Oldal: 672 / 2197
Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 22:37
Szerző: Babinho
Autó tapasztalatról annyit, hogy 2 éve vettem az autómat szalonból 7M forintért, ma pontosan ugyanennyiért tudnám eladni, legalábbis a használtautó hirdetések alapján. Az gondolom nagyon nincs messze a valóságtól. E felett is hirdetik, tehát a 7M átlagár. Nem sokkal kéne megdobni, megvehetném a lassan kijövő új modellt…ha várok rá 1 évet.mármint megrendeléstől számítva.
Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 22:30
Szerző: Halfkey
Pipita, hát belinkelted a tájékoztatót, el is olvastad?
Ez a cucc részvényekbe teszi a pénzt. Nem 30 millát kapsz, hanem 'valamennyit', ott van a doksiban a linken egy táblázat, hogy milyen piaci forgatókönyvek esetén mennyi lehet az majd például. Szintén ott van a folyó költségek alatt hogy ők ezért hány százalékot nyúlnak le.
Ugyanekkora erővel teheted ETFbe és akkor nem 1,5-3%ot vonnak le hanem 0t (ha részvény) vagy ilyen 0.07-1%ig terméktől függően.
Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 22:03
Szerző: raul 4 ever
ANDS írta:
kiserik írta:
Szerintem az is közrejátszik, hogy az új autók árai is emelkednek. Vagyis a forintunk vásárlóértéke csökken...
Sajnos, az Euro/Huf árfolyam most 360 felett van.
Amiatt az új autók lettek irtó drágák (bár egyébként ami technika benne van, az elképesztő, szar elfogadni/csak felfogni nehéz, de ez lesz az új normális "trend", sokkal drágábbak lesznek majd az új autók, függetlenül a szar huf-tól)..
Most perpill chiphiány van, 1,5 éve 350 se volt az üa, rengeteg új autót nem tudnak legyártani, ráadásul a tömegközlekedés covid miatt nem bejövős.. 4 faktor a használtautók mellett..
Asszem donutmedia vidi volt (sajna most nem találtam meg), de faszán le volt vezetve, miért lőttek ki a használt kocsik árai, ez most ilyen.
Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 21:53
Szerző: zoli0415
Nem tudom hol kellene ezért itt kérdezem....telefonról ha görgetem a Madridomot akadozik az oldal, semelyik másik oldalnál nem csinálja. Nálam van a baj vagy másnak is ilyen?
Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 21:51
Szerző: csababarca
sámat írta:
Mekkora összeg nagyságrendileg, milliós, tízmilliós?
Vannak az ingatlanpiacon egyedi megoldások, ami nem a klasszikus megveszem és kiadom, hanem rövidebb (1-2 éves), cash-flow típusú befektetések, éves szinten 10+ hozammal.
erről írhatnál egy pár sort, mert ez úgy hangzik, hogy mindenkinek ezt kellene csinálnia, ha van 10 milliója mondjuk:D
Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 21:49
Szerző: Nika91127
Marky írta:
kiserik írta:
Szerintem az is közrejátszik, hogy az új autók árai is emelkednek. Vagyis a forintunk vásárlóértéke csökken...
Az gyakorlatilag mindenbe beleszamit. Kivancsi leszek, hogy fog kinezni a magyar autopark a 20-as evek vegere, mert azert a 2005-2010 koruli common rail dizelekbol es a downsized benzinesekbol nehez lesz mukodot talalni
2.0 PSA dízelt kell venni

Azokkal 350-400ezer kmig nincs sok baj. A VW CRTDI szériája se rossz. Benzinesből még akad szívó, de sajnos a Mazdák rohadnak. Toyota 1.6 szívó motor még elpusztíthatatlan, az 1,33-as vvti-t viszont kerülni kell.
Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 21:42
Szerző: sámat
Pipita írta:
Kezd elegem enni abból, hogy a számlámon rohad a pénz és csak inflálódik.
Mekkora összeg nagyságrendileg, milliós, tízmilliós?
Vannak az ingatlanpiacon egyedi megoldások, ami nem a klasszikus megveszem és kiadom, hanem rövidebb (1-2 éves), cash-flow típusú befektetések, éves szinten 10+ hozammal.
Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 21:41
Szerző: Marky
kiserik írta:
Szerintem az is közrejátszik, hogy az új autók árai is emelkednek. Vagyis a forintunk vásárlóértéke csökken...
Az gyakorlatilag mindenbe beleszamit. Kivancsi leszek, hogy fog kinezni a magyar autopark a 20-as evek vegere, mert azert a 2005-2010 koruli common rail dizelekbol es a downsized benzinesekbol nehez lesz mukodot talalni

Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 21:40
Szerző: Realista24
Nika91127 írta:
kiserik írta:
Szerintem az is közrejátszik, hogy az új autók árai is emelkednek. Vagyis a forintunk vásárlóértéke csökken...
Igen. Meg, hogy egy új autóra most 1-1,5 évet vársz... Így kevesebb használt kerül be a körforgásba, mert akkor aki lecserélné, ő is tovább tartja egy évig. Flottakezelők se adják le olyan "könnyen" a kocsikat...
Cégnél, ha mi most rendelnénk meg az új kocsikat, Toyotánál 77 hét a várakozási idő. Nyárra akartuk az új verdákat.
Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 21:37
Szerző: Nika91127
kiserik írta:
Szerintem az is közrejátszik, hogy az új autók árai is emelkednek. Vagyis a forintunk vásárlóértéke csökken...
Igen. Meg, hogy egy új autóra most 1-1,5 évet vársz... Így kevesebb használt kerül be a körforgásba, mert akkor aki lecserélné, ő is tovább tartja egy évig. Flottakezelők se adják le olyan "könnyen" a kocsikat...

Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 21:32
Szerző: kiserik
Szerintem az is közrejátszik, hogy az új autók árai is emelkednek. Vagyis a forintunk vásárlóértéke csökken...
Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 21:29
Szerző: Nika91127
csababarca írta:
ANDS írta:
Nehéz elhinni.
ez nem hit kérdése, elmúlt 1-1,5 évben is nőtt mondjuk általam követett több típus.
3 éve vettem az akkor 5 éves Superb-em 2,7 millióért. És 3 volt a teteje akkor ezeknek, most ennyiért nem nagyon találni normális állapotú, 2.0 tdi-t, ilyen felszereltséggel.
múltkor láttam pont olyat mint az enyém, 2,8ért volt fent. koppra ugyanaz az autó.
kisautókat is néztünk 2020-ban anyumnak, most hugomnak keresünk, van benne már most 2-300ezer difi.
2 éve vettünk páromnak egy 2009-es Yarist, 1.0-s motorral, 88 ezer km-el. 1,45 millióért.
Most ezekre rákeresve, ugyanezen évjárat, ugyanezzel a motorral, 100.000 km alatt (a mienkben most 97.000 van), ugyanennyi. 2 év alatt 0 értékvesztés.
Tesóm idén vett nyáron egy 2017-es, 1.4 TSI Jettát, DSG7-es váltóval, 110 ezer km-el, Comfortline. 3,6 milla. Ugyanez most, 4,5 millió.
Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 21:17
Szerző: csababarca
ANDS írta:
Nehéz elhinni.
ez nem hit kérdése, elmúlt 1-1,5 évben is nőtt mondjuk általam követett több típus.
3 éve vettem az akkor 5 éves Superb-em 2,7 millióért. És 3 volt a teteje akkor ezeknek, most ennyiért nem nagyon találni normális állapotú, 2.0 tdi-t, ilyen felszereltséggel.
múltkor láttam pont olyat mint az enyém, 2,8ért volt fent. koppra ugyanaz az autó.
kisautókat is néztünk 2020-ban anyumnak, most hugomnak keresünk, van benne már most 2-300ezer difi.
Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 20:47
Szerző: Marky
Professore írta:
Ma olvastam egy cikket a Totalcar-on... A lényeg az hogy ha valaki használt autót akar venni az állítólag csipkedje magát mert brutál meg fognak drágulni. Aztán hogy ez mennyire lesz igaz passz
Mivel behasalt a gyartas, ezert a cegek nem valtottak le a 2-3 eves ceges autokat, igy a piacrol hianyzik ez a kategoria es Hasszan nem tudja megvenni a 10 evest Jurgentol.
Ugyanez van a notebook piacon, konkretan honapokat kell varni a nagyvallalati business notebook (Thinkpad/Macbook Pro) beszerzesekre.
En nem erzem azt, hogy 2.5-3 milliot megerne egy 10 eves auto, ezert maradok a ‘99-es Volvomnal.
Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 20:43
Szerző: raul 4 ever
Professore írta:
Ma olvastam egy cikket a Totalcar-on... A lényeg az hogy ha valaki használt autót akar venni az állítólag csipkedje magát mert brutál meg fognak drágulni. Aztán hogy ez mennyire lesz igaz passz
Usa-ban kilőttek az áraik. Van ahol kb. ua az hasznalt drágább mint a listaár, mert az van, új auto meg nincs "azonnal"..
Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 20:15
Szerző: Professore
Ma olvastam egy cikket a Totalcar-on... A lényeg az hogy ha valaki használt autót akar venni az állítólag csipkedje magát mert brutál meg fognak drágulni. Aztán hogy ez mennyire lesz igaz passz

Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 19:58
Szerző: cart
Ezzel az a baj ha elolvasod az apró betűs részeket kiderül hogy a költsége éves szinten 4-5 százalék ezeknek a befektetéseknek ami el is viszik a hozam nagy részét. Gyakorlatilag 1-2 százalék ami éves szinten nálad marad jó eséllyel, a többit elrakja a biztosító
Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 19:34
Szerző: Pipita
CS0ki írta:
Nyugdijbiztositas felejtős, az egy lehuzos termék. Úgy általában ha biztosítást befekteteskent akarják eladni, azzal te nem jársz jól... Unit linked és hasonló szavak piros szirenak!
Állampapírt kincstári számlán kell venni, ingyen van, online is igényelhető ugyfelkapuval, de ha van közel allamkincstar ott is megoldjak hamar. Ingyen van, meglepően jó a webes része, kártyával lehet fizetni, úgy fasza, ahogy van.
Ki tudod fejteni, hogy miért lehúzás? Átverés az egész? Vagy hogy tudok rosszul járni azzal, hogy befizetek 6 milliót és megkapok belőle 30-at?

A megadott kulcsszavakat egyébként nem látom,
konkrétan erről van szó. Ahogy nézegetem, euró alapon elég jól lehetne belőle kijönni, mi a bukkanó?
A kamatos kamat hosszútávú előnyeit hogy lehet kihasználni?

Kezd elegem enni abból, hogy a számlámon rohad a pénz és csak inflálódik.
Az állampapíros tippeket köszönöm, akkor az értékpapírszámlát elengedem.

Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 18:50
Szerző: Steve
Realista24 írta:
A magyar kormány vezette konzorcium 4 milliárd eurós (1440 milliárd forint) árat ajánlott a ferihegyi Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérért.
A Bloomberg korábban arról írt, a reptér a válság előtt 3 milliárd eurót érhetett, a Forbes tavaly év végén 699 milliárdos árat becsült.
Félig off, félig politika
Amúgy ez tök érdekes, hogy miért nem tud állandó tulajdonosa lenni huzamosabb ideig a reptérnek. Az ember azt gondolná fizetik a légitársaságok a reptéri adót és úgy eleve konstans növekszik a forgalom.
Mégis a pandémia előtt is ment a tulajdonos csere folyamatosan.

Re: OFF
Elküldve: 2021. október 19., kedd 18:48
Szerző: CS0ki
Nyugdijbiztositas felejtős, az egy lehuzos termék. Úgy általában ha biztosítást befekteteskent akarják eladni, azzal te nem jársz jól... Unit linked és hasonló szavak piros szirenak!
Állampapírt kincstári számlán kell venni, ingyen van, online is igényelhető ugyfelkapuval, de ha van közel allamkincstar ott is megoldjak hamar. Ingyen van, meglepően jó a webes része, kártyával lehet fizetni, úgy fasza, ahogy van.