zsuninnyo írta:
10db 10-20 eves jatek 12 euro. Ezt kicsit elfelejtetted. Azert ha csak megnezed, egy mai 100 euros jatek kontentjet, egy regi AAA-s jateknak koze nincs hozza, Tulajdonkeppen egy GTA3 az ossze skiegeszitovel . kulon jatekkal nem tud felmutatni akkora tartalmat, vagy barmit, amit ma egy gyenge fos AAA jatek.
Azért felejtettem ki, mert ez nem igaz. Legalábbis az esetek nagy részében biztos nem.
Egy Cyberpunkba pl bele lehet baszni 100 órát, a multis címekbe meg ezreket is, de alapvetően a mai single player AAA játékokban pont annyi játékidő van, mint mondjuk az emlegetett gta3-ban. Az összehasonlítás megállná a helyét pl a Max Payne esetében, ahol az 1-2 az ilyen 7-8 órás sztorik és nincs több content a játékban, max, hogy vidd ki harcoreon.
Szóval vegyes, van ilyen meg olyan példa is, de alapvetően szerintem nincs különbség kontent ügyileg single játékok esetében. A multis címek már más sztori.
Most azt már nem idézem ide, de amiket a fejlesztési és támogatási költségekről írtál azt az érvelést már el tudom fogadni, abban van igazság bőven.
GTA6 a pletykák szerint pl 2 milliárdos költségvetéssel készül, de ettől kisebb volumeű triplaA címek is régen túllépték már a 100 milliós határt. Ebben a pontban egyet tudunk érteni, viszont ehhez tegyük hozzá azt is, hogy a játékosbázis is megsokszorozódott a 20 vagy 10 évvel ezelőttiekhez képest. A gaming nagyon népszerű, streamek, twitch, esport stb. stb. Költségek emelkedtek oké, de sokkal-sokkal nagyobb a vásárló bázis is, mint 20 éve.
DLC téren továbbra sem értünk egyet. Már megvannak a karakterek. Nem a játék kiadása után fél évvel jönnek elő egy új ötlettel, új karakterrel, hogy akkor most kiadunk egy új karakter DLC-t, hanem megvannak és nem rakják bele a játékba, inkább kifizettetik veled külön a játék megjelenésének napján. Mert ahogy te is írtad az emberek kifizetik, le tudnak húzni vele szépen külön.