Oldal: 592 / 670

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 29., vasárnap 10:41
Szerző: ferni
Jön nemsokára az oly sokat hallott himnusz kombó... :'(
de rég is volt...

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 29., vasárnap 10:26
Szerző: András93
Remy írta:Előző versenyen a csapat baszta el neki, most meg defekt... hagyjuk már. Vettel meg simán végigmegy megint. :lol: Hogy mindig ekkora legyen a kontraszt két pilóta szerencséje között... hihetetlen.
Ja, biztos csak szerencse? :D

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 29., vasárnap 10:07
Szerző: Remy
ferni írta:Kiminek fasza hétvégéje van...
Előző versenyen a csapat baszta el neki, most meg defekt... hagyjuk már. Vettel meg simán végigmegy megint. :lol: Hogy mindig ekkora legyen a kontraszt két pilóta szerencséje között... hihetetlen.

Verstappen viszont eddig nekem adja. :agree:

Button rádiózik: "Ömm.. Egy kicsit meglepődtem. Utolértem néhány autót." :lol: :roll:

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 29., vasárnap 9:07
Szerző: ferni
Kiminek fasza hétvégéje van...

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 28., szombat 21:26
Szerző: wZoLee7
Mit szóltok ahhoz, hogy a Red Bull meg akarja venni az F1-et? Én rohadtul bízom benne, hogy sikerül. Akkor aztán tényleg egy olyan sportág lesz az F1 ahol a határokat nem hogy feszegetni kell, egyenesen át kell ugrani őket.

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 28., szombat 14:59
Szerző: wZoLee7
Hibáztak, a rosszabbik gumival ment ki, ezért történt az, hogy Hamiltonnak éppen sikerült, neki meg éppen nem. A versenytempó jó, bízok egy jó rajtban. Kimi egész hétvégén jobb volt mint Vettel...pole pozíció gyanús nap volt ez padig...

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 28., szombat 14:00
Szerző: tibi18
Tudták, látták, hogy jön az eső. Miért nem igyekezett gyors kört menni? Nem értem :hmmm:
Ezt, hogy érted? A piros lámpánál beállat a sorba (kb. 5 helyen).. Előtte, utána voltak.. Sorban jöttek be, sőt a gyors körén az előtte lévő kicsit fel is tartotta. Hogy tudott volna gyors kört menni? Max. úgy, hogy 5mp-vel korábban áll oda a lámpához.. de kb. ennyi lehetett..

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 28., szombat 13:12
Szerző: Anthony
BH710 írta:Kimit sajnálom
Tudták, látták, hogy jön az eső. Miért nem igyekezett gyors kört menni? Nem értem :hmmm:

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 28., szombat 12:47
Szerző: BH710
Vettel P2!
Ahogy átült a ferrariba megkedveltem..hihetetlen.
Kimit sajnálom,remélem azért egy 4-5.hely kinéz neki így is. Plusz jó lenne Vettelnek valahogy megszorongatni Hamiltont.

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 16., hétfő 9:39
Szerző: RealRaúl77
"Ezt gyorsan elmondom, aztán adjatok inni"

Imádom a faszit :lol:

Szerintem be van állva, vagy másnapos, vagy nem tudom :mrgreen: :mrgreen:

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 16., hétfő 9:32
Szerző: Santi

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 15., vasárnap 14:18
Szerző: RealRaúl77
nézem az ismétlést.. ennek a szikrázásnak van valami célja?
Mármint úgy emlékszem olvastam valahol, hogy direkt titániumból kell csinálni, hogy szikrázzon...

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 15., vasárnap 12:59
Szerző: RealRaúl77
h3x0r írta:Szerintem a hulye szabalyokkal van a gond. Elozo evben a Merci osszerakott egy brutal jo autot, a legjobb motorral.
- Mi lenne a logikus? Megengedni a Ferrarinak es persze a tobbieknek is, hogy fejlesszenek ezerrel, rakjanak ossze egy, a jelenleginel erosebb motort, amivel felvehetik a versenyt a Mercivel.
- Mit csinalnak? Szabalyozzak, hogy csak 20 vagy hany elemet cserelhetnek ki a motorban egesz ev alatt. :agree:

Ez csak egy pelda. De minden evben az van, hogy ev elejen valamelyik csapat osszerak egy jo autot es mivel ev kozben nem lehet tesztelni, a tobbieknek szinte eselyuk sincs utolerni oket. Vagy ha megis, addigra mar nem lehet behozni a hatranyt (pl 2009-ben Button az elso 7-bol 6 futamot megnyert)

Vagy eleg csak arra gondolni, hogy regebben az izgalmak eleg nagy reszet a tankolasok jelentettek. Mi eri meg jobban, 2 kerekcsere nehezebb autoval, vagy 3 kerekcsere, de gyors es konnyu autoval. Volt hogy valaki beprobalta az 1-et vagy extrem esetben a 4-et is. Mennyit izgultunk, hogy melyik a nyero taktika. Mikor a konnyebb autoval levo megelozte a masikat, kiautozott egy elonyt, be a boxba, kifele menet meg izgulhattunk hogy pont befer ele vagy elkezdenek csatazni. Manapsag mi van? Mindegyik kocsiba belenyomnak 100 litert, nezzuk meg ki tud jobban sporolni az uzemanyaggal. (es meg a gumihaborut meg se emlitettem)

Na totál pont erről beszéltem.. akkor nem mondtam hülyeségeket..
És a szégyen az, hogy nem kellettm néznem 5 éve, elég volt a szabályokat elolvasni + amit Santi írt, és sütött az egészről ez, hogy direkt terelik ebbe az irányba. Hihetetlen..

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 15., vasárnap 12:54
Szerző: h3x0r
Szerintem a hulye szabalyokkal van a gond. Elozo evben a Merci osszerakott egy brutal jo autot, a legjobb motorral.
- Mi lenne a logikus? Megengedni a Ferrarinak es persze a tobbieknek is, hogy fejlesszenek ezerrel, rakjanak ossze egy, a jelenleginel erosebb motort, amivel felvehetik a versenyt a Mercivel.
- Mit csinalnak? Szabalyozzak, hogy csak 20 vagy hany elemet cserelhetnek ki a motorban egesz ev alatt. :agree:

Ez csak egy pelda. De minden evben az van, hogy ev elejen valamelyik csapat osszerak egy jo autot es mivel ev kozben nem lehet tesztelni, a tobbieknek szinte eselyuk sincs utolerni oket. Vagy ha megis, addigra mar nem lehet behozni a hatranyt (pl 2009-ben Button az elso 7-bol 6 futamot megnyert)

Vagy eleg csak arra gondolni, hogy regebben az izgalmak eleg nagy reszet a tankolasok jelentettek. Mi eri meg jobban, 2 kerekcsere nehezebb autoval, vagy 3 kerekcsere, de gyors es konnyu autoval. Volt hogy valaki beprobalta az 1-et vagy extrem esetben a 4-et is. Mennyit izgultunk, hogy melyik a nyero taktika. Mikor a konnyebb autoval levo megelozte a masikat, kiautozott egy elonyt, be a boxba, kifele menet meg izgulhattunk hogy pont befer ele vagy elkezdenek csatazni. Manapsag mi van? Mindegyik kocsiba belenyomnak 100 litert, nezzuk meg ki tud jobban sporolni az uzemanyaggal. (es meg a gumihaborut meg se emlitettem)

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 15., vasárnap 12:50
Szerző: BH710
volt egy másik 27 éves német versenyző,aki első ferraris futamán szintén harmadik lett a legjobb autót építő istálló pilótái mögött.a folytatás ismert.....


ez az év megint a mercikről fog szólni,alonsot pedig komolyan sajnálom.állandóan így belenyúlni,igaz lehet az,miszerint nem jó autófejlesztő.

nasr-nak pacsi,szép bemutatkozás volt,verstappent sajnálom,nem lett volna semmi ha első versenyén rögtön pontot szerez.

rb egyből sír,nem tetszik nekik a mercik fölénye.nem tudom hol voltak ezek a nyilatkozatok 2011-ben vagy 2013-ban.

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 15., vasárnap 12:44
Szerző: RealRaúl77
Nem tudom ki hogy van vele, de én mindig is szerettem, ha egy csapat felépít egy remek stratégiát, egy jó taktikát, és azzal próbálnak valamit kezdeni. Ilyen box-kiállás, kerékcsere, tankolás, gumihasználat precíz megtervezésére gondolok..

Nem tudom, hogy most hogyan van, de úgy látom ezekre a dolgokra is egyre kevesebb lehetőség van. A szabályok alapján úgy látom, hogy elmentek abba az irányba, hogy különböző behatárolásokkal építs egy minél jobb autót, szerezz egy jó pilótát, aztán csapjad neki, amjd lesz, ami lesz. Régen szerintem sokkal többrétűbb volt a dolog, mondom ezt látatlanban.

Szóljatok, ha tévedek.

Ahogy az évek során olvasgattam néha a topikot, hasonlót szűrtem el: sokszor olvastam, hogy alig van előzés, és nagyon egyhangúvá vált. Aki elkezdett dominálni egy futamon, az szinte tuti megnyerte, hacsak nem csinált valami hülyeséget.. Aki tavasszal dominált összességében, az megnyerte a vb-t. Nem nagyon voltak fordulatok. Akinek jó autója volt, az legyőzhetetlen volt, mert alig voltak riválisok...
Nem tudom, lehet ez is hülyeség, amit mondok, de amit itt olvastam néha, az nagyon ilyen feeling volt.

Majd kiderül. Újra kedvet kaptam nézni, de inkább nosztalgia. Nem véletlen maradt el egyre jobban az életemből. Régen alig vártam, hogy végigizguljam, de mostanában, amit hallottam felőle, nem annyira tudtam rászánni magam. Nem akarok csalódni, de félek tőle.

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 15., vasárnap 12:17
Szerző: Mike
nmate írta:Azért mert senki nem megy ki megnézni a futamokat (itt is 100 euró egy jegy, amiből annyit látsz állva 1 km-ről hogy zümmegnek a kocsik) és a TV-ben is egyre kevesebben nézik. Nincs show, nincs felhajtás. Gyenge. Nagyon gyenge.
ezt jogos

de el kéne gondolkoznia a fejeseknek, hogy azért kel költséget csökkenteni mert nincs néző, vagy azért nincs néző, mert nincs show...

ezzel a spórolással csak egyre lejjebb süllyed az egész, továbbra is csökkenni fog a nézőszám, többet kell spórolni, még szarabb lesz az egész, még kevesebb néző...aztán a végén már ladákkal versenyeznek

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 15., vasárnap 12:04
Szerző: RealRaúl77
Santi írta:2009 év végén vonult ki Kimi, szal azt az évet még vágod gondolom, utána kb ezek voltak a nagyobb dolgok:

2010
- futam közbeni tankolás beszüntetve
- 8 motoros szabály, ennyiből kell gazdálkodni 1 szezonban, a váltónak 4 versenyhétvégét kell kibírnia
- azzal a gumival indulsz versenyen, amivel a Q3-ban a legjobb idődet elérted, aki nemjutott be Q3-ba az szabadon választhat keveréket
- pontrendszer változott, nyolc helyett tizen kapnak pontot így: 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1

2011
- Pirelli váltja a Bridgestone-t gumiszállítóként
- dupladiffúzor, F-csatorna , cápauszony betiltva
- KERS (újra)bevezetve
- DRS bevezetve (bővebben lásd: google)
- 5 versenyhétvégét kell kibírnia egy váltónak
- 107%-os szabály újra bevezetve
- a korábban betiltott csapatutasítás újra engedve

2012
- kacsaorrú autók (lépcsős orrkúp)
- kipufogóval volt valami a szabály a befújt diffúzorok ellen, pontosan már nemtom, ezt is guglizd, ha érdekel :)
- safetycar alatt visszavehetik a lekörözött versenyzők a pozíciójukat, hogy újraindításnál ne okozzanak gondot a mezőnyben a kerülgetésük
- szigorítottak a kanyarlevágási szabályokon


2013
- eltűntek a kacsacsőrök meg voltak még apróbb változások a kasztnin, de más nagyobb dolgora nem emlékszek

2014
- 1.6-os V6 turbómotor bevezetve, max. fordulat 15ezer, ha jól emlékszem 5-t használhattak egy évben büntetés nélkül
- 8 sebességes váltó, aminek 4000km-t kell bírni az előírások szerint csere nélkül
- KERS-t felváltja az ERS rendszer (bővebben lásd: google)
- 100kg-s üzemanyaghatár, ennyivel kell végitolni minden versenyt
- Pilótáknak saját rajtszámuk lehet, nem a vb sorrend alapján megy automatikusan, hanem ők választhatnak
- ismét "csodálatos" orrkúpok (hangyász, porszívó, villás formák stb.)
- kipufogó megint változott, a megszokott dupla kivezetés helyett, középen lett egy helyen kivezetve
- dupla pontokat osztanak az utolsó versenyen

2015
- 4 motorral kell végigtolni az évet
- korlátozások a rádiókommunikációban
- orrkúpszabályokon megint változtattak, hogy normálisabban nézzenek ki
- nem osztanak dupla pontot az utolsó versenyen


Úgy most kb ennyi, biztos valamiket még elfelejtettem, nyugodtan lehet írni mit hagytam ki, vagy ha hülyeséget írtam, akkor helyesbíteni. :)
Faszán megkérdeztem, és utána már nem jöttem vissza :oops:, szóval csak most látom.
Köszönöm az összefoglalást. :salute: Nagyjából tiszta + még olvasgattam/olvasgatok hozzá, meg majd idény közben úgyis jobban letisztul.

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 15., vasárnap 11:50
Szerző: nmate
Azért mert senki nem megy ki megnézni a futamokat (itt is 100 euró egy jegy, amiből annyit látsz állva 1 km-ről hogy zümmegnek a kocsik) és a TV-ben is egyre kevesebben nézik. Nincs show, nincs felhajtás. Gyenge. Nagyon gyenge.

Re: Formula-1

Elküldve: 2015. március 15., vasárnap 11:48
Szerző: Drake
De miért kell állandóan csökkenteni a költségeket?Ez a királykategória a BDSRSTNT.Itt mindennek a csillogásról meg a rohadt sok pénzről kéne szólnia,nem a spórolóversenyről.Amelyik csapat ezt nem bírja az meg minek versenyzik?