OFF
- h3x0r
- Hozzászólások: 9917
- Csatlakozott: 2013. április 22., hétfő 11:24
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Tartózkodási hely: Nagyvárad
Re: OFF
Norvég Tesla-tulajdonosok éhség sztrájkba kezdtek. Autóik hibáira szerették volna felhívni Elon Musk figyelmét, és követelték a javítást. A teljesség igénye nélkül hidegben vagy épp nagy melegben nem induló autókról, nem nyíló – esetleg maguktól kinyíló – ajtókról, kilazuló első ülésekről, beázó csomagtartóról, rapszodikusan működő Autopilotról, visszaeső teljesítményről, a kelleténél kisebb hatótávról számoltak be. Valamint arról, hogy a Tesla csak ígérget, de nem intézkedik, és telefonon is csak várakoztatják őket.
- h3x0r
- Hozzászólások: 9917
- Csatlakozott: 2013. április 22., hétfő 11:24
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Tartózkodási hely: Nagyvárad
Re: OFF
Debrecen 2Realista24 írta: Akik jobban témában vannak; pl. a Tesla ugye elvileg faszán megtervezi az utat, megallokat, töltés pontokat.
Ez elő vagy offline, tehát figyelembe veszi hogy xy hylen van 6 töltő, de épp mind foglal és másik 20 autót is odatervezett? Egy ilyen töltőponton átlag hány hely van Europaban?
Miskolc, Sormas, Szeged 8
Györ 10
Fót, Szigetszentmiklós, Törökbálint 12
Azt mutatja, hogy hany szabad hely van, de hogy hanyan terveznek oda menni, azt nem.
- ___Samy___
- Hozzászólások: 8701
- Csatlakozott: 2013. április 14., vasárnap 20:51
Re: OFF
Ha jo az auto, nem faj benne semmid, nincs se pisi, se kaka, ehes sem vagy, akkor minek megallni?kiserik írta:Amit én mondtam és amit te, az nagyon nem találkozik kb sehol. Nem tudom, hogy mi tartozik a kényelmes kocsik közé, nekem egy 8 éves RS Octáviám van (baszott kényelmes ülésekkel, nagyon fogom sajnálni őket), előtte is RS Octáviám volt. Jöttem már haza Svájcból 6-os Audival egy seggel és köszönöm szépen, többet nem kérek belőle, pedig nem fájt a hátam.___Samy___ írta:
Valoszinu akkor meg nem ultel kenyelmes kocsiban, ha neked 2-300 km megerolteto ulve.Tehát orvosként azt mondod, hogy rendszeresen egy seggel 1000+ km-eket vezetni teljesen ok? Azaz szinte mozdulatlanul ülni 8-9 órát, ez idő alatt egyszer sem WC-zni, és hogy ne kelljen megállni, inni se nagyon? Az út végefelé pedig maximális lesz a koncentrációd elgémberedve, kiszáradva és focilabda méretű hólyaggal?Nika91127 írta:
Ezt adom
Nekem most Passatom van, ebben nem fáj a hátam -pedig van baj a csigolyáimmal.
Én pl nem fogok megállni cigizni/stb.
![]()
Kicsit túl van misztifikálva ez az ""elmegy 1000+km-t egy tankkal"", mintha olyan sokan mennének legaláb heti rendszerességgel 1000+km-t és közbe soha nem állnának meg mert ők a szállító. Persze nem való mindenkinek az elektromos szekér (pl ha nem tudja megoldani a töltést), de hogy ez a legnagyonn érv ellene, hogy nem megy el 1000+km-t kicsit vicces![]()
Bizony hogy nem. Nem disznóól az, bakker. Nekem senki nem fog belemorzsázni, engem még megtanítottak vigyázni a dolgaimraRealista24 írta:
Sztem kiserik nem eszik kocsiban![]()
![]()
Elolvastam, kár volt. Hoztál egy majdnem 1 éves cikket egy béta (kisérleti) programról, miszerint egy frissítés után hibák merültek fel a programban, amit javítottak, amint kiderült. Lehet tapsolni, ilyet még nem látott a világ, amióta informatika létezikBencze írta: Itt egy cikk, hogy realisabb kepet kapjunk errol a remek rendszerrol. https://www.latimes.com/business/story/ ... ?_amp=trueIsmét elmondom: az FSD egy kisérleti program. A frissítések tesztelésére külön lehet jelentkezni. Használata közben minden felelősség a sofőr felelőssége. A kikapcsolása nagyon egyszerű, ahogyan könnyen bele is lehet avatkozni, nem erőszakoskodik a program az emberrel. Ott ülsz, kezed a kormányon, lábad a pedálok környékén figyelsz és hagyod, hogy az autó vezessen. Ha bármi gáz van, közbeszólsz, megoldod. Általában a balesetek után rendre kiderült, hogy vagy be se volt kapcsolva a vezetés támogató rendszer, vagy egyszerűen nem a vezetéssel foglalkozott a sofőr (mondjuk hátramászott és lefeküdt aludni).
Most fehervarra vezettem at szabolcsbol egy seggel, visszafele is csak Hatvannal alltunk meg, mert eppen ehes volt mindenki. De tavaly szinten szabolcsbol mentunk at zalara, egy seggel oda, vissza. Elotte Pápa mellé, szinten egy seggel. Igaz ez nem volt annyira elonyos, mert meg nem a mostani autom volt, erezte is a hatam.
Tehat ha nincs semmi dolog, akkor en nem szoktam megallni, ezt egy elektromossal pedig nem tudnam megtenni. Azzal jelenleg meg csak a varosban valo szaladgalasnak van ertelme, hosszabb tavra elo kell kapni a benzinest vagy a dizelest.
"We will not fight for one decade, when Madrid is the best club of the last century and the best club in history, also the best in the last decade and is the best because we never do something like that, not appreciate someone success"
- Realista24
- El Padre
- Hozzászólások: 69372
- Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
- Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Kapcsolat:
Re: OFF
Azért némi értelmezési gond lejon ebből a mondatból.Tehát orvosként azt mondod, hogy rendszeresen egy seggel 1000+ km-eket vezetni teljesen ok?
Senki nem írta, hogy napi 1000kmt kell vezetni, és pont ebben van a lényeg, bár nem vagyunk egyformák.
Ha van évente vagy kétévente egyszer egy ilyen út, illetve kettő, mert odavissza, akkor azt bőven le lehet nyomni két részletben, mindenféle gond nélkül.
De meg lehet állni ötször is, nyilván, mindenesetre számomra nem életszerű az, hogy amit le tudok nyomni egy tank üzemanyaggal, azt elektromos autóval öt töltöttéssel tudom megtenni, és ezt úgy akarja valaki marketingelni, hogy úgyis meg kellene állni pihenni.
És ha valami mocskos sürgős dolgom van? És nem 1000 csak 4-5-600kmre?
Akik jobban témában vannak; pl. a Tesla ugye elvileg faszán megtervezi az utat, megallokat, töltés pontokat.
Ez elő vagy offline, tehát figyelembe veszi hogy xy hylen van 6 töltő, de épp mind foglal és másik 20 autót is odatervezett? Egy ilyen töltőponton átlag hány hely van Europaban?
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
- babaking
- Hozzászólások: 3399
- Csatlakozott: 2013. április 23., kedd 14:11
- Kedvenc játékosaid: Guti, Kaká, Varane, Marcelo, SR4, Modric, Kroos, Nacho
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
Re: OFF
Autópályán én is olyan 300 km után szoktam megallni. Az alatt lenyomom egyben, ha meg mondjuk 500at kell menni akkor kb elfelezem. Gyors pisi / kávé max 5 perc illetve ha eses vagyok akkor eszek. Nálam lehet enni az autóban, de csak olyat ami nem tesz tönkre semmit es én vezetes közben nem eszek, max olyat amit egybe be tudok kapni.
Meki és társai kizárva, még a zacskó is zsíros, és nyilván céklaleves is tabu
de egy szendvics, vagy perec rendben van.
Meki és társai kizárva, még a zacskó is zsíros, és nyilván céklaleves is tabu
A Futball mindenké. A pénz viszont, csak a kiválasztott keveseké, és mindent meg is tesznek, hogy ez így is maradjon.
- Realista24
- El Padre
- Hozzászólások: 69372
- Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
- Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Kapcsolat:
Re: OFF
Nem mindegy, hogy nem eszel vagy nem tudsz enni
Meg ha azt írtad volna, hogy tiltja a kresz, azért nem eszel...
Meg ha azt írtad volna, hogy tiltja a kresz, azért nem eszel...
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
- Nika91127
- Hozzászólások: 3741
- Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
- Kedvenc játékosaid: Guti, Marcelo,Valverde
Re: OFF
Hát, én nem utazok egyben ennyit. Max 300 km körül. Az alatt nem nagyon szoktam megállni, csak ha sokat iszom.kiserik írta:Amit én mondtam és amit te, az nagyon nem találkozik kb sehol. Nem tudom, hogy mi tartozik a kényelmes kocsik közé, nekem egy 8 éves RS Octáviám van (baszott kényelmes ülésekkel, nagyon fogom sajnálni őket), előtte is RS Octáviám volt. Jöttem már haza Svájcból 6-os Audival egy seggel és köszönöm szépen, többet nem kérek belőle, pedig nem fájt a hátam.___Samy___ írta:
Valoszinu akkor meg nem ultel kenyelmes kocsiban, ha neked 2-300 km megerolteto ulve.Tehát orvosként azt mondod, hogy rendszeresen egy seggel 1000+ km-eket vezetni teljesen ok? Azaz szinte mozdulatlanul ülni 8-9 órát, ez idő alatt egyszer sem WC-zni, és hogy ne kelljen megállni, inni se nagyon? Az út végefelé pedig maximális lesz a koncentrációd elgémberedve, kiszáradva és focilabda méretű hólyaggal?Nika91127 írta:
Ezt adom
Nekem most Passatom van, ebben nem fáj a hátam -pedig van baj a csigolyáimmal.
Én pl nem fogok megállni cigizni/stb.
![]()
Kicsit túl van misztifikálva ez az ""elmegy 1000+km-t egy tankkal"", mintha olyan sokan mennének legaláb heti rendszerességgel 1000+km-t és közbe soha nem állnának meg mert ők a szállító. Persze nem való mindenkinek az elektromos szekér (pl ha nem tudja megoldani a töltést), de hogy ez a legnagyonn érv ellene, hogy nem megy el 1000+km-t kicsit vicces![]()
Bizony hogy nem. Nem disznóól az, bakker. Nekem senki nem fog belemorzsázni, engem még megtanítottak vigyázni a dolgaimraRealista24 írta:
Sztem kiserik nem eszik kocsiban![]()
![]()
Elolvastam, kár volt. Hoztál egy majdnem 1 éves cikket egy béta (kisérleti) programról, miszerint egy frissítés után hibák merültek fel a programban, amit javítottak, amint kiderült. Lehet tapsolni, ilyet még nem látott a világ, amióta informatika létezikBencze írta: Itt egy cikk, hogy realisabb kepet kapjunk errol a remek rendszerrol. https://www.latimes.com/business/story/ ... ?_amp=trueIsmét elmondom: az FSD egy kisérleti program. A frissítések tesztelésére külön lehet jelentkezni. Használata közben minden felelősség a sofőr felelőssége. A kikapcsolása nagyon egyszerű, ahogyan könnyen bele is lehet avatkozni, nem erőszakoskodik a program az emberrel. Ott ülsz, kezed a kormányon, lábad a pedálok környékén figyelsz és hagyod, hogy az autó vezessen. Ha bármi gáz van, közbeszólsz, megoldod. Általában a balesetek után rendre kiderült, hogy vagy be se volt kapcsolva a vezetés támogató rendszer, vagy egyszerűen nem a vezetéssel foglalkozott a sofőr (mondjuk hátramászott és lefeküdt aludni).
Re: OFF
Amit én mondtam és amit te, az nagyon nem találkozik kb sehol. Nem tudom, hogy mi tartozik a kényelmes kocsik közé, nekem egy 8 éves RS Octáviám van (baszott kényelmes ülésekkel, nagyon fogom sajnálni őket), előtte is RS Octáviám volt. Jöttem már haza Svájcból 6-os Audival egy seggel és köszönöm szépen, többet nem kérek belőle, pedig nem fájt a hátam.___Samy___ írta:Valoszinu akkor meg nem ultel kenyelmes kocsiban, ha neked 2-300 km megerolteto ulve.kiserik írta: Ja, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t? Így 40-en túl nekem azért jól esik 2-300 km-enként megállni nyújtózni, harapni valamit esetleg pisilni. Egyébként is az átlag emberek nem nagyon mennek napi szinten 1000 km-eket, ha jól gondolom.
Tehát orvosként azt mondod, hogy rendszeresen egy seggel 1000+ km-eket vezetni teljesen ok? Azaz szinte mozdulatlanul ülni 8-9 órát, ez idő alatt egyszer sem WC-zni, és hogy ne kelljen megállni, inni se nagyon? Az út végefelé pedig maximális lesz a koncentrációd elgémberedve, kiszáradva és focilabda méretű hólyaggal?Nika91127 írta:Ezt adomhehetheoriginal írta: mikor kurvakényelmes az auto es elvezet vezetni, hallgatod a zenét, anya meg adja jobbrol a hamit meg az üccsit, le lehet azt vezetni![]()
Nekem most Passatom van, ebben nem fáj a hátam -pedig van baj a csigolyáimmal.
Én pl nem fogok megállni cigizni/stb.
Kicsit túl van misztifikálva ez az ""elmegy 1000+km-t egy tankkal"", mintha olyan sokan mennének legaláb heti rendszerességgel 1000+km-t és közbe soha nem állnának meg mert ők a szállító. Persze nem való mindenkinek az elektromos szekér (pl ha nem tudja megoldani a töltést), de hogy ez a legnagyonn érv ellene, hogy nem megy el 1000+km-t kicsit vicces
Bizony hogy nem. Nem disznóól az, bakker. Nekem senki nem fog belemorzsázni, engem még megtanítottak vigyázni a dolgaimraRealista24 írta:Sztem kiserik nem eszik kocsibanhehetheoriginal írta: mikor kurvakényelmes az auto es elvezet vezetni, hallgatod a zenét, anya meg adja jobbrol a hamit meg az üccsit, le lehet azt vezetni![]()
![]()
Elolvastam, kár volt. Hoztál egy majdnem 1 éves cikket egy béta (kisérleti) programról, miszerint egy frissítés után hibák merültek fel a programban, amit javítottak, amint kiderült. Lehet tapsolni, ilyet még nem látott a világ, amióta informatika létezikBencze írta: Itt egy cikk, hogy realisabb kepet kapjunk errol a remek rendszerrol. https://www.latimes.com/business/story/ ... ?_amp=true
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!
- Nika91127
- Hozzászólások: 3741
- Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
- Kedvenc játékosaid: Guti, Marcelo,Valverde
Re: OFF
2017-es, a facelift előttiHalfkey írta:Nemtudom mikori, nekem 2018as volt, az ülés kényelmessége nagyjából az egy pozitívum amit el tudok róla mondani (nyilván a kategóriájához viszonyítva). Nem volt rendszer amit 3 év alatt ne kellett volna gyári hiba miatt szervízelni. Szervó, motor, váltó, fék, mindennel történt valami, mindenre az volt a válasz hogy ismert típushiba.Nika91127 írta:
Ezt adom
Nekem most Passatom van, ebben nem fáj a hátam -pedig van baj a csigolyáimmal.
Én pl nem fogok megállni cigizni/stb.
Amíg egy tankkal elmegy a gép 1000+ km-t, és nincs saját napelemem, amiről otthon töltöm (meg családi házam sincs), addig marad ez25.000 km alatt a számolt átlag fogyasztásom 5,1...
Re: OFF
Nemtudom mikori, nekem 2018as volt, az ülés kényelmessége nagyjából az egy pozitívum amit el tudok róla mondani (nyilván a kategóriájához viszonyítva). Nem volt rendszer amit 3 év alatt ne kellett volna gyári hiba miatt szervízelni. Szervó, motor, váltó, fék, mindennel történt valami, mindenre az volt a válasz hogy ismert típushiba.Nika91127 írta:Ezt adomhehetheoriginal írta: mikor kurvakényelmes az auto es elvezet vezetni, hallgatod a zenét, anya meg adja jobbrol a hamit meg az üccsit, le lehet azt vezetni![]()
Nekem most Passatom van, ebben nem fáj a hátam -pedig van baj a csigolyáimmal.
Én pl nem fogok megállni cigizni/stb.
Amíg egy tankkal elmegy a gép 1000+ km-t, és nincs saját napelemem, amiről otthon töltöm (meg családi házam sincs), addig marad ez25.000 km alatt a számolt átlag fogyasztásom 5,1...
- Realista24
- El Padre
- Hozzászólások: 69372
- Csatlakozott: 2013. április 13., szombat 0:50
- Kedvenc játékosaid: Zidane, Benzema
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Kapcsolat:
Re: OFF
Sztem kiserik nem eszik kocsibanhehetheoriginal írta:mikor kurvakényelmes az auto es elvezet vezetni, hallgatod a zenét, anya meg adja jobbrol a hamit meg az üccsit, le lehet azt vezetniJa, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t![]()
Karim Benzema: "A Real Madridnál vagyok, csak ez számít"
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
Zidane - The Maestro Of The Decade HD
Carlo Ancelotti: "Benzema egy olyan játékos, akinek nincs szüksége arra, hogy sokat dolgozzon."
Tous avec Karim
Je Suis Benzema
- Nika91127
- Hozzászólások: 3741
- Csatlakozott: 2013. április 20., szombat 21:50
- Kedvenc játékosaid: Guti, Marcelo,Valverde
Re: OFF
Ezt adomhehetheoriginal írta:mikor kurvakényelmes az auto es elvezet vezetni, hallgatod a zenét, anya meg adja jobbrol a hamit meg az üccsit, le lehet azt vezetniJa, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t![]()
Nekem most Passatom van, ebben nem fáj a hátam -pedig van baj a csigolyáimmal.
Én pl nem fogok megállni cigizni/stb.
Amíg egy tankkal elmegy a gép 1000+ km-t, és nincs saját napelemem, amiről otthon töltöm (meg családi házam sincs), addig marad ez
- Bencze
- Hozzászólások: 2033
- Csatlakozott: 2014. június 5., csütörtök 12:32
- Kedvenc játékosaid: Benzema, Valverde
- Kedvenc csapatod: Tippelj :)
Re: OFF
Itt egy cikk, hogy realisabb kepet kapjunk errol a remek rendszerrol. https://www.latimes.com/business/story/ ... ?_amp=true
- ___Samy___
- Hozzászólások: 8701
- Csatlakozott: 2013. április 14., vasárnap 20:51
Re: OFF
Valoszinu akkor meg nem ultel kenyelmes kocsiban, ha neked 2-300 km megerolteto ulve.kiserik írta: Ja, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t? Így 40-en túl nekem azért jól esik 2-300 km-enként megállni nyújtózni, harapni valamit esetleg pisilni. Egyébként is az átlag emberek nem nagyon mennek napi szinten 1000 km-eket, ha jól gondolom.
"We will not fight for one decade, when Madrid is the best club of the last century and the best club in history, also the best in the last decade and is the best because we never do something like that, not appreciate someone success"
- hehetheoriginal
- Hozzászólások: 19020
- Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
- Kedvenc játékosaid: elfenomeno
Re: OFF
mikor kurvakényelmes az auto es elvezet vezetni, hallgatod a zenét, anya meg adja jobbrol a hamit meg az üccsit, le lehet azt vezetniJa, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t
thereisonly1ronaldo
- h3x0r
- Hozzászólások: 9917
- Csatlakozott: 2013. április 22., hétfő 11:24
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Tartózkodási hely: Nagyvárad
Re: OFF
Budapest - Dubrovnik (950 km, 9 ora)kiserik írta: Ja, és bocsi a dupláért, de ki a tököm akar egy seggel levezetni 1000+ km-t? Így 40-en túl nekem azért jól esik 2-300 km-enként megállni nyújtózni, harapni valamit esetleg pisilni. Egyébként is az átlag emberek nem nagyon mennek napi szinten 1000 km-eket, ha jól gondolom.
Azert nem mindegy, hogy mondjuk 4-5 alkalommal megallsz pisilni meg mozogni 10 percre vagy 1-1 alkalommal fel orakat kell tolts.
bmw i3s (10-11 millio) 7 megallas es 4 ora toltes
volkswagen id3 (16 millio) 4 megallas es 2 ora toltes
18-19 millios autokkal mar megvagy masfel ora alatt. persze ha szabad a tolto
itt szamoltam (lehet van jobb oldal is ennel) https://abetterrouteplanner.com/
- hehetheoriginal
- Hozzászólások: 19020
- Csatlakozott: 2021. augusztus 30., hétfő 16:05
- Kedvenc játékosaid: elfenomeno
Re: OFF
vegre valami, ez az én világom, carmageddon liveMinden autó elüti a gyerekeket, ha a sofőr felülírja a biztonsági rendszert és gázt ad.
thereisonly1ronaldo
Re: OFF
Na most már kezd ez a beszélgetés olyanná válni, mint ha egy falusi kocsmában az öregek folytatnák az eszmecserét. Próbáljatok már informálódni néha, ne csak fújjátok az okosságot, mint kománypárti Marika néni a Sorosozást!
Tesla Autopilot: soha senki nem mondta, hogy ez önvezető funkció. Soha nem is volt az. Ez a Teslákban alap felszereltségben járó adaptív tempomat és sávtartó automatika, amit be lehet kapcsolni. Sok márkánál alig lehet kikapcsolni, mert automatikusan be van kapcsolva (lásd hehe kalandja a Vw-nel), itt ha bekapcsolod bekapcsolod, ha nem, akkor nem. A német bíróságon feljelentették a Teslát amiatt, hogy megtévesztő a név (a feljelentő valami szervezet ha jól emlékszem, ami szorosan köthető több európai nagy autógyárhoz). A német másodfokú (tehát jogerős) bíróság kimondta, hogy semmi probléma vele. Ügy lezárva.
Létezik még Tesláéknál olyan, hogy EAP (Enhanced Autopilot), ami már egy fejletteb verzió. Autópályás körülmények között már sávot is tud váltani, illetve lekanyarodni a kihajtónál (most nem emlékszem pontosan, hogy amerikában hogy van, de európában ezeket jóvá kell hagyni, a vezető nélkül nem csinál az autó semmit) Tartalmazza még az autómata parkolást is.
Harmadik opció az FSD (Full Self Driving). Ez egyelőre egy béta (teszt) állapotban lévő jövőbeni igéret. A legújabb verzió ott tart, hogy már szinte képes önálló vezetésre. Ezt (a legújabb verziót) jelenleg 1000 fő teszteli az USA-ban, a napokban fog kikerülni 100.000 tesztelőhöz. Viszont minden esetben felhívja a figyelmet arra, hogy mindenért a vezető a felelős, ez nem 5-ös szintű önvezető rendszer.
Minden vezetéstámogató rendszer bekapcsolása esetén az autó figyeli, hogy a sofőr jelen van e az eseményen. Fogni kel a kormányt, sőt már a fedélzeti kamerán keresztül nézi is, hogy mit csinál a delikvens. Persze, ha ezt valaki tudatosan átveri és balesetet okoz, akkor az egyértelműen az autó hibája. Mint mikor a paraszt lefeküdt a lakóautóban tempomattal aludni hátra.
Nem először hivatkoztok arra a videóra, amit linkelt is valaki, hogy elüti a gyerekeket az FSD (ami továbbra is egy béta program, teszt alatt van). Bebizonyosodott, hogy az egész egy megrendezett színjáték. Érdemes utána olvasni. Minden autó elüti a gyerekeket, ha a sofőr felülírja a biztonsági rendszert és gázt ad.
Sokszor említem, hogy Amerikában hogyan viselkednek ezek a vezetést támogató rendszerek. Ennek az az oka, hogy Európában rohadtul la vannak szabályozva, szinte használhatatlanok az elavult szabályok miatt. Gyakorlatilag európában használhatatlan az FSD (és nem is vesz részt a teszt programban itt senki, mert nem lenne értelme). Rossz nyelvek azt beszélik, hogy ennek az az oka, hogy a nagy európai autógyárak olyan lemaradásban vannak e tekintetben, hogy nem akarnak beégni a vásárlóik előtt hazai pályán. 2023.jan.1-én enyhíteni fognak ezeken a szabályokon, meglátjuk, hogy mit fog eredményezni itthon.
Ami tény, hogy a Tesla mindenki előtt jár a témában. Jelenleg ott tart a technológia, hogy technikailag úgy vezet az autó, mint egy tanuló sofőr, néha kockásan kanyarodik, néha bizonytalan, de szinte soha nem hibázik már. Tényleg érdemes megnézni néhány videót, amit a tesztelők csinálnak (FSD beta 10.69-re kell rákeresni), hogy hogyan old meg helyzeteket akár 6-8 sávos autópályán, vagy kis utcákban, 4sávos kereszteződésekben, esetleg földúton, minden felfestés nélkül.
Tesla Autopilot: soha senki nem mondta, hogy ez önvezető funkció. Soha nem is volt az. Ez a Teslákban alap felszereltségben járó adaptív tempomat és sávtartó automatika, amit be lehet kapcsolni. Sok márkánál alig lehet kikapcsolni, mert automatikusan be van kapcsolva (lásd hehe kalandja a Vw-nel), itt ha bekapcsolod bekapcsolod, ha nem, akkor nem. A német bíróságon feljelentették a Teslát amiatt, hogy megtévesztő a név (a feljelentő valami szervezet ha jól emlékszem, ami szorosan köthető több európai nagy autógyárhoz). A német másodfokú (tehát jogerős) bíróság kimondta, hogy semmi probléma vele. Ügy lezárva.
Létezik még Tesláéknál olyan, hogy EAP (Enhanced Autopilot), ami már egy fejletteb verzió. Autópályás körülmények között már sávot is tud váltani, illetve lekanyarodni a kihajtónál (most nem emlékszem pontosan, hogy amerikában hogy van, de európában ezeket jóvá kell hagyni, a vezető nélkül nem csinál az autó semmit) Tartalmazza még az autómata parkolást is.
Harmadik opció az FSD (Full Self Driving). Ez egyelőre egy béta (teszt) állapotban lévő jövőbeni igéret. A legújabb verzió ott tart, hogy már szinte képes önálló vezetésre. Ezt (a legújabb verziót) jelenleg 1000 fő teszteli az USA-ban, a napokban fog kikerülni 100.000 tesztelőhöz. Viszont minden esetben felhívja a figyelmet arra, hogy mindenért a vezető a felelős, ez nem 5-ös szintű önvezető rendszer.
Minden vezetéstámogató rendszer bekapcsolása esetén az autó figyeli, hogy a sofőr jelen van e az eseményen. Fogni kel a kormányt, sőt már a fedélzeti kamerán keresztül nézi is, hogy mit csinál a delikvens. Persze, ha ezt valaki tudatosan átveri és balesetet okoz, akkor az egyértelműen az autó hibája. Mint mikor a paraszt lefeküdt a lakóautóban tempomattal aludni hátra.
Nem először hivatkoztok arra a videóra, amit linkelt is valaki, hogy elüti a gyerekeket az FSD (ami továbbra is egy béta program, teszt alatt van). Bebizonyosodott, hogy az egész egy megrendezett színjáték. Érdemes utána olvasni. Minden autó elüti a gyerekeket, ha a sofőr felülírja a biztonsági rendszert és gázt ad.
Sokszor említem, hogy Amerikában hogyan viselkednek ezek a vezetést támogató rendszerek. Ennek az az oka, hogy Európában rohadtul la vannak szabályozva, szinte használhatatlanok az elavult szabályok miatt. Gyakorlatilag európában használhatatlan az FSD (és nem is vesz részt a teszt programban itt senki, mert nem lenne értelme). Rossz nyelvek azt beszélik, hogy ennek az az oka, hogy a nagy európai autógyárak olyan lemaradásban vannak e tekintetben, hogy nem akarnak beégni a vásárlóik előtt hazai pályán. 2023.jan.1-én enyhíteni fognak ezeken a szabályokon, meglátjuk, hogy mit fog eredményezni itthon.
Ami tény, hogy a Tesla mindenki előtt jár a témában. Jelenleg ott tart a technológia, hogy technikailag úgy vezet az autó, mint egy tanuló sofőr, néha kockásan kanyarodik, néha bizonytalan, de szinte soha nem hibázik már. Tényleg érdemes megnézni néhány videót, amit a tesztelők csinálnak (FSD beta 10.69-re kell rákeresni), hogy hogyan old meg helyzeteket akár 6-8 sávos autópályán, vagy kis utcákban, 4sávos kereszteződésekben, esetleg földúton, minden felfestés nélkül.
Járjatok nyitott szemmel, legyetek bátorak!
- Bencze
- Hozzászólások: 2033
- Csatlakozott: 2014. június 5., csütörtök 12:32
- Kedvenc játékosaid: Benzema, Valverde
- Kedvenc csapatod: Tippelj :)
Re: OFF
Autopilot Tesla ami nem all meg gyerekek elott, vagy rakanyarodik a sinekre, esetleg ott probalna megfordulni ahol tilos, vagy csak szimplan a biciklisavban akar haladni. Ismerosom nem meri hasznalni az onvezeto funkciot. Legalabb mar $15k lesz hamarosan, nem 10 vagy 12.
Musk egyre inkabb hasonlit egy grifterre, mint zsenire (ehinseg megszuntetese, tiszta ivoviz Flintben, ember a marson 2022re, starlink
, twitter megvasarlasa, az autos alagutak sincsenek sehol, stb)
Musk egyre inkabb hasonlit egy grifterre, mint zsenire (ehinseg megszuntetese, tiszta ivoviz Flintben, ember a marson 2022re, starlink
- Süti
- Hozzászólások: 6061
- Csatlakozott: 2015. november 8., vasárnap 20:12
- Kedvenc csapatod: Real Madrid
- Tartózkodási hely: Budapest/Győr
Re: OFF
Hát ha a legértékesebb = Market Cap., akkor igen, de ha egy mérlegre vagy cf-ra ránézel más autógyáraknál, akkor azért ez nem igaz.Halfkey írta: Hogy miben piacvezető a Tesla? Jelenleg abban hogy a világ legértékesebb autógyártó cége. Töredék értékesítési volumennel mint a hagyományos gyártók, ami elég kemény.
Vezetni sajnos nem volt még szerencsém csak ilyen Greengo szintű cuccokat, irígylem hehét aki már minden féle elektromosat IS vezetett, és tudja hogy mind szar![]()
Egy Toyota 5x akkora Revenuevel, 8x annyi Assettel, stb stb.
Szóval a valós teljesítmény és a legértékesebb cég relációja itt azért minimum kérdéses.
szerk. közben látom hogy te is így közelítetted meg, kár volt bepötyögnöm.
Legends Never Die.
...popped into the penalty area towards Zidaaaaane! Oh, fantastic...
Real Madrid will be back.
You can put that on a poster.
Stick it on your wall.
Pray to it every night.
We will be back.
...popped into the penalty area towards Zidaaaaane! Oh, fantastic...
Real Madrid will be back.
You can put that on a poster.
Stick it on your wall.
Pray to it every night.
We will be back.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: 7 regisztrált és 0 vendég

