Oldal: 557 / 670
Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 24., vasárnap 12:33
Szerző: morientes
Rosberg nem vette csak el csak egy pillanatra
Ott mindenki elvette addig is a jó kigyorsitás vègett,valamint volt előtte kocsi.Nem a sárga miatt vette el,eszèbe sem volt.
Amugy meg felesleges a vita,sárga zászlós szektorban nem lehet előzni.Duplánál meg pláne nem.Ha lassu kocsi van előtted akkor sem.
Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 23., szombat 23:37
Szerző: lordgabi
Sosem nézem, de ma valahogy megakadt a szemem az időmérőn, amikor a Q2-ből maradt 5 perc, és csúszkáltak a kocsik a cél előtti kanyarban, teljesen kívülállóként azt mondom, ha nem pördül ki Alonso, Hamiltoné a pole, lassított, és onnan már esélytelen volt. Nem olvastam teljesen vissza, csak egy rövid vélemény volt.

Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 23., szombat 23:28
Szerző: wZoLee7
Jó hát én nekem teljesen mind1 lett volna, hogy meg-e büntetik, mert megnéztem volna az unott képét mikor nyilatkoznia kell utána

Viszont a feketén-fehéren papíron levő szabályoknak nem vétett...mindenki tudja hogy nem vette el, 0,12 mp-t veszített, ezért írtam, ha már 0,01-et veszít be tartotta a szabályokat...
Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 23., szombat 23:13
Szerző: gaborz1
ferni írta:wZoLee7 írta:Csak szólok, hogy mire ők oda értek Alonso már a láthatáron sem volt, vagy legalább is nem a pálya szélén, hanem a pályán tartózkodott menet irányban
Lényegtelen, mi volt a pályân, dupla sárga volt.
Ekkor autó vagy pályabírók is lehetnek a pályán, ergo nem max sebességgel megyek előtte se, mert ne a pilóta döntse el mit lát vagy hogy szerinte teljesen tiszta-e a pálya.
Mivel Rosberg időt nem igen vesztett vêgig fullon nyomta, mert nagyon minimálisat vesztett.
Hamilton is lenyilatkozta, hogy Maldonado majdnem elütött egy pâlyabírót duplasárgánál Monacoban, mert ő is baszott lassítani és azt hitte szabad a pálya...
Lehet ezzel szórakázni, csak itt emberéletek forognak kockán, mert idiótábbnál idiótább szabályok vannak, kezdve a nem lehet elmondani mi baja a kocsinaktól, ezen át a tôbbi hülyeségig....
Erről van itt szó. Teljesen mindegy, hogy mi miatt van sárga zászló vagy akár dupla sárga, a lényeg, hogy lassítani kell.
Főleg ugye mióta Bianchival történt az a sajnálatos eset illeni ezt komolyabban venni.
Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 23., szombat 23:05
Szerző: ferni
wZoLee7 írta:Csak szólok, hogy mire ők oda értek Alonso már a láthatáron sem volt, vagy legalább is nem a pálya szélén, hanem a pályán tartózkodott menet irányban
Lényegtelen, mi volt a pályân, dupla sárga volt.
Ekkor autó vagy pályabírók is lehetnek a pályán, ergo nem max sebességgel megyek előtte se, mert ne a pilóta döntse el mit lát vagy hogy szerinte teljesen tiszta-e a pálya.
Mivel Rosberg időt nem igen vesztett vêgig fullon nyomta, mert nagyon minimálisat vesztett.
Hamilton is lenyilatkozta, hogy Maldonado majdnem elütött egy pâlyabírót duplasárgánál Monacoban, mert ő is baszott lassítani és azt hitte szabad a pálya...
Lehet ezzel szórakázni, csak itt emberéletek forognak kockán, mert idiótábbnál idiótább szabályok vannak, kezdve a nem lehet elmondani mi baja a kocsinaktól, ezen át a tôbbi hülyeségig....
Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 23., szombat 22:58
Szerző: wZoLee7
Csak szólok, hogy mire ők oda értek Alonso már a láthatáron sem volt, vagy legalább is nem a pálya szélén, hanem a pályán tartózkodott menet irányban
Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 23., szombat 22:44
Szerző: gaborz1
És mi van akkor ha valaki egy ugyan ilyen helyzetben szintén nem veszi figyelembe a sárga zászlót egy versenyen és előz? Nyugodtan védekezhet azzal, hogy azt hitte, hogy a másik autó műszaki hibából lassított le (ekkor ugye meg lehet előzni). Ja és annyit lassít, mint ma Rosberg.
Vagy, hogy fokozzam, ha Hamilton annyira veszi el ma mint a csapattársa és adott esetben Alonsot megöli egy ilyen manőverrel. Ilyenkor is rendben lenne a sárga zászló ilyen szintű figyelembe vétele???
Érdekes módon Alonson (aki kicsúszott), Rosbergen és Vettelen (akik a gyors körre mentek) kívül mindenki fel tudta mérni a sárga zászló lassító és szükséges hatását.
Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 23., szombat 21:51
Szerző: lestat
wZoLee7 írta:lestat írta:Bátyám 10 éve mondogatja hogy a darus kocsik stb kibaszott veszélyesek ott a pálya szélén....Ettől még lehet hogy nem lassitott persze...
Ez a sok szabály meg.

Azt sem értem maga a bizottság hogy tudja követni.
Szerintem ha 10-ből 10-szer random oldalon kinyitnám a szabálykönyvet, találnák legalább egy több módon is értelmezhető paragrafust. Egyébként én személy szerint szerint szeretem (ez aztán mondat

) ha valaki a szabályok adta szabad értelmezéssel szerez előnyt
+1
Nincs miért panaszkodni...ha a FIA nem tisztázza rendesen akkor ne csodálkozzanak ha a piloták ott keresnek kiskaput ahol tudnak....és most mind1 hogy Rosberg vagy Vettel vagy Hamiltonról van szó. Egy jó pilótának mindig is ravasznak kell lennie véleményem szerint (szerint)

Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 23., szombat 21:47
Szerző: wZoLee7
lestat írta:Bátyám 10 éve mondogatja hogy a darus kocsik stb kibaszott veszélyesek ott a pálya szélén....Ettől még lehet hogy nem lassitott persze...
Ez a sok szabály meg.

Azt sem értem maga a bizottság hogy tudja követni.
Szerintem ha 10-ből 10-szer random oldalon kinyitnám a szabálykönyvet, találnák legalább egy több módon is értelmezhető paragrafust. Egyébként én személy szerint szerint szeretem (ez aztán mondat

) ha valaki a szabályok adta szabad értelmezéssel szerez előnyt
Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 23., szombat 21:44
Szerző: Fuentealbilla
Szerencsére nincs büntetés Rosbergnél...
A FIA adjon egyértelmű előírásokat... jogos, h Rosberg megtarthatta a helyezését.
Ne szubjektivitás alapján ítéljünk már egy esetet meg. Ha nincsenek egyértelmű előírások akkor csak úgy hobbiból ne cseszegessenek senkit....
Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 23., szombat 21:40
Szerző: lestat
Bátyám 10 éve mondogatja hogy a darus kocsik stb kibaszott veszélyesek ott a pálya szélén....Ettől még lehet hogy nem lassitott persze...
Ez a sok szabály meg.

Azt sem értem maga a bizottság hogy tudja követni.
Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 23., szombat 21:28
Szerző: Santi
wZoLee7 írta:Felhoztok amúgy egy olyan tragikus esetet, mint Bianchi halála. Ott az FIA hibázott, majd rákenték Bianchira, hogy nem lassított le eléggé. Dupla sárga zászló. A szabály nem mond ki konkrét sebességet ami alatt kell menned az adott szektoron. Lassítanod kell. Bianchi lassított, nem volt elég. Verseny volt, én se lassítottam volna le annyira hogy túl sokat bukjak, annak a darus kocsinak ott semmi keresnivalója nem lett volna. Ott volt...ki engedte be...?
Bianchi volt a hibás, vagy 5-el ment ott lassabban, mint az előző körben, kb 220 helyett 215-el. Ugyanez a duplasárga szitu, jelentősen lassítani kell, de azóta versenyre kitalálták a virtuális safety cart és akkor az adott szakaszon max 80-al megy mindenki.
wZoLee7 írta:Nem néztem utána, de ha Rosberg jó szektoridőt futott sárga alatt akkor az egyértelmű büntetés. Olvastam, hogy 0,12 mp-t veszített vagy mi...most akkor ha 0,01 mp-t veszít valaki az már a szabályok szerint elég? Nem tudom, hogy volt ez ma pontosan, de nekem úgy tűnik, Rosberg marha jól használt ki egy újabb szabályt, amit nem tudtak pontosan megfogalmazni.
Ebben viszont igazad lehet, újabb FIA fail, hogy nem egyértelmű a szabály, mert mondjuk ha megmondanák, hogy duplasárgánál le kell lassÍtani 80-ra, mint ahogy virtuális safetycarnál megvan határozva, akkor abszolút tiszta lenne a szabály.
Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 23., szombat 21:16
Szerző: wZoLee7
Felhoztok amúgy egy olyan tragikus esetet, mint Bianchi halála. Ott az FIA hibázott, majd rákenték Bianchira, hogy nem lassított le eléggé. Dupla sárga zászló. A szabály nem mond ki konkrét sebességet ami alatt kell menned az adott szektoron. Lassítanod kell. Bianchi lassított, nem volt elég. Verseny volt, én se lassítottam volna le annyira hogy túl sokat bukjak, annak a darus kocsinak ott semmi keresnivalója nem lett volna. Ott volt...ki engedte be...?
Nem néztem utána, de ha Rosberg jó szektoridőt futott sárga alatt akkor az egyértelmű büntetés. Olvastam, hogy 0,12 mp-t veszített vagy mi...most akkor ha 0,01 mp-t veszít valaki az már a szabályok szerint elég? Nem tudom, hogy volt ez ma pontosan, de nekem úgy tűnik, Rosberg marha jól használt ki egy újabb szabályt, amit nem tudtak pontosan megfogalmazni.
Verstappen körét mutatták mikor ahhoz a részhez ért, őszintén szólva én nem láttam akkor már sárgát, előtte viszont lassítottak és ezzel feltartották, ő mehetett volna...Érdekes ez az egész.
Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 23., szombat 21:02
Szerző: Santi
Mert terelsz és engem nem érdekel, feleslegesen kevered ide, mert semmi köze a Rosberges esethez. Ha a Ferrari úgy érzi, hogy feltartotta Vettelt a gyors körén Button, akkor majd megóvják a FIA-nál.
Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 23., szombat 20:59
Szerző: El Sie7e
Santi írta:@El Sie7e
Nem kell szó szerint betartani a szabályokat? Ezt te sem gondolhatod komolyan...
A duplasárga zászlós szabály azt írja elő, hogy olyan veszélyhelyzet áll fenn (pl autó/szurkoló van a pályán vagy pályamunkás vagy ilyesmi.), ami miatt jelentősen lassítani kell, olyan mértékben, hogy adott esetben akár rögtön meg is tudjon állni a pilóta. Rosberg beleemelt a gázba 1mp-re, majd nyomta tovább és megfutotta a hétvége legjobb középső szektorát, nincs miről beszélni.
Halkan jegyzem meg, hogy Bianchi halála óta, sztem igen, jó lenne ezt a szabályt szó szerint betartatni.
nem erre vonatkozott a kérdés
a szabályok pedig bizonyos keretek között rugalmasak lehetnek
a kérdés a feltartásra vonatkozott ami felett te úriember módjára elsiklottál
Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 23., szombat 20:57
Szerző: Santi
@El Sie7e
Nem kell szó szerint betartani a szabályokat? Ezt te sem gondolhatod komolyan...
A duplasárga zászlós szabály azt írja elő, hogy olyan veszélyhelyzet áll fenn (pl autó/szurkoló van a pályán vagy pályamunkás vagy ilyesmi.), ami miatt jelentősen lassítani kell, olyan mértékben, hogy adott esetben akár rögtön meg is tudjon állni a pilóta. Rosberg beleemelt a gázba 1mp-re, majd nyomta tovább és megfutotta a hétvége legjobb középső szektorát, nincs miről beszélni.
Halkan jegyzem meg, hogy Bianchi halála óta, sztem igen, jó lenne ezt a szabályt szó szerint betartatni.
Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 23., szombat 20:48
Szerző: ferni
Ilyen a világon nincs, hogy valaki leggyorsabb kört fut dupla sárga alatt... ne vicceljünk már bakker...

Totál hülye szabâlyok, totál hülye döntések és büntetések... nevetséges mi lett az F1ből.
Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 23., szombat 20:43
Szerző: El Sie7e
Santi írta:A videót törölte a youtube, de közben állítólag megvizsgálták és nincs büntetés. A hétvége legjobb középső szektorát futotta duplasárga zászlónál, de nincs büntetés, röhej...
és ha minden szabályt szó szerint be kell tartani szerinted, akkor erre mit mondasz?
„Nem volt sportszerű, Jenson nem ment el az utamból. Pedig ilyen körülmények között lett volna értelme befejezni a gyors kört. Szerintem aludt egyet előttem a pályán, talán nem gondolta, hogy más még befejezné a gyors körét. Ő szépen lassan csorgott vissza a bokszba, de a 12-es és a 13-as kanyar között feltartott. Csak a boksz bejárata előtt engedett el, mire rájött, mi van, már rengeteg időt vesztettem. Ha nincs ez az eset, simán harmadik vagyok. Nico hasonlóan gondolkozott, szerencséje volt, és az övé a pole" – mondta Vettel.
nem kéne Buttont, és minden más pilótát megbüntetni feltartásért?
ha abból indulok ki, amit itt írsz Rosberg kapcsán (minden szabályt szó szerint értelmezni, semmi mérlegeléssel), akkor kb. minden 2. pilótát meg lehetne büntetni feltartásért
(nem Rosberget akarom védeni, de a szabályok abszolút nem egyértelműek, és úgy gondolom Rosberg nem érdemel most sem büntetést és nem érdemelt az előző futamon sem)
Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 23., szombat 20:39
Szerző: Santi
A videót törölte a youtube, de közben állítólag megvizsgálták és nincs büntetés. A hétvége legjobb középső szektorát futotta duplasárga zászlónál, de nincs büntetés, röhej...
Re: Formula-1
Elküldve: 2016. július 23., szombat 20:22
Szerző: Veidt
köszi