Oldal: 533 / 2212
Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 15:33
Szerző: Süti
Én is szezononként cserélgettem a téli nyárit lemezfelnistől becsülettel, de az új generációs 4 évszakosak (CrossClimate2 pl.) egészen más szinten vannak az eddigiekhez képest. Én félve, de az enyhe telek meg a nagyon jó reviewk miatt rápróbáltam (igaz majdnem annyi volt, mint egy téli nyári kombó közép/alsó polcról) de semennyire nem bántam meg. Pedig fater kocsiján kifejezetten hitvány volt 4 éve is még a közepes 4 season.
Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 15:20
Szerző: Realista24
Anthony írta:
Én nagyon gondolkozom azon, hogy kipróbálom az all seasont.
14 éves kocsim van, lassan megérett a cserére, de a jelenlegi gazdasági-politikai környezetben még várok vele 1-2 évet, és pont elhasználódó félben van a téli és a nyári szett is.
Kis városi autó, keveset használom, főleg télen alig járok ki vele a városból. Nyáron még járunk falura, meg kirándulgatni, de télen eléggé minimális az aktivitás. Ezért ha vennem kell gumit, akkor nem látom értelmét hogy 2 szettre is adjak pénzt arra az 1-2 évre.
De amilyen telek vannak egyre kevesebb hasznát látom a téli guminak, főleg akkor ha alapból inkább nyáron járok sokat a kocsival.
Egyébként én 4 évszakos helyett lehet inkább télit vennék.

Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 14:57
Szerző: Marci77
Szept 15-től lehet majd kapni.
Remélem a sukár ujjú idegenbelire mennél

Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 14:41
Szerző: Anthony
Én nagyon gondolkozom azon, hogy kipróbálom az all seasont.
14 éves kocsim van, lassan megérett a cserére, de a jelenlegi gazdasági-politikai környezetben még várok vele 1-2 évet, és pont elhasználódó félben van a téli és a nyári szett is.
Kis városi autó, keveset használom, főleg télen alig járok ki vele a városból. Nyáron még járunk falura, meg kirándulgatni, de télen eléggé minimális az aktivitás. Ezért ha vennem kell gumit, akkor nem látom értelmét hogy 2 szettre is adjak pénzt arra az 1-2 évre.
De amilyen telek vannak egyre kevesebb hasznát látom a téli guminak, főleg akkor ha alapból inkább nyáron járok sokat a kocsival.
Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 14:30
Szerző: Realista24
pergabor írta:
Realista24 írta:
A két csak nyáris jelentkezzen már, ha írni is szokott. Érdekelne az álláspontjuk.
Szintén csak nyári van rajta, mivel hobbiautó és garázsban van(260+ Le). Rossz időben nem, télen is csak akkor használom ha száraz idő van, picit átmozgatom 10-15 km-en és ennyi. Arra a kis távolságra az állandó összkerékhajtással együtt nem probléma, hogy nem melegszik fel rendesen a gumi(és picit izgibb 1-2 üres forduló

)
Azért ez autó függő is egy részben szerintem. Volt max 1-2 alkalom amikor a 20 km-re lévő melóhelyre muszáj volt úgy mennem be, hogy nyári gumi+fagy minimális havazással. Odafigyelve, ésszerűen menve semmi probléma nem volt.
Ettől függetlenül normál mindennapos autó esetén nem kérdés, hogy külön téli és nyári szett. A 4 évszakost személy szerint viccnek tartom. Eddig a legtöbb ember akivel beszéltem azt mondta azért használja mert így nem kell szezononként cserélni
Köszi, hogy írtál. Érthetőbb így. Extrém helyzetben mondjuk a téli gumi sem ment meg.
Impreza?
Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 14:26
Szerző: negan
Nekem halhatatlan old school mercim van, 3000 köbcentis sorhatos szívódízel, 140 le hátsókeréken, mindenféle kipörgésgátló meg menetstabilizátor nélkül, elektronika kb csak az ablakemelők meg a fényszórók plusz a tetőablak miatt van, így nekem nem kérdés, hogy télen téli (michelin alpin 6, 195/65 r15 alufelnin), nyáron meg nyári (hankook ventus prime 4, 225/55 r16 szintén alun) legyen fenn

Mindkettő használt, gumis cimborámtól szoktam venni 1-2 éves párezer kilométereset, 80-100 ezer körül szoktam kapni a ~120-160 ezres szetteket.
Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 14:20
Szerző: pergabor
babaking írta:
pergabor írta:
Szintén csak nyári van rajta, mivel hobbiautó és garázsban van(260+ Le). Rossz időben nem, télen is csak akkor használom ha száraz idő van, picit átmozgatom 10-15 km-en és ennyi. Arra a kis távolságra az állandó összkerékhajtással együtt nem probléma, hogy nem melegszik fel rendesen a gumi(és picit izgibb 1-2 üres forduló

)
Azért ez autó függő is egy részben szerintem. Volt max 1-2 alkalom amikor a 20 km-re lévő melóhelyre muszáj volt úgy mennem be, hogy nyári gumi+fagy minimális havazással. Odafigyelve, ésszerűen menve semmi probléma nem volt.
Ettől függetlenül normál mindennapos autó esetén nem kérdés, hogy külön téli és nyári szett. A 4 évszakost személy szerint viccnek tartom. Eddig a legtöbb ember akivel beszéltem azt mondta azért használja mert így nem kell szezononként cserélni
Ez így jogos, és a hobbiató szerintem is más kategória, arra nyugodtan lehet csak nyári (vagy slick ha mondjuk jársz vele pályára).
Az 1-2 alkalommal amit írsz, az a baj, hogy te mehetsz ésszerűen, óvatosan, de ha egy vakegér gyalogos lelép eléd akkor a 4 kerék sem segít megállni. De nyilván tudod, és tisztában vagy a veszélyekkel, csak a többieknek hívtam itt fel rá a figyelmét.
Jogos, hogy vannak helyzetek amikor nem segít a 4 kerék sem. Nekem az a 20 km a két utcát leszámítva míg elhagyom a települést kizárólag országút, a melóhely a város szélén van szóval viszonylag csekély eséllyel futok bele gyalogosba ezen az útvonalon akármilyen évszak is legyen. Ettől függetlenül az ilyen jellegű nyári gumis utazás nálam is csak akkor játszik, ha nincs más lehetőség épp

Épp emiatt is van folyamatban egy kis melóba járós autó, téli+nyári szettel aztán nem kell ilyenen aggódnom

Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 13:54
Szerző: babaking
pergabor írta:
Realista24 írta:
A két csak nyáris jelentkezzen már, ha írni is szokott. Érdekelne az álláspontjuk.
Szintén csak nyári van rajta, mivel hobbiautó és garázsban van(260+ Le). Rossz időben nem, télen is csak akkor használom ha száraz idő van, picit átmozgatom 10-15 km-en és ennyi. Arra a kis távolságra az állandó összkerékhajtással együtt nem probléma, hogy nem melegszik fel rendesen a gumi(és picit izgibb 1-2 üres forduló

)
Azért ez autó függő is egy részben szerintem. Volt max 1-2 alkalom amikor a 20 km-re lévő melóhelyre muszáj volt úgy mennem be, hogy nyári gumi+fagy minimális havazással. Odafigyelve, ésszerűen menve semmi probléma nem volt.
Ettől függetlenül normál mindennapos autó esetén nem kérdés, hogy külön téli és nyári szett. A 4 évszakost személy szerint viccnek tartom. Eddig a legtöbb ember akivel beszéltem azt mondta azért használja mert így nem kell szezononként cserélni
Ez így jogos, és a hobbiató szerintem is más kategória, arra nyugodtan lehet csak nyári (vagy slick ha mondjuk jársz vele pályára).
Az 1-2 alkalommal amit írsz, az a baj, hogy te mehetsz ésszerűen, óvatosan, de ha egy vakegér gyalogos lelép eléd akkor a 4 kerék sem segít megállni. De nyilván tudod, és tisztában vagy a veszélyekkel, csak a többieknek hívtam itt fel rá a figyelmét.

Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 13:34
Szerző: pergabor
Realista24 írta:
A két csak nyáris jelentkezzen már, ha írni is szokott. Érdekelne az álláspontjuk.
Szintén csak nyári van rajta, mivel hobbiautó és garázsban van(260+ Le). Rossz időben nem, télen is csak akkor használom ha száraz idő van, picit átmozgatom 10-15 km-en és ennyi. Arra a kis távolságra az állandó összkerékhajtással együtt nem probléma, hogy nem melegszik fel rendesen a gumi(és picit izgibb 1-2 üres forduló

)
Azért ez autó függő is egy részben szerintem. Volt max 1-2 alkalom amikor a 20 km-re lévő melóhelyre muszáj volt úgy mennem be, hogy nyári gumi+fagy minimális havazással. Odafigyelve, ésszerűen menve semmi probléma nem volt.
Ettől függetlenül normál mindennapos autó esetén nem kérdés, hogy külön téli és nyári szett. A 4 évszakost személy szerint viccnek tartom. Eddig a legtöbb ember akivel beszéltem azt mondta azért használja mert így nem kell szezononként cserélni

Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 13:33
Szerző: Halfkey
Tököli reptérre ki lehet menni vezetéstechnikai tréningre többféle gumival, meg lehet nézni melyikkel hogy viselkedik. A négyévszakos az olyan lesz ami sosem a legrosszabb, de sosem lesz jó. Ha nyáron tudná azt amit a nyári, azt mondanám megérheti, de mivel olyankor is hosszabb lesz a féktáv vele, kockáztasson vele az akinek nem drága az élete.
Persze ha amúgy nem használja az ember a kocsit csak nagybevásároni jár vele heti 1x, arra végülis értem hogy mindegy. Csak arra eleve minek saját tulajdonú autó?
Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 12:55
Szerző: babaking
gutihaz14 írta:
szerintem az is meger egy miset hogy ki az aki mind a 4 kereket csereli es ki az aki csak a hajtott kerekeket
Az mondjuk para

. Ez azoknak való akik csak menni akarnak de megállni (vagy kanyarodni - ha hátsó a hajtott - nem).
Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 12:49
Szerző: gutihaz14
Realista24 írta:
A két csak nyáris jelentkezzen már, ha írni is szokott. Érdekelne az álláspontjuk.
cipruson es kretan laknak

Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 12:46
Szerző: Realista24
A két csak nyáris jelentkezzen már, ha írni is szokott. Érdekelne az álláspontjuk.
Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 12:45
Szerző: gutihaz14
szerintem az is meger egy miset hogy ki az aki mind a 4 kereket csereli es ki az aki csak a hajtott kerekeket
Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 12:26
Szerző: Realista24
Na, megnéztem egy másik tesztet is.
AutoBild 2021-es nagy nyári gumik teszt; több mint 50 gumiabroncs került górcső alá.
Az általad említett Sailun és Nankang vagy hogy írják a 40. hely körül végzett fékút tekintetében

Goodride középmezőny.
Szar kínai, tájékozódtam 2.0.

Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 12:07
Szerző: Realista24
Sierra írta:
Nem érezni kell, hanem utánanézni.

Nem az 5ft-os Linglong gumiból kell kiindulni. Vannak elég jó minőségű és nem is olyan olcsó kínai márkák (pl Sailun, Goodride, Nankang), csak hát könnyebb ideírni hogy a kínai szar mindenféle tájékozottság nélkül.
Két kínai gumi végzett a legrosszabb eredménnyel, mindkettőt érdemes messziről elkerülnie az autósoknak az ADAC szerint. A Goodride Z-507 Zuper Snow a havas viselkedésére a lehető legrosszabb, 5,5-ös osztályzatot kapta, de a zajszinten kívül szinte minden más versenyszámban is utolsóként végzett. A Linglong Green-Max Winter UHP hangzatos neve ellenére szintén leszerepelt, nála a nedves úton mutatott teljesítmény volt borzasztó rossz, de szárazon is gyengélkedett. Bár 85 eurós árával a teszt legolcsóbbja, így sem éri meg megvásárolni.
Szar kínai, tájékozódtam.

Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 11:57
Szerző: Sierra
Realista24 írta:Na most megnéztem, egy Goodride 205/55 R16 nagyjából 23ezer forint, és a másik kettő is ilyen 20k kategória.
Egy Kleber Krisalp, ami elég jól végzett a teszteken meg be lehet zsákolni 28k-ért. Ez 20k különbség egy szettnél...szóval a kínai nem csak gyengébb minőség, de még csak annyival nem is olcsóbb, hogy egyáltalán elgondolkodjak rajta.
Egy szintén jó tulajdonságokkal bíró Hankook Ventus már 25Kért megvehető vagy egy-két ezressel drágábban a Goodyear patika gumija. A 21-es Adac teszt (tudom, sok a lobbi benne) második helyezett Semperit gumija is 30k alatt van.
Hát amúgy én se vennék kínait.

Vannak jobb nevű középkategóriás gumik hasonló áron.
Csak azért írtam, hogy mielőtt valaki elkezdi fitymálni a kínai gumikat, mert pfejjj szar kínai meg életveszélyes stb, az azért nézzen utána a dolgoknak.
Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 11:46
Szerző: h3x0r
Ha téli gumival méssz nyáron, nem is az a gond, hogy jobban kopik, hanem a féktáv is nagyobb lesz. Nyilván egy új téli még mindig jobb, mint egy kopott, töredezett nyári.
Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 11:43
Szerző: Realista24
Sierra írta:
Nem érezni kell, hanem utánanézni.

Nem az 5ft-os Linglong gumiból kell kiindulni. Vannak elég jó minőségű és nem is olyan olcsó kínai márkák (pl Sailun, Goodride, Nankang), csak hát könnyebb ideírni hogy a kínai szar mindenféle tájékozottság nélkül.
Na most megnéztem, egy Goodride 205/55 R16 nagyjából 23ezer forint, és a másik kettő is ilyen 20k kategória.
Egy Kleber Krisalp, ami elég jól végzett a teszteken meg be lehet zsákolni 28k-ért. Ez 20k különbség egy szettnél...szóval a kínai nem csak gyengébb minőség, de még csak annyival nem is olcsóbb, hogy egyáltalán elgondolkodjak rajta.
Egy szintén jó tulajdonságokkal bíró Hankook Ventus már 25Kért megvehető vagy egy-két ezressel drágábban a Goodyear patika gumija. A 21-es Adac teszt (tudom, sok a lobbi benne) második helyezett Semperit gumija is 30k alatt van.
Re: OFF
Elküldve: 2022. augusztus 31., szerda 11:36
Szerző: hehetheoriginal