Re: OFF
Elküldve: 2025. február 18., kedd 14:34
igy, kösziSanti írta:Én a másik vonalat/padkát/út szélét nézném, nem balra a felezővonalat. Így ezernyi viszonyítási pontot találsz magad előtt úgy, hogy nem kell egyik tükörbe sem nézegetni.hehetheoriginal írta: autovezetes tanulas tema:
ismeros most tanul vezetni, 2-3-jara ult autoban a mult heten a volan mogott az oktatoval.
azt meselte a hetvegen, hogy egyszeruen nem erzi, nem latja, hogy hol megy az autoval, a sav melyik reszen, vagy hogy egyaltalan atlog-e masik savba. mindig kenytelen a visszapillantoba nezni, hogy hol a vonal. kanyarodasnal, kanyariven, vagy olyan uton, ahol nincs felfestes, ez ugye kulonosen problema.
hogy lehetne neki elmagyarazni? probaltam belegondolni milyen volt, mikor anno en tanultam vezetni, de ez automatikusan, reflexbol jott, erzesre, nem kellett belegondolni, hogy hogy kell kanyarodni meg mennyit kell a kormanyon forditani.
probaltuk elmagyarazni, hogy a sav bal felenek kozepen ul kb az autoban, azt kell kovesse akkor a kormannyal, de zavarja, hogy nem kozepen ul - penz meg valszeg nincs egy mclaren f1-re vagy vmi formaautora![]()
irjatok otleteket pls, bar nyilvan egyertelmu, hogy sok gyakorlas, ami kell es szamit.
Mondjuk itt egy példa. A sárga vonallal jelölöm, hogy "jön a vonal" (persze ez így nem tűpontos meg nem akartam kitakarni magát a vonalat, de szemléltetésnek oké kb) és bekarikáztam pirossal a pontot, amit ha mindig ehhez nézi, hogy attól közvetlenül jobbra legyen a vonal, akkor pl jó. Ha attól balra jön a vonal, akkor már túl közel van hozzá, ha attól túl távol, akkor meg túl távol van.
Egy idő után amúgy rá fog érezni automatikusan, de kezdetnek megteszi.