Oldal: 594 / 670

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 13., péntek 22:33
Szerző: Remy
Schumi alatt is szenvedett anno a Ferrari az elején, szóval Vettel se kapja meg egyből a győztes kocsit. :roll: De ne már... ezt a hülye párost. Kedvenc kocsiban a legjobban utált pilóta. :lol:

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 13., péntek 22:30
Szerző: BH710
Remy írta: - A Ferrari pedig még bűnhődjön csak egy kicsit az elmúlt évek miatt, vagy Kimi verje agyon Vettelt.
Deja vu-m van a ferrarival kapcsolatban.mintha több év szenvedés után megindult volna valami vettellel...ismerős ugye?persze korai ezekről beszélni,majd okosabbak leszünk pár futam után.

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 13., péntek 22:17
Szerző: Remy
- No alonso, no party...
- Ha a Merci idén is aláz, akkor Rosberg nyerjen.
- Verstappenre kíváncsi leszek.
- A Ferrari pedig még bűnhődjön csak egy kicsit az elmúlt évek miatt, vagy Kimi verje agyon Vettelt.

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 13., péntek 21:57
Szerző: alexoxladjackoxi
BH710 írta:örülnék ha a ferrari ott tudna maradni stabilan a mercik mögött, megelőzni nincs sok esély őket. azért remélem leesik idén 1-2 futamgyőzelem és hogy 2017-re előszerződést kötünk bottassal :D

több mint egy évtizede vagyok ferrari drukker de vettelnek nem tudok még igy sem drukkolni :roll: :coffee:
Inkább Kimi maradjon még 1-2 évig, ha lehet róla szó. Bár Bottast is bírom.

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 13., péntek 18:44
Szerző: BH710
örülnék ha a ferrari ott tudna maradni stabilan a mercik mögött, megelőzni nincs sok esély őket. azért remélem leesik idén 1-2 futamgyőzelem és hogy 2017-re előszerződést kötünk bottassal :D

több mint egy évtizede vagyok ferrari drukker de vettelnek nem tudok még igy sem drukkolni :roll: :coffee:

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 13., péntek 11:18
Szerző: alexoxladjackoxi
http://leavemealone.hu/post-1064-F1_201 ... menye.html Az első 2 edzés végeredménye... Úgy tűnik marad a Merci uralom, mögöttük a Ferrari és a Williams... Illetve ez a Torro Rosso sem tűnik rossznak.

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 7., szombat 12:27
Szerző: morientes
ERS rendszer
. Az ERS abban különbözik, hogy a mozgási energián (ERS-K) kívül pluszban a kipufogógázok energiáját (ERS-H) is hasznosítja. Ez az új energia visszanyerési lehetőség az idei évtől bevezetett turbófeltöltőnek köszönthető. Itt is, akárcsak mint a KERS rendszernél egy motor/generátor egység (MGU-H) szolgáltatja az energiát, aminek a tengelyét a kipufogógázok hajtotta turbófeltöltő adja. Ezen egység megalkotása nem mindennapi kihívás elé állította a mérnököket, a turbófeltöltő tengelye ugyanis akár percenkét 100.000 fordulatot is megtehet. Ezt a problémát egy közbenső áttétellel oldották meg, de a rendkívüli hő, és súrlódási erők így is okozhatnak majd fejtörést a tervezőknek.

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 7., szombat 12:21
Szerző: morientes
Alonso lehet hogy abba hagyja?Persze a mirror hozta,szal úgy baromság sztm ahogy van.

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 7., szombat 11:54
Szerző: Santi
2009 év végén vonult ki Kimi, szal azt az évet még vágod gondolom, utána kb ezek voltak a nagyobb dolgok:

2010
- futam közbeni tankolás beszüntetve
- 8 motoros szabály, ennyiből kell gazdálkodni 1 szezonban, a váltónak 4 versenyhétvégét kell kibírnia
- azzal a gumival indulsz versenyen, amivel a Q3-ban a legjobb idődet elérted, aki nemjutott be Q3-ba az szabadon választhat keveréket
- pontrendszer változott, nyolc helyett tizen kapnak pontot így: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1

2011
- Pirelli váltja a Bridgestone-t gumiszállítóként
- dupladiffúzor, F-csatorna , cápauszony betiltva
- KERS (újra)bevezetve
- DRS bevezetve (bővebben lásd: google)
- 5 versenyhétvégét kell kibírnia egy váltónak
- 107%-os szabály újra bevezetve
- a korábban betiltott csapatutasítás újra engedve

2012
- kacsaorrú autók (lépcsős orrkúp)
- kipufogóval volt valami a szabály a befújt diffúzorok ellen, pontosan már nemtom, ezt is guglizd, ha érdekel :)
- safetycar alatt visszavehetik a lekörözött versenyzők a pozíciójukat, hogy újraindításnál ne okozzanak gondot a mezőnyben a kerülgetésük
- szigorítottak a kanyarlevágási szabályokon


2013
- eltűntek a kacsacsőrök meg voltak még apróbb változások a kasztnin, de más nagyobb dolgora nem emlékszek

2014
- 1.6-os V6 turbómotor bevezetve, max. fordulat 15ezer, ha jól emlékszem 5-t használhattak egy évben büntetés nélkül
- 8 sebességes váltó, aminek 4000km-t kell bírni az előírások szerint csere nélkül
- KERS-t felváltja az ERS rendszer (bővebben lásd: google)
- 100kg-s üzemanyaghatár, ennyivel kell végitolni minden versenyt
- Pilótáknak saját rajtszámuk lehet, nem a vb sorrend alapján megy automatikusan, hanem ők választhatnak
- ismét "csodálatos" orrkúpok (hangyász, porszívó, villás formák stb.)
- kipufogó megint változott, a megszokott dupla kivezetés helyett, középen lett egy helyen kivezetve
- dupla pontokat osztanak az utolsó versenyen

2015
- 4 motorral kell végigtolni az évet
- korlátozások a rádiókommunikációban
- orrkúpszabályokon megint változtattak, hogy normálisabban nézzenek ki
- nem osztanak dupla pontot az utolsó versenyen


Úgy most kb ennyi, biztos valamiket még elfelejtettem, nyugodtan lehet írni mit hagytam ki, vagy ha hülyeséget írtam, akkor helyesbíteni. :)

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 6., péntek 14:17
Szerző: nmate
Jó, hát azt nagyon részletesen fene tudja :D Időintervallumokra szűkíts és úgy dob ki jobb cikkeket, ez fix.

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 6., péntek 14:15
Szerző: RealRaúl77
Na elolvasgatom. Nem tudom ebben mennyire van kifejtve, de főleg a változások, és a köztes folyamatok érdekelnének az elmúlt években. Nyilván a világbajnokokat megtalálom, és a jelenlegi szabályokat is, de azt, hogy hogyan alakult azt nem tudom mennyire.
Nyilván ezt én is be tudtam volna ütni, de (akkor) egy rövidebb összefoglalóra még mindig számítanék itt is, ha van valakinek kedve.

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 6., péntek 14:06
Szerző: nmate

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 6., péntek 13:34
Szerző: RealRaúl77
Írjatok nekem egy rövidebb ismertetőt a sportágról légyszi. Egy átfogót. Szabályok, formák, emberek (az érdemesebbek), stb. Minden ami érdemleges lehet. Régen rendszeresen követtem, de nem is tudom. 4-5 éve kiszálltam, kb amikor Kimi is kiszállt. Azóta kb semmit sem tudok, annyi minden történt. Annyi rengeteg szabály, meg változás, meg egyik autó lett jó, majd a másik, a harmadik. Néha ha belenéztem mindig csak a fejem kapkodtam. Azt tudom, hogy 3 évig sorozatban Vettel nyert, de már azt sem tudom, hogy ez 1-2, vagy 3 éve volt, és hogy azóta mi van. Nem nagyon tudtam követni, mert albérletben nem volt eddig tv, neten meg nem volt kedvem ott ülni, most viszont van tv, és így könnyebben tudnám követni hétvégente, és érzek is rá kedvet, csak nagyon nem tudom mi van most.
Nem kíméljetek, jöhetnek a regények is, szeretek olvasni :mrgreen: Köszi!

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 6., péntek 13:14
Szerző: Anthony
nmate írta:Ez már tényleg cirkusz :lol:
Nagyon ingyencirkusznak tűnik a dolog. Ez egy veszélyes sport, még ha nem is látványos egy ütközés megütheted a fejed, nincs két egyforma baleset.
Persze az is lehet, hogy titkolnak valamit, de ott van a FIA vizsgálódjanak ők.

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 6., péntek 13:10
Szerző: nmate
Ez már tényleg cirkusz :lol:

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 6., péntek 12:52
Szerző: KAG
Santi írta:Képek alapján ez semmiség. Egyes oldalakon azt találgatják, hogy talán rosszul lett a kocsiban vagy valami ilyesmi.
Én azt olvastam, hogy megrázta az áram.
Elvileg ezzel az energiavisszatermelő rendszerrel van gond a Mclarennél. Minden csapatnál 5, de náluk csak 3 védelmi funkció van az áramütés ellen a pilóták számára. :/

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 6., péntek 12:49
Szerző: Realista24
Na, állítólag több csapat jelezte, hogy nem indul el az ausztrál nagydíjon, ha nem kapnak több infót Alonso balesetével kapcsolatban.

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 3., kedd 16:00
Szerző: 'Az
After 14 seasons in F1, this is the first time Alonso will miss the 2015 Australian GP. #fact
sajnálom, furcsa lesz nélküle egy futamot nézni, bár elnézve a mclaren idei tesztszezonját, lehet jobban jár hogy nem is áll rajthoz.

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 3., kedd 13:27
Szerző: Realista24
Alonso nem indul az ausztrál nagydíjon.

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. február 22., vasárnap 13:52
Szerző: Santi
Képek alapján ez semmiség. Egyes oldalakon azt találgatják, hogy talán rosszul lett a kocsiban vagy valami ilyesmi.