Re: Formula-1
Elküldve: 2024. november 13., szerda 11:08
Ma van 30 éve, hogy a kecske behúzta az első bajnoki címét! 
Nem teljes mértékben. Pl. a Ferrari alapból kap valamennyit történelmi okokból, a megnyert VB címek után is jár plusz pénz a csapatoknak, kb. a pénzek 25%-t osztják ki a konstruktőri VB cím alapján. 2023-ban az első és a második helyezett között 10 millió dollár sem volt, Perez ezt a különbséget hozhajta a saját szponzoraitól, sőt.bluebike írta: hogy a helyezések alapján kiosztott pénzdíjakat teljes mértékben a csapat helye befolyásolja
Nyilvánvalóan a nézőkre, a szélesebb nyilvánosságra értettem, de igen, pontosabban is fogalmazhattam volna. A csapatok számára valóban nem mindegy, csak másodlagos.Remy írta:Semmi ilyenre nem utaltal.
Viszonylag sűrűn fordul elő hogy kettős győzelemért mennekbluebike írta:Ezt hogyan kell érteni? Amikor a kettős győzelemért mennek Pérez vezetésével, akkor előre engedi Verstappent, mert neki jobban kell a pont?Tjacks írta:
Max mellé jó lesz, gondolom nem akarnak feszkót a csapaton belül, Perez egyértelműen elfogadja a szerepét.Vagy pontot vesz el a riválisoktól, ami szintén jól jön a hollandnak a vb csatában? Hát maximum Strolltól.
![]()
Semmi ilyenre nem utaltal.nuevo_ericco írta:Pontosan erre utaltam. A csapatok számára nyilván nem mindegy, de ha annyira fontos lenne, akkor pl. pont Perez már rég nem lenne RedBull pilóta.Santi írta: Nyilván téged nem különösebben, és én sem arra fogok emlékezni 5 év múlva ki volt 24-ben a konstruktőri 1-2-3, de nekik azért nagyon nem mind1.
Ami a szponzorokat illeti, szerintem őket is az egyéni VB cím mozgatja meg jobban.
Én úgy tudom - bár nem vagyok egy F1 szakértő, javítsatok ki, ha tévedek - hogy a helyezések alapján kiosztott pénzdíjakat teljes mértékben a csapat helye befolyásolja, az egyéni helyezések ebből a szempontból irrelevánsak. Az más kérdés, hogy a szponzorpénzekre meg gondolom legnagyobb részt a pilóták (marketingje, ami eredhet származásból, eredményekből, bármiből) gyakorolnak hatást, szóval itt jön be az arányok kérdése, amiről fogalmam sincs. Pérez példájából kiindulva az utóbbi a nagyobb, de passz.nuevo_ericco írta: A konstrüktőri VB cím pont olyan a Forma1-ben, mint a fociban a fair play díj a VB-cím mellett. Kiosztják, örülnek neki, cikket is írnak róla, de a valóságban senkit sem érdekel különösebben.
Pontosan erre utaltam. A csapatok számára nyilván nem mindegy, de ha annyira fontos lenne, akkor pl. pont Perez már rég nem lenne RedBull pilóta.Santi írta: Nyilván téged nem különösebben, és én sem arra fogok emlékezni 5 év múlva ki volt 24-ben a konstruktőri 1-2-3, de nekik azért nagyon nem mind1.
A csapatok pénzdíjazása, a boxok elosztása, a szélcsatorna idő és a szponzorokat is érdekli szerintem, de amúgy olyan, mint a fair play díj.nuevo_ericco írta: A konstrüktőri VB cím pont olyan a Forma1-ben, mint a fociban a fair play díj a VB-cím mellett. Kiosztják, örülnek neki, cikket is írnak róla, de a valóságban senkit sem érdekel különösebben.
Ez.Remy írta: De itt mar reg nem arrol szol h nem akarnak feszkot. Itt sulyos penzek mennek a kukaba, mert Max egyedul megy a konstruktori versenyben.
Perez alkalmatlanna valt topcsapatban versenyezni.
Ezt hogyan kell érteni? Amikor a kettős győzelemért mennek Pérez vezetésével, akkor előre engedi Verstappent, mert neki jobban kell a pont?Tjacks írta:Max mellé jó lesz, gondolom nem akarnak feszkót a csapaton belül, Perez egyértelműen elfogadja a szerepét.Santi írta:
Emlékszem amikor ő volt az aki, aki a lepattanókat és a meglepetés dobogókat szállította középmezőnybeli Sauberrel majd Force Indiával, ami olyan sikernek számított, kb mint az Alpineok dobogója most. Gumimágusnak tartották és komoly tehetségnek, aztán azóta látjuk hova jutott és mostanra már konkrétan egy fizetős pilótává vált...
Kár érte.
Max mellé jó lesz, gondolom nem akarnak feszkót a csapaton belül, Perez egyértelműen elfogadja a szerepét.Santi írta:Emlékszem amikor ő volt az aki, aki a lepattanókat és a meglepetés dobogókat szállította középmezőnybeli Sauberrel majd Force Indiával, ami olyan sikernek számított, kb mint az Alpineok dobogója most. Gumimágusnak tartották és komoly tehetségnek, aztán azóta látjuk hova jutott és mostanra már konkrétan egy fizetős pilótává vált...magnus666 írta: A Marca szerint Horner döntött és Perez marad jövőre is. 30 milliónyi okot adott rá.
Kár érte.
Emlékszem amikor ő volt az aki, aki a lepattanókat és a meglepetés dobogókat szállította középmezőnybeli Sauberrel majd Force Indiával, ami olyan sikernek számított, kb mint az Alpineok dobogója most. Gumimágusnak tartották és komoly tehetségnek, aztán azóta látjuk hova jutott és mostanra már konkrétan egy fizetős pilótává vált...magnus666 írta: A Marca szerint Horner döntött és Perez marad jövőre is. 30 milliónyi okot adott rá.
Ocon és Bearman lesznek a Haas versenyzői.ikelemen5 írta: Hülkenberg is Sauber.
Ki megy a helyére?
Ocon - Bearman lesz a Haasban.ikelemen5 írta: Hülkenberg is Sauber.
Ki megy a helyére?