Re: OFF
Elküldve: 2021. október 26., kedd 8:35
Azért ez az AdBlue kérdés ennél jóval összetettebb.
Európa egyik legnagyobb AdBlue gyártója az orosz "gáz stop" miatt teljesen leállt. A szlovákok export stopot rendeltek el emiatt, hogy az Ő készleteik megmaradjanak. Emiatt szerte Európában hiány van és nincs honnan pótolni. Az adblue segít környezetkímélőbbé tenni az autót, ami ahogy R24 is mondta szoftveresen megoldható, de akkor az EU rúg fenékbe pár fuvarozót, aminek nem kevés költsége lesz. Az egy dolog, hogy drága lesz az adblue, de igen komolyan fennáll az esélye, hogy előbb-utóbb veszélybe kerül a teljes ellátási lánc, mert nem lesz árufuvarozás.
Szállítmányozási cégnél dolgozom és minket is elért már ennek a szele. Vannak partnerek, akik már nem tudnak szállítani, nem tudják ellátni a feladataikat emiatt. Az csak egy dolog, hogy majdnem 3x annyiba kerül most, mint fél éve.
A fuvarozóknak, ha szoftveresen megoldják a hiányt, már nem EURO 6-os autóként megy az autójuk. Ha nem így megy, akkor jelentősen magasabb autópályadíjakat kell fizetni, illetve egyéb más költség is magasabb lesz. Az üzemanyagárak, adblue, autópályadíjak emelkedését (ami ez esetben fuvarozói sajátosság) nem fogja lekövetni a piac, vagyis a fuvardíjak nem fogják lekövetni, mert nem tudják beleépíteni a termékek árába és mindig lesz olyan, aki olcsón elviszi a fuvart.
Európa egyik legnagyobb AdBlue gyártója az orosz "gáz stop" miatt teljesen leállt. A szlovákok export stopot rendeltek el emiatt, hogy az Ő készleteik megmaradjanak. Emiatt szerte Európában hiány van és nincs honnan pótolni. Az adblue segít környezetkímélőbbé tenni az autót, ami ahogy R24 is mondta szoftveresen megoldható, de akkor az EU rúg fenékbe pár fuvarozót, aminek nem kevés költsége lesz. Az egy dolog, hogy drága lesz az adblue, de igen komolyan fennáll az esélye, hogy előbb-utóbb veszélybe kerül a teljes ellátási lánc, mert nem lesz árufuvarozás.
Szállítmányozási cégnél dolgozom és minket is elért már ennek a szele. Vannak partnerek, akik már nem tudnak szállítani, nem tudják ellátni a feladataikat emiatt. Az csak egy dolog, hogy majdnem 3x annyiba kerül most, mint fél éve.
A fuvarozóknak, ha szoftveresen megoldják a hiányt, már nem EURO 6-os autóként megy az autójuk. Ha nem így megy, akkor jelentősen magasabb autópályadíjakat kell fizetni, illetve egyéb más költség is magasabb lesz. Az üzemanyagárak, adblue, autópályadíjak emelkedését (ami ez esetben fuvarozói sajátosság) nem fogja lekövetni a piac, vagyis a fuvardíjak nem fogják lekövetni, mert nem tudják beleépíteni a termékek árába és mindig lesz olyan, aki olcsón elviszi a fuvart.