiznak ketten
nagy segitseg ez a csaladoknak
HozzászólásSzerző: gutihaz14 » 2023. augusztus 7., hétfő 6:52
HozzászólásSzerző: gutihaz14 » 2023. augusztus 6., vasárnap 8:17
HozzászólásSzerző: Gonzi » 2023. augusztus 4., péntek 12:15
Mondjuk ebben a listaban a legtobb orszagban a teljes termékenységi arányszám 2.1 alatt van, tehat hosszu tavon csokken a lakossaguk. Illetve globalisan is kozelitunk a 2.1-hez. Kinaban ez a szam jelenleg 1.2, nem is ertem azt miert hozod fel. Tobb oka is van hogy egy tarsadalom mekkorara nott a tortenelem soran (mennyi elelmet tudtak megtermelni stb...)Nika91127 írta:Vagy, a népességszabályozás.Halfkey írta: Igen. És nem is mondom hogy ez jó vagy rossz, csak hogy ez egy tény, mókás dolog vitatni![]()
A fenntartható dolog egyébként nyilván az lenne, ha bele lenne az árába építve a termékeknek egy ‘környezetszennyezési adó’, a terméknek/szolgáltatásnak ami vissza lenne forgatva a probléma kezelésébe. Amiért ez nem tud soha megvalósulni:
1. Komplex, nehéz felmérni a pontos mértéket
2. Elkényelmesedett társadalom aki megszokta a magas életszínvonalat és nem hajlandó lemondani (lásd ez a topik)
3. A kormányok nagy része megbízhatatan ezen pénz kezelésével (hello Orbi)
4. A fejlõdõ társadalmak jogosan mutogatnak hogy ez konzerválja a jelenlegi különbségeket - a fejlettek kiaknáztak és tönkretettek mindent, ennek a hátán felpörögtek, õket meg nem hagyják fejlõdni.
És többek között ezért gondolom azt hogy a Földnek lõttek, és az egyetlen megoldás az emberiség hosszabb távú fennmaradására ūr kolonizációja.
Az a baj, hogy az elmaradott "rétegek" továbbra is "R" stratégisták - rengeteg utódok nemzenek, "leszamilesz" alapon. A modernebb társadalmi rétegekben inkább a "K" stratégia - kevesebbet, de azt jól felnevelni - a dominánsabb.
Lásd India, Kína... Ott él a föld népességének 38%-a. A top 20 népességű ország:
1 India 1,429,855,698
2 China 1,425,624,951
3 U.S.A. 340,167,370
4 Indonesia 277,746,572
5 Pakistan 240,926,705
6 Nigeria 224,302,939
7 Brazil 216,536,580
8 Bangladesh 173,118,107
9 Russia 144,398,393
10 Mexico 128,543,147
11 Ethiopia 126,824,387
12 Japan 123,231,906
13 Philippines 117,502,846
14 Egypt 112,881,918
15 D.R. Congo 102,574,876
16 Vietnam 98,918,935
17 Iran 89,232,573
18 Turkey 85,857,941
19 Germany 83,290,661
20 Thailand
Belátható, hogy az első 20-ban elég kevésben van "jóléti" társadalom.
HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2023. augusztus 4., péntek 11:38
Vagy, a népességszabályozás.Halfkey írta: Igen. És nem is mondom hogy ez jó vagy rossz, csak hogy ez egy tény, mókás dolog vitatni![]()
A fenntartható dolog egyébként nyilván az lenne, ha bele lenne az árába építve a termékeknek egy ‘környezetszennyezési adó’, a terméknek/szolgáltatásnak ami vissza lenne forgatva a probléma kezelésébe. Amiért ez nem tud soha megvalósulni:
1. Komplex, nehéz felmérni a pontos mértéket
2. Elkényelmesedett társadalom aki megszokta a magas életszínvonalat és nem hajlandó lemondani (lásd ez a topik)
3. A kormányok nagy része megbízhatatan ezen pénz kezelésével (hello Orbi)
4. A fejlõdõ társadalmak jogosan mutogatnak hogy ez konzerválja a jelenlegi különbségeket - a fejlettek kiaknáztak és tönkretettek mindent, ennek a hátán felpörögtek, õket meg nem hagyják fejlõdni.
És többek között ezért gondolom azt hogy a Földnek lõttek, és az egyetlen megoldás az emberiség hosszabb távú fennmaradására ūr kolonizációja.
HozzászólásSzerző: Halfkey » 2023. augusztus 4., péntek 11:30
HozzászólásSzerző: Nika91127 » 2023. augusztus 4., péntek 11:23
Kb. ha valami "tömegtermék", akkor tömegek fogják használni.Halfkey írta: Pedig ez kb olyan mintha azt kellene magyarázni hogy 2+2=4.
Ha olcsóbb valami, több ember fogja megvenni. Lehetne itt baszakodni magyarázatokkal, hogy mindenkinek van egy rezervációs ára, stb, de minek? Ezt kizárt, hogy nem értitek, max nem akarjátok érteni.
HozzászólásSzerző: Halfkey » 2023. augusztus 4., péntek 11:21
HozzászólásSzerző: kiserik » 2023. augusztus 4., péntek 11:07
Jelenleg világ szinten folyt a diskurzusnmate írta:Mocskos sok céges autó (bizonyos telekommunikációs cégnél covid után is osztogatták vezetőknek az xc90-eket céges autónak, pedig aztán mihez használja homeofficeból?), sok hitel, lízing autóra is, nyugati levedlett verdák pedig elég olcsók is voltak 2019-ig.kiserik írta:És az autók számának duplázódását mivel magyarázod?
HozzászólásSzerző: nmate » 2023. augusztus 4., péntek 10:54
Mocskos sok céges autó (bizonyos telekommunikációs cégnél covid után is osztogatták vezetőknek az xc90-eket céges autónak, pedig aztán mihez használja homeofficeból?), sok hitel, lízing autóra is, nyugati levedlett verdák pedig elég olcsók is voltak 2019-ig.kiserik írta:És az autók számának duplázódását mivel magyarázod?
HozzászólásSzerző: kiserik » 2023. augusztus 4., péntek 10:49
Aha. Értem. És az autók számának duplázódását mivel magyarázod? Az is sokkal olcsóbb lett az elmúlt 20 évben?h3x0r írta:Nem azert duplazodott meg vilag szinten az utasok szama 20 ev alatt, mert mostanra tudtuk meg, hogy repulovel 2 ora a tenger, mig kocsival 12, hanem mert sokkal olcsobb lett.kiserik írta: Sehogy. Nagyon kicsi réteg az, akiről Te beszélsz, aki azért repül, mert olcsó. Általában azért repülnek az emberek, amiért Te autózol, mert gyorsabb és kényelmesebb. Legyen szó fapadosról, normálról vagy magánról. Egyedül technológiai fejlődéssel lehet ezen problémákat orvosolni.
Ha a kovetkezo evekben felmenne az ara 5 vagy 10x-esere, sokan vagy visszaternenek kocsira vagy aki mar nem akar ennyit levezetni, keresne egy kozelebbi helyszint.
HozzászólásSzerző: h3x0r » 2023. augusztus 4., péntek 10:34
Nem azert duplazodott meg vilag szinten az utasok szama 20 ev alatt, mert mostanra tudtuk meg, hogy repulovel 2 ora a tenger, mig kocsival 12, hanem mert sokkal olcsobb lett.kiserik írta: Sehogy. Nagyon kicsi réteg az, akiről Te beszélsz, aki azért repül, mert olcsó. Általában azért repülnek az emberek, amiért Te autózol, mert gyorsabb és kényelmesebb. Legyen szó fapadosról, normálról vagy magánról. Egyedül technológiai fejlődéssel lehet ezen problémákat orvosolni.
HozzászólásSzerző: nmate » 2023. augusztus 4., péntek 9:48
On demand, tehát nem a jegyeket drágítod, hanem a gépek számát csökkented és azok fognak kihullani, akiknek nem létszükség eljutni A-ból B-be, hanem csak azért mennek, mert olcsó a jegy. Igen, nagyon sok ilyen van, utazómajom semmi a nyugati turistahadakhoz képest.Nika91127 írta: De ha egy repülő nem tele utazik, az nem annyira éri meg a légitársaságnak sem. Szóval ez a 4x drágítod dolog elégge labilis helyzetet teremten.
Akkor tessék megfizetni. Persze munkábajárást lehetne támogatni, hogy olcsóbb legyen, de hogy hogyan, azt már nem az én dolgom megmondani innen a fotelból, meg amúgy nem is lehet. Fejlesztéshez pénz kell, fenntartás pénzbe kerül, azok a sínek meg talpfák nem úgy nőnek oda a semmiből, a vagonok sem attól lesznek tiszták, hogy olcsó a jegy.miro. írta: Altalaban ha valami jo a kornyezetnek,meg nekunk,az sokkal dragabb.
HozzászólásSzerző: kiserik » 2023. augusztus 4., péntek 9:47
Sehogy. Nagyon kicsi réteg az, akiről Te beszélsz, aki azért repül, mert olcsó. Általában azért repülnek az emberek, amiért Te autózol, mert gyorsabb és kényelmesebb. Legyen szó fapadosról, normálról vagy magánról. Egyedül technológiai fejlődéssel lehet ezen problémákat orvosolni.nmate írta:De én ezt teljesen megértem, én sem vonatozok haza 4 órát 2 óra autó helyett (ami mondjuk havi 1 átlagban). Csak még mindig terelődik a téma az eredeti subjectről amit bedobtam, hogy hogyan lehetne csökkenteni a repülések számát, de azóta csak terelős kifogásgenerátorok, meg személyes, akár abszolút nem ide köthető példák jönnekNika91127 írta: Erre csak annyit tudok mondani, hogy járnék én vonattal, ha modern-tiszta vasúti kocsik lennének. Ahol működik a klíma, nem hányod magad össze a wc-ben, nem a koszos-foltos üléseken ülsz. És persze, a menetidő... persze, az IC vállalható, de a többi "kisvonal"...hát. És ha nem lenne a közszolgálati 50% kedvezmény, majdnem drágább is, mint autóval. 2 embernél már drágabb teljes áron IC-vel Bpre menni, mint autóval.![]()
HozzászólásSzerző: miro. » 2023. augusztus 4., péntek 9:40
Ket het utan jonne,hogy mivel ennyien hasznaljak a vonatot,igy boviteni kell a szerelvenyeket,a sineket fel kell ujitani,igy emelne minden vonattarsasag..nmate írta:
Jó, de miért mész (megy a tömeg nagy része) Rómába? Mert olcsó a repülő, nem azért, mert mindenképpen Rómába kell eljutnod. Ha a repülő 4x ennyibe kerülne, nem menne el a fele. Elmenne máshova pihenni, kisebb utakat tenne meg, lehet csak vonattal.
Jelenlévő fórumozók: 0 regisztrált és 0 vendég
© 2011-2022 Madridom.hu | Médiaajánlat | Adatvédelem