Oldal: 527 / 2212
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 15:17
Szerző: Nika91127
hehetheoriginal írta:
Ja, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t
mikor kurvakényelmes az auto es elvezet vezetni, hallgatod a zenét, anya meg adja jobbrol a hamit meg az üccsit, le lehet azt vezetni
Ezt adom

Nekem most Passatom van, ebben nem fáj a hátam -pedig van baj a csigolyáimmal.
Én pl nem fogok megállni cigizni/stb.
Amíg egy tankkal elmegy a gép 1000+ km-t, és nincs saját napelemem, amiről otthon töltöm (meg családi házam sincs), addig marad ez

25.000 km alatt a számolt átlag fogyasztásom 5,1...
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 15:09
Szerző: Bencze
Itt egy cikk, hogy realisabb kepet kapjunk errol a remek rendszerrol.
https://www.latimes.com/business/story/ ... ?_amp=true
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 15:04
Szerző: ___Samy___
kiserik írta:
Ja, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t? Így 40-en túl nekem azért jól esik 2-300 km-enként megállni nyújtózni, harapni valamit esetleg pisilni. Egyébként is az átlag emberek nem nagyon mennek napi szinten 1000 km-eket, ha jól gondolom.
Valoszinu akkor meg nem ultel kenyelmes kocsiban, ha neked 2-300 km megerolteto ulve.
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 15:03
Szerző: hehetheoriginal
Ja, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t
mikor kurvakényelmes az auto es elvezet vezetni, hallgatod a zenét, anya meg adja jobbrol a hamit meg az üccsit, le lehet azt vezetni

Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 14:57
Szerző: h3x0r
kiserik írta:
Ja, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t? Így 40-en túl nekem azért jól esik 2-300 km-enként megállni nyújtózni, harapni valamit esetleg pisilni. Egyébként is az átlag emberek nem nagyon mennek napi szinten 1000 km-eket, ha jól gondolom.
Budapest - Dubrovnik (950 km, 9 ora)
Azert nem mindegy, hogy mondjuk 4-5 alkalommal megallsz pisilni meg mozogni 10 percre vagy 1-1 alkalommal fel orakat kell tolts.
bmw i3s (10-11 millio) 7 megallas es 4 ora toltes
volkswagen id3 (16 millio) 4 megallas es 2 ora toltes
18-19 millios autokkal mar megvagy masfel ora alatt. persze ha szabad a tolto
itt szamoltam (lehet van jobb oldal is ennel)
https://abetterrouteplanner.com/
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 14:34
Szerző: hehetheoriginal
Minden autó elüti a gyerekeket, ha a sofőr felülírja a biztonsági rendszert és gázt ad.
vegre valami, ez az én világom, carmageddon live

Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 14:31
Szerző: kiserik
Na most már kezd ez a beszélgetés olyanná válni, mint ha egy falusi kocsmában az öregek folytatnák az eszmecserét. Próbáljatok már informálódni néha, ne csak fújjátok az okosságot, mint kománypárti Marika néni a Sorosozást!
Tesla Autopilot: soha senki nem mondta, hogy ez önvezető funkció. Soha nem is volt az. Ez a Teslákban alap felszereltségben járó adaptív tempomat és sávtartó automatika, amit be lehet kapcsolni. Sok márkánál alig lehet kikapcsolni, mert automatikusan be van kapcsolva (lásd hehe kalandja a Vw-nel), itt ha bekapcsolod bekapcsolod, ha nem, akkor nem. A német bíróságon feljelentették a Teslát amiatt, hogy megtévesztő a név (a feljelentő valami szervezet ha jól emlékszem, ami szorosan köthető több európai nagy autógyárhoz). A német másodfokú (tehát jogerős) bíróság kimondta, hogy semmi probléma vele. Ügy lezárva.
Létezik még Tesláéknál olyan, hogy EAP (Enhanced Autopilot), ami már egy fejletteb verzió. Autópályás körülmények között már sávot is tud váltani, illetve lekanyarodni a kihajtónál (most nem emlékszem pontosan, hogy amerikában hogy van, de európában ezeket jóvá kell hagyni, a vezető nélkül nem csinál az autó semmit) Tartalmazza még az autómata parkolást is.
Harmadik opció az FSD (Full Self Driving). Ez egyelőre egy béta (teszt) állapotban lévő jövőbeni igéret. A legújabb verzió ott tart, hogy már szinte képes önálló vezetésre. Ezt (a legújabb verziót) jelenleg 1000 fő teszteli az USA-ban, a napokban fog kikerülni 100.000 tesztelőhöz. Viszont minden esetben felhívja a figyelmet arra, hogy mindenért a vezető a felelős, ez nem 5-ös szintű önvezető rendszer.
Minden vezetéstámogató rendszer bekapcsolása esetén az autó figyeli, hogy a sofőr jelen van e az eseményen. Fogni kel a kormányt, sőt már a fedélzeti kamerán keresztül nézi is, hogy mit csinál a delikvens. Persze, ha ezt valaki tudatosan átveri és balesetet okoz, akkor az egyértelműen az autó hibája. Mint mikor a paraszt lefeküdt a lakóautóban tempomattal aludni hátra.
Nem először hivatkoztok arra a videóra, amit linkelt is valaki, hogy elüti a gyerekeket az FSD (ami továbbra is egy béta program, teszt alatt van). Bebizonyosodott, hogy az egész egy megrendezett színjáték. Érdemes utána olvasni. Minden autó elüti a gyerekeket, ha a sofőr felülírja a biztonsági rendszert és gázt ad.
Sokszor említem, hogy Amerikában hogyan viselkednek ezek a vezetést támogató rendszerek. Ennek az az oka, hogy Európában rohadtul la vannak szabályozva, szinte használhatatlanok az elavult szabályok miatt. Gyakorlatilag európában használhatatlan az FSD (és nem is vesz részt a teszt programban itt senki, mert nem lenne értelme). Rossz nyelvek azt beszélik, hogy ennek az az oka, hogy a nagy európai autógyárak olyan lemaradásban vannak e tekintetben, hogy nem akarnak beégni a vásárlóik előtt hazai pályán. 2023.jan.1-én enyhíteni fognak ezeken a szabályokon, meglátjuk, hogy mit fog eredményezni itthon.
Ami tény, hogy a Tesla mindenki előtt jár a témában. Jelenleg ott tart a technológia, hogy technikailag úgy vezet az autó, mint egy tanuló sofőr, néha kockásan kanyarodik, néha bizonytalan, de szinte soha nem hibázik már. Tényleg érdemes megnézni néhány videót, amit a tesztelők csinálnak (FSD beta 10.69-re kell rákeresni), hogy hogyan old meg helyzeteket akár 6-8 sávos autópályán, vagy kis utcákban, 4sávos kereszteződésekben, esetleg földúton, minden felfestés nélkül.
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 13:51
Szerző: Bencze
Autopilot Tesla ami nem all meg gyerekek elott, vagy rakanyarodik a sinekre, esetleg ott probalna megfordulni ahol tilos, vagy csak szimplan a biciklisavban akar haladni. Ismerosom nem meri hasznalni az onvezeto funkciot. Legalabb mar $15k lesz hamarosan, nem 10 vagy 12.
Musk egyre inkabb hasonlit egy grifterre, mint zsenire (ehinseg megszuntetese, tiszta ivoviz Flintben, ember a marson 2022re, starlink

, twitter megvasarlasa, az autos alagutak sincsenek sehol, stb)
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 13:17
Szerző: Süti
Halfkey írta:
Hogy miben piacvezető a Tesla? Jelenleg abban hogy a világ legértékesebb autógyártó cége. Töredék értékesítési volumennel mint a hagyományos gyártók, ami elég kemény.
Vezetni sajnos nem volt még szerencsém csak ilyen Greengo szintű cuccokat, irígylem hehét aki már minden féle elektromosat IS vezetett, és tudja hogy mind szar
Hát ha a legértékesebb = Market Cap., akkor igen, de ha egy mérlegre vagy cf-ra ránézel más autógyáraknál, akkor azért ez nem igaz.
Egy Toyota 5x akkora Revenuevel, 8x annyi Assettel, stb stb.
Szóval a valós teljesítmény és a legértékesebb cég relációja itt azért minimum kérdéses.
szerk. közben látom hogy te is így közelítetted meg, kár volt bepötyögnöm.

Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 13:15
Szerző: Halfkey
Nemtudom mit olvasol vagy értelmezel hogy azt gondolod személyes sértésnek vettem bármit is. Komolytalan ideböffentésnek tartom. Ha felhozol valami ellenérvet, akkor az ne trust me bro legyen már.
Azt meg megintcsak nemtudom hol olvastad hogy én kedvelem a Teslat vagy az önvezető autókat. Sosem lesz Tesla részvényem, mert az általam említett piaci értékelést lufinak tartom. Ettől még az egy tény, amibe bele kell törődnöm.
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 13:05
Szerző: Kerlon
Halfkey írta:
Kerlon ez így igen hiteles hogy 'nemrég volt egy cikk'. Biztos nem így van, de az első gondolatom ilyenkor hogy ez valami jó kis clickbait szar lehet, és valami faszságon nem megy át, vagy olyan helyen ahol nincs is hitelesítve. Mert az tény hogy Amerikában jól můködik több helyen, sok róla az adat már.
Igen, volt egy cikk, ha gondolod majd elokeresem neked. Imadom, amikor valaki szemelyes serteskent fogja fel egy altala kedvelt termek kritikajat, holott te magad azt irod, hogy tobb helyen jol mukodik es nem azt, hogy jol mukodik. Ebbol adodoan talan megertheted, hogy van olyan szituacio, ahol elverzik a Tesla auto pilot.
Amire amugy jogilag nem is lehet hasznalni az onvezeto szot? Mert ugye tudjuk, hogy kozel sem az.
Mindenesetre az atlag ket bites amerikainal lehet jobban vezet, de meg ezt is megmernem kerdojelezni, mindenesetre eleg tulzonak erzem.
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 10:27
Szerző: Halfkey
Kerlon ez így igen hiteles hogy 'nemrég volt egy cikk'. Biztos nem így van, de az első gondolatom ilyenkor hogy ez valami jó kis clickbait szar lehet, és valami faszságon nem megy át, vagy olyan helyen ahol nincs is hitelesítve. Mert az tény hogy Amerikában jól můködik több helyen, sok róla az adat már.
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 10:22
Szerző: hehetheoriginal
önvezetés?
lónak a faszát, rendes gyerek rendes eszközzel:
https://www.youtube.com/watch?v=I5J2jPN ... OliverAmon 
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 10:09
Szerző: Kerlon
ArjenMagicRobben írta:
Süti írta:életveszélyes önvezetésre
Azt kéne felfogni az embereknek, hogy az önvezető autókat nem Schumacherhez kell hasonlítani. Az önvezető autókat az átlag sofőrökhöz kell hasonlítani, az átlag sofőrnél a helyzetek nagyon nagy százalékában már most jobbak. Az önvezető autó soha nem részeg, nem fáradt, nem a telefonján üzenetezik és nem megy gyorsabban a sebbeségkorlátnál, márpedig a balesetek nagyon nagy része ezekhez vezethető vissza. Az a baj a vezetéssel, hogy mindenki azt hiszi, hogy ő legjobb söfőr a világon és más hülye körülötte. Rengeteg felmérés volt ahol az derült ki hogy az emberek 70-90% százaléka úgy gondolja, hogy az átlagnál jobban vezet
Arizona-ban a Waymo önvezető autók már évek óta mennek sofőr nélkül Phoenix nehány részében és eddig az összes hozzájuk kapcsolódó baleset olyan volt, hogy nem az önvezető autó miatt történt hanem egy ember miatt. Eddig egyetlen halálos áldozatot sem volt egyik Waymo-hoz köthető balesetben sem.
Az önvezető autók jönni fognak előbb vagy utóbb, ha tetszik ha nem. Aki nagyon szeret vezetni az majd megy versenypályára élményveztésre, de A-ból B-be eljutni nem lesz szükség sofőrre.
Mi az, hogy jobb az önvezrtő mint a legtöbb átlag ember? nem régen volt cikk, hogy a forgalmi vizsgán se mennek át
inkább a vész megoldásokra jók, ahol valaki figyelmetlen és megáll az autó magátol...
btw a Tesla nekem kicsit mesterségesen felfújt, értéke egy erős amerikai lobbinak köszönhető, technológiában jók, autóként összességében szerintem átlag alattiak
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 10:05
Szerző: Professore
zsuninnyo írta:
ArjenMagicRobben írta:
2021-ben (és eddig 2022-ben is) ők adták el a legtöbb elektromos autót, többet, mint az egész Volkswagen group együtt. Ezek tények, mindegy ki mit gondol róluk. Nem tudom mi a piacvezető definíciója de szerintem ezzel elég közel vannak hozzá. Az Egyesült Államokban pedig (ami kimondva, vagy kimondatlanul de a fő piacuk) több elektromos autót adtak el, mint az összes többi autógyár együtt 2021-ben. Ehhez jön hozzá amit Halfkey is írt, hogy a világ legértékesebb autógyártó cége jelenleg, nem kevéssel mások előtt. Az is tény, hogy nem a legjobb anyagokból dolgoznak és a belső teret is bőven lehet kritizálni, de attól még egyértelműen a mezőny előtt vannak elektromos autózásban.
Jogos, ebben tevedtem, a Tesla piacvezeto igen.
Az onvezetes viszont sosem lesz jo addig, amig vannak masok is az utakon. Totalis vakvagany amire feleslegesen koltenek el temerdek penzt.
Önvezetés téren valóban a Tesla a legjobb, de ez a piacvezető szerepkör azért nem annyira egyértelmű. Rákerestem, tavaly mintegy 6.6 millió EV-t adtak el ebből 3.3 millat Kínában, 2.3 millat az EU-ban.
https://www.spglobal.com/marketintellig ... 1-70489884
Lebontott adatokat nem találtam hogy ezeknél mennyi a Tesla (biztos komoly a részesedése) de nem hinném hogy Kínában ők lennének a piacvezetők. Az USA-ban persze tárolnak még de globálisan nézve az annyira nem perdöntő.
https://www.caranddriver.com/features/g ... s-of-2021/
Meg aztán a régi nagyok most kezdenek igazán rafordulni az EV gyártásra és egyre jobbak. A Tesla eladásait főképp a a model 3 és Y viszi előre. Ha az olcsóbb szegmensében is megszorongatják a Testat akkor lesz izgi a dolog. A prémium vonalat már úgy tűnik bukta (Taycan ugyebar). Minden azon múlik hogy az új kliensek mit fognak választani. Nem hiszem hogy a vaskalapos BMW, AUDI, Volvo, Toyota stb. userek tömegesen váltanak majd Teslara ha markán belül lesz jó opció (márpedig lesz/van). Teslanak volt egy kezdeti előnye ami gyorsan olvad ahogy én látom. Ettől még valószínűleg jó autók a Teslak...
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 10:00
Szerző: Realista24
kiserik írta:
Ja, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t? Így 40-en túl nekem azért jól esik 2-300 km-enként megállni nyújtózni, harapni valamit esetleg pisilni. Egyébként is az átlag emberek nem nagyon mennek napi szinten 1000 km-eket, ha jól gondolom.
Másfél óránként megallni?
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 9:55
Szerző: hehetheoriginal
kiserik írta:
Ja, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t? Így 40-en túl nekem azért jól esik 2-300 km-enként megállni nyújtózni, harapni valamit esetleg pisilni. Egyébként is az átlag emberek nem nagyon mennek napi szinten 1000 km-eket, ha jól gondolom.
Pont erre gontoltam, jo sok munkanelkuli lesz akkor majd
De amugy hiaba fejlodik a tech, felorszagnyi uthalozatot, infrastrukturat kene ujjaepiteni, sosem tortenik meg
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 9:51
Szerző: kiserik
Ja, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t? Így 40-en túl nekem azért jól esik 2-300 km-enként megállni nyújtózni, harapni valamit esetleg pisilni. Egyébként is az átlag emberek nem nagyon mennek napi szinten 1000 km-eket, ha jól gondolom.
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 9:39
Szerző: kiserik
Továbbra is általános igazságként mondom, akit érdekel valamilyen téma, az nézzen utána, akit viszont nem, az tudatlanul ne böfögjön oda mindenhová valamit, csak azért, mert csak...
Csak az önvezetés témára reagálnék. Érdemes megnézni, hogy hol tart jelenleg az FSD Beta 10,69-es verziója Amerikában.
Re: OFF
Elküldve: 2022. szeptember 4., vasárnap 9:02
Szerző: zsuninnyo
ArjenMagicRobben írta:
2021-ben (és eddig 2022-ben is) ők adták el a legtöbb elektromos autót, többet, mint az egész Volkswagen group együtt. Ezek tények, mindegy ki mit gondol róluk. Nem tudom mi a piacvezető definíciója de szerintem ezzel elég közel vannak hozzá. Az Egyesült Államokban pedig (ami kimondva, vagy kimondatlanul de a fő piacuk) több elektromos autót adtak el, mint az összes többi autógyár együtt 2021-ben. Ehhez jön hozzá amit Halfkey is írt, hogy a világ legértékesebb autógyártó cége jelenleg, nem kevéssel mások előtt. Az is tény, hogy nem a legjobb anyagokból dolgoznak és a belső teret is bőven lehet kritizálni, de attól még egyértelműen a mezőny előtt vannak elektromos autózásban.
Jogos, ebben tevedtem, a Tesla piacvezeto igen.
Az onvezetes viszont sosem lesz jo addig, amig vannak masok is az utakon. Totalis vakvagany amire feleslegesen koltenek el temerdek penzt.