Oldal: 530 / 2212
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 22:08
Szerző: cart
Nem nagyon ertem, ott 1 kocsi van minden csaladban? Vagy ahol tobb van ott mind elektromos? Nyilvan hosszabb tavra a benzinessel kell menni, a varosban meg lehet az elektromosat hasznalni.
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 22:07
Szerző: Mickey
nmate írta:
kiserik írta:...
Cringe
Tjacks írta:
aggtelek-putnok szakaszon én is voltam már, kb 15 éve, baromi szép helyen ment időnként.Persze fontos az évszak is, mindegyiknek megvan a maga hangulata

Az OKT miatt irigyellek, bakancslistára felvan írva hogy 1, vagy legfeljebb 2 részletbe végigcsinálom, édesapám már kétszer végigment.
Jelenlegi kalkulációm szerint ez még 18-20 év, addigra a gyerekek már rég lefogják szarni a fejem
Mi kb. minden szabadságunkat kék túrára "áldozzuk" most, cél az lett volna, hogy első gyerek érkezése előtt meglegyen de erre kevés esély van már, Covid alatt nem tudtunk télen messzire menni, mert nem voltak szállások. Most hétvégén is buktunk egy 32km-es etapot, mert lerohadt alattunk a railjet és a 3 Kőhányáspusztára közeledő buszból 2-ről lemaradtunk.
Eredetileg nászút is okt lett volna, de most inkább hajlunk Fisherman's trail felé (Portugália). Nekem azért jobban tetszik
hmmm, ez dicséretes.... remek !
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 21:59
Szerző: Steve
Erik, amúgy én támogatnám az elektromos kocsikat.
Az alábbi gondjaim vannak.
Egy hybrid Volvo V90 tökéletes lenne a felhasználásunkra. Tudnám tölteni itthon. Itthonról dolgozok. Így csak a gyerekek ide-oda furikázására kellene és a hétvégi kiruccanásokra. Viszont olyan drága, hogy 2full felszerelt benzinest veszek belőle..így innentől tárgytalan számomra.
A másik, hogy rávették itt a népeket az elektromos autókra és van akiknek 5-10x-es!!!! elektromos ára lett, főleg dél-svédországban. Itt van a világ legdrágább üzemanyagára, de számomra jelen pillanatban ígyis megéri.
Majd ha nem xopatnak a méreg drága kocsi árakkal és az elektromos árakkal, akkor szívesen váltok.
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 21:57
Szerző: hehetheoriginal
igy van, valahol el kell kezdeni, de nem mindig a szerencsétlen átlagemberen kéne leverni megint azt, amit a nagyvallalatoknak, a legnagyobb kibocsatoknak kellene eloszor helyretenni.
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 21:42
Szerző: Steve
kiserik írta:
Egyrészt aki nem látja, hogy Magyarország is jó úton halad az elsivatagosodás (tőlünk délebbre lévő országok éghajlata) felé, az nem tudom hol él. Másrészt egy kicsit had védjem meg az elektromos autókat. Vagyis inkább az úttörő hozzáállását a témában. A Tesláét.
Az elektromos autó önmagában csak egy csepp a tengerben. Igazán nagy környezetvédő értéke az, hogy a lokális szennyezést csökkenti. Ez olyan nagyvárosokban, ahol lassan levegőt sem kapnak az emberek, egy nagyon jó dolog. Nem véletlen, hogy kínában mennyire elterjedtek ezek a járművek illetve egyre több az elektromos tömegközlekedési eszköz (eddig ugye zárt pályához voltak kötve, ami mindenkinek tetszett). A Tesla viszont nem ennyiben gondolkodik. Van saját napelem rendszerük akkumlátor rendszerrel kiegészítve, amit már összekapcsoltan a hálózat kisegítésére is használnak, illetve rengeteg supercharger (nyilvános töltő) önellátó napelemes rendszerrel üzemel (természetesen ezek szinte csak amerikában vannak jelen). Aztán lassan beindul a Semi, az elektromos kamion, ami már elég nagy részt kihasíthat a közúti környezetszennyezésből. Természetesen mindezt úgy, hogy folyamatosan azon dolgoznak, hogyan lehet egyre olcsóbban (ha egyszer árversenyre kényszerülnének) illetve egyre környezetkímélőbben gyártani ezek az autókat (akkumlátor összetétel, illetve már lassan 100%-ban újrahasznosíthatóak az akksik) és a gyárak is próbálnak ""zöldek"" maradni (pl napelemeket telepítenek, amik mindenhol akkuparkokkal értendők). Az egész folyamatnak az elején vagyunk. Nem mondom, hogy biztosan ez a legjobb irány, de egy irány és valamilyen irányba el kell mozdulnia az emberiségnek. És igen, ha csak a közlekedést nézzük, ott vannak a repülők és a hajók amik sokkal jobban szennyeznek, de valahol el kell kezdeni.
ui.: Steve, nem tudom mennyi Tesla lehetett lerohadva, de megnéztem és szépen van hely tölteni út közben, 200km-es etap a leghosszabb azon az útszakaszon 2 töltés között. Ezt Mindegyik Tesla röhögve kibírja telepakolva, hidegben, hóban-fosban. Amúgy az nagyon balfék, aki lemerül elektromos autóval, hisz szépen írja, hogy mennyi elektron van benne, meddig elég, a mai életben meg nem olyan nehéz töltőt találni a google maps vagy más appok segítségével. Gyakorlatilag a Tesla rendszere megtervezi neked az utat, hol kell megállnod, mennyit kell töltened és már figyelembe veszi a domborzati viszonyokon kívül az időjárási hatásokat is.
Nem a Teslákkal volt a gond természetesen.
Rengeteg itt a Tesla, de van sok más is, elég széles palettán. Nagyjából az összes létező elektromosat itt megleled és veszik is.
A gond ott volt, hogy itt is mint minden más országban, a különböző szünetekkor dugók vannak az útakon és ottt kezdődött a probléma, hogy kiszámították, hogy normál esetben egy kis ráhagyással mennyit fogyaszt a kocsi, viszont a dugóban ültek X órát amikor a fűtést nyomatni kellett, világítás, egyebek ment és ott lett probléma. Aztán meg ment a sorban állás az órákig való töltésért.
Most a nyári szabadságok alatt semmi ilyet nem lehetett olvasni pedig nyáron is sokat mennek az emberek belföldre nyaralni és itt ugye nagyok a távolságok.
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 21:38
Szerző: Bencze
Steve írta:
Realista24 írta:
Plusz 10?
A júni-júli valóban meleg volt. 28-29 körül
Amúgy az valóban változás itt legalábbis, hogy 4-5 éve minden nyáron rendesen meleg van végre. Előtte a nyár kb a 22-25fok és eső volt. Rohadt idegesítő volt az eső egész nyáron.
A tél az nem tudom mennyire változott, nagy különbséget nem észlelek.

A tavalyi hosszú volt és hideg.

November végétől-márciusig rendes tél mínuszokkal és hóval.
Floridai nyarak is egyre melegebbek es a telek is enyhulnek. 10 eve meg jeges is volt a jarda egyszer, jeget azota se lattam. Par eve szinte alig megy 50 Fahrenheit ala telen, nyaron meg hetente 95 fole kuszik ami evente parszor tortent meg korabban. Nem baj, Legalabb a mexikoi obol partja nem 45 percre lesz tolem, hanem fel orara 15 ev mulva.

Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 21:33
Szerző: kiserik
Egyrészt aki nem látja, hogy Magyarország is jó úton halad az elsivatagosodás (tőlünk délebbre lévő országok éghajlata) felé, az nem tudom hol él. Másrészt egy kicsit had védjem meg az elektromos autókat. Vagyis inkább az úttörő hozzáállását a témában. A Tesláét.
Az elektromos autó önmagában csak egy csepp a tengerben. Igazán nagy környezetvédő értéke az, hogy a lokális szennyezést csökkenti. Ez olyan nagyvárosokban, ahol lassan levegőt sem kapnak az emberek, egy nagyon jó dolog. Nem véletlen, hogy kínában mennyire elterjedtek ezek a járművek illetve egyre több az elektromos tömegközlekedési eszköz (eddig ugye zárt pályához voltak kötve, ami mindenkinek tetszett). A Tesla viszont nem ennyiben gondolkodik. Van saját napelem rendszerük akkumlátor rendszerrel kiegészítve, amit már összekapcsoltan a hálózat kisegítésére is használnak, illetve rengeteg supercharger (nyilvános töltő) önellátó napelemes rendszerrel üzemel (természetesen ezek szinte csak amerikában vannak jelen). Aztán lassan beindul a Semi, az elektromos kamion, ami már elég nagy részt kihasíthat a közúti környezetszennyezésből. Természetesen mindezt úgy, hogy folyamatosan azon dolgoznak, hogyan lehet egyre olcsóbban (ha egyszer árversenyre kényszerülnének) illetve egyre környezetkímélőbben gyártani ezek az autókat (akkumlátor összetétel, illetve már lassan 100%-ban újrahasznosíthatóak az akksik) és a gyárak is próbálnak ""zöldek"" maradni (pl napelemeket telepítenek, amik mindenhol akkuparkokkal értendők). Az egész folyamatnak az elején vagyunk. Nem mondom, hogy biztosan ez a legjobb irány, de egy irány és valamilyen irányba el kell mozdulnia az emberiségnek. És igen, ha csak a közlekedést nézzük, ott vannak a repülők és a hajók amik sokkal jobban szennyeznek, de valahol el kell kezdeni.
ui.: Steve, nem tudom mennyi Tesla lehetett lerohadva, de megnéztem és szépen van hely tölteni út közben, 200km-es etap a leghosszabb azon az útszakaszon 2 töltés között. Ezt Mindegyik Tesla röhögve kibírja telepakolva, hidegben, hóban-fosban. Amúgy az nagyon balfék, aki lemerül elektromos autóval, hisz szépen írja, hogy mennyi elektron van benne, meddig elég, a mai életben meg nem olyan nehéz töltőt találni a google maps vagy más appok segítségével. Gyakorlatilag a Tesla rendszere megtervezi neked az utat, hol kell megállnod, mennyit kell töltened és már figyelembe veszi a domborzati viszonyokon kívül az időjárási hatásokat is.
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 21:22
Szerző: hehetheoriginal
1st world problems
olyan jól megy az élet, ha nincs probléma, majd csinálnak maguknak, i love it

Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 21:11
Szerző: Steve
Bocs a dupla miatt, de erre elfelejtettem reagálni az előzző komentben.
Elektromos kocsikhoz:
Itt van egy síparadicsom Åre-ban, ahova a népek télen mennek kocsival. Mindenkinek marha jól mentek az elektromos kocsijaik nyáron, majd a hideg(fűtés),tele pakolt kocsi,szél,hó, dugóban lassan haladás kombináció azt eredményezte, hogy senkinek nem bírta az akksija a Stockholm-Åre távot és ültek a családok sorba, hogy órákat tölthessék a kocsikat félúton, hogy haza tudjanak egyáltalán jutni.
Hiába van töltési lehetőség, ha leszívja a terhelés a kocsit és ülsz a családdal és vársz.
Én kivárok az elektromossal egyelőre, az biztos.
Máté közben megoldotta a duplámat.

Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 21:06
Szerző: nmate
kiserik írta:...
Cringe
Tjacks írta:
nmate írta:
Viszonylag sokat túrázok / montizok ott is, kétségtelenül szép és vannak eldugott helyei, de azért kevésbé érintetlen, mint a Zemplén szvsz. Azért mégis csak 1 órára van Pesttől.
Ősszel OKT-t folytatom Borsodban, Encs - Putnok, ott azért tényleg van 1-2 érdekes falu, de medveriasztó kéznél lesz
aggtelek-putnok szakaszon én is voltam már, kb 15 éve, baromi szép helyen ment időnként.Persze fontos az évszak is, mindegyiknek megvan a maga hangulata

Az OKT miatt irigyellek, bakancslistára felvan írva hogy 1, vagy legfeljebb 2 részletbe végigcsinálom, édesapám már kétszer végigment.
Jelenlegi kalkulációm szerint ez még 18-20 év, addigra a gyerekek már rég lefogják szarni a fejem
Mi kb. minden szabadságunkat kék túrára "áldozzuk" most, cél az lett volna, hogy első gyerek érkezése előtt meglegyen de erre kevés esély van már, Covid alatt nem tudtunk télen messzire menni, mert nem voltak szállások. Most hétvégén is buktunk egy 32km-es etapot, mert lerohadt alattunk a railjet és a 3 Kőhányáspusztára közeledő buszból 2-ről lemaradtunk.
Eredetileg nászút is okt lett volna, de most inkább hajlunk Fisherman's trail felé (Portugália). Nekem azért jobban tetszik

Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 21:01
Szerző: Steve
Realista24 írta:
Steve írta:
Júni-júli meleg volt..és még csak nem is havazott akkor
Plusz 10?
A júni-júli valóban meleg volt. 28-29 körül
Amúgy az valóban változás itt legalábbis, hogy 4-5 éve minden nyáron rendesen meleg van végre. Előtte a nyár kb a 22-25fok és eső volt. Rohadt idegesítő volt az eső egész nyáron.
A tél az nem tudom mennyire változott, nagy különbséget nem észlelek.

A tavalyi hosszú volt és hideg.

November végétől-márciusig rendes tél mínuszokkal és hóval.

Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 20:39
Szerző: hehetheoriginal
kurvaanyját, gréta igazat beszélt akkor, eladom a v8-at
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 20:38
Szerző: Realista24
Steve írta:
Júni-júli meleg volt..és még csak nem is havazott akkor
Plusz 10?

Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 20:37
Szerző: Steve
Júni-júli meleg volt..és még csak nem is havazott akkor

Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 20:26
Szerző: hehetheoriginal
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 20:23
Szerző: Steve
Realista24 írta:
pergabor írta:
Szintén csak nyári van rajta, mivel hobbiautó és garázsban van(260+ Le). Rossz időben nem, télen is csak akkor használom ha száraz idő van, picit átmozgatom 10-15 km-en és ennyi. Arra a kis távolságra az állandó összkerékhajtással együtt nem probléma, hogy nem melegszik fel rendesen a gumi(és picit izgibb 1-2 üres forduló

)
Azért ez autó függő is egy részben szerintem. Volt max 1-2 alkalom amikor a 20 km-re lévő melóhelyre muszáj volt úgy mennem be, hogy nyári gumi+fagy minimális havazással. Odafigyelve, ésszerűen menve semmi probléma nem volt.
Ettől függetlenül normál mindennapos autó esetén nem kérdés, hogy külön téli és nyári szett. A 4 évszakost személy szerint viccnek tartom. Eddig a legtöbb ember akivel beszéltem azt mondta azért használja mert így nem kell szezononként cserélni
Köszi, hogy írtál. Érthetőbb így. Extrém helyzetben mondjuk a téli gumi sem ment meg.
Impreza?
Haha az én opciómat nem találtam, így a télire nyomtam.
Nekem a téli gumim, szöges téli. Az ”extrém helyzet” itt mindennapos helyzet télen. A biztos időszak amikor jégen kell non-stop vezetni az a január-február, de az elmúlt tél, ami extrém hideg volt, akkor már novemberben -16 fok volt hetekig napközben is.
Tavaly volt első alkalommal, hogy kénytelen voltam jégoldó spray-t használni az ajtóra, mert nem tudtam kinyitni, mert elfelejtettem a kocsira rákapcsolni a melegítőt.
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 20:03
Szerző: Tjacks
nmate írta:
Mickey írta:Börzsönybe
Viszonylag sokat túrázok / montizok ott is, kétségtelenül szép és vannak eldugott helyei, de azért kevésbé érintetlen, mint a Zemplén szvsz. Azért mégis csak 1 órára van Pesttől.
Ősszel OKT-t folytatom Borsodban, Encs - Putnok, ott azért tényleg van 1-2 érdekes falu, de medveriasztó kéznél lesz
aggtelek-putnok szakaszon én is voltam már, kb 15 éve, baromi szép helyen ment időnként.Persze fontos az évszak is, mindegyiknek megvan a maga hangulata

Az OKT miatt irigyellek, bakancslistára felvan írva hogy 1, vagy legfeljebb 2 részletbe végigcsinálom, édesapám már kétszer végigment.
Jelenlegi kalkulációm szerint ez még 18-20 év, addigra a gyerekek már rég lefogják szarni a fejem

Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 17:47
Szerző: Mickey
nmate írta:
Mickey írta:Börzsönybe
Viszonylag sokat túrázok / montizok ott is, kétségtelenül szép és vannak eldugott helyei, de azért kevésbé érintetlen, mint a Zemplén szvsz. Azért mégis csak 1 órára van Pesttől.
Ősszel OKT-t folytatom Borsodban, Encs - Putnok, ott azért tényleg van 1-2 érdekes falu, de medveriasztó kéznél lesz
Kevesebb benne a település, vízvételi pontok sem sűrűn akadnak és akad "pár" igen kellemetlen terep, az adottsága révén is.
Zemplén barátságosabb sztm, pár100km tp alapján

Magára a területre értve. De az egyértelmű, hogy közelebb van bizonyos helyekhez. Persze.
Zemplént és környékét, állítólag fel akarják futtatni, infrastruktúrát tekintve is.
Jó hely az összes egyébként, nincs is kedvencem...szívesen elvagyok bármely tájegységünkön, ahol akad némi fa is.
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 17:47
Szerző: Halfkey
Az a baj lehet pont tőled kérne védelmet

Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 2., péntek 17:36
Szerző: kiserik
nmate írta:
Mickey írta:Börzsönybe
Viszonylag sokat túrázok / montizok ott is, kétségtelenül szép és vannak eldugott helyei, de azért kevésbé érintetlen, mint a Zemplén szvsz. Azért mégis csak 1 órára van Pesttől.
Ősszel OKT-t folytatom Borsodban, Encs - Putnok, ott azért tényleg van 1-2 érdekes falu, de medveriasztó kéznél lesz
Encs környékén szólj nyugodtan, ha kell, fegyveres védelmet is tudok nyújtani
Amúgy a házam előtt is el fogsz akkor menni
